1402/11/23
پیامهای آسمان هشتم
حورایی، سیدمحسن
درس 10 تدریس و تمارین درس 9 کتابکار انجام شد.
تمارین درس 10 کتاب کار و کتاب درسی حل شود.
مطالعات اجتماعی هشتم
میرزا عبداله، محمد
تدریس درس 15 و 16 .
کتاب کار درس های مربوط حل شود .
فعالیت صفحه 103 انجام شود .
1402/11/18
فارسی هشتم
محمدی، نادر
درس 12 داده شد . تمارین کتاب کار درس 9 و 10 حل شد .
کتاب کار درس 12 نوشته شود .
متن درس 12 با معنی در دفتر نوشته شود .
هفته اینده پرسش از درس 9 و 10 به طور کامل .
حساب هشتم
آباد، محمد
بخش دوم درس هفتم تدریس شد .
کتاب کار صفحات 172 و 173 و 174 حل شود .
شیمی هشتم
اصغری، حسن
ازمایش های : فیبر نوری + مبین القا انجام شد .
مطالعه دروس تدریس شده .
1402/11/17
فارسی هشتم
محمدی، نادر
فردا کلاس فارسی :
پرسش های طبقه بندی دروس 9و10و11 را درکتاب با مداد حل کنید و بیاورید.
هندسهی هشتم
گودرزی، بهزاد
صفحه های 146--149 از کتاب کار ریاضی حل شد
صفحه های 156--157--158 از کتاب کار ریاضی حل شود
فیزیک هشتم
شکور، مرتضی
پرسش از دانش آموزان و تدریس آینه های کروی
مطالعه فصل 14
1402/11/16
عربی هشتم
زمانی، محسن
ترجمه درس هفتم گفته شد .
تمارین کتاب درسی حل شود .
حساب هشتم
آباد، محمد
تدریس درس هفتم بخش اول .
کتاب کار صفحات 167 و 168 حل شود .
کتاب درسی صفحات 102 و 103 و 104 و 105 حل شود .
1402/11/15
فارسی هشتم
محمدی، نادر
آثار بچه ها نقد وبررسی شد . بخشی از داستان تسبیح آقای هوشنگ کرمانی را خواندم.( معرفی کتاب قصه های مجید )
املا از دروس 10 و 11 برگزار شد.
تکلیف : لغات دروس 8و 9 و 10 و 11 هر کلمه را یکبار بنویسید (در کلاس تا منزل )
پیامهای آسمان هشتم
حورایی، سیدمحسن
خلاصه درس 10
اعداد زیر را یک بار بخوانید:
1001
1002
1003
1004
1005
وقتی مشغول خواندن اعداد بالا بودید پنج ثانیه از عمرتان گذشت!
تا حالا به حرکت ابرها توجه کرده اید؟
ابرها با سرعت زیاد توسط باد جابه جا می شوند، ولی ما معمولاً متوجه سرعت حرکت آنها نمی شویم.
سوت شروع مسابقه به صدا درمیآید و بازی آغاز می شود!
در تیم اول هر کدام از بازیکنان وظیفه. خود را میشناسند برنامه آنها برای پیروز شدن در مسابقه این است که از همان دقیقه. اول، با تمام قدرت بازی کنند و هیچ فرصتی را از دست ندهند.
اما در تیم دوم، بازیکنان هنوز بازی را جدی نگرفته اند آنها با میگویند: حالا 90 دقیقه وقت داریم
شما نتیجه بازی را چگونه پیش بینی می کنید؟
تصور کنید وقتی سوت پایان بازی به صدا درمی آید، بازیکنان تیم دوم که فرصتهای خود را از دست داد ه اند، همه به دور داور جمع شوند و بگویند: ما اصلاً حواسمان به زمان بازی نبود. چند دقیقه دیگر به ما فرصت بدهید تا موقعیت های از دست رفته را جبران کنیم. ...!
به نظر شما داور این مسابقه چه پاسخی به این درخواست خواهد داد؟
عُمر، فرصتی برای
خداوند درباره کسانی که ارزش واقعی عمر خود را نمی دانند و فرصتهای زندگی را بی دلیل از دست می دهند و با دست خالی از این دنیا می روند، می فرماید:
حَتی. اِذا جاءَ اَحَدَهُمُ المَوتُ قالَ رَبِ ارجِعونِ لَعَلی اَعمَلُ صالِحًا فیما تَرَکتُ کَلا اِنَها کَلِمَه هُوَ قائِلُها
هنگامی که مرگ یکی از آنها فرا می رسد،
می گوید پروردگارا؛ مرا [به دنیا] برگردان
شاید، کارهای شایست های را که ترک کرده بودم به جای آورم.
هرگز؛ [چنین بازگشتی در کار نیست]! او اگر بازگردد، کارش همچون گذشته است!
کسی که می داند نعمت های بهشت، پاداش کارهای نیک او در این دنیاست، از فرصتی که در اختیار دارد چگونه استفاده می کند؟
راستی اصلاً کسی می داند تا چه زمانی برای جمع آوری توشه در این دنیا وقت دارد؟
حضرت علی می فرماید:
فرصتها مانند ابرها می گذرند، پس فرصتهای خوب را غنیمت شمرید.
برخی عوامل هدردادن عمر
1.بی حالی و تنبلی: معمولاً کسانی که کارهایشان را با برنامه انجام نمی دهند بی حوصله و بی حال هستند. اینان اهمیتی به وقت خود و دیگران نمی دهند
2.امروز و فردا کردن: کسی که در زندگی برنامه ندارد و هدفی برای خود تعیین نکرده. امروزهای این افراد به امید فردایی که نمیرسد از دستشان می رود.
قرآن هشتم
حورایی، سیدمحسن
حل تمرینات کتاب قران و پیام آسمانی (کتاب کار و درسی) یادتون نره
هندسهی هشتم
گودرزی، بهزاد
صفحه های 99--100 از کتاب درسی حل شد
صفحه های 152---153 از کتاب کار ریاضی حل شود
فیزیک هشتم
شکور، مرتضی
بررسی آزمون جلسه قبل و ادامه تدریس فصل 14
بررسی آزمون جلسه قبل و ادامه تدریس فصل 14