فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2
فعالیت: با سلام و عرض ادب ،اولیا محترم دانش آموزان جدیدالورود لطفاً فرم هایی که امروز به دانش آموزان داده شده را تکمیل فرموده به مدرسه تحویل نمائید. با توجه به اردوی فردا که جشن در سالن ورزشگاه برای دانش آموزان عزیز علوی می باشد حتماً دانش آموزان گلمان با یونیفرم ورزشی به مدرسه تشریف بیاورند و رضایت نامه های خود را حتماً به مدرسه تحویل دهند. باتشکر

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : -تدریس مبحث چوب خط همراه با داستان. -تکمیل صفحه 24 کتاب ریاضی ( مبحث چوب خط). -انجام صفحه 27 کتاب ریاضی (مبحث چوب خط). -انجام صفحه 30 کتاب ریاضی (مبحث چوب خط).

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: - برای تقویت مهارت نوشتن دلبندانم، خواهشمندم طبق دستورالعمل زیر اقدام نموده و سه عکس تا قبل از ساعت 12 بامداد برای من داخل پرتال ارسال نمایید. لطفا یک سینی بزرگ بردارید؛ مقداری آرد داخل آن بزیزید؛ با استفاده از یک تکه نخ یا کاموا یا هر چه در دسترس دارید، یک خط زمینه داخل سینی درست کنید؛ سپس از عزیزانم بخواهید بارها و بارها در سینی آرد، نوشتن نشانه ی " آ " و " ا " را تمرین نمایند. منتظر دیدن عکس دانش آموزانم هستم.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : - آموزش لوحه 23،22 و 24 و انجام صفحه 22 و 24 کتاب نگارش. -انجام صفحه 38،37 و39 کتاب کار (لوحه نویسی ، صدای اول و آخر و جمله سازی (همراه با انجام بازی خانم گزارشگر))
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 25 و 26 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: امروز روز بزرگ شدن و گل دادن شما دلبندانمان است، تنها خواسته ای که از شما داریم این است که با تمام توان شکوفا شوید؛ یادگاری و ردپای خودتان را با مداد هایتان در این دنیا به جا بگذارید. امروز جز مهم ترین روزهای زندگی دانش آموزانم بود و با یاری خداوند اولین نشانه ی فارسی را آموختند و پا به دشت بیکران علم و دانش گذاشتند. ما در کنار یکدیگر این روز را جشن گرفتیم و شادی نمودیم و طمع خوش مزه ی " آش معلم پز " را به این جشن زیبا اضافه نمودیم. یک شنبه 30 مهرماه، برگزاری جشن آب، برای فرشتگانمان بماند به یادگار....

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: تکرار و تمرین شعر - خدای مهربان - برای آمادگی در جشن قرآن انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: سلام. در این جلسه مراحل عذر خواهی کردن آموزش داده شد (کجا اشتباه کردم ، دوستم الان چه احساسی داره ،الان بهش چی بگم ، دفعه بعد چیکار کنم). عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال اجرای مراحل عذرخواهی هستند
تکلیف: دانش آموزان بابت یک اشتباه از والدین و یا دوستان خود عذر خواهی کنید

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: انجام صفحه 32 کتاب ریاضی (الگویابی،الگوهای خطی ،الگوهای پیوسته )

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: تدریس فصل 4 ،دنیای جانوران. -گفت و گو درباره تفاوت موجودات زنده و غیر زنده(مرور). -گفت و گو و بحث درباره علت قرار دادن گیاهان در گروه موجودات زنده(مرور). -گفت و گو درباره چرخه زندگی مرغ و پروانه و مراحل رشد آن .-گفت و گو درباره جانوران مفید و مضر برای انسان .-انجام صفحه 31،32،33،38،39،40،41 کتاب کار علوم

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : -انجام بیدپا. -تکرار و تمرین هم آغاز و هم پایان (مرور) -تدریس درس 1 ،آب . -آموزش نشانه آ اول و ا غیر اول به روش کشف صدا توسط خود دانش آموزان‌. -ایجاد انگیزه تدریس با تعریف داستان دو برادر که با هم مسابقه دادند و در انتها به کسی که برنده شد( اول شد ) یک تاج هدیه دادند و شد آ اول و دیگری شد ا غیر اول‌. - خواندن شعر آ اول و ا غیر اول . -روخوانی از صفحه 27 کتاب فارسی. -گفت و گو درباره تصویر ابتدای درس ، تصویر عنوانی و نقش و اهمیت آب در زندگی ما. -بخش کردن کلمات جدید درس (آب،دریا،آبی)
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 24 و 49 و 50 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: انجام صفحه 25 و 26 و 27 کتاب نگارش مربوط به درس آب ( نوشتار آ اول و ا غیر اول)

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش اموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با خواندن قصه جشنواره نقاشی را شروع کردیم
تکلیف: لطفاً در منزل به داستان فکر کنید تا جلسه آینده در کلاس فعالیت را کامل تر کنیم

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس چهارم داده شد. بچه ها با نیاز های مشترک شون با دوستان و خانواده آشنا شدند.
تکلیف: به قصه صوتی زیر گوش بدید https://aparat.com/v/qxIP1
فعالیت: با سلام اولیای گرامی به اطلاع می رسانیم روز شنبه مورخ 29 مهرماه ساعت 18:00 جلسه آموزش خانواده با موضوع تأثیر روابط عاطفی والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پرتال علوی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مدرس: دکتر هوشنگ اسماعیلی برای مشاهده روز شنبه ساعت 18 به پرتال دانش آموز خود قسمت پخش زنده مراجعه فرمائید. با تشکر ***با سلام و احترام خدمت اولیای عزیز و همیشه همراه پایه اول. طبق نظر معلمین محترم اول مقرر گردید هر چهارشنبه موارد آموزشی هفته ی پیش رو و ابزارهای آموزشی آن در پرتال در (بخش مشترک) جهت اطلاع و تهیه ابزار های آموزشی مرتبط برای والدین گرامی بارگذاری شود. امید است این همراهی موجب هماهنگی های مطلوب و بیشتر آموزشی با مدرسه و خانه شود. با تشکر و سپاس از همراهیتان آموزگاران پایه ی اول به نام خدای مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 07/29 لغایت چهارشنبه 08/03 : * فارسی : 1- آموزش نشانه (آ-ا). 2- برگزاری جشن آب 2- آموزش لوحه های شماره ی 21 و 22. * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم 5 آموزش داده خواهد شد. * علوم : در هفته ی جاری تا پایان درس 4 (دنیای جانوران) آموزش داده خواهد شد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام بخشی از صفحه ی 24 کتاب ریاضی ( شمارش،اعداد قبل و بعد) . - انجام بخشی از صفحه ی 34 کتاب کار ریاضی(جدول شگفت انگیز).

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزش امروز : -تدریس نگاره 10 (نوروز در خانه ما ) - آشنایی با عید نوروز و زمان تحویل سال - بخش کردن و تلفظ کلمات مربوط به نگاره - ایجاد علاقه به دید و بازدید - آشنایی با اهمیت نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ در خانواده - توجه و اهمیت به آغاز کردن هر کاری با نام و یاد خدا و آغاز کردن سال نو با آرزوی سلامتی و دعای خیر برای همه - توانایی تشخیص کلمات هم آغاز مثل : سیر، سرکه، سمنو، سنجد
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 22 و 23 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره 4 و کتاب نگارش (جهت ملاحظه و امضای اولیا) همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/07/29 به آموزگار خود تحویل دهند. -(ارمغان هفته شماره 2و3 پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفاً پس از بررسی برگه ی تصحیح شده آن را داخل یک پوشه دکمه دار در منزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام دخترای گلمان امروز: گرم کردن-اموزش پرتاپ توپ دو دست-اموزش پرتاپ توپ تک دست- بازی تمرین کردند.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: آموزش خوردن غذاهای سالم و مقوی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز مرور مفهوم short و long مرور شد.و همچنین صفحه ی 10 کتاب ریاضی انجام شد. مفهوم این درس درمورد longer و shorter می باشد که تدریس آن به وسیله ی خمیر بازی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام بخش از صفحه ی 29 کتاب ریاضی ( مبحث الگویابی) - انجام بخشی از صفحه ی 30 کتاب کار ریاضی(مبحث شمارش)،شمارش اعداد یک تا پنج به صورت چشمی.
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً سرمشق های دفتر شطرنجی کامل شود.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: انجام صفحه 15،16،17،18،19،20 فصل دوم کتاب کار علوم (سلام به من نگاه کن)، پی بردن به اهمیت حواس پنجگانه و مشاهده دقیق دنیای اطراف با استفاده از حواس. انجام صفحه 23 فصل سوم کتاب کار علوم (سالم باش،شاداب باش) با موضوع شناخت وسایل بهداشت فردی و رعایت بهداشت شخصی،رعایت بهداشت در مدرسه، گفت و گو در ارتباط با تاثیر ورزش بر سلامتی، شناخت خوراکی های سالم ، ناسالم و تاثیر آن ها بر سلامتی، شناخت راه های پیشگیری از بیماری ها و فواید مراجعه به پزشک در هنگام بیماری ، آموزش رعایت نکات ایمنی و شناخت سازمان هایی که به هنگام خطر به ما کمک می کنند،گفت و گو در ارتباط با زمان مناسب خوابیدن ، عادت های مناسب قبل از خواب و عادات درست خوابیدن،رعایت نکات ایمنی،مراقبت از خود و مراجعه به پزشک

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 19 ((قطره ی آب) ،بارون ریزه ریزه به دفترت میریزه،پایین اون خمیده بالای اون نوک تیزه) - انجام صفحه ی 20 کتاب نگارش. -آموزش لوحه ی شماره 20.-انجام صفحه 21 کتاب نگارش. -انجام صفحه ی 32،33،34،35 کتاب کار فارسی (لوحه نویسی ، تکرار و مرور صدای اول و آخر،هم آغاز و هم پایان و بخش کردن)
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 20 و 21 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: کار کردن به صورت عملی با برنامه ی paint _استفاده از ابزارها _ایجاد صفحه ی جدید
تکلیف: مرور و تمرین روی مباحث گفته شده انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -تدریس نماد عدد 1 و 2 و نحوه نوشتن آن همراه با مثال هایی مربوط به این اعداد

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس لوحه 9،در مسجد محله. -آشنایی با مسجد به عنوان یک مکان مقدس و محلی برای برگزاری امور دینی، فرهنگی و اجتماعی. -آشنایی با قرآن. -آشنایی با نحوه وضوگرفتن همراه بزرگترها. -آشنایی با موذن امامت جماعت نمازگزاران وسایل موجود در مدرسه. -توجه به زیباسازی مسجد به عنوان محلی پاکیزه. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. -تکرار و تمرین جهت ها (چپ ،راست ،بالا و پایین ). -تقویت تصویر خوانی و توجه به محیط اطراف. -تکرار و تمرین کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره و زدن مثال هایی خارج از کتاب. -بخش کردن کلمات مربوط به نگاره.
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 47 و 48 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 17 ( شعر لوحه: از اون بالا به پایین / بعدش خط زمینه /مواظب گوشه باش/ باید باشه خمیده/دستتو بردار حالا/برو بالا اون بالا/یه خط کج بکش تا /اون خط صاف بالا ) - انجام صفحه ی 18 کتاب نگارش. -آموزش لوحه ی شماره ی 18 (شعر لوحه: بکش یه گرد تو پر بالای خط دفتر/از زیر اون خمیده بکش پایین پایین تر ).-انجام صفحه 19 کتاب نگارش.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر دانش آموزان و اولیا محترم امروز با حلقه یک بازی چابکی و سرعت عمل برای هیجان و تحرک بیشتر و همچنین تمرکز و دقت در دانش آموزان به صورت گروهی انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : حل تمرینات کتاب کار صفحه 13 و 14 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و تناظر و الگویابی ).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما مبحث کوتاه و بلند (long and short) را به وسیله ی خط کش و ردپا انجام دادیم. تدریس صفحه ی 9 ریاضی.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش چیدن مهره ها و امتیاز آنها،بررسی تکالیف
تکلیف: صفحه شطرنج را به طور درست مقابل خود قرار دهید و مهره های سفید و سیاه را در آن بچینید، امتیاز مهره ها را بگویید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: