ساعت شروع مدارس اعلام شد؛

رده: خبر
زمان:

ساعت شروع مدارس اعلام شد؛

ساعت شروع مدارس اعلام شد؛

آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم از 7 و 30 دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، 8 صبح باز خواهند شد. مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از 7 و 30 دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، 8 صبح باز خواهند شد. محمد مهدی کاظمی رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون، روز اول مهر روز بازگشایی مدارس است، اظهار کرد: اگر اول مهر تعطیل باشد طبیعتا روز بعد از آن مدارس باز می‌شوند اما امسال اول مهر روز شنبه است که تعطیل رسمی هم نیست؛ بنابراین شنبه اول مهر 1402 روز اصلی بازگشایی مدارس است. زمان آموزش در اسناد بالادستی از حیث اجرا این‌گونه است: زمان فعالیت کلاسی و آموزشی مدارس در همه نقاط کشور از ابتدای مهرماه تا پایان اردیبهشت‌ماه است. بنا بر بررسی‌های انجام‌شده ساعات کار مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در مناطق مختلف کشور به‌صورت یکسان و به‌صورت زیر است: ساعات شروع فعالیت مدارس نوبت صبح در همه نقاط کشور و همه دوره‌های تحصیلی عموماً از 7:30 تا 8 صبح و ساعات پایان فعالیت مدارس، بسته به یک‌نوبته یا دو نوبتِ مدارس، متفاوت و از 12:10 تا 13 است. مدارس ابتدایی نوبت صبح 7:30 دقیقه تا 12:10 دقیقه و در نوبت عصر 12:30 دقیقه تا 17:05 دقیقه است. مدارس متوسطه یک نوبته 7:30 دقیقه تا 13:10 دقیقه است و مدارس متوسطه دو نوبته در نوبت صبح 7:30 دقیقه تا 12:40 دقیقه و در نوبت عصر 13 تا 18 است.

‌نتایج آزمون‌های نهایی شهریور اعلام شد؛

‌نتایج آزمون‌های نهایی شهریور اعلام شد؛

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نمرات آزمون‌های نهایی شهریور 1402 را اعلام کرد. شرکت‌کنندگان آزمون نهایی شهریور 1402 می‌توانند هم‌اکنون نمرات آزمون‌های نهایی شهریور را از طریق سامانه my.medu.ir مشاهده کنند. شرکت‌کنندگان درصورت درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره)، ضمن توجه به نکات مندرج در زیر کارنامه، می‌توانند حداکثر تا روز پنجشنبه 1402/6/23، درخواست خود را در همان سامانه ثبت کنند. شرکت‌کنندگان داخل کشور و دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد مدارس ایرانی خارج از کشور که موفق به دریافت نمره از سامانه نمی‌شوند در روز چهارشنبه 1402/06/22 ضمن مراجعه به مدرسه محل ثبت‌نام/ تحصیل، کارنامه خود را دریافت و در صورت نیاز، درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره) را همزمان به مدرسه تحویل دهند. مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرد که بررسی مجدد پاسخ‌برگ‌ها در سامانه و با توزیع بین مصححان کشوری انجام می‌شود و ممکن است نتیجه آن بدون تغییر در نمره، با افزایش یا کاهش نمره باشد‌.

سال تحصیلی جدید دانشجویان از سوم مهر آغاز می‌شود؛

سال تحصیلی جدید دانشجویان از سوم مهر آغاز می‌شود؛

وزیر علوم گفت: سال تحصیلی جدید برای دانشجویان از سوم مهر ماه و برای ورودی‌های جدید از هفته سوم مهرماه آغاز می‌شود. محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به این‌که اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود. وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل این‌که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌وپرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد. وزیر علوم افزود: همچنین امسال آزمون پذیرش دانشجویان نیز در دو نوبت انجام شد و برای اولین‌بار تأثیر قطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات باید از طریق آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شد بنابراین ورودی‌های جدید را از هفته سوم مهر ماه پذیرش خواهیم کرد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد؛

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد؛

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 در نیمه اول مهر ماه خبر داد و گفت: سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از 15 مهر به بعد آغاز خواهد شد. دکتر عبدالرسول پورعباس ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج نهایی کنکور 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هفته دوم مهر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از نیمه مهر ماه می‌توانند نسبت به ثبت نام دانشجویان جدیدالورود اقدام کنند.

تحصیل رایگان استعدادهای درخشان کمیته امداد استان البرز در مدارس سمپاد؛

تحصیل رایگان استعدادهای درخشان کمیته امداد استان البرز در مدارس سمپاد؛

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: شهریه ثبت نام دانش‌آموزان، ارائه کمک‌های فرهنگی، مالی، پشتیبانی و مشاوره‌های تحصیلی تا مقطع متوسطه اول و دوم از جمله خدمات مدارس سمپاد به دانش‌آموزان نخبه، مورد حمایت کمیته امداد است. رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، گفت: شهریه ثبت‌نام دانش‌آموزان، ارائه کمک‌های فرهنگی، مالی، پشتیبانی و مشاوره‌های تحصیلی تا مقطع متوسطه اول و دوم ازجمله خدمات مدارس سمپاد به دانش‌آموزان نخبه، مورد حمایت کمیته امداد است. مدیرکل کمیته امداد البرز با بیان اینکه امکان تحصیل رایگان برای دانش‌آموزان استعداد درخشان مورد حمایت این نهاد در مدارس سمپاد فراهم شده است، افزود: در حال حاضر 17 نفر از دانش‌آموزان مددجوی مورد حمایت در مدارس سمپاد و 30 دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده‌اند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: