وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به خانه دوم برای دانش آموزان

رده: خبر
زمان:

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: موارد مطرح شده در جلسه را پیگیری می‌کنم تا آموزش و پرورش به جایگاه سزاوار نظام اسلامی برسد. اگر آموزش و پرورش امکانات لازم را نداشته باشد دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به خانه دوم برای دانش آموزان

برنامه‌ی بلند مدت در توسعه‌ی اهداف آموزش و پرورش

بطحایی افزود: اگر ایران بخواهد کشوری توسعه یافته شود؛ باید ناهنجاری‌های رفتاری در آن وجود نداشته باشد و محبت و مهربانی در آن ارتقا یابد. این مسیر و هدف فقط از طریق آموزش و پرورش امکان‌پذیر خواهد شد. این اتفاق در کوتاه مدت نمی‌افتد که کشور تمام بودجه و منابع خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. اگر برنامه کوتاه مدت باشد دیگر نمی‌توان به فکر احداث بیمارستان و جاده‌ها و ... باشیم.

مهارت‌های ارتباطی و زندگی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محدودیت منابع و اعتبارات در کشور افزود: آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند که سه برابر بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند. امروزه به مدرسه‌ای احتیاج داریم که دانش آموزان فارغ‌التحصیل بتوانند در آن مهارت‌های ارتباطی و زندگی خود را افزایش دهند.

مقاومت در برابر تغییر

بطحایی خاطرنشان کرد: مفهوم بسیار مهم در مدیریت استراتژیک، مفهوم مقاومت در برابر تغییر است. تا وقتی که در پست اجرایی قرار نگرفته باشیم نمی‌توانیم آن را حس کنیم. اگر به این مقوله توجه نشود دچار مشکلات جدی خواهیم شد. مقاومت در برابر تغییر را باید به تدریج کاهش دهیم وگرنه این‌گونه حرف‌ها جز شعار چیزی نخواهد بود. برنامه‌ای که در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم، افزایش مشارکت معلمان به‌طور تدریجی در تصمیم سازی‌هاست.

بودجه‌ی سه برابری سال 98

وی در ادامه گفت: اعتبارات آموزش و پرورش در سال 97، سه برابر سال 96 بود و به امید خدا این اعتبارات در سال 98 سه برابر سال 97 خواهد بود. بطحایی در ادامه گفت: با توجه به دشمنی قدرت‌های جهانی، سال سختی را پیش روداریم و باید با همکاری در کنار هم امکانات کشور را بشناسیم و به‌سوی پیشرفت و توسعه پیش رویم.

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ارتقای سطح علمی پذیرش معلمان را از طریق ماده 28 پیگیری می‌کنیم. مهم‌ترین سیاست آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به خانه‌دوم دانش آموزان است. در این صورت دانش آموزان با رغبت به مدرسه می‌آیند، بنابراین برای نیل به این هدف باید مدرسه، فضای آموزشی و محتوای درسی اصلاح شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: