اعلام عناوین دروس نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

رده: خبر
زمان:

اعلام عناوین دروس نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از مشخص شدن عناوین دروس نهایی پایه‌های دهم و یازدهم شاخه نظری خبر داد. عباس سلطانیان اظهار کرد: «در اجرای ماده واحده سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پس از پایان متوسطه، مصوب جلسات 843‌، 855 و 863 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، عناوین دروس نهایی پایه‌های دهم و یازدهم شاخه نظری جلسه 1031 شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 13 شهریور 1402، تصویب شد.» وی افزود: «تعداد دروس نهایی پایه دهم در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی 9 عنوان و در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی 11 عنوان تعیین شد.» مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «همچنین تعداد دروس نهایی پایه یازدهم در رشته علوم تجربی 11 عنوان و در رشته‌های ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی 12 عنوان تعیین شد.» در ادامه می‌توانید لیست دروس را دانلود نمایید.

عناوین دروس نهایی پایه یازدهم

عناوین دروس نهایی پایه دهم

بیش از 40 درصد دانش‌آموزان در برخی استان‌ها دچار چاقی هستند؛

بیش از 40 درصد دانش‌آموزان در برخی استان‌ها دچار چاقی هستند؛

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پنج سال قبل نرخ چاقی 30 درصد بود اما اکنون در برخی استان‌ها از مرز30 درصد عبور کرده است، گفت در برخی استان‌ها بیش از40 درصد دانش‌آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن روبه‌رو هستند. بیش از 60 درصد فرزندان مصرف صبحانه کامل ندارند یا مصرف ناقص دارند. معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک نگرانی جدی داریم چراکه متاسفانه سبک زندگی و تعذیه‌ای دانش‌آموزان به سمتی رفته است که چاقی و اضافه وزن آنان بسیار نگران‌کننده شده است. 10 سال پیش این نرخ 20 درصد بود، اما الان در برخی استان‌ها از این عدد رد شده و در بعضی استان‌ها نرخ چاقی حتی دو برابر شده است. وی ادامه داد: در برخی استان‌ها بیش از 40 درصد دانش‌آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن روبه‌رو هستند و این موضوع از نظر رشدی و تربیتی بسیار نگران‌کننده است. لازم است اولیا با آموزش و پرورش این مشکل را رفع کنند. لذا هم سبک زندگی فعال و با تحرک بالا و هم انجام ورزش در مدرسه با گروه هم‌سالان و نیز ورزش با خانواده می‌تواند به این امر کمک کند.

نتایج المپیادهای علمی به‌زودی اعلام می‌شود؛

نتایج المپیادهای علمی به‌زودی اعلام می‌شود؛

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از اعلام نتایج مرحله کشوری المپیادهای علمی در آینده نزدیک خبر داد. سیدرضا حسینی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فصل تابستان باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: «المپیادهای علمی کشور با حضور 700 نفر از دانش‌آموزان نخبه کشور در فصل تابستان برگزار شد که این تعداد از میان بیش از 100 هزار داوطلب المپیادی از کل کشور انتخاب شده بودند.» وی با بیان اینکه خوشبختانه دوره خوب و منظمی در فصل تابستان داشتیم، خاطرنشان کرد: «آزمون‌های این دوره برگزار شده و در حال اعلام نتایج مرحله کشوری المپیادهای علمی هستیم و به زودی اعلام می‌شود تا منتخبان را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کنیم.» حسینی افزود: «در المپیادهای جهانی امسال 6 تیم اصلی داشتیم که در مجموع موفق به کسب 10 مدال طلا و 16 نقره شدند.» رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در خصوص برنامه‌های پیش روی این باشگاه گفت: «با توجه به نوپا بودن باشگاه دانش‌پژوهان جوان در حال استقرار باشگاه به عنوان یک سازمان مستقل هستیم که امیدواریم فرآیند آن زودتر تمام شود.»

سهمیه دانش‌آموزان عشایری در کنکور سال آینده احیا می‌شود؛

سهمیه دانش‌آموزان عشایری در کنکور سال آینده احیا می‌شود؛

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از احیای سهمیه دانش‌آموزان عشایری در کنکور سال آینده خبر داد. علی تیرگیر مال با بیان اینکه با هدف توسعه عدالت آموزشی روند ارتقای سطح کیفی مدارس عشایری را آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عشایر عزیزان دل ملت ایران هستند و توجه به آنان در دستور کار مقام عالی وزارت و ریاست جمهوری است. به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیر‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از احیای سهمیه دانش‌آموزان عشایری در کنکور سال آینده خبر داد و تصریح کرد: سهمیه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان مناطق محروم با اولویت مناطق عشایری در دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده ایجاد شده تا در سال‌های آینده معلمان مدارس عشایری از دل دانش‌آموزان با استعداد این مناطق باشند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: