مدارس دولتی عادی حق دریافت پول ندارند

رده: خبر
زمان:

مدارس دولتی عادی هنگام ثبت نام حق دریافت پول ندارند؛

ثبت نام دانش آموزان در مدارس از خرداد آغاز شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. همچنین ثبت نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر آغاز شده است و دانش‌آموزان پایه نهم نیز برای ورود به پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی می‌توانند ثبت نام خود را کامل نمایند. در مدارس دولتی اخذ هر گونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی، هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها توسط مدیران مدارس ممنوع است، مدارس هیئت امنایی نیز هنگام ثبت نام حق دریافت پول ندارند. امسال کنار ثبت نام حضوری، امکان ثبت نام الکترونیک برای پایه‌های اول، هفتم و دهم فراهم است. به علاوه برای ثبت نام دانش‌آموزان در پایه‌های میانی نیازی به حضور والدین در مدرسه نیست، مگر آنکه قصد جابجایی مدرسه را داشته باشند.

اجرای «نظام دوری» در 30 درصد مدارس ابتدایی از سال تحصیلی آینده

اجرای «نظام دوری» در 30 درصد مدارس ابتدایی از سال تحصیلی آینده

آموزش و پرورش «طرح نظام دوری» را در جهت ارتقا و بهبود فرایند یاددهی یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی از سال تحصیلی گذشته کرد. بر طبق این طرح، معلم دانش‌آموزان در سه پایه اول، دوم و سوم ابتدایی ثابت خواهد بود و یک معلم در هر سه پایه به دانش‌آموزان تدریس خواهد داد. مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی از پوشش و اجرای این طرح در 700 کلاس درس در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: «در زمینه این مصوبه مطالعات علمی لازم را انجام دادیم و بر اساس این مطالعات علمی، سال گذشته یک دستورالعمل دقیق برای استان‌ها ارسال کردیم. برای تعداد مشخصی از کلاس‌های درس که نزدیک به 700 کلاس درس بود، طرح نظام دوری را به صورت آزمایشی انجام دادیم. پس از اجرای آزمایشی این طرح، آن را ارزیابی کردیم و بر اساس ارزیابی به عمل آمده، امسال در شورای معاونین وزارتخانه 30 درصد مدارس ابتدایی مجری این طرح شدند.»

اعلام جزئیات برگزاری سومین جشنواره هنری دانش آموزان سمپاد

جشنواره هنری سمپاد، یکی از جشنواره‌هایی است که توسط سازمان استعدادهای درخشان برنامه‌ریزی شده است و دانش‌آموزان سراسر کشور که در مدارس سمپاد یا تیزهوشان تحصیل می‌کنند، امکان ثبت‌نام در این جشنواره را دارند. هدف از برگزاری این جشنواره، رشد و شکوفایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان مدارس سمپاد و گزینش استعدادهای درخشان هنری از بین آن‌هاست. فرهاد فتحی‌نژاد معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درخصوص سومین جشنواره هنری سمپاد، گفت: «‌سومین جشنواره هنری سمپاد، با حضور 150 نفر دانش‌آموز برگزیده مدارس دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با سازمان در شهر شیراز از تاریخ 15 تا 17 شهریورماه برگزار خواهد شد.» وی ادامه داد: «آمار شرکت‌کنندگان در سال‌تحصیلی 1403-1402، بیش از 8000 نفر بوده است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: