فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 59 ، 60 و 61 کتاب کار ریاضی (الگویابی(الگوهای خطی)، اندازه گیری، شمارش ،نوشتن نماد اعداد ، جدول سودوکو یا جدول شگفت انگیز، کار با خط کش)
تکلیف: -برنامه فردا: -کتاب ریاضی آموزش و پرورش -دانش آموزانی که کتاب نگارش ، کتاب کار ریاضی، کتاب کار فارسی و کتاب کار علوم خود را امروز تحویل ندادند ، حتما برای فردا همراه خود به مدرسه بیاورند و به معلم خود تحویل دهند.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -آموزش فصل 6 (زمین خانه پر آب ما) -آشنایی دانش آموزان با نحوه تشکیل رود و آب های زیرزمینی . -آشنایی با شغل هایی که با آب مرتبط هستند و به آب نیاز دارند. -آشنایی با نقش حیاتی آب در زندگی موجودات . -آشنایی با صرفه جویی و آلوده نکردن آب. -آشنایی با مراحل تشکیل باران. -آشنایی با آب های قابل آشامیدن و آب هایی که آشامیدنی نیستند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 5(مادر)، نشانه "ر" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با نقاشی نشانه"ر" با استفاده از رنگ انگشتی . -آموزش تلفظ صحیح نشانه "ر". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "ر" .-آموزش محل قرار گرفتن نشانه "ر" در کلمه های(ابر،مادر،باران،آرام،رود). -یادگیری و مرور جدول دوستی و ساخت کلمات با استفاده از ترکیب ها و نشانه ها .-زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان. -روخوانی از درس 5 (مادر) به صورت تک به تک توسط همه دانش آموزان کلاس. -مرور کلمات هم آغاز و هم پایان.
تکلیف: * قابل توجه مادرهای همراهم،برای فردا دختران عزیزم یک شال یا روسری که شما دوست دارید همراه خود به مدرسه بیاورند تا یک سورپرایز ویژه برای شما تدارک ببینند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 49 و 50 کتاب نگارش (جمله سازی،ساختمان کلمات، نوشتن صدای کلمات، ساخت کلمه)

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: آموزش پرتال ؛ به اشتراک گذاری (share کردن) برنامه ،ویدیو و دوربین انجام شد.
فعالیت: با سلام اولیای گرامی به اطلاع می رسانیم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب روز سه شنبه 30 آبان ماه در دبستان برگزار خواهد شد. دختران گلمان می توانند جهت خرید کتاب از نمایشگاه فقط مبلغ 100 تومان پول نقد همراه داشته باشند. (به صورت اختیاری) خواهشمند است جهت نظم بیشتردر مدرسه کارت بانکی و یا مبلغ بیشتری همراه دانش آموزان نباشد. با سپاس از همراهی شما عزیزان

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 61 ، 62 و 63 کتاب ریاضی.(مباحث آموزشی: مقدمات جمع ،نوشتن نماد اعداد،شمارش،آموزش عدد صفر ،مقدمات تفریق). - خانم ریاضی انجام شد.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: دختران پژوهشگر من، امروز برای اولین بار به صورت جدی در گروه های هاوسیستمی خود به فعالیت پرداختند. در ابتدای کلاس، کاور متناسب با رنگ هاوسیستمی هر گروه را بر تن آنان نمودیم. اولین مسئولیت گروه ها، چیدمان میز با گیاهانی بود که آورده بودند و می بایست با همکاری تک تک اعضا میز خود را بچینند. مسئولیت دوم، گفت و گو در ارتباط با گیاهان روی میزشان بود تا همگی با هم، تبادل اطلاعات داشته باشند و خود را برای ارائه ی گروهی آماده کنند. مسئولیت آخر، ارائه ی میز خود بود. در نهایت به همه ی گروه های هاوسیستمی یک کارت امتیاز 10 امتیازی داده شد.( کارت های امتیاز هر گروه در تابلوی مخصوص هاوسیستمی خود قرار داده شد. )
تکلیف: دختران پژوهشگر من، لطفا: - طبق گفت و گویمان در کلاس، لطفا برای هفته ی آینده، روز یک شنبه 1402/08/05 یک نقاشی با استفاده از گیاهانی که به ما رنگ می دهد، بکشید و با خود به مدرسه بیاورید. - امروز یک عدد پیاز را داخل آب گذاشته و شاهد بزرگ شدن ریشه ی آن باشید؛ زمانی که ریشه اش بلند شد، آن را با خود به مدرسه بیاورید.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکمیل صفحه 66 ، 67 و 68 و قسمتی از صفحه 69 (تکرار و تمرین هم آغاز و هم پایان ، جمله سازی ،مرور جدول دوستی و ترکیبات ها ،ساختمان کلمات )
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 41 و 42 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: لطفا شعر زیر در منزل تکرار و تمرین شود. -من یار مهربانم؛ دانا و خوش بیانم! -گویم سخن فراوان؛ با آن که بی زبانم! -پندت دهم فراوان؛ من یار پند دانم! -من دوستی هنرمند؛ با سود و بی زیانم! -از من مباش غافل؛ من یار مهربانم! لطفا شعر زیر، جهت اجرای فردا تمرین بسیار شود. https://music-fa.com/download-song/45795/ ( لینک بالا را داخل اپلیکیشن گوگل کپی بفرمایید تا صفحه ی مورد نظر برایتان باز شود. )

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -املای شماره 2 در کلاس گفته شد.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان عزیز، امروز با یک آهنگ چالشی به صورت موزیک گرام (کشیدن آهنگ با اشکال مختلف) با دانش آموزان تمرین و تکرار گردید. هدف دقت و تمرکز و خوب گوش دادن و خلاقیت در کشیدن آهنگ میباشد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی انگلیسی، طرز نگارش و شمارش اعداد از 1 تا 20 تدریس شد. همچنین کاربرگ اعداد 1 تا 10 به عنوان تمرین و یاد آوری اعداد در کلاس انجام شد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش ترفیع پیاده( رسیدن پیاده به آخر)
تکلیف: شعر ترفیع پیاده حفظ شود، دویدم و دویدم ، به آخرش رسیدم، حالا شدم سواره، دیگه نگی پیاده....... دانش آموزانی که تکلیف پیاده را انجام نداده اند صفحه 11 کتاب را حل کنند .

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 58 کتاب ریاضی.(شمارش اعداد 1تا5 ،نوشتن نماد عدد ، نمایش عدد با چوب خط و جدول شگفت انگیز4×4). -انجام صفحه 59 (نوشتن نماد عدد 5). -انجام صفحه 60(الگویابی، الگوهای پیوسته و تقارن).

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دستورالعمل " جشن خوراکی": دخترانم برای این جشن در گروه های هاوسیستمی خود تقسیم می شوند و طبق آموزش های داده شده، مواد خواسته شده را برای روز دوشنبه 1402/08/29 همراه خود به مدرسه بیاورند . گروه سبز: گیاهانی که خاصیت دارویی دارند.( مانند: گل گاو زبان، برگ نعنا و...). گروه زرد: گیاهانی که به ما رنگ می دهند.(مانند زردچوبه، برگ کلم و....) . گروه قرمز: گیاهانی که ما ساقه ی آن را می خوریم.( مانند کرفس، کلم بروکلی و... ) گروه آبی: گیاهانی که ما ریشه ی آن را می خوریم.( مانند: هویج، ترب و...) * توجه داشته باشید این که چه چیزی آورده می شود اهمیتی ندارد، نکته ی قابل توجه این است که به گیاه گروه هاوسیستمی دقت شود و مطابق گیاه گفته شده، هر نوع گیاهی که دوست دارید و در دسترس است، دخترانم همراه خود بیاورند. در روز دوشنبه 1402/08/29، دانش آموزان دانه ی لوبیایی که کاشته اند همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 4(تاب)، نشانه "ت" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با داستان جشن تولد نشانه "ت" در شهرک الفبا و گرفتن تاج به عنوان هدیه از رئیس شهرک الفبا. -آموزش تلفظ صحیح نشانه "ت". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "ت " . -آموزش محل قرار گرفتن نشانه "ت" در کلمه های(سوت،توپ،دست،تاب). -یادگیری جدول دوستی و ساخت کلمات جدید با ترکیب "تَ" و ترکیب "تا"و "تو" و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان. -روخوانی از درس 4 (تاب). -مرور کلمات هم آغاز و هم پایان. -جمله سازی همراه با بازی خانم گزارشگر. -روخوانی از درس 4 (تاب) با انجام بازی خانم سیبیلو و بازی تغییر صدا.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 37،38،39،40 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 46 و 47 کتاب نگارش (درس 4 ،تاب)
تکلیف: دختران روان خوان من، لطفا: - فردا املا از نشانه ی " آ " تا " د " خواهیم داشت. -برنامه ی فردا: فارسی: کتاب کار فارسی علوی ،کتاب نگارش و دفتر املای علوی / ریاضی: کتاب ریاضی آموزش و پرورش.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان مقوای جشنواره که توسط مجموعه تهیه شده به تمامی شما دانش آموزان داده شد. در ادامه فعالیت رنگ آمیزی تصویر سازی در مقوا اجرا شد. مراقبت از مقوا به جهت سالم نگه داشتن آن در کلاس به عهده دانش آموز است .

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و احترام، در این جلسه اتیکت میز غذا خوری و استفاده صحیح از کارد آموزش داده شد. عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال بریدن موز خمیری هستند .
فعالیت: ***وبینار آموزش خانواده *** موضوع:زبان یادگیری در کودکان و نوجوانان ویژه والدین مقطع دبستان علوی روز *** شنبه 27 آبان ساعت 18*** مشاهده وبینار در پرتال علوی ، قسمت پخش زنده فایل بارگذاری شده را در قسمت آزمایشگاه مطالعه بفرمایید.
توضیح: ****توجه**** با سلام خدمت اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به شرایط موجود آب و هوایی و عدم اطلاع از حضوری یا آنلاین بودن مدارس تا روزهای آتی اطلاع ثانوی دانش آموزان کتاب های خود را طبق اطلاع رسانی معلمین در پرتال همراه داشته باشند.با تشکر

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی انجام شده : دختران عزیزم امروز در زنگ علوم درباره روزنامه دیواری هایی که آماده کرده بودند توضیحاتی را برای دوستان خود ارائه دادند و با یکدیگر گفت و گو داشتند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های انجام شده در زنگ فارسی : -تکمیل صفحه 64 کتاب کار فارسی -انجام صفحه 65 و بخشی از صفحه 66 کتاب کار فارسی (درس 4،توت)،(ترکیب ها،ساخت کلمه ،بخش کردن کلمات، نوشتن جملات با استفاده از کلمات به هم ریخته)
تکلیف: دختران من، لطفا: - یک املای بادکنکی داخل کاغذ A4 بنویسند. (داخل یک برگه ی A4، یک بادکنک بکشید و حتما داخل بادکنک خط زمینه نیز کشیده شود. سپس دخترم داخل آن املا بنویسد. ) - کارت بازی انجام شود و 4 عکس از کارت بازی دخترم داخل پرتال تا قبل از ساعت 10 شب ارسال گردد. - روان خوانی صفحه ی 36 جهت پرسش کلاسی تمرین و تکرار شود. - کتاب های دخترانم به جهت عدم آگاهی از شرایط، در منزل می ماند و نیاز به آوردن همه ی آن ها نیست؛ لطفا طبق برنامه ی کلاسی که به دخترانم داده شده بود، کتاب ها را بیاورند.( خواهشمندم شما برنامه ی دخترانم را نگذارید؛ می بایست شما اسم کتاب ها را بگویید و خود دخترم کتاب را داخل کیفش بگذارند. در نهایت، شب، زمانی که دلبندم خواب است و حتما دور از چشم دانش آموزان، برنامه ای که گذاشته اند را چک بفرمایید. ) برنامه ی فردا: فارسی: کتاب نگارش آموزش و پرورش ریاضی: کتاب ریاضی آموزش و پرورش

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس هشتم(به علت برگزاری اردو) نصفه تدریس شد. بچه ها با اطلاعات کارت بانکی و فواید آن به جای پول نقد و دستگاه کارتخوان آشنا شدند.

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: با سلام و آرزوی سلامتی برای والدین گرامی و دانش آموزان عزیز علوی *نکته مهم* لطفاً تمامی تکالیف ذکر شده در پرتال آنلاین روز چهارشنبه با دقت انجام شود و عکس تکالیف خود را فقط و فقط در پرتال روز جمعه بارگذاری نمایند تا معلمین با انسجام مناسب و مرتب ملاحظه و تصحیح نمایند. یادآورمی گردد پرتال فقط تا ساعت 12 شب باز می باشد و بعد از آن بطور اتومات بسته می شود، پس ارسال تکالیف را به دقایق آخر روز جمعه نگذارید و حتماً بعد از اتمام تکالیف فقط و فقط در روز جمعه بارگذاری نمایید. لازم بذکر است ارمغان هفته نیز حتماً در پرتال عکس آن بارگذاری شده و هر زمان مدرسه حضوری اعلام شد جهت تحویل به معلم با خود همراه داشته باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: ***وبینار آموزش خانواده *** موضوع:زبان یادگیری در کودکان و نوجوانان ویژه والدین مقطع دبستان علوی روز *** شنبه 27 آبان ساعت 18*** مشاهده وبینار در پرتال علوی ، قسمت پخش زنده

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - تکرار و تمرین و مرور بخش هایی از فصل 4 (دنیای جانوران ) و فصل 5 (دنیای گیاهان) ،رشد جانوران ،چرخه زندگی مرغ،مقایسه جانوران مختلف، تفاوت جانوران در شکل و اندازه و نوع حرکت و غذایی که می خورند،قسمت های مختلف یک گیاه،فواید گیاهان

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -آشنایی با فضای کلاس آنلاین و قوانین آن (آموزش و بررسی دسترسی های دانش آموزان ) -انجام صفحه 63 و بخشی از صفحه 64 کتاب کار فارسی(درس 4 ،نشانه "او")
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 34،35،36 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. -دختران قشنگم لطفا تصاویر تکالیف خود را تا روز جمعه مورخ 1402/08/26 در پرتال ارسال بفرمایید.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث مسئولیت پذیری تدریس شد

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: به نام خداوند زیبایی ها : * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/08/27 تا چهارشنبه 1402/09/01 : *فارسی: یکشنبه 1402/08/28: آموزش نشانه "ت". سه شنبه 1402/08/30: آموزش نشانه "ر". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (9) آموزش داده خواهد شد. * علوم : -آموزش فصل 6(زمین خانه ی پر آب ما) چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: