فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: کلاس علوم امروز ما : در کلاس امروز در ابتدا در مورد حواس پنجگانه، نقش حواس و اهمیت آن در زندگی و مشاغل مختلف همچنین احترام به افرادی که این حواس را ندارند و ابزار و اقداماتی که به آن ها آسیب می رسانند توضیحاتی ارائه شد. برای تثبیت آموزش مسابقه ای در بین دانش آموزان برگزار شد، به این صورت که آموزگار چشمان دانش آموزان را با چشم بند بست و وسایلی که از قبل آماده شده بود در اختیار آن ها قرار داد و از دانش آموزان خواست با استفاده از حواس خود وسیله ها را تشخیص دهند.در مرحله بعد تصاویر مربوط به مشاغل به تخته چسبانده شد و تصاویر حواس پنجگانه در اختیار گروهی از دانش آموزان قرار داده شد تا طی برگزاری یک مسابقه هر گروه از دانش آموزان بتوانند حواس پنجگانه ای که در هر شغل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را تشخیص داده و با سرعت عمل بالاتر کنار تخته قرار گیرند. گروه دیگر هم بازی (نبین و بگو) را در جهت تقویت حس لامسه انجام دادند.به این صورت که عزیزانم با چشمان بسته دست خود را داخل جعبه کرده و حدس می زدند که درون جعبه چه چیزی پنهان شده است.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: کلاس فارسی امروز ما : در کلاس فارسی امروز ابتدا درباره نحوه مشارکت و کارگروهی با دختران عزیزم گفت و گو داشتیم بعد از گروه بندی، دانش آموزان با صف وارد حیاط مدرسه شده و با میز های پر از وسایل مختلف مثل سینی، نمک، سوزن پلاستیکی و کاموا، خمیر بازی و چوب خط مواجه شدند و فعالیت هایی در جهت تقویت انگشتان دست (عضلات ریز) جهت آمادگی برای نوشتن انجام شد.آموزگار پک های دست ورزی را در اختیار گروه های دانش آموزان قرار داد. به گروه اول سینی آرد داده شد تا بر روی آن لوحه را نقاشی کنند. به گروه دوم سوزن و کاموا داده شد تا مانند لوحه دوخت را انجام دهند. به گروه سوم نیز خمیر بازی داده شد تا شکلی همانند لوحه بسازند و با چشمان بسته روی آن دست بکشند. به گروه چهارم چوب خط داده شد تا شکل لوحه را با آن بسازند.

زنگ تفریح

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: _ امروز اردو تفریحی سینما در کنار دختران قشنگم برگزار شد. _ عزیزانم دسر های موزی که روز فعالیت دستپخت تهیه کرده بودند در کنار یک دیگر نوش جان کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: