رشته‌های ریاضی و هنرستان، اولویت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

رده: خبر
زمان:

کاهش سهمیه رشته تجربی و انسانی و افزایش ورودی‌های ریاضی و هنرستان‌ها

کاهش سهمیه رشته تجربی و انسانی و افزایش ورودی‌های ریاضی و هنرستان‌ها

بنا بر اعلام معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزایش ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در شاخه نظری و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در مجموع رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، در اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزان برای سال آینده است. محمد مهدی کاظمی، با بیان اینکه نگاهمان این است که سهم رشته علوم انسانی و تجربی برای سال آینده کاهش و به ازای آن سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک افزایش یابد، اظهار کرد: سهم آموزش فنی و حرفه‌ای از 37.5 درصد در پایه دهم به 39.5 درصد افزایش پیدا کرده است و طبیعتا به همان نسبت مابقی دانش‌آموزان در شاخه نظری درس می‌خوانند. به گفته وی، ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در سال گذشته 1.8 درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: امسال هدف‌گذاری کردیم تا در پایه دهم هنرستان‌ها بتوانیم 41.5 درصد دانش‌آموزان را هدایت کنیم و برنامه‌ریزی شده تا حدود 1.5 درصد در رشته ریاضی فیزیک افزایش داشته باشیم و حدود 0.2 درصد نیز در رشته‌های تجربی و انسانی کاهش سهمیه جمعیت دانش‌آموزان را شاهد باشیم. افزایش ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در شاخه نظری و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مجموع رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در اولویت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای سال آینده است.

اعلام سن ثبت نام در مدارس

اعلام سن ثبت نام در مدارس

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان آغاز شده است و شرط ثبت‌نام متولدین مهرماه در پایه اول، وجود ظرفیت و امکانات پذیرش پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان 6 سال تمام است. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ 9 اردیبهشت آغاز شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه دوره ابتدایی در صورت عدم تغییر مدرسه از طریق مدیر انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری والدین نیست. برای ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان کلاس اول دبستان در مدارس نیاز است تا سنجش سلامت دانش‌آموزان انجام شود.

  • حداکثر سن ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی در مناطق شهری 8 سال تمام و در مناطق روستایی و عشایری 10 سال تمام است.
  • حداکثر سن تحصیل در دوره ابتدایی در مدارس شهری 14 سال تمام و در مدارس روستایی و عشایری 15 سال تمام است.
  • حداکثر سن ثبت‌نام در دوره متوسطه اول در مناطق شهری 15 و در مناطق روستایی و عشایری 16 سال تمام است.
  • حداکثر سن ادامه تحصیل در مناطق شهری 17 سال تمام و در مناطق روستایی و عشایری 18 سال تمام است.
  • حداکثر سن ثبت‌نام در دوره دوم متوسطه 18 سال تمام و حداکثر سن ادامه تحصیل پسران با رعایت قوانین و مقررات نظام وظیفه عمومی 20 سال تمام و برای دختران 22 سال تمام خواهد بود.
  • مدرسه محدوده سکونت، بهترین محل ثبت‌نام دانش‌آموزان

    مدرسه محدوده سکونت، بهترین محل ثبت‌نام دانش‌آموزان

    رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان گفت ثبت‌نام در محدوده محل سکونت معضلاتی نظیر ایاب‌وذهاب فرزند، مراجعات والدین جهت پیگیری وضعیت تحصیل دانش‌آموز خود و... را برطرف می‌کند، بر این اساس توصیه به ثبت‌نام در مدارس محل سکونت به‌عنوان بهترین محل تحصیل است. رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان ضمن توصیه به ثبت‌نام در مدارس محل سکونت به‌عنوان بهترین محل تحصیل، متذکر شد که ثبت‌نام در محدوده محل سکونت معضلاتی نظیر ایاب‌وذهاب فرزند، مراجعات والدین جهت پیگیری وضعیت تحصیل دانش‌آموز خود و... را برطرف می‌کند.

    تصویب جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تا پایان خرداد

    تصویب جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تا پایان خرداد

    مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌های تهران با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از اول تیر ماه آغاز می‌شود، گفت: در خصوص اوقات فراغت برنامه‌های‌های اولیه با نهادهای مربوط انجام شده است و جلسه ستاد اوقات فراغت با حضور استاندار تا قبل از پایان خرداد برگزار می‌شود و جزئیات برنامه‌ها به تصویب خواهد رسید که مهم‌ترین و اساسی‌ترین محور، اردو است و تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 110 هزار تا 115 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های استان تهران تحصیل کنند، افزود: با توجه به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن سال گذشته آغاز شد، در حال حاضر بخش اعظم سنجش کلاس اولی‌ها انجام شده است؛ از خانواده‌هایی که هنوز سنجش فرزندان خود را انجام نداده‌اند درخواست داریم زودتر برای واکسیناسیون و سنجش اقدام کنند. مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ساماندهی نیروی انسانی، کلاس درس و معلم و چگونگی طراحی‌ها از فروردین آغاز شده است و پیش‌نویس نسخه ساماندهی نیروی انسانی را با مناطق بررسی کردیم.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :