فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب فارسی خوانداری در کلاس پرسش شفاهی شد .کلمات مربوط به نشانه ی (س) روانخوانی شد .فعالیت صفحه ی 36 کتاب خوانداری کامل انجام شد .ترکیب ها و کلمات با ریتم و آهنگ دوره شد .
تکلیف: روانخوانی صفحه ی 8 کتاب دیکته ی شب را انجام بده .درس های قبلی را مرور کن .کارت ها تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: جدول ترکیب تمرین شد .املا پا تخته ای داده شد و پسر های قشنگم داخل دفتر نوشتند .کتاب نگارش صفحه ی 42 آموزش داده شد و این صفحه کامل شد .
تکلیف: پسرم روی یک برگه ی A4 نشانه هایی که یاد گرفته ای را بنویس و با استفاده حبوبات ،پولک،پنبه ....تزیین کن و به کلاس بیاور .5 خط املا بنویس .پسرم با کلمات (اَسب سبد بادام آمد )جمله سازی کند .در جمله کلماتی که پسرم آموزش دیده است نوشته شود )

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: مرور سرود اتل متل مدرسه به صورت جمعی پرسش انفرادی از بچه ها شعر اتل متل مدرسه سرود ای مدرسه سلام به صورت دست جمعی و پرسش انفرادی دادن کارت امتیاز و استیکر بازی مجسمه شو با بچه ها
تکلیف: حفظ شعر اتل متل مدرسه حفظ شعر ای مدرسه سلام به طور کامل

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش فعالیت هفته ی 7 صفحات 20 و21 با اهداف مفهوم کمتر و بیشتر ،جدول شگفت انگیز ،معما ،الگو یابی و مفهوم دوران انجام شد .تمرین های مربوط به این صفحه انجام شد .
تکلیف: گل پسر هایی که کتاب همراه خود نداشتند تمرین مربوط به این صفحه را حل کنند و دوشنبه ی آینده همراه خود بیاورند .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 7 با صفحه ی آغازین مربوط به این صفحه شروع شد .صفحه ی 51 با اهداف توانایی بیان یک داستان کوتاه با استفاده از تصویر و به کار بردن مفاهیم ریاضی ،تمرین مفاهیم کم و اضافه شدن انجام شد .صفحه ی 52 آموزش عدد 3 انجام شد .آموزش صفحه ی 53 تمرین مورچه ای با اهداف شناسایی الگو و ادامه دادن انجام شد .
تکلیف: پسرم عدد( 3) را سه خط بنویس .و اعداد 1تا 3 را یک خط پشت سر هم بنویس.تمرین کفشدوزکی کتاب ریاضی صفحه ی 53 انجام شود .شعر عدد3(سه ؛دندونه داره )

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: بازی کلمه سازی با لیوان جهت تقویت روانخوانی و تثبیت تر کیب ها انجام شد .روخوانی درس کلاس دوره شد .گل پسر ها (سیب ،ستاره ،نشانه ی س و سوت ) هدیه گرفتند .
تکلیف: روانخوانی صفحه ی 8 کتاب دیکته ی شب را انجام بده. روانخوانی باید هر روز انجام شود .تکرار و تمرین در تثبیت آموزش کمک می کند .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نشانه ی (سین ) با فایل پاور پوینت دوره و مجدد آموزش داده شد .کتاب نگارش صفحه ی 40 آموزش داده شد و این صفحه کامل انجام شد .کلمات جدید جهت تقویت مهارت نوشتن و خواندن آموزش داده شد .
تکلیف: کلمات (ساس اَساس اَسباب سَم آدامس داس سَبَد اَسب اَسَد)سرمشق داده شود و هر کدام فقط 3 بار بخوان و بنویس .نشانه ی سین را با رنگ (قرمز)بنویسند .‌صدا کشی کلمات (اَسب سبد سام بادام آمد ) در دفتر انجام شود .5 خط املا بنویس .

املا اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: دیکته ی کلاسی برگزار شد .دفتر املا تحویل داده شد جهت بازدیدو تمرین مواردی که پسرم نیاز به تلاش بیشتری دارد .(فردا دفتر املای کلاسی همراه پسرم باشد )

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: سوره ی توحید و کوثر دوره شد .پیام های قرآنی دوره شدند .صفحه ی 26 با هدف آشنایی با پیام قرآنی جدید و صفحه ی 27 با هدف اشاره به یکی از نعمت های خدا (گندم )و داستان نان انجام شد .
تکلیف: رنگ آمیزی صفحه ی 26 را انجام بده و نام نعمت های خدا را بگو.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش . بازی ترکیبی با مانع (جهش_پرش_تعادل_عمل و عکس العمل_چابکی و سرعت). بازی تعادل: تقویت هوش ورزشی ؛ تعادل وتقویت عصب و عضله

