کارآفرینی و رشد کسب و کارها

کارآفرینی و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

رابطه شما با ریسک‌پذیری چگونه است؟ اهل ریسک کردن در برنامه‌های زندگی خود هستید یا سعی می‌کنید تا جای ممکن است از حاشیه امن خود خارج نشوید؟ اگر ریسک‌پذیری یکی از ویژگی‌های شخصیتی شماست، می‌توانید کارآفرین خوبی در آینده باشید. این کارآفرینان هستند که پررنگ‌ترین نقش را در ساختن دنیای امروز و فردا برعهده دارند. شما هم اگر به دنبال جایگاه خود در این جهان می‌گردید، می‌توانید به کارآفرینی فکر کنید. اما سوال اساسی این است که مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان چیست؟ آیا صرفا با ریسک‌پذیری می‌توان به موفقیت در این مسیر امیدوار بود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، ویدیو را با دقت تماشا کنید تا با خصوصیات بهترین کارآفرینان دنیا آشنا شوید.

دلیل حمایت دولت از کسب و کارها

فکر می‌کنید هزینه ایجاد یک شغل چقدر است؟ قطعا نمی‌توان برای تمام مشاغل، پاسخ یکسانی به این سوال داد؛ اما واضح است که میانگین هزینه ایجاد هر شغل به خصوص در حوزه‌های تخصصی بین 100 میلیون تا 1 میلیارد تومان آب می‌خورد. شما خود را جای مقامات دولتی قرار دهید. با این شرایط اگر کسی پیدا شود که کسب‌وکاری ایجاد کند و با این کار تعدادی شغل به وجود بیاورد، حاضر به حمایت از او هستید؟ دولت‌ها همواره خود را موظف می‌دانند تا از صاحبان کسب‌وکارها حمایت کنند تا به این ترتیب نرخ بیکاری را کاهش دهند. به نظر شما بهترین روش حمایت از کسب‌وکارها چیست؟ در این ویدیو از جنبه‌های مختلف به بررسی پاسخ این سوال می‌پردازیم. آن را با دقت تماشا کنید.

چگونگی یاری رساندن برنامه و طرح کسب و کار به کارآفرینان

چیزی درباره بیزینس پلن یا طرح تجاری شنیده‌اید؟ به زبان ساده، طرح تجاری نقشه راه هر کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکار تصویری کامل از ایده تجاری خود را در قالب بیزینس پلن آماده می‌کنند. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چه نیازی به تنظیم طرح تجاری هست؟ شما به‌عنوان صاحب یک ایده برای راه‌اندازی شرکت نیاز به منابع مالی دارید. بسیاری از افراد برای تامین مالی به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردند. به نظر شما چگونه می‌توانید فردی را قانع کنید که پروژه شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ اینجاست که پای بیزینس پلن به میان می‌آید. اگر کنجکاو هستید که با مزایای طرح تجاری و نحوه آماده‌سازی آن آشنا شوید، این ویدیو را با دقت تا انتها تماشا کنید.

معیارهای مقایسه اندازه کسب و کارها

حتما در جمع‌های دوستانه و خانوادگی شنیدید که بعضی‌ها یک کسب‌وکار را موفق ارزیابی می‌کنند و در مقابل ممکن است عملکرد شرکت دیگری را نقد کنند. آیا این روش برای مقایسه کسب‌وکارها درست است؟ فرض کنید که قرار است به تمام شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، یک نمره از 0 تا 100 اختصاص بدهیم. به نظر شما چه فاکتورهایی را باید برای ارزیابی آن‌ها در نظر بگیریم؟ اگر بتوانیم فاکتورهای درستی برای مقایسه کسب‌وکارها انتخاب کنیم، در نهایت می‌توانید به ارزیابی عادلانه‌ای از وضعیت شرکت‌های گوناگون داشته باشیم. در این ویدیو مهم‌ترین معیارهای مقایسه بنگاه‌های اقتصادی را بررسی می‌کنیم. یک قلم و کاغذ بردارید تا نکات مهم آن را یادداشت برداری کنید.

چگونگی رشد و توسعه کسب و کارها

حتما تجربه استفاده از کنسول‌های بازی را دارید. اولین کنسول بازی که داشتید چه کیفیتی داشت؟ امروز با نسل‌های جدید کنسول بازی همان شرکت چه بازی‌هایی را می‌توانید انجام دهید؟ قطعا کیفیت بازی کردن با کنسول‌های جدید در مقایسه با دستگاه‌های قدیمی بسیار بیشتر است. تاکنون به این فکر کردید که شرکت تولیدکننده کنسول بازی در فرآیند رشد و توسعه خود، چه مسیری را طی کرده تا به جایگاه امروزی خود رسیده است؟ داستان پیشرفت کسب‌وکارهای مختلف بسیار خواندنی و جذاب است. کتاب‌های زیادی نیز در این زمینه نوشته شده است. اگر می‌خواهید با مهم‌ترین راز و رمزهای رشد شرکت‌ها آشنا شوید، این ویدیو مهم را با دقت تا انتها تماشا کنید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: