فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 22 کتاب ریاضی ( مبحث شمارش و الگویابی). - انجام صفحه ی 23 کتاب ریاضی (مبحث جدول شگفت انگیز ). -انجام صفحه ی 24 کتاب کار ریاضی(مبحث شمارش اعداد و الگویابی). - انجام صفحه صفحه ی 25 کتاب کار ریاضی ( مبحث شماره 1 تا 5). - انجام صفحه ی 26 کتاب کار ریاضی( مبحث جدول دوستی ).

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 15 ( شعر لوحه: ی گرد کله گنده که روی خط نشسته/ ی چاله قلمبه به زیر پاش نشسته) - انجام صفحه ی 16 کتاب نگارش. -آموزش لوحه ی شماره ی 16 (شعر لوحه: از روی خط شروع کن خمیده کن سمت راست.ی دور کوچیک بزن بعدش بکش خط راست ). - انجام صفحه ی 17 کتاب نگارش. -انجام صفحه ی 29 و 30 کتاب کار فارسی (لوحه نویسی).
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 18 و 19 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )،(لطفا به رعایت فاصله و زیر هم نوشتن توجه داشته باشید)

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: تکرار و تمرین شعر - خدای مهربان - برای آمادگی در جشن قرآن

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. موارد آموزش داده شده در این جلسه: آموزش کلمات جادویی برای درخواست کردن( ممکنه) عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان از طریق پاپت عروسکی در حال آموزش مبحث تدریس شده هستند
تکلیف: دانش آموزان باید در منزل درخواستهای خود را با ممکنه بیان کنند

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -تدریس بخشی از تم 4 کتاب ریاضی،صفحه (22،23،25) -مرور جهت ها(بالا،پایین،راست،چپ). -مرور الگویابی. -مرور جدول دوستی(ماتریس). -شمارش سریع و چشمی اعداد 1 تا 5. -شمارش با انگشتان دست به شکل های مختلف. -مرور گوشه و لبه در اشکال هندسی و زدن مثال هایی در محیط اطراف

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -تدریس فصل 4 ،دنیای جانوران. -گفت و گو درباره تفاوت موجودات زنده و غیر زنده. -گفت و گو و بحث درباره علت قرار دادن گیاهان در گروه موجودات زنده. -گفت و گو درباره شکل ،اندازه و نوع جانوران مختلف مثل تمساح و پروانه و...

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش نگاره ی 8 ( چه دنیای قشنگی!) -آشنایی با باغ وحش. -گفت و گو و بحث درباره حیوانات اهلی و وحشی و زدن مثال هایی درباره آن. -آشنایی با مکان و نوع زندگی حیوانات. -گفت و گو درباره رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در باغ وحش. -تقویت مهارت کلامی و جمله سازی. -تقویت تصویر خوانی و توجه به محیط اطراف. -بخش کردن کلمات مربوط به نگاره. -تکرار و تمرین کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره و زدن مثال هایی خارج از کتاب. -انجام صفحه 26 و 27 کتاب کار فارسی (لوحه نویسی ). -انجام صفحه 14 و 15 کتاب نگارش (لوحه نویسی).
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 43،44،45،46 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: از تک تک دانش آموزان و اولیای عزیزم که همراه بنده بودند، نهایت سپاس گزاری را دارم و از دانش آموزانم بسیار ممنونم که در نهایت مسئولیت پذیری تمرین اضافه داخل دفتر شطرنجی انجام داده اید ؛ این میزان از هم دلی و همراهی شما اولیای گرامی برایم بسیار ارزشمند است. لطفا از فردا دخترانم یک دفتر شطرنجی ( اصلا اهمیتی ندارد نو باشد، هر آن چه از سال قبل دارد) داخل کیفشان باشد.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش اموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با آموزش تکنیک مداد رنگی به صورت گرد گرد فعالیت جلسه گذشته را رنگ آمیزی کردیم .
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً برای جلسه آینده این فعالیت را به طور کامل شده با خود به کلاس بیاورید.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس سوم داده شد. بچه ها با نیازها و خواسته ها آشنا شدند
تکلیف: صفحه 30 حل شود به قصه صوتی زیر گوش دهید https://aparat.com/v/3ArMm
فعالیت: باسلام و وقت بخیر ،روز شنبه 22 مهر ،به مناسب روز تخم مرغ و صبحانه سالم،دانش آموزان می توانند به دلخواه صبحانه مورد علاقه و سالم خود را همراهشان بیاورند و از ساعت 7/30 تا 8 میل کنند.به نفرات برتر از لحاظ تزیین و سالم بودن کارت امتیاز داده می شود . با سلام و احترام خدمت اولیای عزیز و همیشه همراه پایه اول. طبق نظر معلمین محترم اول مقرر گردید هر چهارشنبه موارد آموزشی هفته ی پیش رو و ابزارهای آموزشی آن در پرتال در (بخش مشترک) جهت اطلاع و تهیه ابزار های آموزشی مرتبط برای والدین گرامی بارگذاری شود. امید است این همراهی موجب هماهنگی های مطلوب و بیشتر آموزشی با مدرسه و خانه شود. با تشکر و سپاس از همراهیتان آموزگاران پایه ی اول به نام خدای مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 7/22 لغایت چهارشنبه 7/26 : * شنبه: 1- آموزش نگاره ی 8 ( چه دنیای قشنگی! ). 2- آموزش لوحه های شماره ی 15 و 16. * دوشنبه: 1- آموزش نگاره ی 9 ( در مسجد محله) . 2- آموزش لوحه های شماره ی 17 و 18. * چهارشنبه: 1- آموزش نگاره ی10( نوروز در خانه ی ما). 2- آموزش لوحه های شماره ی 19 و 20. درس ریاضی در هفته ی جاری تا پایان تم 4 آموزش داده خواهد شد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: آموزش جدول دوستی (جدول ماتریس) و انجام صفحه 21 کتاب ریاضی

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - خواندن شعر راه مدرسه./ - آموزش نگاره ی 7 ( به به چه روستایی )/ -تقویت مهارت کلامی./ -آشنایی با روستا و مشاغل مربوط به روستا./ -آشنایی با محصولات کشاورزی./ -آشنایی با حیوانات اهلی که در روستا زندگی می‌کنند./ -گفت و گو درباره تفاوت خانه ها در روستا و شهر./ -تکرار و تمرین جهت ها (چپ ،راست ،بالا و پایین ). -تقویت تصویر خوانی و توجه به محیط اطراف. -تکرار و تمرین کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره و زدن مثال هایی خارج از کتاب.
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 16 و 17 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره سه و کتاب کار ریاضی (جهت ملاحظه و امضای اولیا و تکمیل بخش سرگرمی-صفحه 20) و کتاب نگارش همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/07/22 به آموزگار خود تحویل دهند. -

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: قابل توجه اولیای همراه و عزیز با توجه به نیازسنجی کلاس و صلاح دید آموزگار کتاب نگارش دخترانمان به منزل ارسال شد. لطفا پس از رویت کتاب دلبندانم، آن لوحه هایی که دخترم نیاز به تمرین بیش تر دارند، در یک دفتر شطرنجی (1*1) برای عزیزانم سرمشق دهید تا تمرین اضافه داشته باشند. ( لازم به ذکر است، عزیزانی که از قبل دفتر شطرنجی در منزل دارند، حتی اگر استفاده شده است، نیازی به تهیه ی مجدد و دفتر نو ندارند و در همان دفتر تمرینات خود را انجام دهند) تمرینات لوحه نویسی روز شنبه همراه عزیزانم به مدرسه ارسال شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
تکلیف: دانش آموز خوبم سلام لطفاً برای روز شنبه نقاشی جلسه قبل بدون رنگ آمیزی (نقاشی با اشکال هندسی )و ماژیک و مداد رنگی را با خود به مدرسه بیاورید.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلمان : گرم کردن-آموزش تغیر جهت-آموزش پرش از استپ(دوپا)-اصلاح دو-بازی همراه با دویدن

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: تدریس مبحث رعایت نظم و ترتیب در منزل و کلاس داده شد

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما در زنگ ریاضی به انگلیسی، طرز نگارش اعداد 1 تا 10 را یاد گرفتیم. و همچنین صفحه ی 8 کتاب ریاضی را انجام دادیم.
فعالیت: با سلام خدمت اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز - با توجه به تحویل دفترچه تمرین شطرنج حتماً حتماً دفترچه را سیمی کرده و طلق ضخیم داشته باشد. با تشکر.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - تکرار و مرور جدول شگفت انگیز با استفاده از جدول های نمدی و ستاره های فومی. - تدریس تم 3 کتاب ریاضی (تکرار و تمرین جهت ها،الگویابی،شمارش و ردیف و ستون). - تدریس جدول شگفت انگیز 4×4. - انجام صفحه ی -16،17،18،19- کتاب ریاضی (مبحث تناظر یک به یک، شمارش با استفاده از انگشتان دست،کار با شابلون، شمارش چشمی اعداد 1 تا 5،یاد آوری اشکال هندسی،الگویابی (الگوهای پیوسته)

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: آموزش درس سه (سالم باش، شاداب باش). آموزش شناخت وسایل بهداشت فردی و رعایت بهداشت شخصی،آموزش رعایت بهداشت در مدرسه، گفت و گو در ارتباط با تاثیر ورزش بر سلامتی، شناخت خوراکی های سالم ، ناسالم و تاثیر آن ها بر سلامتی، شناخت راه های پیشگیری از بیماری ها و فواید مراجعه به پزشک در هنگام بیماری ، آموزش رعایت نکات ایمنی و شناخت سازمان هایی که به هنگام خطر به ما کمک می کنند، گفت و گو در ارتباط با زمان مناسب خوابیدن ، عادت های مناسب قبل از خواب و عادات درست خوابیدن.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: انجام خانه سوم و چهارم مقوای مسئولیت ها (مربوط به بخش نگاره ها) -تحت عنوان حقوق شهروندی و مسئولیت دانش آموزان در مدرسه
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 39،40،41،42 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

رایانه

مدرس: طاهری فر، الهام
فعالیت: مرور و تکرار برنامه paint و آموزش shapes ، انواع قلم ها و استفاده از ابزارهای رنگ و همچنین نوارهای عنوان و وظیفه توضیح داده شد. در کلاس با پرسش و پاسخ و مشارکت جمعی دانش آموزان آموزش پیش رفت.
تکلیف: دختران عزیزم از برنامه paint بخش shapes یک شکل را به دلخواه انتخاب و رنگ آمیزی کن .
فعالیت: با سلام خدمت اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز - با توجه به تحویل دفترچه تمرین شطرنج حتماً حتماً دفترچه را سیمی کرده و طلق ضخیم داشته باشد. با تشکر

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش نگاره ی 6 ( بازی، بازی،تماشا ) -آشنایی با پارک و بوستان . -تقویت مهارت کلامی. -آشنایی با قسمت های مخالف بوستان . -توجه به مسائل بهداشتی (فردی و اجتماعی). -تکرار و تمرین جهت ها (چپ ،راست ،بالا و پایین ). -تقویت تصویر خوانی و توجه به محیط اطراف. -تکرار و تمرین کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره و زدن مثال هایی خارج از کتاب.
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 14 و 15 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 11 ( شعر لوحه: با اون مدادت بکش یه قاچ هندوانه/یا مثل نصفه سیب که پایینش کمونه) - انجام صفحه ی 12 کتاب نگارش. -آموزش لوحه ی شماره ی 12 (شعر لوحه: از روی خط شروع کن به سمت راست بچرخون / حالا یک دم کوچک بکش براش عزیز جون ).-انجام صفحه 13 کتاب نگارش. انجام صفحه 23 و صفحه 24 کتاب کارفارسی (لوحه نویسی و تکرار و تمرین صدای اول و آخر)

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر دانش آموزان و اولیا عزیز، امروز دانش آموزان با لیوان (کاپ گیم) و چوبک و نحوه درست دست گرفتن را یاد گرفتند. و یک ریتم 4تایی به صورت چرخش گروهی در دایره آموزش داده شد. و در نهایت با آهنگ اجرا شد.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: ریاضی و هوش : فعالیت های امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 11 و 12 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و تناظر و الگویابی ).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما ترتیب اعداد را از 1 تا 5 یاد گرفتیم. شمارش اعداد و همچنین تشخیص عدد بر اساس تصاویر را هم یاد گرفتیم.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: دادن کار برگهای شطرنج آموزش داستان مهره ها و هدف از بازی شطرنج
تکلیف: کشیدن عرض ها و ستون ها و قطرها با مداد قرمز در برگه تکلیف در صفحه شطرنج بالایی عرض و ستونها و درصفحه شطرنج پایینی قطرها مشخص گردد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: