پایان مهلت تایید هویت داوطلبان کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

پایان مهلت تایید هویت داوطلبان کنکور 1402 تا امروز

پایان مهلت تایید هویت داوطلبان کنکور 1402 تا امروز

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: داوطلبان آزمون سراسری 1402 تا امروز چهارشنبه 4 مرداد فرصت دارند تایید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود را اعلام کنند. محسن زارعی افزود: داوطلبان آزمون سراسری 1402 با مراجعه به سامانه پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش و انتخاب گزینه «ساهت» نسبت به تایید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند. منظور از سوابق تحصیلی، معدل کتبی داوطلب است که با توجه به نمرات امتحانات نهایی محاسبه و این تاثیر چهل درصدی هم در کنکور دی و هم در کنکور تیر ماه 1402 اعمال می‌شود. با توجه به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور 40 درصد است، سهم آزمون تستی کنکور 60 درصد خواهد بود.

اعلام زمان انتشار کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اعلام زمان انتشار کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور زمان انتشار کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال 1402 را اعلام کرد. دکتر علیرضا کریمیان درباره برگزاری این آزمون گفت: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه 9 مرداد ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود. لذا داوطلبان برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. وی افزود: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 7:30 صبح روز پنجشنبه 12 مرداد ماه آغاز می‌شود و برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینتِ کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است. مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان علاقه‌مند خواست به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور را به دقت مطالعه کنند.

درخشش تیم ایران در المپیاد جهانی شیمی با 3 مدال طلا و یک نقره

درخشش تیم ایران در المپیاد جهانی شیمی با 3 مدال طلا و یک نقره

اعضای تیم دانش‌آموزی ایران در پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی شیمی موفق به کسب 3 مدال طلا و یک نقره شدند. مراسم اهدای مدال پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی شیمی، در سوئیس برگزار شد. به گزارش مرکز اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این رقابت‌ها، ژیار مسلمی، محمد حلاجی و زهرا تهمتنی موفق به کسب مدال طلا شدند و دیاکو سیدی مدال نقره را به دست آورد.

احتمال کاهش سن شروع تحصیل به پنج و نیم سال

احتمال کاهش سن شروع تحصیل به پنج و نیم سال

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش از احتمال کاهش سن ورود به مدرسه از 6 سال تمام به پنج و نیم سال خبر داد. محمد محمدی خصوص ثبت‌نام متولدان مهرماه همراه با متولدان نیمه اول سال برای تحصیل در پایه اول ابتدایی به پانا گفت: «تبصره ماده 29 آیین‌نامه اجرایی مدارس به صورت شفاف اعلام کرده که سن ثبت‌نام بچه‌ها در پایه اول ابتدایی تا اول مهر آن سال باید 6 سال تمام باشد. یعنی در اول مهر 1402 متولدان اول مهر 1396 می‌توانند برای ورود به پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند اما متولدان دوم و سوم مهر 1396 و به بعد نمی‌توانند.» وی افزود: «تبصره یک ماده 29 آیین‌نامه اجرایی مدارس می‌گوید در صورتی که شورای مدرسه تصویب کند و منابع و امکانات لازم را هم داشته باشد، مدرسه می‌تواند از متولدان تا 30 مهرماه هم ثبت‌نام به‌عمل آورد.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: