کنکور 1403 دروس عمومی ندارد!

رده: خبر
زمان:

کنکور 1403 دروس عمومی ندارد!

کنکور 1403 دروس عمومی ندارد!

طرح اصلاح قانون کنکور در آزمون سراسری سال 1403 اعمال نمی‌شود و در صورت تایید شورای نگهبان از سال 1404 اجرا خواهد شد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت طرح اصلاح قانون کنکور در آزمون سراسری سال 1403 اعمال نمی‌شود و در صورت تایید شورای نگهبان از سال 1404 اجرا خواهد شد. احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح اصلاح قانون کنکور و نگرانی داوطلبان از تغییرات اعمال شده برای کنکور 1403 به پانا گفت: «مصوبه مجلس درخصوص تغییر در نحوه برگزاری کنکور برای سه سال آینده است اما این مصوبه به کنکور سال 1403 نمی‌رسد و بعد از تایید شورای نگهبان از کنکور سال 1404 قابلیت اجرا دارد.» وی در پاسخ به این سوال که کنکور 1403 طبق کدام قانون اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: «طرح مجلس هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است و احتمال اصلاح نیز دارد که این فرایندها زمان‌بر است و به کنکور سال آینده نمی‌رسد. اگر هم به تایید شورای نگهبان نرسد مصوبه فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می‌شود.» نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز 28 شهریورماه سال جاری، مصوب کردند که کنکور سراسری در سال‌های 1403، 1404 و 1405 به روال سال‌های قبل از کنکور 1402 برگزار شود. بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال‌های 1403، 1404 و 1405 به روال کنکور سال‌های قبل از سال 1402 برگزار می‌شود.

آموزش سواد مالی باید در کتب درسی مدارس قرار گیرد!

آموزش سواد مالی باید در کتب درسی مدارس قرار گیرد!

یک کارشناس آموزش سوادمالی با بیان این که آموزش سواد مالی باید در کتب درسی مدارس قرار گیرد، اظهار کرد می‌توان آموزش‌های سواد مالی را به بخش‌های مختلف کتاب‌های درسی مختلف اضافه کرد و یا اینکه یک کتاب مجزا برای این آموزش‌ها طراحی کرد. معصومه داودی؛ کارشناس آموزش سوادمالی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تغییر معیار باسوادی در افراد با گذشت زمان بیان‌کرد: « در زمان گذشته، دانستن حروف الفبا و توانایی خواندن و نوشتن برای باسواد شمردن افراد کفایت می‌کرد. اما امروزه برای اینکه فردی باسواد شمرده شود، علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، ناچار به آموختن سوادهای مختلفی از جمله سواد مالی، سواد رسانه، سواد عاطفی، سواد رایانه و غیره است. از آنجایی که بهترین سن یادگیری و پذیرش در کودکی و نوجوانی است، آموزش سواد مالی، همانند دیگر سوادها از این سن آغاز می‌شود.» وی عدم توجه والدین به سواد مالی در کودکان را علتی بر ایجاد وابستگی مالی در نوجوانی دانست و گفت: « از سوی دیگر، بی‌توجهی به سواد مالی فرزندان از سوی والدین در دوره‌ی کودکی و نوجوانی منجر به وابستگی مالی آن‌ها تا اواخر دوره‌ی جوانی می‌شود و این وابستگی و عدم آگاهی، نه تنها جوان را از اهداف مالی خود دور می‌سازد، بلکه پیامدهای بی‌سوادی او در سطح جامعه نیز بازتاب پیدا می‌کند.»

دانش‌آموزان پایان هر دوره 3 ساله آزمون می‌دهند!

دانش‌آموزان پایان هر دوره 3 ساله آزمون می‌دهند!

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش جزئیات برگزاری «ارزشیابی پایشی دانش‌آموزان در پایان هر دوره تحصیلی 3 ساله» را تشریح کرد. محسن زارعی معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های پایشی 3 ساله که یک پایش ملی بعد از هر 3 پایه تحصیلی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر صرفا می‌توان آزمون امتحان نهایی پایه دوازدهم را به عنوان یکی از بازخوردهای عملکرد نظام آموزش و پرورش محسوب کرد چراکه از آنجا که این آزمون کنترل شده و سراسری است و به صورت استاندارد برگزار می‌شود، می‌توانیم روی آن محاسبه و تحلیل انجام دهیم. وی ادامه داد: آزمون تیمز و پرلز را هم می‌توان به عنوان بازخوردهای عملکرد نظام آموزش و پرورش محسوب کرد اما این‌ها آزمون‌های بین‌المللی هستند، در واقع تاکنون آزمون داخلی که به این شکل برگزار شود و بتوان به آن ارجاع داد را نداشته‌ایم. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون نهایی ما همانند آزمون پایه دوازدهم به صورت جامعه آماری برگزار می‌شود، افزود: تا امسال هم حتی آزمون نهایی پایه دوازدهم نقطه توجه و تمرکز دانش‌آموزان نبود، برای مثال هیچ‌کدام از رتبه‌های یک تا 10 کنکور سال قبل معدل 20 نداشتند در حالی که توانایی کسب این نمرات را داشتند اما امتحان نهایی نقطه توجه و تمرکز آنها نبود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: منظور از سنجش ملی پایشی است که به صورت نمونه آماری در پایان هر دوره سه ساله تحصیلی یعنی دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه طراحی و اجرا می‌شود تا بتوانیم یک بازخورد به جامعه دهیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: