فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: فارابی

علوم ششم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: درس 1 و 2 پرسش و رفع اشکال شد. مبحث اثر متقابل نیروها از درس ششم با انجام آزمایش تدریس شد.
تکلیف: درسنامه ی درس ششم کتاب کار علوی صفحات 77 تا 79 تا سر مبحث نیروی خالص مطالعه شده و سوال مناسب طرح شود. فردا از درس 1 تا 3 پرسش تشریحی خواهیم داشت.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: کتاب کار درس 8 و 9 کامل شد.
تکلیف: فعالیت عملکردی درس 8 نوشته و عکسش ارسال شود. از درسنامه درس 9 کتاب کار سوال طرح شود. درس 9 مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 11 (بانک و بانکداری) تدریس شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 70 انجام شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: حبیبی، صدف
فعالیت: صفحه 17 کتاب science با موضوع محیط جنگل زدایی تدریس شد.کلمات: deforestation, fuel, global warming, greenhouse gases.

ریاضی ششم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحه ی 82 توسط پسرهای عزیزم حل شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد .
تکلیف: مرور فیلم های اعشار و سپس حل صفحات 50 تا 54 کتاب درسی ریاضی .

علوم ششم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: سوالات آزمون هفته ی گذشته رفع اشکال شد. تمرین های صفحه ی 70 کتاب کار علوی با پرسش و پاسخ حل شد. مبحث اثرات نیرو از درس ششم تدریس شد.
تکلیف: صفحات 72 و 73 کتاب کار علوی حل شود. درس 1 و 2 از کتاب درسی و نقشه ی مفهومی مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: متش، نوشین
فعالیت: فعالیت کلاس آنلاین فارسی : پرسش کلاسی انجام شد . سوال های کتاب کار ،درس هفتم پاسخ داده شد‌.
تکلیف: تکلیف: تاریخ ادبیات درس 6،7،معنی شعر درس هفتم مطالعه شود.شعر حفظی ( همه از خاک پاک ایرانیم) تمرین شود.

فارسی ششم

مدرس: متش، نوشین
فعالیت: فعالیت کلاس آنلاین فارسی :پرسش کلاسی انجام شد. شعر حفظی(همه از خاک پاک ایرانیم) خوانده شد .نکات مهم شعر به همراه معنی بیت ها گفته شد‌.
تکلیف: تکلیف: سوال های ارسالی ( کانال کلاسی )در کتاب نگارش، درس هفتم نوشته شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: درس 9 تحت عنوان پیشرفت های مسلمانان کامل تدریس شد و فعالیت های کتاب تدریس شد.
تکلیف: سوالات درس 9 نوشته یا کپی شود و عکسش را ارسال کنید. درس 9 کامل مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: سوالات درس 8 نوشته یا کپی شود و عکسش ارسال شود. درس 8 مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.
تکلیف: سوالات درس 7 نوشته و یا کپی گرفته شود و عکسش ارسال گردد. درس 6 و 7 خوانده شود پرسیده خواهد شد. کامل کنید صفحه 47 و نامه ای به دوست صفحه 48 نوشته شود و عکسش ارسال گردد.

قرآن ششم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: قران: درس 5 یادآوری و درس 6 تا صفحه 38 درس داده شد. صفحه 31 پرسیده شد.
تکلیف: صفحه 31 و 39 تا تمرین دوم مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.

ریاضی ششم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحات 77 ,78 , 81 کتاب کار علوی توسط پسرهای عزیزم حل و رفع اشکال شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد .
تکلیف: چک کردن صفحات حل شده و سپس حل صفحات 89 و 90 کتاب کار علوی

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: تعریف دوست معیار انتخاب دوست کارهاییکه باید انجام بدیم برای دوست یابی نحوه نکهداری دوستیها
تکلیف: تکمیل کتاب ص:22و23 بعنوان گزارشگر از 3نفر سوال کنید چه افرادی را برای دوستی انتخاب میکنندودوست چه خصوصیاتی داشته باشد. ممنون دسته گلهای خوبم

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: آموزش کدهای تغییر حالت و تغییر پس زمینه. فیلم 21 آذر در سایت مدرسه.
تکلیف: ایده با کد تغییر حالت و تغییر پس زمینه و استفاده از صدا و کد های x , y

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: حبیبی، صدف
فعالیت: صفحات 15 تا 17 کتاب math با موضوع محیط دایره تدریس شد.کلمات: circumference, center, diameter, radius, pi
تکلیف: فعالیت های 1 و2 صفحه 17 کتاب را انجام دهید.

ریاضی ششم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحات 74 ,75 , 76 کتاب کارعلوی توسط پسرهای عزیزم حل و رفع اشکال شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد .
تکلیف: چک کردن صفحات حل شده و مرور مجدد فیلم ها و سپس حل صفحات 84 , 87 , 88 کتاب کار علوی .

علوم ششم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: درس 4 و 5 پرسش شد. کاردرکلاس 2 درس پنجم با پرسش و پاسخ حل شد. فیلم مربوط به آتش فشان ها و انواع آن مشاهده شد.
تکلیف: جواب فعالیت ها و نمونه سوالات کتاب درسی نوشته شده و با فایل پی دی اف چک شود.صفحات 70 و 71 کتاب کار علوی حل شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: شریعت زاده، گل آرا
فعالیت: در جلسه ششم درباره آداب میز غذا خوری و تزیین دستمال سفره و نحوه استفاده از چاپستیک را آموزش دادیم.
تکلیف: دانش آموزان یک مدل دستمال سفره را تزیین کرده و عکس آن را ارسال نمایند. مطابق با فیلم آموزشی، چاپستیک های خود را در دست گرفته و عکس آن را ارسال نمایند.
علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

رده: پرورشی
توضیح: نیازهای هیجانی کودکان عبارت‌اند از:1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خود انگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی در زندگی خود به مشکلات بزرگی بر بخورد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: