پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان

رده: خبر
زمان:

پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان

پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان

به نقل از پانا، آخرین پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزی در سال 96 انجام شده است و به گفته سرپرست مرکز جوانی، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت این سند در حال به‌روز رسانی است که در آینده نزدیک نهایی خواهد شد. صابر جباری درخصوص برنامه‌های نظام سلامت به‌منظور ارتقای سلامت دانش‌آموزان به پانا گفت: «لازم است که سواد سلامت دانش‌آموزان افزایش یابد و طبق تفاهم‌نامه اخیری که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، رصد و پایش مستمر دانش‌آموزان به منظور ارتقای سلامت آنها امکان‌پذیر می‌شود.» سرپرست مرکز جوانی، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت مراقبان سلامت در مدارس کشور اظهار کرد: «کمبودهایی در زمینه مراقبان سلامت وجود دارد اما اکنون حدود 6 هزار مراقب سلامت در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.» وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، درباره پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان نیز گفت: این پیمایش ملی در حال به‌روز رسانی در بخش‌های مختلف است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.» جدیدترین تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان نیمه مردادماه امسال به امضا رسید. طبق این تفاهم‌نامه کارگروه‌های تخصصی مشترک بین دو وزارتخانه تشکیل و مقرر شد که دانش و مهارت مراقبان سلامت مدارس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی و بازآموزی ارتقا یابد.

امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تا قبل از دی‌ماه

امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تا قبل از دی‌ماه

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ منعی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، چه دانش‌آموز ایرانی و چه دانش‌آموز اتباع وجود ندارد، گفت هرکدام از این افراد تا قبل از دی‌ماه امسال اگر به مدرسه‌ای مراجعه کنند، روند ثبت‌آن‌ها انجام و می‌توانند در کلاس درس حضور یابند. حمید یزدانی درخصوص موضوع بازماندگان از تحصیل در دوره متوسطه اول به پانا گفت: «هنوز آمار دقیق از تعداد بازماندگان از تحصیل وجود ندارد اما در کمترین زمان ممکن این موضوع آغاز خواهد و روند شناسایی آن‌ها توسط کارشناسان و متخصصان این امر صورت می‌گیرد.» وی ادامه داد: در این راستا تا پایان مهرماه برنامه‌ای مفصل با حضور روسای ادارات متوسطه اول سراسر کشور در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار خواهد شد که در این برنامه دلایل بازماندگی تمامی استان‌ها جمع‌آوری می‌شود.

تنظیم ساعات آموزشی مدارس ابتدایی در پنج زنگ 45 دقیقه‌ای

تنظیم ساعات آموزشی مدارس ابتدایی در پنج زنگ 45 دقیقه‌ای

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان این‌که زمان آموزش از حقوق دانش‌آموزان است، گفت همه باید نسبت به زمان آموزش بچه‌ها در مدرسه حساس باشند. ساعات آموزشی مدارس باید در پنج زنگ 45 دقیقه‌ای تنظیم شود تا معلم بتواند در هر زنگ دو موقعیت یادگیری و 5 دقیقه استراحت بین آن که در طراحی آموزشی خود پیش‌بینی کرده است را داشته باشد. به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی با اشاره به شعار «مدرسه قوی ایران قوی» در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: داشتن مدرسه قوی نیازمند هم‌افزایی والدین دانش‌آموزان با معلمان و سایر اولیای مدرسه است و در این راستا توجه والدین دانش‌آموزان دوره ابتدایی به رعایت چند نکته مهم در مدرسه ضروری است. وی در بیان اولین نکته گفت: زمان آموزش از حقوق دانش‌آموزان است و همه باید نسبت به زمان آموزش بچه‌ها در مدرسه حساس باشیم. ساعات آموزشی مدارس باید در پنج زنگ 45 دقیقه‌ای تنظیم شود تا معلم بتواند در هر زنگ دو موقعیت یادگیری و 5 دقیقه استراحت بین آن‌که در طراحی آموزشی خود پیش‌بینی کرده است را داشته باشد.

سهم قطعی سابقه تحصیلی 50 درصد برای کنکور 1403

سهم قطعی سابقه تحصیلی 50 درصد برای کنکور 1403

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت برای 1404 سهم سابقه تحصیلی به 60 درصد می‌رسد و امتحان نهایی برای پایه دهم و یازدهم به صورت کشوری برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش آموزش، محسن زارعی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره کنکور سراسری و تحقق عدالت آموزشی درباره شرایط تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری گفت: نمی‌توان گفت که کاملاً به عدالت آموزشی رسیده‌ایم اما با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی به برابری آموزشی نزدیک‌تر شده‌ایم. وی ادامه داد: درخصوص سوابق تحصیلی با توجه به آزمون پایه دوازدهم سهم سوابق تحصیلی ایجاد شد و تراز نمره کل سابقه تحصیلی به سازمان سنجش گزارش شد و مبنای تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی قرار گرفت. زارعی با اشاره به تحلیلی که درباره تأثیر سوابق تحصیلی و نمره کل آزمون سراسری درباره استان‌های کشور وجود دارد، عنوان کرد: جدولی از استان‌های کشور داریم که در آن 11 استان برخوردار که بیشترین میزان رتبه‌های زیر 3000 را داشتند. این استان‌ها را تحلیل کردیم و دیدیم اگر صرفاً نمره آزمون سراسری ملاک باشد این 11 استان برخوردار سهم بیشتری از رتبه‌های بالا دارند اما اگر صرفاً سوابق تحصیلی ملاک باشد 7 استان از 11 استان سهم‌شان متعادل‌تر می‌شود و 11 استان پایین جدول که جزو کم‌برخوردارها هستند سهم بیشتری به خودشان اختصاص می‌دهند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: