1403/09/17
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
سوال 1 از کار در کلاس صفحه ی 51 کتاب توضیح داده شد.
تمرینات صفحه های 61 و 62 کتاب کار حل شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
درس ششم کتاب کار در مورد سنگ ها، انواع آنها، تفاوت های ظاهری، کاربردها و نحوه ی تشکیل تا صفحه ی 57 تدریس شد.
درسنامه درس 4 کتاب کار به خوبی خوانده شود. پرسش می شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
درس ششم ،آرش کمانگیر پس از ارائه توضیحاتی در مورد آرش کمانگیر، نژادهای ایرانیان و تورانیان و متن داستان توسط آموزگار تدریس شد.
فردا شعر باران از حفظ پرسش می شود. روان خوانی درس ششم تمرین شود.
از متن درس،بندی که در آن کلمات آرش و زمزمه هر دو آمده است ،یک بار نوشته شود. نوع جملات این بند مشخص شود.از این بند، یک ترکیب شامل صفت و موصوف نوشته شود.
کلمات جمع مشخص شود.5 کلمه از این بند به دلخواه انتخاب و هم خانواده ی آن نوشته شود.
1403/09/14
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
صفحات 49 و 50 کتاب ریاضی، ضرب دو عدد دو رقمی تدریس شد. چندین مثال جهت یادگیری بهتر تمرین شد.
صفحه ی 51 کتاب ریاضی و صفحات 59 و 60 کتاب کار ریاضی حل شود.
کاربرگ فصل دوم حل شود.
کتاب ریاضی و کتاب کار آورده شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
کتاب فارسی و کتاب نگارش آورده شود.
هدیههای آسمان چهارم
پوروالا، طناز
کتاب هدیه آورده شود.
1403/09/13
علوم چهارم
پوروالا، طناز
امروز اردوی علمی به مناسبت هفته ی ملی علوم برگزار شد، دانشآموزان در آزمایشگاه های زیست، فیزیک،شیمی و تشریح مباحث علمی مناسب پایه ی خود را از نزدیک و ملموس آموزش دیدند.
همچنین ، مراحل اولیه ی آماده سازی پوستر
طرح های هفته علوم انجام شد.
گروه های چهارخانه ،فعالیت های باقی مانده را تا فردا تکمیل و با خود بیاورند.
1403/09/12
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ضرب یک رقم در چند رقم به روش فرآیندی و خلاصه مطابق صفحه ی 48 کتاب ریاضی تدریس شد.چند مثال برای درک بهتر در کلاس کار شد.
ضرب های 8×346 ، 9×54 به روش فرآیندی ، خلاصه و به کمک جدول ارزش مکانی در دفتر حل شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
در راستای هفته ی ملی علوم، امروز طرح کدهای حیاتی که در زمینهی DNA و ساختمان آن ، ژن و صفات وراثتی بود ، اجرا شد. برای این منظور تصاویر و فیلم های مربوطه پخش شد.علاوه بر این با ساخت کاردستی DNA دانش آموزان با ساختار آن آشنا شدند.
گروه های چهارخانه مطالب و کارهای مورد نیاز برای تهیهی پوستر را امروز آماده کنند.
1403/09/11
علوم چهارم
پوروالا، طناز
امروز به مناسبت هفته ی ملی علوم، 3 طرح به کمک دانش آموزان اجرا شد. در طرح آلودگی صوتی،دانش آموزان با مصداق های آلاینده های صوتی، اثرات آلودگی صوتی بر جسم و روان انسان،واحد و استانداردهای صوت، راه های محافظت از آلودگی صوتی و... آشنا شدند.برای درک بهتر از پخش تصاویر و انیمیشن استفاده شد. در طرح مدار نواری، ابتدا توضیحاتی در مورد مدار الکتریکی و اجزای سازنده داده شد. سپس فیلم مربوط به ساخت کارت پستال پخش شد. سپس دانش آموزان یک نقاشی را انتخاب کردند و پس از رنگ آمیزی ،آن را بر روی مقوا چسباندند. به کمک نوارمسی، باطری و لامپ یک مدار الکتریکی داخل کارت پستال ساختند که بخشی از نقاشی روی کارت را روشن می کرد. در طرح فرمانده بدن، پس از پرسش و پاسخ و مشارکت دانش آموزان ، پخش تصاویر و فیلم های مربوط به عملکرد مغز و نحوه ی افزایش عملکرد نیمکر های چپ و راست، کاربرگ هایی در اختیار دانش آموزان قرار داده شد که میزان هماهنگی نیمکره های چپ و راست مغز آنها سنجیده می شد. دانش آموزان به اجرای بخشی از فعالیت های نشان داده شده در فیلم پرداختند. بعد از آن به کمک فیلم پخش شده و خمیر بازی، هر گروه شکل مغز را ساخت.
اعضای هر گروه چهار خانه با هماهنگی یکدیگر، مطالب و کارهای مربوط به ساخت پوستر را آماده کنند.