غربال 4 میلیون دانش‌آموز در طرح نماد

رده: خبر
زمان:

غربال 4 میلیون دانش‌آموز در طرح «نماد»

غربال 4 میلیون دانش‌آموز در طرح «نماد»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از غربالگری 4 میلیون دانش‌آموز در قالب طرح «نماد» خبر داد و گفت این نظام قبل از بروز جدی آسیب در زندگی هر دانش‌آموز وارد عمل می‌شود. اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا درباره طرح «نماد»، اظهار کرد: «نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی یا همان «نماد»، فرایندی است که در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد و به صورت مداوم دانش‌آموزان را از حیث سلامت اجتماعی و روانی، براساس آزمون‌های استاندارد مورد بررسی قرار می‌دهد.» وی در پاسخ به این پرسش که اطلاعات دانش‌آموزان در این طرح از چه طریقی جمع‌آوری می‌شود، گفت: «عمده اطلاعات از طریق خانواده‌ها و معلمان جمع‌آوری می‌شود و آسیب‌هایی مانند آسیب‌های فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های ناسازگار دانش‌آموز، وضعیت خانوادگی دانش‌آموزان و مواردی از این قبیل نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اطلاعاتی جامع و کامل ثبت شود.»

‌طرح جدید حل مساله بازماندگان از تحصیل

‌طرح جدید حل مساله بازماندگان از تحصیل

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خبر داد در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرحی 6 ماده‌ای آماده شده که در حال بررسی است و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی در جلسه بررسی طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل این استان گفت: سیستان و بلوچستان شرایط خاص جغرافیایی را داراست که 9200 روستا را در خود جای داده و بالغ بر 6 هزار روستا کمتر از 20 خانوار جمعیت دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد 5 هزار کلاس مجهز به آموزش آنلاین در سراسر این استان افزود: امسال قرار است در هر منطقه‌ای 147 کلاس آموزشی از طریق آموزش آنلاین برگزار شود که می‌توان از این کلاس‌ها برای بحث جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز استفاده کرد. در ادامه حسینی دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور گفت: حل مسئله بازماندگان از تحصیل نیاز به یک عزم ملی و فراسازمانی دارد و باید برای به صفر رسیدن آن از همه ظرفیت‌های برون سازمانی استفاده کنیم. وی بیان کرد: در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرحی 6 ماده‌ای آماده شده که در حال بررسی است و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

تولید محتوای آموزشی محیط زیستی ویژه مربیان پیش دبستانی

تولید محتوای آموزشی محیط زیستی ویژه مربیان پیش دبستانی

به گفته معاون آموزش سازمان محیط زیست، تولید محتوای آموزشی به‌منظور حفظ محیط زیست ویژه مربیان پیش دبستانی در حال انجام است. نوراله مرادی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای محورهای تفاهم‌نامه مشترک با آموزش و پرورش به پانا گفت: «در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، تولید محتوا برای مربیان پیش‌دبستانی در حال انجام است که بخشی از آن به پایان رسیده و یاقی در حال انجام است.» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست افزود: «همچنین بررسی مفاهیم محیط‌زیستی در مقاطع مختلف تحصیلی طبق برنامه ملی محیط‌زیست، تجدید نظر در محتوای کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم، تهیه پیش‌نویس محتوای آموزشی ویژه مربیان و خانواده‌های دارای کودکان 3 تا 4 سال برخی از اهداف تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش است که در دستور کار قرار دارد.»

بررسی مشکلات مدارس بین‌الملل غیردولتی در دستور کار قرار گرفت؛

بررسی مشکلات مدارس بین‌الملل غیردولتی در دستور کار قرار گرفت؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از بررسی و تصمیم‌گیری در مورد مشکلات مدارس بین‌الملل غیردولتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه گفت: شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی از جمله شوراهای مهم در آموزش و پرورش است که تصمیمات آن در موارد مختلف بسیار تاثیرگذار و قابل توجه است. وی بررسی و تصمیم‌گیری در مورد مشکلات مدارس بین‌الملل غیردولتی، داخل کشور و ارائه راهکارهای پیشنهادی و بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای غیردولتی را از جمله برنامه‌های در دستور کار این جلسه دانست. محمودزاده تصمیم‌گیری در خصوص اصلاحیه دستورالعمل نحوه تشکیل شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی مصوبه 111 شورای سیاست‌گذاری را از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه دانست و تصریح کرد: امیدواریم با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه به تصمیماتی که تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور را به همراه دارد، دست یابیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: