فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: توت فرنگی

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: در قصه گویی جهت تکمیل صفحه ی 41 کتاب ریاضی از فواید کتاب خوانی صحبت شد و سپس جهت درک مفهوم تفریق و جمع دانش آموزان قصه های متفاوت تعریف کردند
تکلیف: دفتر شطرنجی چک شد و تحویل دانش آموزان داده شد کتاب های علوی در کلاس برای چک شدن کامل تکالیف می ماند

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت ایجاد انگیزه ی نشانه ی ( د ) به دانش آموزان دفتر،کاربرگ دارکوب و درخت داده شد شعر نشانه ی جدید با کمک ریتم وگیم همخوانی شد لوحه ی درس باد به تخته زده شد و روانخوانی درس جدید انجام شد دانش آموزان دور نشانه در کتاب فارسی خط کشیدند
تکلیف: درس باد در منزل روانخوانی شود زمان پیشنهادی 10 دقیقه می باشد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت دست ورزی کاربرگ نشانه ی ( د ) رنگ آمیزی شد به دفتر مشق زدیم و د با سربازهای جدول (آ و اَ ) دوست شدند و سرمشق دا _ دَ نوشته شد
تکلیف: دانش آموزانی که( دا_دَ ) را در دفتر مشق ننوشتند لطفا از هر کدام یک خط بنویسند و در منزل بلند تکرار کنند هر آنچه را که می نویسند

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: شعر اتل متل مدرسه برای 13 آبان روز دانش آموز و تمرین سلام مدرسه تمرین شد.
تکلیف: شعر اتل متل مدرسه برای جشن روز دانش آموز حفظ شود.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

هوش و ریاضی

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی علوی تا صفحه ی 19 درکلاس تکمیل شد
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که تا صفحه ی 19 کتاب را تکمیل نکردند در منزل تکمیل کنندو فردا کتاب را به مدرسه بیاورند تا چک شود. ( تکلیف نوشتاری امروز فقط تکمیل شدن کتاب هوش و ریاضی می باشد )

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: آموزش تم 6 با هدف درک مفهوم جمع و تفریق (با انتقال انگشتان دست ) شروع شد دست ورزی با چینه انجام شد جهت تثبیت الگوهای صفحه ی 39 دانش آموزان در صفحه ی شطرنجی پای تخته روی مقوا الگو ها را تکمیل کردند تمرین های صفحات 39 و 40 کتاب ریاضی جهت تثبیت آموزش تکمیل شد
تکلیف: الگوهای صفحه ی 39 کتاب ریاضی در دفتر شطرنجی کشیده شود و دانش آموزان تکرار و تمرین کنند ،دفتر شطرنجی به دانش آموزان تحویل داده شد. زمان پیشنهادی 15 دقیقه می باشد ( لطفا به فاصله های بین الگوها توجه کنید تا صحیح انجام شود و همچنین رنگ ها مطابق کتاب باشد)

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: درس آب،باران،اَبر از کتاب فارسی دوره شد جهت تثبیت نشانه ها هردانش آموز یک درس را خواند و نام نشانه ها را تکرار کرد (آ اول ا غیر اول_ب آخر ب غیر آخر_اَ اول اَ غیر اول) کلمات هر درس را بخش کردیم با نشانه های مگنت دار کلمات آب بابا را ساختیم و مسابقه برگزار شد ( بازی بین دو دانش آموز بصورت مسابقه انجام شد)
تکلیف: پسرم در کتاب فارسی( درس های آب، باران، اَبر) اگر دور نشانه ی مربوط به آن درس را خط نکشیدی با مداد قرمز خط بکش (جهت تقویت حافظه ی دیداری اسم تصاویر توسط دانش آموز خوانده شود)

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: نشانه ی اَ به پایان رسید هدیه شمع طرح اَنار به دانش آموزان داده شد (برای ایجادانگیزه ی هرنشانه قبل تدریس با اولیا تماس گرفته می شود و آن نشانه به دفتر مشق با تاریخ تدریس چسبانده می شود ) کتاب علوی درس باران در کلاس تکمیل شد
تکلیف: نگاره ی 4 کتاب کار فارسی علوی صفحات 17 و 18 لطفا تکمیل شود کتاب کار فارسی علوی به دانش آموزان تحویل داده شد کتاب نگارش در کلاس فعلا می ماند دانش آموزانی که کتاب نگارش را تا نشانه ی اَ تکمیل نکردند تحویل داده شد لطفا تکمیل گردد

قرآن اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: فیلم آموزشی با موضوع شکر گذاری گذاشته شد سوره ی کوثر در کلاس هم خوانی شد
تکلیف: اولیا محترم یکشنبه ها طبق برنامه قرآن داریم ، علوم نداریم شنبه و سه شنبه علوم داریم

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت. کتاب های دانش آموزانی که کامل نبود تحویل داده شده است لطفا بررسی شود.
تکلیف: تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: وارد تم 6 ریاضی شدیم جهت دست ورزی به دانش آموزان چینه داده شد و صفحه ی 37 را با کمک چینه شبیه سازی کردند وهمچنین صفحه ی 38 کتاب ریاضی کامل شد شمارش و نوشتن اعداد 6 تا 10 در دفتر مشق تمرین شد
تکلیف: تم 2 کتاب علوی ریاضی کامل تا صفحه ی 20 حل شود زمان پیشنهادی برای تکلیف امروز 30 دقیقه می باشد لطفا فردا کتاب ریاضی علوی تکمیل شده به مدرسه آورده شود

علوم اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کتاب کار علوم علوی فصل 2 تمام شد حواس پنجگانه تکرار و تمرین شد
تکلیف: کتاب کار علوم و فارسی علوی در کلاس می ماند

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: نشانه های (آ،ب،اَ) تکرار و تمرین شد کتاب نگارش تا صفحه ی 33 در کلاس تکمیل شد دانش آموزان پای تخته املا نوشتند (کلمات بابا ،آب ،با ،بَ را پای تخته نوشتند)
تکلیف: اولیا محترم لطفا کتاب ها را زودتر از زمان اعلام شده حل نکنند که دانش آموز سرکلاس فعالیت انجام بدهد

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کاربرگ های دفتر شطرنجی تکمیل شد جهت فعالیت آخر تم 5 ریاضی شکل های هندسی در کاغذ و فوم رنگی کشیدیم و قیچی کردیم و در دفتر مشق چسبانده شد لبه و گوشه در اشکال هندسی مرور شد
تکلیف: دفترهای شطرنجی در کلاس فعلا می ماند لطفا دانش آموزانی که دفتر شطرنجی را به منزل بردند شنبه بیاورند و تحویل دهند همچنین دانش آموزانی که اشکال هندسی را کامل نکردند در منزل تکمیل کنند

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: برای ایجاد انگیزه اَنگور و اَنار خوردیم ، نشانه ی (اَ) را با لوبیا قرمز (کارگروهی) روی کاغذ رنگی نوشتیم و چسباندیم لوحه ی درس اَبر روی تخته زده شد و دانش آموزان راجع به تصاویر توضیح دادند نشانه اَ اول و غیراول وارد شهرک الفبا شد و تدریس شد کلماتی که اَ دارند را باهم تکرار کردیم و دور نشانه در کتاب فارسی خط کشیدیم
تکلیف: پسرم کلماتی که در درس اَبر هست را برای پدر و مادر بخوان و بگو کدام اَ اول (مانند اَبر) و کدام اَ غیراول (مانند بادبادَک) رادارد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کاربرگ نشانه اَ در دفتر مشق چسبانده شد و رنگ آمیزی شد کتاب نگارش سوالات یک مدادی (سوال یک مدادی اولین سوال در صفحات نگارش می باشد که کنار آن یک مداد کشیده شده است) در کلاس تکمیل شد
تکلیف: کتاب کار علوی فارسی نگاره ی 2 و 3 تا صفحه ی 15 تکمیل شود کاربرگ ارمغان هفته 2 به دانش آموزان تحویل داده شد تکمیل گردد لطفا شنبه کاربرگ ارمغان (داخل پوشه ی دکمه دار)و کتاب کار فارسی علوی تکمیل شده به مدرسه بیاورید زمان پیشنهادی تکالیف آخرهفته 40 دقیقه می باشد

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی کاپ گیم و بازی ریتمیک کاپ گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت دست ورزی الگوهای صفحه ی 34 کتاب ریاضی را با خانه های رنگی پای تخته هردانش آموز تکمیل کرد شعر هر الگو خوانده شد (بطور مثال دوآبی دو قرمز) سپس صفحه ی 34 کتاب ریاضی را تکمیل کردیم تم 5 به پایان رسید کاربرگ الگو و جدول شگفت انگیز به دانش آموزان داده شد و به دفتر شطرنجی چسباندیم درکلاس تکمیل شد
تکلیف: کاربرگ تم 5 به دانش آموزان تحویل داده شد لطفا تکمیل گردد و فردا به مدرسه بیاورید تصویر سوالی که در کاربرگ تم 5 کم رنگ چاپ شده است تصویر سبد میوه می باشد زمان پیشنهادی برای تکلیف امروز 20 دقیقه می باشد دفتر شطرنجی در کلاس می ماند

علوم اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: در کلاس شعر ورزشی گذاشته شد و باهم نرمش انجام دادیم و راجع به فواید ورزش و تاثیرات آن بر سلامتی جسم و روح صحبت شد بهداشت فردی که در پایگاه تابستانی مفصل راجع به آن صحبت شده بود تکرار شد و وارد فصل 3 علوم (سالم باش شاداب باش)شدیم
تکلیف: پسرم یک نقاشی در برگه ی A4 از کلاس توت فرنگی بکش و در آن راه های جلوگیری از انتقال بیماری آنفولانزا را نشان بده و فردا داخل پوشه ی دکمه دار به کلاس بیاور (خلاقیت در تکلیف علوم داشته باشید می توانید کاردستی هم راجع به موضوع بالا درست کنید ) زمان پیشنهادی برای تکلیف علوم 15 دقیقه است

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: نشانه ی (آ-ب) تکرار و تمرین شد. نشانه ها و کلمات آب و بابا را به جهت دوره در دفتر مشق نوشتیم
تکلیف: فردا در دفتر مشق نشانه ی جدید را با لوبیا می چسبانیم لطفا فردا دفتر مشق و چسب ماتیکی همراه دانش آموزان باشد کسانی که لوبیا نیاورند فردا همراه خود 10 عدد لوبیا قرمز داشته باشند

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: با حرف ب آموزش پسر و بستنی و بادکنک داده شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد. به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند. مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند. مراحل شامل: 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
تکلیف: لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند. به عنوان مثال؛ 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم) 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده) 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند. (دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم) 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه این‌اشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )

آزمایشگاه

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: فصل 3 علوم را شروع کردیم به آزمایشگاه رفتیم و دانش آموزان به دوگروه (خوراکی های مفید و غیر مفید تقسیم بندی شدند) برچسب خوراکی های مربوطه به دانش آموزان داده شد و در گروه مربوطه برچسب ها را در برگه ی A4 چسباندند در رابطه با خوراکی های مفید و غیر مفید توضیحات مربوطه داده شد
تکلیف: پسرم خوراکی های مفید و غیر مفید را برای پدر و مادر نام ببر (راجع به مضرات خوراکی های غیر مفید و فواید خوراکی های مفید توضیح بده )
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: