نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد

محسن زارعی با اشاره به اعلام نتیجه آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم و دهم گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش و وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه از نتیجه مطلع شوند. وی تصریح کرد: تصویر پاسخبرگ دانش‌آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، 24 ساعت بعد در سایت بارگذاری و گزینه ثبت درخواست تصحیح مجدد نیز از همان زمان فعال می‌شود. زارعی افزود: نتایج از ساعت 11:15 دقیقه امروز به تدریج در دسترس قرار خواهد گرفت و حداکثر تا ساعت 12 تمام داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون خود را با مراجعه به سامانه دریافت کنند. 294 هزار و 300 نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، که در آزمون ورودی پایه هفتم 208 هزار و 132 نفر و در آزمون ورودی پایه دهم 86 هزار و 168 نفر حضور داشتند.

معرفی برترین‌های المپیاد دانش‌آموزی نانو در روز 22 مرداد

معرفی برترین‌های المپیاد دانش‌آموزی نانو در روز 22 مرداد

مرحله نهایی چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو از روز 10 مرداد آغاز به کار کرد و تا روز 22 مرداد ماه ادامه دارد. این دور به همت باشگاه نانو و زیر نظر باشگاه دانش‌پژوهان جوان در محل آزمایشگاه‌های جامع دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است. پس از برگزاری آزمون سراسری مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، 41 نفر از داوطلبان به مرحله نهایی راه پیدا کردند. برای مشخص شدن رنگ مدال برگزیدگان نیز آزمون‌هایی در حین و پایان دوره اجرا خواهد شد و روز یکشنبه 22 مرداد ماه، برنامه اختتامیه و تقدیر از 41 برگزیده المپیاد نانو با حضور جمعی از مدیران ستاد توسعه فناوری نانو، باشگاه دانش‌پژوهان جوان و آموزش و پرورش و همچنین خانواده دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

نتایج مدارس نمونه دولتی تا پایان هفته اعلام می‌شود.

نتایج مدارس نمونه دولتی تا پایان هفته اعلام می‌شود.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش از زمان اعلام نتایج برگزیدگان مدارس نمونه دولتی خبر داد و گفت: در حال بررسی نهایی نتایج پذیرفته‌شدگان مدارس نمونه دولتی هستیم، همکاران ما زمان دقیق اعلام نتایج را اعلام خواهند کرد. اما حتماً در همین هفته نتایج مدارس نمونه دولتی اعلام خواهد شد. زارعی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از داوطلبان امتحانات نهایی هم به نمرات خود معترض بودند؛ گفت: 15 درصد از دانش‌آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض داشتند که به این اعتراضات رسیدگی شد و نمرات بازبینی شده به عنوان سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره برای داوطلب ثبت گردید.

چرا تعداد زیادی از «دهمی‌ها» تغییر رشته می‌دهند؟

چرا تعداد زیادی از «دهمی‌ها» تغییر رشته می‌دهند؟

حمید یزدانی با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، اظهار کرد: 27 هزار مدرسه متوسطه اول و 1019 مدرسه شبانه روزی داریم. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به مدارس عادی و دولتی، تلاش می‌کنیم برای مهر امسال غالب مدارس شبانه روزی خود را به سایت رایانه‌ای مجهز کنیم. مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش معتقد است که طی 9 سال یعنی در آموزش شش ساله ابتدایی و سه ساله متوسطه اول، باید تمام زمینه‌های انتخاب آزادانه دانش‌آموزان برای هدایت تحصیلی فراهم شود. یزدانی با یادآوری اینکه برنامه ششم توسعه درصدد سوق دادن 50 درصد دانش آموزان به سمت متوسطه فنی و حرفه‌ای بود، خاطر نشان کرد: اگر قرار است دانش‌آموزان متوسطه فنی و حرفه‌ای به 50 درصد از تعداد کل دانش‌آموزان برسد باید دانش‌آموز با عشق در کلاس‌های رشته‌های فنی بنشیند نه اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از بچه‌های سال دهم تغییر رشته می‌دهند. در حال حاضر تعداد زیادی از بچه‌ها پس از خواندن سال دهم از فنی حرفه‌ای می‌روند نظری و یا از نظری به فنی و حرفه‌ای می‌روند. با توجه به پولی که برای معلم هزینه کردیم و سایر هزینه‌ها این تغییر رشته‌ها و جا به جایی‌ها خسران و ضرر است. در عین حال می‌گوییم چرا بچه‌ها تغییر رشته می‌دهند؟ چون ما در آن 9 سال خوب اقدام نکردیم و دانش‌آموزان را به فهمی نرسانده‌ایم که انتخاب رشته دقیقی داشته باشند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: