صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد؛

رده: خبر
زمان:

انتصاب صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش

انتصاب صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به رضامراد صحرایی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند. بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه نهم خرداد ماه قرار داشت. در این جلسه رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با 167 رأی موافق، 86 مخالف، 14 ممتنع و 2 رأی باطله به صحرایی رأی اعتماد دادند. صحرایی متولد 1355 و دارای مدرک دکترای زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استادتمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش، استادتمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، استاد پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران، و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی.

عودت شهریه اضافی به خانواده‌ها؛

عودت شهریه اضافی به خانواده‌ها؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، تاکید کرد پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان باید بر اساس شهریه سال قبل صورت پذیرد و شهریه اضافه و خارج از ضوابط و مقررات سازمان که از خانواده‌ها گرفته شده باشد باید عودت داده شود. وی در ادامه بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از مجتمع غیردولتی سوده بازدید کرد و درجریان روند فعالیت مجتمع و عملکرد آن قرار گرفت. احمد محمودزاده ضمن بررسی شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه این مجتمع با تعدادی از اولیا به طور تصادفی تماس گرفت و از روند پیش‌ثبت‌نام فرزندان آن‌ها در این مجتمع و شهریه پرداختی آن‌ها مطلع شد. محمودزاده در خصوص این بازدید گفت: بازدید دوره‌ای و سرزده برای سال تحصیلی آینده را مدتی است آغاز کرده‌ایم و هدف، رصد فعالیت‌های مدارس غیردولتی به صورت کامل است که ضمن برجسته‌سازی اقدامات کیفی مثبت، جلوی اشتباهات احتمالی گرفته شود. وی افزود: یکی از نکاتی که در بازرسی‌ها تاکید داریم، تفکیک شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه است. مدارس باید برای شهریه‌ای که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، برنامه‌های مشخص و اجرا شده داشته باشند و به هیچ عنوان نباید وجوهی اضافه بر شهریه و خارج از ضوابط و مقررات دریافت کنند.

آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده؛

آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده؛

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های وزرشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده خبر داد. محمد جعفری اظهار کرد: «موضوع آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی طرحی بود که در سال 89 و 90 به اجرا درآمد، اما به‌دلیل کمبود منابع مالی متاسفانه ادامه پیدا نکرد. پس از مدتی این طرح براساس دستورالعمل‌ها تبدیل به یک برنامه شده و در کتاب راهنمای معلم پایه سوم ابتدایی گنجانده شد.» وی ادامه داد: «در سال تحصیلی جاری دستورالعمل‌های اجرا و ارزشیابی به تمامی مدارسی که شرایط آموزش شنا به دانش‌آموزان را دارند و می‌توانند از مشارکت اولیا استفاده کنند ابلاغ شد تا آموزش‌های لازم آغاز شود، اما متاسفانه بنا به دلایلی از جمله کمبود منابع اجرای این برنامه مجددا مسکوت ماند.» وی افزود: «البته لازم به ذکر است که در برخی از شهرستان‌ها آموزش شنا برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی اجرا شد اما همانطور که پیشتر اعلام کردم در سراسر کشور به دلیل کمبود منابع نتوانستیم به صورت کامل آن را به مرحله اجرا برسانیم.» وی در پایان خاطرنشان کرد: «ان‌شالله برای سال تحصیلی جدید اجرای این طرح با قدرت پیگیری خواهد شد و در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تمامی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی از آموزش شنا در ساعت تربیت‌بدنی خود بهره‌مند می‌شوند.»

دانش‌آموزان دبیرستانی چگونه برای تغییر رشته تحصیلی اقدام کنند؟

دانش‌آموزان دبیرستانی چگونه برای تغییر رشته تحصیلی اقدام کنند؟

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط تغییر رشته تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دهم و یازدهم گفت: با توجه به تأثیر قطعی معدل در کنکور، مسیر تغییر رشته برای سال‌های آینده سخت‌تر خواهد بود. امیر تجلی‌نیا گفت: «توجیه اولیا و دانش‌آموزان در خصوص نحوه شناخت توانایی، رغبت، شخصیت، رشته‌های تحصیلی، مشاغل محیطی و قوانین و مقررات مربوطه در طول سال تحصیلی بر عهده مدیران و مشاوران مدارس بوده و الزامی است و وظیفه حوزه راهنمایی و مشاوره همانطور که اشاره شده کمک به دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی است. از طرفی هر ساله در فرصت‌های مختلف و به ویژه در هفته معرفی مشاغل، دانش‌آموزان با بازدید از کارخانجات، تولیدی‌ها و ... مشاغل فنی و مهارت‌های مختلف را از نزدیک لمس می‌کنند. ما امسال قصد داریم به هر دانش‌آموز با توجه به شرایط و ویژگی‌های شخصیتی، علاقه و استعداد، چند شغل و حوزه شغلی و مهارتی پیشنهاد دهیم و در جلسات مشاوره فردی با دانش‌آموزان، چنانچه دانش‌آموز بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده برای ورود به رشته‌های فنی و مهارتی مناسب باشد، توسط مشاور مدرسه به سمت این رشته‌ها هدایت خواهد شد، البته باید دانست که انتخاب رشته توسط خود دانش‌آموز و والدین اتفاق خواهد افتاد و مشاوره به آنان فقط کمک برای انتخاب مناسب و مطلوب است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: