1404/09/01
مفاهیم علوم پیشدبستانی
مدرس:
شیخ زین الدین، شقایق
فعالیت:
با سلام و احترام امروز مبحث حیوانات وحشی و اهلی در کلاس کار شد.
آسمانه پیشدبستانی
مدرس:
شیخ زین الدین، شقایق
فعالیت:
در ابتدا با دخترهای عزیزم در مورد صبر کردن و همکاری کردن در یک گروه گفتوگو کردیم سپس دخترها به 4 گروه تقسیم شدند و به هرگروه یک برگه که یک شکل نامشخص روی آن کشیده شده بود، داده شد؛ دخترها با همفکری و مشورت یکدیگر آن شکل را کامل کردند و با توجه به گروهی و نوبتی بودن کار متوجه صبر شدند.
هنر پیشدبستانی
مدرس:
ثمری، مینا
فعالیت:
نقطهنقطههای رنگی، دنیای خیال بچهها!
امروز کلاسمون پر از رنگ و شادی بود!
دخترای خلاق ما با گوشپاککن و گواش، نقاشیهای نقطهای ساختند.
هر نقطه، یک لبخند... هر رنگ، یک احساس!
این فعالیت به بچهها کمک کرد تا:
- با مفهوم «نقطه» و «ترکیب رنگها» آشنا بشن،
- دقت و هماهنگی چشم و دستشون رو تقویت کنن،
- و با روشی متفاوت، خلاقیتشون رو شکوفا کنن.
کلاسمون پر از تابلوهای رنگی و دلهای شاد بود
ماهرشو
مدرس:
شیخ زین الدین، شقایق
فعالیت:
تلفیق روز اریگامی و زنگ ماهرشو: دخترها اریگامی روباه درست کردند.
بازی استراتژیک
مدرس:
بیک وردی، بهار
فعالیت:
درود بر والدین محترم. امروز با دانش آموزان سفری به دنیای زیر دریا و هشت پا داشتیم.
نوع فعالیت: دستورزی، هماهنگی عصب-عضله، حرکتی-ریتمیک، خلاقیت هنری.
شرح فعالیت:
در این فعالیت، بچه ها با یک آهنگ شاد درباره هشتپا و با یک ریتم ساده چهارتایی پا - پا - دست - دست همراه شدند.
این کار با هدف تقویت هماهنگی دو نیمکره مغز و تنظیم حرکات هماهنگ انجام شد.
بعد از آن، فعالیتهای دستورزی و انگشتورزی انجام شد تا عضلات کوچک دست قویتر شود و بچهها برای نوشتن و طراحی آمادهتر باشند.
در پایان، هر دانش آموز با کمک معلم با استفاده از انگشتان خود، نقاشی مرتبط با موضوع ( هشتپا)کشید. این کار باعث افزایش خلاقیت و تجربه حسی مستقیم در هنر شد.
اهداف آموزشی و رشدی فعالیت:
تقویت هماهنگی عصب-عضله. افزایش توجه و تمرکز از طریق دنبالکردن ریتم.تقویت مهارتهای حرکتی ظریف با انگشتورزی.افزایش خلاقیت و بیان هنری از طریق نقاشی با انگشت.تحریک حس لامسه و تجربهی حسی. ایجاد احساس شادابی، مشارکت گروهی.