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 26 و 27 با موضوع :« تلاش کنیم.» تدریس شد.. گفتگو در مورد : « اگر بخواهیم در کارها موفق باشیم، باید تلاش و کوشش داشته باشیم. رمز موفقیت برای هر کاری مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. همچنین موفقیت در اثر تلاش باعث شادی و آرامش می شود.» صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 26 و 27 در کلاس صورت پذیرفت..همچنین با تلاش پسران عزیزم، اریگامی کتاب(سگ), درست شد.. اولیای گرامی لطف بفرمایید مسئولیت های کوچک روزانه و هفتگی برای پسران گلمان مشخص کرده و در مورد میزان تلاش هر کدام از مسئولیت ها گفتگو کنید.. در برگه ای فعالیت ها را نوشته و هر کدام که صورت پذیرفت را با تیک سبز مشخص فرمایید. در آخر هفته تعداد مسئولیت های محول شده و تلاشی که پسرم انجام دادند را ارزیابی کنید. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: جهت دوره ی تم 1تا 5 ریاضی، سنجش انجام شد .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز گل پسر ها در زنگ علوم درباره ی تحقیق خود (با موضوع بیان ویژگی حیوان مورد علاقه ی خود )کنفرانس دادند .چرخه ی زندگی پروانه با نمایش کلیپ و داستان آموزش داده شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز آموزش نشانه ی جدید(س س) انجام شد .شروع آموزش با پخش کلیپ شاد نشانه ی (س س)جهت ایجاد انگیزه در دانش آموزان آغاز شد .قصه گویی انجام شد .جایگاه نشانه در جدول الفبا مشخص شد .با استفاده از کارت های تصویری جایگاه نشانه مشخص شد .ترکیب ها آموزش داده شد .صفحه ی 35 کتاب خوانداری آموزش داده شد .
تکلیف: 1_پسرم صفحه ی 35 کتاب خوانداری را بخوان .2-کارت های نشانه مربوط به این درس را تمرین کن 3- کتاب دیکته ی شب کلمات خط(3و4) صفحه ی ( 8) را بخوان .فردا حتما کارت های شماره ی 39 تا 45 همراه گل پسر ها باشد (حتما نام دانش آموز روی کارت نوشته شود )

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نحوه ی نگارش نشانه ی (س س )آموزش داده شد .در دفتر مشق سر مشق داده شد و در کلاس انجام شد .کاربرگ نشانه ی جدید در دفتر چسبانده شد .کتاب نگارش صفحه ی 40 آموزش داده شد و در کلاس انجام شد .
تکلیف: پسرم جدول دوستی را بکش .3 تصویر بکش که در صدای اول وسط کلمه ی آن نشانه ی (س س )داشته باشد .فایل مربوط به دیکته ی شب ارسال شده ابتدا پسرم بخواند بعد شما به او املا بگویید کلماتی که مشکل دارد پس از املا روی نمک تمرین شود .

املا اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: املا ی کلاسی فردا برگزار می شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: باز کردن برنامه نقاشی در ویندوز (paint) ،معرفی عملکرد ابزارهای مداد، پاکن، سطل رنگ و color 1 آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده در برنامه paint تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تم 4 ریاضی دوره شد .کتاب کار ریاضی تم 4 حل شد .
تکلیف: کتاب کار ریاضی تحویل دانش آموزان دا ه شده است صفحات باقیمانده از تم 4 حل شود و تمرین های حل شده بررسی شود .پسرم شنبه کتاب را همراه خود بیاور .فعالیت صفحه ی 49 کتاب ریاضی در دفتر مشق انجام شود .گل پسر ها فعالیت را طبق مراحل کتاب انجام دهند و سعی کنید از مداد رنگی استفاده کنید .خط تقارن را اولیا با خط کش در دفتر مشخص کنند .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: بازی پرتاپ توپ به سمت کلمات با هدف تنوع در تمرین ،ایجاد فضای شاد در آموزش ،تقویت توجه دیداری و شنیداری انجام شد .پرسش شفاهی داوطلبانه از کتاب دیکته شب گرفته شد .نشانه ی (م م )و روخوانی درس مدرسه دوره شد .
تکلیف: روانخوانی صفحات( 5،6،7 )کتاب دیکته ی شب را بخوان و دوره کن .(هنگام خواندن توجه دانش آموز را به ترکیبات و یا صدای آخر و اول جلب کنید و یا از اوبخواهید کلمه را بخش کند ، از او بخواهید کلماتی که ترکیب با ...دارند برای من پیدا کن و به همین ترتیب ترکیب های بعدی را از اوبخواهید .(شنبه پرسش شفاهی ازتمام گل پسر ها انجام می شود و دانش آموزان برتر کارت امتیاز دریافت می کنند .(کتاب دیکته ی شب جلد شود ،نام دانش آموز نوشته شود و هر روز در کیف باشد .)

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی درس 3 مدرسه انجام شد .و نگارش کلمات ،جدول ترکیب در کلاس دوره شد .
تکلیف: پسر خوبم از صفحه ی 7 کتاب دیکته ی شب یک املا بنویس (از امروز هرشب طبق فعالیت مشخص شده املا نوشته شود ،(لطفا املا نویسی را طبق استانداردهای ذکر شده در جلسه بیان کنید از تکرار کلمه بپرهیزید ،جمله ها را کامل و آرام و شمرده بخوانید و از( کلمه کلمه) خواندن جمله دوری کنید،گل پسر ها باید خوب گوش دادن و به ذهن سپاری را یاد بگیرند ،به هیچ عنوان هنگام املا تصحیح نفرمایید پایان املا این کار را انجام دهد و کلماتی که مشکل دارد را مشخص کنید جهت بررسی بنده )شنبه املا داریم .(کتاب کار فارسی تحویل دانش آموزان داده شد درس مدرسه کامل شود و کتاب بررسی شود فعالیت هایی که پسرم حضور نداشته و انجام داده ایم کامل شود شنبه کتاب را همراه خود بیاور )

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: کتاب سواد مالی و هوش تجاری مبتدی1 به پسران عزیزم تحویل داده شد. درس6(بانک) تدریس شد. موضوعات مطرح شده:افتتاح حساب-مدیریت پول-آشنای با لوگوی انواع بانک ها-خدمات بانک ها فعالیت کلاسی صفحه 51 انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحه ی 47 کتاب ریاضی با اهداف نمایش مصادیق مختلف عدد 2 ،ایجاد توانایی نوشتن عدد 2 انجام شد و فعالیت مربوطه حل شد .صفحه ی 48 کتاب ریاضی با اهداف ایجاد توانایی تشخیص عدد های 1و2 انجام شد و تمرین مربوط به صفحه حل شد .
تکلیف: در دفتر مشق 3 خط عدد 2 را بنویس در نوشتن به جهت عدد توجه شود .شعر عدد 2(2 یه کاسه داره )

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: موجودات زنده و غیر زنده مرور شد پرسش شفاهی انجام شد .صفحات 28 -29 -30 کتاب علوم با اهداف آشنایی دانش آموزان با انواع طبفه بندی حیوانات (اهلی و وحشی ،پرندگان خزندگان حشرات آبزیان )بررسی ویژگی های آن ها (نوع پوشش خوراک محل زندگی نوع حرکت نوع تولید مثل )با پاور پوینت آموزشی انجام شد .
تکلیف: پسرم یک حیوان را که به آن علاقمندی انتخاب کن و ویژگی های آن حیوان را مانند نوع پوشش محل زندگی ...تحقیق کن و سپس عکس های مربوط به آن را روی یک مقوا ی A4 بچسبان .پسرم فعالیت را دقیق انجام بده در کلاس باید درباره ی تحقیق خود کنفرانس ارائه بدی .مهلت انجام تکلیف شنبه ی آینده .پسرم اگر حیوان خانگی مانند لاک پشت پرنده ماهی در خانه داری روز شنبه همراه خود بیاور و به روابط عمومی تحویل بده .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: درس 3 مدرسه ،نشانی جدید (م م )،جدول ترکیب و کلمات مربوط به آموزش روز گذشته دوره شد .پرسش شفاهی انحام شد .روانخوانی کلمات جدید آموزش داده شد .
تکلیف: پسرم درس 3 ندرسه را بخوان .کتاب دیکته ی شب صفحه ی 7 را 3 مرتبه بخوان اگر نیاز بود بیشتر بخوان .یک بار هم مامان و بابا برای شما بخواند .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگارش کلمات جدید آموزش داده شد .جدول بخش و صدا کشی آموزش داده شد .کتاب نگارش صفحات 38 و 39 آموزش داده شد و این صفحات در کلاس انجام شد .
تکلیف: 1-پسرم پس از آنکه روانخوانی صفحه ی 7 کتاب دیکته شب را مسلط شدی یک املا از 4خط اول آن بنویس .2-سرمشق داخل دفتر را بخوان و بنویس .3-جدول دوستی کشیده شود .4-کلمات آدم و بادام در جدول بخش و صدا کشی شوند فیلم نمونه ی فعالیت در پرتال ارسال شده حتما تماشا شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. در دوره ی دروس دانش آموزان آموختند صاف نشستن میتواند به سلامت آنها کمک کند.اتیکت صحیح نشستن پشت رایانه و نحوه استاندارد کردن میز و صندلی خود با وسایل در دسترس خانه را آموختند. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و چنگال و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فیلم مستند مربوط به حیوانات دیده شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: