فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2
فعالیت: با سلام و احترام - با توجه به همراهی بیشتر دانش آموزان برای اجرای هفته پژوهش این امکان تا روز شنبه 25/آذر میسر می باشد تا دانش آموزان فعالیت های خود را به مدرسه و آموزگار تحویل دهند.این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. با تشکر

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: جشنواره ایران ما برگزار گردید. عناوین اجرا شده در این جشنواره: 1.دیزاین و آراستن سالن با پژوهش ها و تحقیقات دخترانمان. 2.میز آرایی با غذاهای سنتی و محلی. 3.پخش آهنگ های بومی و محلی. 4.آموزش رقص فولکلور کوردی. 5.توضیحات دانش آموزان در ارتباط با خوراکی ها و مواد غذایی که آورده بودند. 6.پذیرایی و تست هر مدل غذایی که دوست داشتند. *از شما اولیای عزیزمان نهایت سپاسگزاری و تشکر را داریم. جشن امروز ما با هنر های شما بزرگواران رنگ و رونق بیشتری گرفت. قدردان زحمات شما همراهان هستیم.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 73 و 75 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: املای شماره 4 گفته شد.
فعالیت: * قابل توجه اولیای محترم * سلام و احترام - فردا، جشن " ایران ما " برگزار خواهد شد. لطفا به موارد زیر دقت و توجه کافی را داشته باشید: 1- دخترانم فردا حتما روزنامه دیواری خود را به همراه داشته باشند. ( یکی از اهداف پژوهش در قالب روزنامه دیواری، توانایی ارائه ی آن است. لطفا این مورد در منزل تمرین و تکرار شود. ). 2- اگر دانش آموزی لباس محلی دارد، با توجه به اینکه به اردو خواهیم رفت لباس محلی خود را داخل نایلونی قرار داده و به مدرسه بیاورند؛ در زمان جشن ما به دانش آموزان کمک خواهیم کرد تا لباسشان را بپوشند. 3- لطفاً غذا، دسر، شیرینی و... که برای فردا تهیه نموده اید، قبل از ساعت 10 به روابط عمومی تحویل دهید. 4- برای فردا فقط دفتر املا، جامدادی، خوراکی، قاشق و چنگال و ناهار همراه دخترانم باشد.
توضیح: با سلام فردا سه شنبه دختران عزیزمان به اردوی شهر بازی خواهند رفت. لطفاً حتماً برگه رضایت نامه ولی را همراه داشته باشند. با تشکر

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تم 12 کتاب ریاضی - انجام صفحه 82 و 83 کتاب ریاضی.(مباحث آموزشی: جدول شگفت انگیز 9 در 9 ،مقایسه اعداد، تقارن، الگویابی، الگوهای پیوسته و خطی.)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس " _ِ دوستی " همراه با داستان دعوا در شهرک الفبا. -انجام بخشی از صفحه 98 کتاب کار (تثبیت _ِ دوستی) -انجام صفحه 95 ، 96 و 97کتاب کار.
تکلیف: دختران عزیزم صفحه 74 دفتر مشق خلاق را با توجه به توضیحات داده شده با دقت کامل نمایید.

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: برای فردا املا از نشانه" آ " تا " س " خواهیم داشت .لطفا دختران عزیزم تکرار و تمرین داشته باشند.

استعداد فضایی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: * قابل توجه اولیای محترم * فردا، جشن " ایران ما " برگزار خواهد شد. لطفا به موارد زیر دقت و توحه کافی را داشته باشید: 1- دخترانم فردا حتما روزنامه دیواری خود را به همراه داشته باشند. ( یکی از اهداف پژوهش در قالب روزنامه دیواری، توانایی ارائه ی آن است. لطفا این مورد در منزل تمرین و تکرار شود. ). 2- اگر دانش آموزی لباس محلی دارد، با توجه به اینکه به اردو خواهیم رفت لباس محلی خود را داخل نایلونی قرار داده و به مدرسه بیاورند؛ در زمان جشن ما به دانش آموزان کمک خواهیم کرد تا لباسشان را بپوشند. 3- لطفاً غذا، دسر، شیرینی و... که برای فردا تهیه نموده اید، قبل از ساعت 10 به روابط عمومی تحویل دهید. 4- برای فردا فقط دفتر املا، جامدادی، خوراکی، قاشق و چنگال و ناهار همراه دخترانم باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان عزیز، امروز با آهنگ لاک پشت به صورت بادی پرکاشن و کاپ گیم برای تمرکز و دقت و هماهنگی عصب و عضله و دو نیمکره مغز تمرین و اجرا گردید. و داستان لاک پشت با عروسکی تعریف و ذهن کودکان وارد دریا و ساحل شد.(هدف تخیل و تجسم کردن دانش آموزان). سپس با دست هر دانش آموز (برای دست ورزی) شکلی روی کاغذ کشیده شد، و با خلاقیت، هر دانش آموز آن شکل را به لاک پشت تبدیل کرد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما مفهوم tens را مرور کردیم و همچنین شمارش اعداد به صورت ده تایی نیز تدریس شد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: تکرار دروس گذشته، بررسی تکالیف، بازی با مهره های آموزش داده شده
تکلیف: عزیزانی که صفحه 7 کتاب را حل نکرده بودند، برای جلسه آینده تکلیف مربوطه را انجام دهند

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تم 12 ریاضی. -انجام صفحه 79 ، 80 ، 81 و بخشی از صفحه 82 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.(مباحث آموزشی نماد اعداد، مقایسه اعداد،شمارش اعداد 5 تا 10 )

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 7(استخر)، نشانه "اِ" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با داستان آقای اسکیت سوار. -آموزش تلفظ صحیح نشانه "اِ". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "اِ" .-آموزش محل قرار گرفتن نشانه "اِ" در کلمه های(استخر ، نرده ، خانه ،درخت). -یادگیری و مرور جدول دوستی و ساخت کلمات با استفاده از ترکیب ها و نشانه ها .روخوانی از روی جدول نشانه های فارسی.-تکرار و تمرین بخش کردن.-نوشتن صدای کلمات.-جمله سازی.-تکرار و تمرین ساختمان کلمات. -روخوانی از روی درس 7(استخر) همراه با بازی تغییر صدا. -تکرار و تمرین کلمات مخالف با انجام بازی. -تثبیت آموزش نشانه _ِ آخر چسبان و _ِ آخر تنها با انجام بازی گروهی.
تکلیف: دختران عزیزم لطفا صفحات 69 ،70 و 71 دفتر مشق خلاق را با دقت کامل نمایید. _ ارمغان هفته شماره 11 همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/09/25 به آموزگار خود تحویل دهند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 61 و 62 کتاب نگارش.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین سوره کوثر. -مرور پیام قرآنی صفحه 28 و گفت و گو درباره سپاسگزاری از نعمت های خدا. -خواندن شعر خانه ی ما.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و عرض ادب . در این جلسه اتیکت مکالمه 2 آموزش داده شد (صحبت کردن با تن صداهای مناسب در موقعیتهای مختلف ). عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال انجام کار گروهی مطلب تدریس شده هستند.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکمیل صفحه 75 کتاب کار. -انجام صفحه 78 ، 79 ،80 ،81 ، 82 و 85 کتاب کار ریاضی. (عناوین آموزشی: شمارش اعداد 5 تا 10، مفهوم کمتر ،بیشتر ،مساوی،مقدمات جمع ،مقدمات تفریق، شمارش با چوب خط،مقدمات جمع نظام دار عدد 8،نوشتن نماد اعداد،دسته بندی،تقارن)

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: تکرار و تمرین و مرور فصل هفتم ، زمین خانه ی سنگی ما. -انجام صفحه صفحه 76 و 77 کتاب کار

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 92 کتاب کار. -تمرین جمله سازی. -مرور "می" کاری.
تکلیف: دختران عزیزم صفحه 68 دفتر مشق مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. -صفحه 93 کتاب کار فارسی با دقت خوانده شود و به سوالات آن در صفحه 94 پاسخ داده شود. -کتاب هایی که برای فردا مورد نیاز است: -کتاب نگارش،کتاب ریاضی آموزش و پرورش، کتاب کار ریاضی علوی.دفتر مشق خلاق

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: با توجه به شرایط غیر قابل پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوا جشنواره ایران شناسی پایه اول از تاریخ مشخص شده ی قبلی به تاریخ 21 آذر یعنی روز سه‌شنبه تغییر نمود. با نظر گرفتن آموزش نشانه ی " اِ " نام این جشنواره به ایرانِ ما تبدیل شد. اولیای عزیز و همراه ما لطفا موارد خواسته شده را برای روز سه‌شنبه مهیا سازید. آماده سازی روزنامه دیواری با موضوع محل تولد پدرم ، لباس محلی (در صورت داشتن ) دانش آموزان می توانند از صبح با لباس محلی به مدرسه بیایند،غذا یا دسر محل مورد پژوهش ،از مواردی است که دخترانم در این روز باید به همراه داشته باشند. اگر آوردن مواد غذایی برای دلبندانمان دشوار است و زحمت آوردن آن ها با شماست لطفا تا قبل از ساعت 10 به روابط عمومی مدرسه تحویل داده شود.
تکلیف: قابل توجه اولیای عزیزم از تاریخ 11 تا 15 آذر ماه کلاس ها به صورت آنلاین برگزار گردید. در این تاریخ صفحات زیر از دفتر مشق خلاق انجام شده است: 58 ،59 ،60،61 ،62،63،64 ،65،66،67 این صفحات به صورت مجازی توسط معلم بررسی و بازخورد داده شده است. لطفا مجدد به این تاریخ ها مراجعه بفرمایید و اگر نیاز به اصلاح داشت حتما لحاظ بفرمایید و به عنوان معلم در خانه و همراه ما، امضا نموده و تاریخ همان روز را بزنید و یادداشت بفرمایید " بازخورد آنلاین ".

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان برای پروژه یلدا تصویر سازی اجسام ،اشخاص و اشکالی که مارا یاد یلدا می اندازد (انار،هندوانه،شمع،ماهی،مادر بزرگ و پدربزرگ و...)انجام دادیم و دور آنرا برای چسباندن به تاج مورد نظر بریدیم .این تاج مختص شماست برای همین ویژگی های ظاهری تاج یلدایی شما عزیزانم یک به یک متفاوت است ...
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً از تصاویری که برای چسباندن به تاج درست کردید محافظت کنید و جلسه بعد همراه با چسب ماتیکی و وسیله های تزئینی(پولک ،فوم اکلیلی و...)با خود به مدرسه بیاورید.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس نهم تدریس شد. بچه ها کار با دستگاه خودپرداز را یاد گرفتند.
تکلیف: با توجه به صفحه 74 کتاب و جستجو در اینترنت ماکت دستگاه خودپرداز بسازید و به مدرسه بیاورید.(اختیاری)
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/09/18 تا چهارشنبه 1402/09/22 : *فارسی: یکشنبه 1402/09/19: آموزش نشانه " اِ ،_ِ ، ه". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (12) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین مباحث آموزش داده شده. چهارشنبه های خندان و خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: قابل توجه اولیای عزیزم : یادآور می‌شویم با در نظر گرفتن مهلتی که بنا به درخواست شما عزیزان جهت تهیه ی " کیسه ی حساب " داده شده بود، در صورت حضوری شدن مدارس، روز شنبه هجدهم آذر ماه دخترانم می‌بایست وسایل زیر همراهشان باشد: 1- کیسه ی حساب. 2- بیست عدد نی. 3- ده عدد کش چهل گیس.

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : -تدریس فصل 7 علوم ،زمین خانه سنگی ما . -گفت و گو درباره کاربرد سنگ ها و موارد استفاده از آن ها. -تغییر سنگ ها توسط انسان و موارد مصرف آن. -عوامل طبیعی که باعث ایجاد تغییرات در سنگ ها می شود. -بیشتر سنگ ها در کجا دیده می‌شود. -انجام صفحه 75 کتاب کار علوم.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 58 ،59 و 60 کتاب نگارش قسمت دو مدادی و سه مدادی. - انجام صفحه 86 ، 89 ، 90 و بخشی از صفحه 91 کتاب کار.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 61 ، 64 ،65 ، 66 و 67 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. -صفحه 87 کتاب کار فارسی با دقت خوانده شود و به سوالات مربوط به آن در صفحه 88 پاسخ داده شود.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث اداب سفر رفتن تدریس گردید

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: چهارشنبه های خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: