کاهش آسیب های اجتماعی با ورود روحانیون به مدارس

رده: خبر
زمان:

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در مورد کاهش آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد: ورود روحانیون به مدارس و رفع شبهات دینی دانش‌آموزان می‌تواند به کاهش آسیب های اجتماعی آنان کمک شایانی کند. کریمی با اشاره به این که دانش‌آموزان دارای تفاوت‌های فردی هستند، گفت: هر کدام از کودکان و نوجوانان، ویژگی‌های رشدی جسمی، سنی و ذهنی خاص خود را دارند و ما اگر قرار است آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم، باید در ابتدا دانایی و علم دانش‌آموزان را افزایش دهیم. وی هم‌چنین با اشاره به ورود روحانیون به مدارس و خطاب به امام جماعات مدارس ادامه داد: لازمه‌ی اثرگذاری در دل بچه‌ها، به دست آوردن محبوبیت و مقبولیت از طرف آن‌هاست.

عبدالرسول کریمی در همایش امام جماعات مدارس شهر تهران، اعلام کرد: تعمیق آموزه‌های دینی، مبتنی بر سه منشور قرآن، عترت و نماز، یکی از کارهای اساسی ماست. ما در جهت دستیابی به اهدافمان به دنبال ایجاد یک رابطه‌ی تنگاتنگ با موسسات قرآنی و حوزه‌های علمیه بودیم که در حال حاضر توانسته‌ایم، با بیش از 30 موسسه‌ی قرآنی ارتباط برقرار کنیم. هم‌چنین در بحث ورود روحانیون به مدارس، بیش از 800 طلبه در مدارس فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. کریمی ضمن اشاره به طرح امین گفت: هم اکنون 155 مدرسه مجری این طرح هستند.

کاهش آسیب های اجتماعی با ورود روحانیون به مدارس

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی نیز به عنوان رئیس ستاد اقامه‌ی نماز کشور در این همایش حضور داشت. وی اظهار کرد: باید به برپایی نماز در مدارس توجه شود چرا که دانش‌آموزان آمار بالایی دارند و برای ما بسیار مهم هستند. قرائتی با اشاره به ورود روحانیون به مدارس گفت: زمانی که روحانیون و امام جماعات مدارس، نماز را طول می‌دهند و یا ظاهر نامناسبی دارند، به صورت ناخودآگاه از تعداد نمازگزاران کاسته و افراد به مرور از آن‌ها دور می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه‌ی نماز کشور با اشاره به این‌که قرآن، استاد اخلاق است، گفت: روحانیون باید وقت خود را برای خواندن و مطالعه کردن قرآن صرف کنند و تفسیر قرآن را فراگیرند. حوزه‌های ما مهارتی نیستند، بنابراین باید در حوزه های علمیه، مهارت را آموزش دهند. هم‌چنین مساله گفتن مهارت می‌خواهد، حرف‌ها باید کوتاه، مفید و راه‌گشا باشند. امام جماعات مدارس باید لباس مناسب و مرتب بپوشند. لباس سیاه خشن است و معلمان زن در مدارس دخترانه که همه خانم هستند، باید سرکلاس درس از لباس‌هایی با رنگ شاد استفاده کنند، به جز در موراد خاصی مانند عزاداری که پوشیدن لباس سیاه مانعی ندارد.

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ورود روحانیون به مدارس می‌تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و به کاهش آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان کمک کند. نسل نوجوان ما، حرف 30 سال گذشته را قبول ندارد؛ بنابراین روحانیون باید در صحبت‌هایشان به روز باشند و زمانی که یک روحانی وارد مدرسه می‌شود، دانش‌آموز باید بتواند با خیالی آسوده، زمانی را برای برطرف کردن مشکلات و شبهات دینی‌اش اختصاص دهد، چرا که هر کجا روحانیون ورود دقیقی به مسائل داشته‌اند، آسیب های اجتماعی به شدت کاهش یافته است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: