فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -آموزش محور اعداد و جمع و تفریق در محور اعداد انجام شد. -آموزش جمع 3 عدد با یک دیگر از روش رسم چوب خط. - انجام صفحات 110 ،116 ،117 ،118 و 120 کتاب کار ریاضی. (مباحث :تقارن ،جدول شگفت انگیز، جمع ،محور اعداد، ساعت ، اندازه گیری).

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز در زنگ علوم: -تدریس فصل دهم کتاب علوم. -آشنایی با اهمیت و فواید هوا در زندگی انسان و موجودات زنده. -شناخت مواردی که باعث آلودگی هوا می شود. -آشنایی با وسایلی که هوا را جا به جا می‌کند. مثل کولر ، پنکه و بادبزن. -آشنایی با بیماری هایی که از طریق هوا منتقل می شود. -انجام صفحه 100 ،101 و قسمتی از صفحه 102 کتاب کار علوم.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دختران عزیزم صفحه 44 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان کارت پستال پیراهن مردانه را به مناسبت روز مرد و روز پدر ساختیم شما دانش آموزان خلاقم در داخل کارت پستال علاقه مندی ها و جزئیاتی که مربوط به شغل مخاطبتان بود را با تصویر سازی آنها اجرا کردید.(تقویت مهارت بیان احساس از طریق هنر)

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: تکرار و تمرین درس های خودپرداز، کارت خوان و کسب و کار روستایی

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
تکلیف: یادآوری : دختر قشنگم از ابزار shapes استفاده کن و یک نقاشی زیبا با رنگ دلخواه بکش و عکس آن را در پرتال برای من ارسال کن. * توجه : این هفته آخرین فرصت برای کسانی که انجام نداده اند می باشد.*

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: کتاب های مورد نیاز روز یکشنبه 1 بهمن: کتاب نگارش،دفتر املا،کتاب کار ریاضی، قرآن. -برای فردا(یک شنبه ،1 بهمن)املا از نشانه ی " آ " تا " اِ " خواهیم داشت.
فعالیت: به نام خداوند علم و معرفت: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/10/30 تا چهارشنبه 1402/11/04 : *فارسی: یکشنبه، 1402/11/01 : *آموزش نشانه خ* سه شنبه، 1402/11/03 : *آموزش نشانه ق* * ریاضی: تدریس تم (17). * علوم : تدریس درس دهم،در اطراف ما هوا وجود دارد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -مقدمات تدریس ساعت (یک محور دایره ای). -مقدمات محور اعداد. -انجام صفحه 110 و 112 کتاب ریاضی.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: _ ارمغان هفته شماره 17 همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/10/30 به آموزگار خود تحویل دهند.
تکلیف: دختران عزیزم صفحات 41 ، 42 و 43 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکمیل صفحه 79 کتاب نگارش. -انجام صفحه 80 کتاب نگارش. _انجام صفحه 143 ، 144 ، 145 و 146 کتاب کار فارسی.

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: کتاب های مورد نیاز روز شنبه 30 دی : کتاب کار علوم،کتاب کار ریاضی و کتاب ریاضی.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی در چهارمین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان طبق روال این هفته، در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند. پیش از شروع کلاس، دانش آموزان کاورهای خود را به تن کردند و پیکسل های خود را نصب نمودند. * پروژه ی " سیرک واشری ": در ابتدای کلاس دو انیمیشن در ارتباط با " آهنربا و خاصیت آن " برای دانش آموزان نمایش داده شد. جهت تکمیل اطلاعات عزیزانمان، عکس انواع آهنربا نشان داده شد و در مورد آهنربا به گفت و گو پرداختیم. واژه ی " دفع " و " جذب " برایشان مفصلا توضیح داده شد. پس از آموزش و مباحثه، به هر گروه، دو لیوان، یک خط کش فلزی، 3 عدد آهنربای گرد و 4 عدد واشر داده شد. دانش آموزان 3 آهنربا را به خط کش چسبانده و 4 واشر را به آن آویزان کردند و با استفاده از یک نی تلاش می کردند تا واشر آخر را بچرخانند.در پایان ، گروه زرد به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 11(روز برفی)، نشانه "ف" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با پاورپونت سفر به شهرک الفبا و داستان نشانه ف و روز برفی در شهرک الفبا -آموزش محل قرار گرفتن نشانه "ف" در کلمه های (کیف،آدم برفی،کفش،برف). آموزش رسم الخط نشانه "ف"-یادگیری و مرور جدول دوستی و ساخت کلمات با استفاده از ترکیب ها.-تکرار و تمرین بخش کردن.-نوشتن صدای کلمات.-تکرار و تمرین ساختمان کلمات. -روخوانی از درس11(روز برفی). -انجام صفحه 79 کتاب نگارش،قسمت یک مدادی و دو مدادی.
تکلیف: - برای روز چهارشنبه 1402/10/27 کتاب نگارش ،کتاب کار فارسی علوی، کتاب ریاضی آموزش و پرورش همراهتان باشد. * دختران من، فردا به ورزشگاه نخواهیم رفت، لطفا لباس فرم مدرسه تنتان باشد. *

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دختران عزیزم صفحه 39 و 40 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس جمع شانه ای. -تکمیل صفحه 108 کتاب کار ریاضی. -انجام صفحه 108 ، 109 و 115. -انجام جدول شگفت انگیز ،صفحه 117.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی در سومین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند سپس با صدای ملایم جنگل و صدای جیرجیرک توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ 1 - پروژه ی " کرم شب تاب ": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند و از اتفاقاتی که در ویدیو رخ می داد، بسیار هیجان زده شده بودند.برای ساخت کاردستی کرم شب تاب دخترانم بدن کرم را با استفاده از یک مقوای مشکی مستطیلی به شکل لوله یا استوانه در آوردند سپس با قیچی بخش پایینی استوانه را به شکل یک طاق برش دادند.سپس برای ساخت شکم کرم شب تاب با کمک کاغذ رنگی زرد استوانه ای کوچکتر درست کرده و درون استوانه مشکی قرار دهند.سپس با کمک کاغذ زرد رنگ دو بال هم اندازه و برای سر کرم نیز یک دایره مشکی برش زدند. دو تا چشم عروسکی را روی صورت آن چسبانده و بعد با یک ماژیک سفید روی صورت یک لبخند سفید با نمک کشیدند. دست و پا و شاخکهای کرم شب تاب را با پیپ پاک کن ها ساختند. دستها پاها و شاخکهای کرم شب تاب را نصب کردند و پس از آن به سراغ بالهای کرم شب تاب رفته و با چسب به قسمت پشت بدنه وصل کردند. سپس شمع وارمر را روشن کردند و کرم شب تاب را به آرامی رویش قرار دادند و یک چراغ شب خواب زیبا ساختند. 2- پروژه‌ی" ترفندهای نمکی ": دلبندانم این زنگ پژوهشی خود را با تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با موضوع آزمایش آغاز نمودند. در این پروژه دانش آموزان 4 آزمایش را انجام دادند‌. "تعادل تخم مرغ" در ابتدا دخترانم در مورد خواص تخم مرغ در گروه های خود صحبت کردند و سپس آموزگار از آنها می خواهد تا تخم مرغ خامی را برداشته و سعی کنند آن را روی سطح پهنش به حالت تعادل نگه دارند.سپس روی سطح صاف تپه ی کوچکی از نمک درست کنند. تخم مرغ را با دقت کامل روی نوک تپه نمک به حال تعادل نگه داشته سپس به آرامی روی تپه بدمند تا نمک اضافی از اطراف آن کنار رود. اگر این کار را با حوصله و تمرکز انجام دهند، موفق خواهند شد. بلورهای نمک تقریباً مکعب های کامل هستند و به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کند.
تکلیف: دانش آموزانی که در منزل خط کش فلزی دارند فردا (سه شنبه 26 دی) همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: کتاب های مورد نیاز روز سه شنبه 26 دی: فقط کتاب نگارش. .

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: "ماهیگیری یخی" آموزگار ابتدا سپس مقداری یخ و چند تکه نخ را در اختیار دانش آموزان هر گروه قرار می دهد و از آنها می خواهد که راهی را پیشنهاد دهند تا یخ را با کمک نخ از یک ظرف بدون اینکه دستشان خیس شود و یا از قاشق کمک بگیرند بلند کنند. به نظر این فعالیت غیر ممکن هست ولی با علم همه چیز ممکن است. پس از بحث و گفتگو در گروه ها یکی از اعضای گروه به عنوان نماینده مطالب و راههای پیشنهادی گروه خود را با دیگر گروه ها به اشتراک می گذارد. در نهایت آموزگار با هدایت دانش آموزان و جمع بندی نظرات ترفند آزمایش را به دانش آموزان یاد می دهد. ابتدا یخ ها را داخل ظرف انداخته سپس از دانش آموزان می خواهد تا با استفاده از نخ سعی کنند یخ ها را بلند کنند وقتی نمی توانند با راهنمایی آموزگار، کمی نمک بر روی سطح یخ ها می پاشند. پس از یک دقیقه صبر و تامل نخی که روی سطح یخ ها قرار گرفته بود به یخ می چسبد و می توان با استفاده از نخ یخ را بلند کرد. "بستنی یخی" آموزگار از دانش آموزان خواست تا در گروه های خود در مورد روشهای سرد نگه داشتن مواد غذایی صحبت کنند از چه وسایلی می توانند استفاده کنند و از گذشته تا آینده چه تغییرات و پیشرفت هایی در وسایل اتفاق افتاده است؟ سپس یک گروه مقداری آبمیوه را که در یک زیپ کیپ ریخته و در آن را بستند. آن را در یک زیپ کیپ بزرگتر قرار داده و درون آن را با مقداری یخ پر کرده و با قاشق روی یخ ها مقداری نمک پاشیده و درب زیپ کیپ بزرگتر را نیز بستند. آن را درون دستمالی پیچیده و در گوشه ای در سایه قرار دادند. دانش آموزان دیگر همین روند را انجام داده اما نمک را به یخ اضافه نکردند. بعد از 10 الی 15 دقیقه زیپ کیپ ها را باز کرده و با هم مقایسه کردند. گروهی که زیپ یک حاوی آبمیوه را از بین یخ و نمک خارج کردند ، آبمیوه حالت بستنی یخی به خود گرفته بود.
تکلیف: "تخم مرغ شناور" آموزگار از دانش آموزان سوال پرسید آیا تا به حال به این مسئله دقت کرده اید که چرا بعضی اجسام روی آب غوطه ور می شوند، در حالی که برخی دیگر در آن فرو می روند؟ سپس از دانش آموزان می خواهد تا در گروه های خود بحث کرده و به سوال پاسخ دهند. آموزگار مواد لازم را در اختیار گروه ها قرار می‌دهد و از آنها می خواهد تا آزمایش را انجام دهند. 3 لیوان را با مواد مختلف تا نیمه پر می کنند. لیوان اول را با آب آشامیدنی ساده لیوان دومی را با آب نمک غلیظ و لیوان سومی را با الکل سپس یک تخم مرغ را در هر سه لیوان رها می کنند. تخم مرغی که در لیوان آب آشامیدنی رها شده فرو می رود، در آب نمک غلیظ شناور می ماند و در الکل نیز فرو می رود. در پایان سومین روز پژوهشیمان ، گروه آبی به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: کتاب های مورد نیاز روز دوشنبه 24 دی : کتاب کار ریاضی.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی در دومین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند سپس با یک موسیقی شاد و هیجان انگیز توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ 1 - پروژه ی " خمیر جادویی ": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند و از اتفاقات شیمیایی که در ویدیو رخ می داد، بسیار هیجان زده شده بودند. برای شروع آزمایش ابتدا یک توپ را با سرعت های متفاوت به سمت دانش آموزان پرتاب کردیم تا توجه دلبندانمان به این موضوع جلب شود که میزان قدرت وارد شده در سرعت حرکت تاثیر دارد، سپس مقداری آرد ذرت و آب در اختیار گروه ها قرار دادیم تا شروع به مخلوط کردن این مواد کنند در نهایت پس از مخلوط شدن شروع به آزمایش کردند ابتدا با شدت با انگشت خود به مواد ضربه زدند سپس با سرعت های مختلف امتحان کردند و مشاهده کردند زمانی که سرعت و شدت برخورد آرام است مواد مانند مایع عمل کرده و دستشان از مواد عبور می کند و زمانی که سرعت و شدت برخورد زیاد است مواد همانند جامد سفت هستند و در نهایت از مشخص نبودن مایع یا جامد بودن این مواد بسیار لذت بردند. 2- پروژه‌ی" آهنربای گیج ": دلبندانم این زنگ پژوهشی خود را با تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با آهنربا ها آغاز نمودند. سپس در مورد عملکرد، شکل و کاربرد آهنربا ها در وسایل گوناگون با آنان گفت و گو کردیم. در ادامه، چند عدد سیخ چوبی که دخترانم به رنگ گروه های هاوسیستمی خود درست کرده بودند با کش به یک دیگر وصل کردیم سپس یک آهن ربا با نخ از وسط سازه چوبی خود آویزان کردیم، وسط سازه روی زمین آهنربا های دیگر را قرار دادیم با رها کردن آهنربایی که در وسط سازه قرار داده بودیم به دلیل ایجاد شدن میدان مغناطیسی آهنربا به صورت گیج بین دیگر آهنربا ها به حرکت درآمد و دلبندانم از دیدن نتیجه بسیار هیجان زده و شگفت زده شده بودند. در پایان دومین روز پژوهشیمان ، گروه زرد به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.
تکلیف: برای فردا دوشنبه 25 دی عزیزانی که قیچی و چسب در کلاس ندارند به همراه داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 140 ، 141 و 142 کتاب کار فارسی.
تکلیف: دختران عزیزم صفحه 38 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: