مقام دوم تیم رباتیک ایران در مسابقات جهانی 2023 پکن

رده: خبر
زمان:

مقام دوم تیم رباتیک ایران در مسابقات جهانی رباتیک پکن 2023

مقام دوم تیم رباتیک ایران در مسابقات جهانی رباتیک پکن 2023

تیم دانش‌آموزی رباتیک ایران که برای حضور در مسابقات جهانی 2023 عازم پکن شده بود با کسب مقام دوم جهانی به ایران بازگشت. محمد سام طهماسبی دانش‌آموز مدرسه علوی در تیم رباتیک ایران به همراه دوستانش عازم پکن شده بود. او این رشته را از مسابقات استانی شروع کرد و در مسابقات استانی لیگ جنگجو مقام سوم را کسب کرده بود، پس از آن به مسابقات کشوری راه پیدا کرد و در این مسابقات هم در لیگ جنگجو مقام دوم کشوری را بدست آورد. بعد از ارزیابی‌های لازم به همراه هم تیمی‌های خود عازم مسابقات جهانی شد و برای ایران و مجموعه مدارس علوی افتخار کسب کرد. دانش‌آموزان منتخب از سراسر کشور برای حضور در پنج لیگ مسیریاب، راگبی، سومو، خلاقیت و گزارش فنی در رده زیر 17 سال با دانش‌آموزان 24 کشور جهان در پکن به رقابت پرداختند. بیش از 3000 شرکت کننده در قالب 1600 تیم در این مسابقات حضور داشتند.

زمان برگزاری کنکور 1403 تغییر کرد؛

زمان برگزاری کنکور 1403 تغییر کرد؛

علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره اینکه آیا زمان برگزاری دو نوبت کنکور 1403 تغییر کرده است؟ گفت: بله، کنکور سال آینده در دو نوبت در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت و 7 و 8 تیر 1403 برگزار خواهد شد. قابل ذکر است، کنکور 1402 در دو نوبت دی 1401 و تیر 1402 برگزار شد. در کنکور سال 1402 سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان 40 درصد به صورت قطعی و سهم نتایج کنکور 60 درصد بود. سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1403، 50 درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است؛ از کنکور 1404 به بعد سهم سوابق تحصیلی 60 درصد است.

آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور و اعلام جزئیات

آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور و اعلام جزئیات

دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1402 فردا منتشر می‌شود و داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان مجازین آزمون سراسری اعلام شده، از روز سه‌شنبه 31 مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 1402 روز جمعه 27 مرداد به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی، روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی حداکثر تا روز یکشنبه 29 مرداد 1402 در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه 31 مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه 4 شهریور ادامه خواهد داشت و انتخاب رشته در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود. انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

پویش «انتخاب رشته» کنکوری‌ها در شبکه شاد؛

پویش «انتخاب رشته» کنکوری‌ها در شبکه شاد؛

با پایان آزمون سراسری و شمارش معکوس برای اعلام نتایج، شبکه شاد پویشی تحت عنوان «انتخاب رشته» را به منظور راهنمایی دقیق و کارآمد داوطلبان برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی راه‌اندازی کرده است. هدف اصلی این پویش ارائه راهکارهایی جامع و مشاوره های تخصصی به داوطلبان جهت اتخاذ بهترین تصمیم است. با ارائه اطلاعات دقیق و معتبر در مورد تمامی رشته‌های دانشگاهی، پویش «انتخاب رشته آیندگان نوآور» به داوطلبان امکان می‌دهد تا با توجه به توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان، انتخابی هوشمندانه‌تر برای آینده‌ی تحصیلی خود داشته باشند. بخش‌های اصلی کمپین «انتخاب رشته» شامل تخمین دانشگاه و رشته قبولی، مشاوره تخصصی، معرفی رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف و ویژه برنامه‌های پخش زنده است. در بخش تخمین دانشگاه و رشته قبولی، با توجه به رتبه داوطلب در آزمون سراسری و ارزیابی معیارهای مختلف، به داوطلبان اطلاعات دقیق و معتبری درباره دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که با رتبه کنونی می‌توانند قبول شوند، ارائه می‌شود. مشاوره تخصصی به داوطلبان امکان می‌دهد تا به صورت آنلاین با متخصصان و اساتید حوزه‌های مختلف در ارتباط باشند و بهره‌وری از مشاوره‌ی تخصصی برای راهنمایی در انتخاب بهترین رشته را داشته باشند. معرفی رشته‌ها و دانشگاه‌ها، به ارائه توضیحات جامع و کامل در مورد تمامی رشته‌های دانشگاهی و آینده شغلی آن‌ها می‌پردازد. همچنین دانشگاه‌های مختلف و اعتبار آن‌ها برای داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد. ویژه برنامه‌های پخش زنده هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب ویژه برنامه‌های مختلفی از شبکه شاد با حضور نفرات برتر آزمون سراسری، مشاوران و متخصصان برگزار می‌شود تا داوطلبان بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و دانش خود را درباره رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف افزایش دهند.

چرا سابقه تحصیلی برخی کنکوری‌ها «منفی» شد؟

چرا سابقه تحصیلی برخی کنکوری‌ها «منفی» شد؟

بنا بر اعلام رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، منفی بودن نمره کل سابقه تحصیلی در نتایج اولیه کنکور به معنای پایین بودن نمرات درسی امتحان نهایی داوطلب و یا عدم شرکت وی در امتحانات نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی است. محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در امتحانات نهایی خرداد ماه 1000 نفر شرکت کننده از خارج از کشور داشتیم که با شرکت در امتحانات نهایی ایجاد سابقه نیز برایشان لحاظ شد، اظهار کرد: خرداد ماه امسال همزمان هم دانش‌آموزان داخل کشور و هم خارج از کشور با شرکت در امتحانات نهایی ایجاد سابقه کردند. به تمام درخواست‌های بررسی مجدد سابقه تحصیلی تا جایی که درخواست دریافت کردیم، رسیدگی شده است. اگر داوطلبان موردی را در خصوص بررسی مجدد سابقه تحصیلی در سامانه اعلام کرده باشند، این موارد رفع شده است. وی درباره چرایی منفی بودن تراز سابقه تحصیلی برخی داوطلبان کنکور توضیح داد: اگر سابقه تحصیلی داوطلبی منفی باشد، به این معنا است که یا آن فرد در امتحانات نهایی برای ایجاد سابقه شرکت نکرده است و یا در صورت ایجاد سابقه به قدری نمرات او پایین بوده است که سابقه‌اش منفی شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: