فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: عطارد 2

ریاضی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: فعالیت و کار در کلاس صفحه‌ی 52 و 53 مربوط به درس نسبت‌های مساوی در کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: مطالب تدریس شده تکرار و تمرین شود، سپس سوالات صفحه‌ی 54 و 55 با دقت حل گردد.

فارسی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: بخشی از درس رئیس علی روخوانی شد و معانی واژگان آن بیان گردید.
تکلیف: فایل ارسال شده مربوط به درس آزاد هفتم فارسی در مورد زندگی دکتر حسابی می‌باشد لطفا با دقت و بسیار خوش خط و خوانا نوشته شود و همچنین قسمت نگارش آن در کتاب نگارش نگاشته شود.

رباتیک

مدرس: گودرزی، مهدیه
فعالیت: دراین جلسه به مبحث مقاومت و انواع آن پرداخته‌شد‌. علاوه بر آن نحوه محاسبه اندازه مقاومت‌های ثابت آموزش داده شد و وسیله اهم‌متر که برای اندازه‌گیری آن استفاده می‌شود معرفی شد.
تکلیف: درباره انواع مقاومت و نحوه عملکرد آن به طور خلاصه توضیحی نوشته و جلسه بعد آن را تحویل‌دهید.

ریاضی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: ریاضی مبحث نسبت های مساوی در کتاب و کتاب کار ریاضی تکمیل و تدریس شد.
تکلیف: مطالب نسبت های مساوی را مطالعه و تمرین شود.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: درس هشتم اجتماعی (راه‌ها و حمل و نقل) تدریس شد.
تکلیف: درس هفتم و هشتم کتاب اجتماعی مطالعه شود، پرسش می‌شود.

سواد مالی

مدرس: زمانی، زهرا
فعالیت: در این جلسه آشنایی با مفهوم بانک ، تاریخچه آن و نقش بانک ها در زندگی روزمره را داشتیم .
تکلیف: سه بانک دولتی و سه بانک غیر دولتی را نام برده و خدمات هر یک از آن‌ها را بنویسید.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: فرمول ترسیم دایره با شعاع های مختلف را در اسکرچ آموختیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

ریاضی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: صفحه‌های 48 و 49 و 50 کتاب ریاضی با عنوان نسبت تدریس شد.
تکلیف: سوالات صفحه‌ی 51 کتاب ریاضی و همچنین سوالات کتاب کار ریاضی قسمت نسبت صفحه‌ی 62 و 63 حل شود. کتاب کار و کتاب ریاضی همراه دانش آموزان باشد.

فارسی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: آزمون آزمایشی مداد رنگی یک - تیمز (سواد ریاضی و علوم) برگزار گردید.
تکلیف: معانی لغات درس هشتم فارسی با عنوان دفاع از میهن جهت پرسش مطالعه گردد و شعر حفظی ای ایران پرسیده می‌شود.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: سوالات کتاب کار مطالعات اجتماعی درس 7 با عنوان نواحی صنعتی مهم ایران پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 6 و 7 مطالعات اجتماعی با دقت مطالعه گردد؛ پرسیده می‌شود.

هنر پنجم

مدرس: جعفرلو، مریم
فعالیت: کاردستی ساخت پازل در کلاس انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: رضا کاظمی، فاطمه
فعالیت: تمرین جهت اجرای شب یلدا انجام شد. اهداف:هماهنگی گروهی،هماهنگی چشم و دست میباشد.

ریاضی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: سوالات ضرب عدد مخلوط در کتاب کار ریاضی حل گردید و فصل به پایان رسید.
تکلیف: تکالیف داده شده در دفتر مشق حل گردد.

علوم پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: آزمون آزمایشی مداد رنگی یک - پرلز برگزار گردید؛ سپس فیلم آموزشی در رابطه با ساختمان چشم مشاهده گردید.
تکلیف: درس 5 و درس 6 تا جایی که تدریس شده، پرسیده می‌شود.

فارسی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: شعر حفظی ای ایران و معانی لغات درس هشتم دفاع از میهن از دانش‌آموزان پرسیده شد.
تکلیف: شعر حفظی ای ایران و معانی لغات درس 8 تا جایی که تدریس شده مجدداً جهت پرسش با دقت مطالعه گردد.

مهارت زندگی

مدرس: اصغری، هدی
فعالیت: در مورد موضوع شانس بحث و گفتگو شد، به دلیل ضیق وقت بخشی از انیمیشن Luck نمایش داده شد، لطفا بقیه انیمیشن در منزل دیده شود.
فعالیت: با افتخار از شما اولیای محترم دعوت به عمل می‌آید تا در نمایشگاه هفته‌ی ملی علوم علوی، شرکت نموده و شاهد گوشه‌ای از فعالیت‌های دانش‌آموزان در این هفته باشید. زمان پنجشنبه 22 آذر از ساعت 11 تا 12. مکان: کانون فرهنگی - تربیتی شهید مفتح واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه‌ی ارشاد، نبش خیابان کوشا. با حضور خود باعث دل‌گرمی فرزندانمان بوده و حمایت‌گر تلاش آنان باشید.

ریاضی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: سوالات فعالیت کلاسی و تمرین‌های کتاب کار ریاضی مبحث ضرب اعداد مخلوط حل گردید.
تکلیف: انواع ضرب: ضرب کسر در عدد و عدد در کسر؛ ضرب دو کسر و ضرب اعداد مخلوط بسیار تکرار و تمرین شود.

فارسی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: ادامه‌ی درس 8 با عنوان دفاع از میهن به طور کامل با بیان معانی لغات درس و درک مطلب آن تدریس شد.
تکلیف: 1-درس 8 را به طور کامل روخوانی کنید و معانی لغات آن را حفظ کنید. 2-دانش‌آموزانی که شعر ای ایران را حفظ نکرده اند تا جلسه‌ی بعدی فرصت دارند حفظ کنند. 3- دانش‌آموزانی که تحقیق در مورد دکتر حسابی ننوشتند امروز می‌توانند بنویسند و ارسال کنند.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: رشیدی، معصومه
فعالیت: درس 7 مطالعات اجتماعی با عنوان نواحی صنعتی ایران به طور کامل تدریس شد.
تکلیف: ابتدا درس 7 کتاب مطالعات اجتماعی به طور کامل و با دقت جهت پرسش مطالعه گردد و سپس با روخوانی درسنامه‌ی کتاب کار پرسش‌های این درس پاسخ داده شود.

رباتیک

مدرس: گودرزی، مهدیه
فعالیت: دراین جلسه به مباحث تئوری تاریخچه مختصری از ساخت ربات‌ها و انواع آنها اعم از فضانورد و ایمو و چیتاربات و وکتور و ... پرداخته‌شد و درباره ویژگی‌های هریک توضیحاتی ارائه شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: پرورشی
توضیح: کودک بدرفتار کودک دلسرد است. یک کودک بدرفتار تلاش می کند که به ما بگوید: "من احساس تعلق یا اهمیت نمی کنم و شیوه درست دستیابی به آن را هم بلد نیستم." وقتی کودک رفتار زننده ای می کند، برای بیشتر بزرگسالان مشکل است که از بدرفتاری او بگذرند و پیام اصلی پشت آن را بفهمند: "من فقط می خواهم تعلق داشته باشم." درک این مفهوم اولین قدم برای بزرگسالانی است که می خواهند در کمک به کودکان بدرفتار تاثیرگذار باشند. اگر یک "رمز شکن" باشید، کمک بزرگی برای بچه های بدرفتار هستید. وقتی کودکی بدرفتاری می کند، به بدرفتاری مثل یک رمز نگاه کنید و از خود بپرسید: " او واقعا سعی دارد چه چیزی به من بگوید؟" به یاد داشته باشید کودکان از پیام رمزگذاری شده شان آگاه نیستند، اما وقتی به جای واکنش به رفتار بد آن ها، به باور پنهانشان می پردازید، عمیقاً احساس درک شدن خواهند کرد. در پشتِ هر بدرفتاری کودکی وجود دارد که فقط می خواهد تعلق داشته باشد، ولی شیوه درست و از لحاظ اجتماعی مفید،_دستیابی به هدفش را نمی داند، احساس متفاوتی درباره بدرفتاری خواهید داشت. همچنین اگر گاهی در رفتار خودتان با کودک دقیق شوید، نکند رفتارتان با کودک او را به این باور رسانده باشد که تعلق یا اهمیت ندارد! جین نلسون، ترجمه محمدجواد فرشچیان، ریحانه ایزدی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: