پنج روز فرصت اعتراض به نمرات پایه نهم

رده: خبر
زمان:

پنج روز فرصت اعتراض به نمرات پایه نهم

حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نمرات دانش‌آموزان پایه نهم و آغاز هدایت تحصیلی گفت: قرار بود تا 11 تیر کارنامه دانش‌آموزان پایه نهم را ارائه کنیم. اما این کار سریعتر انجام شد و از روز یکشنبه 3 تیر 1403 کارنامه دانش‌آموزان پایه نهم تحویل داده شد و نمرات یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز پایه نهم در سامانه سیدا ثبت شده است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون اگر در صدور برگه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مشکلاتی وجود داشته باشد به‌دلیل صادرنشدن کارنامه نیست و مرتبط با سامانه‌های هدایت تحصیلی است. همچنین یزدانی ادامه داد: دانش‌آموزان پس از اعلام نمرات تا 5 روز فرصت ثبت اعتراض دارند که بلافاصله اعتراض آنها بررسی و در مدت یک روز پاسخ داده می‌شود.

ساماندهی 1072 مدرسه کانکسی بالای 10 دانش‌آموز تا مهر امسال‌

ساماندهی 1072 مدرسه کانکسی بالای 10 دانش‌آموز تا مهر امسال‌

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس حمیدرضا خان‌محمدی خبر داد: در حال حاضر، میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس کشور به‌ازای هر دانش‌آموز 5.28 سانتی‌متر است. توجه به آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم شهید رئیسی در دولت سیزدهم بوده که در طول 1017 روز خدمت این شهید بیش از 3 میلیون متر مربع فضای آموزشی در قالب 32 هزار کلاس درس و بیش از هفت هزار مدرسه به آموزش و پرورش کشور افزوده شده است. وی افزود: اکنون ساخت 8300 مدرسه در کشور در دست اجرا‌ست که امیدواریم تا پایان سال از این تعداد 2 هزار و 200 مدرسه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

جزئیات نحوه ثبت درخواست مجوز کودکستان

جزئیات نحوه ثبت درخواست مجوز کودکستان

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک مجتبی همتی‌فر درباره شرایط لازم برای کسب مجوز تاسیس کودکستان‌ها گفت: «در درگاه ملی مجوزهای کشور، شرایط لازم کسب مجوز‌ها قرار گرفته است که طبق قانون‌، همه مکلف هستند برای ارسال درخواست خود از درگاه ملی وارد شوند و مدارک لازم را ثبت کنند. به غیر از شرایط و مدارک اعلام شده از سوی درگاه‌، سازمان‌ها نمی‌توانند مدارک دیگری درخواست کنند. اگر فردی با مطالعه موارد داخل درگاه، واجد شرایط باشد می‌تواند متقاضی درخواست مجوز باشد. البته لازم به ذکر است یکی از مدارک مهم درخواست، مجوز و گواهی دوره‌های موسسان است که این دوره قبل از عید در هفت مرتبه برگزار شد و در ماه‌های آتی نیز مجدد برگزار خواهد شد.» وی اضافه کرد: «‌تا قبل از ایام نوروز تعداد 64 هزار درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است‌، اما متاسفانه پرونده بسیاری از آن‌ها ناقص بود. بنابراین تاکید می‌کنم کسانی که متقاضی دریافت مجوز هستند ابتدا باید مدارک‌شان را تکمیل کنند.»

رونمایی بسته پیشنهادی تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در مهرماه امسال

رونمایی بسته پیشنهادی تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در مهرماه امسال

جلسه «بررسی فعالیت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و چالش‌های پیش رو» برگزار شد و مدیر‌کل دفتر آموزش متوسطه نظری درباره دستاوردهای این جلسه گفت: برای تقویت فعالیت‌های کشوری باید به‌دنبال طرح تحولی در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بود و کنار آن باید بازنگری‌هایی در نحوه اجرای جشنواره علمی پژوهشی، شاخص‌های ارزشیابی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و تعیین ضوابط و قوانین اعطای مجوز فعالیت قطب‌های کشوری و استانی صورت داد. وی تغییر ساختار اجرایی جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به شکل رویدادی و تغییر برنامه زمانبندی اجرای این جشنواره را نیز خواستار شد و با اشاره به تصویب آئین‌نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان‌، این مصوبه را یکی از گام‌های موثر حضور پرشور دانش‌آموزان در این مراکز دانست.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: