فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: با سلام و عرض ادب ،اولیا محترم دانش آموزان جدیدالورود لطفاً فرم هایی که امروز به دانش آموزان داده شده را تکمیل فرموده به مدرسه تحویل نمائید. با توجه به اردوی فردا که جشن در سالن ورزشگاه برای دانش آموزان عزیز علوی می باشد حتماً دانش آموزان گلمان با یونیفرم ورزشی به مدرسه تشریف بیاورند و رضایت نامه های خود را حتماً به مدرسه تحویل دهند. باتشکر

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : آموزش درس چهارم (دنیای جانوران). آموزش مفهوم زنده و غیر زنده ، آموزش تفاوت شکل ظاهری جانوران اندازه ، رنگ و... ، آموزش تفاوت نوع غذای جانوران مختلف ، آموزش تفاوت در شکل حرکتی جانوران مختلف.
تکلیف: دختران قشنگم لطفاً برای روز دوشنبه هفته ی آینده مورخ 1402/08/08 یک روزنامه دیواری با موضوع حیوان مورد علاقه خودشان شامل ( شکل و اندازه بدن ، خوراک ، نوع حرکت ، محل زندگی و ...) تهیه و به کلاس بیاورند ، عزیزان با تسلط بر موضوع روزنامه دیواری خود آماده کنفرانس آن برای همکلاسی های خود باشند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم آغاز درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید. امروز روز بزرگ شدن و گل دادن شما دلبندانمان است، تنها خواسته ای که از شما داریم این است که با تمام توان شکوفا شوید؛ یادگاری و ردپای خودتان را با مداد هایتان در این دنیا به جا بگذارید. امروز جز مهم ترین روزهای زندگی دانش آموزانم بود و با یاری خداوند اولین نشانه ی فارسی را آموختند و پا به دشت بیکران علم و دانش گذاشتند. ما در کنار یکدیگر این روز را جشن گرفتیم و شادی نمودیم و طمع خوش مزه ی " آش معلم پز " را به این جشن زیبا اضافه نمودیم. یک شنبه 30 مهرماه، برگزاری جشن آب، برای فرشتگانمان بماند به یادگار....
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش لوحه صفحات (26 و 27) را کامل کن.( دختر خوبم در هنگام نوشتن لوحه ها به قانون زیر هم نویسی و قانون رعایت فاصله دقت کن). عزیزان لطفاً برای تقویت مهارت نوشتن دلبندانم، خواهشمندم طبق دستورالعمل زیر اقدام نموده و سه عکس تا قبل از ساعت 12 بامداد برای من داخل پرتال ارسال نمایید. لطفا یک سینی بزرگ بردارید؛ مقداری آرد داخل آن بزیزید؛ با استفاده از یک تکه نخ یا کاموا یا هر چه در دسترس دارید، یک خط زمینه داخل سینی درست کنید؛ سپس از عزیزانم بخواهید بارها و بارها در سینی آرد، نوشتن نشانه ی " آ " و " ا " را تمرین نمایند. منتظر دیدن عکس دانش آموزانم هستم.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 22 و 25 (آموزش لوحه جدید).

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. آموزش پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین سوره کوثر. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان) و آموزش حرکات پیرامید این سرود.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: سلام. در این جلسه مراحل عذر خواهی کردن آموزش داده شد (کجا اشتباه کردم ، دوستم الان چه احساسی داره ،الان بهش چی بگم ، دفعه بعد چیکار کنم). عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال اجرای مراحل عذرخواهی هستند
تکلیف: دانش آموزان بابت یک اشتباه از والدین و یا دوستان خود عذر خواهی کنید.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 24 ( آموزش مبحث چوب خط). حل تمرینات کتاب صفحه 27 و اتمام تم چهار ( تکرار و تمرین مبحث چوب خط ). حل تمرینات کتاب صفحه 30 (تکرار و تمرین چوب خط ، تکرار و تمرین جمع به روش انتقال با انگشتان دست). حل تمرینات کتاب صفحه 33 ( تکرار و تمرین چوب خط ، تکرار و تمرین تفریق با انگشتان دست). حل تمرینات کتاب کار صفحه 29 (تکرار و تمرین اشکال هندسی ، گوشه و لبه ، تکرار و تمرین الگویابی).
تکلیف: دختر خوبم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش لوحه ها صفحات (21 ، 24 ، 25) را کامل کن.( دختر قشنگم در هنگام نوشتن لوحه ها به قانون زیر هم نویسی و قانون رعایت فاصله دقت کن).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه وبلند. آموزش نشانه (آ-ا) با روش قصه گویی و شعر خوانی. آموزش جایگاه نشانه (آ-ا) در کلمات مختلف و زدن مثال هوایی توسط خود دانش آموزان. برگزاری مسابقه دو جهت تثبیت جایگاه نشانه (آ) اول و (ا) غیر اول.
تکلیف: هر یک از دخترانم برای فردا می بایست یک قطره ی آب به صورت گردن آویز درست کنند. ( این قطره که قرار است فردا از گردن خود بیاویزند و با آن وارد مدرسه شوند، باید به رنگ آبی باشد؛ اما این که چه جنسی باشد، یعنی مقوا یا نمد یا هر چیز دیگر، به اختیار خودتان است. یک نمونه که به دخترانم نیز نشان داده شده است، جهت مشاهده، در همین قسمت خدمتتان ضمیمه گردیده است.)

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش اموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با خواندن قصه جشنواره نقاشی را شروع کردیم
تکلیف: لطفاً در منزل به داستان فکر کنید تا جلسه آینده در کلاس فعالیت را کامل تر کنیم

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام دخترای گلمان امروز: گرم کردن- بازی دست رشته-پرتاپ توپ همراه بازی- بازی کانگرو(هدف گرفتن توپ و حمل توپ)-بازی دزد و پلیس (هدف جا به جایی) تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس چهارم داده شد. بچه ها با نیاز های مشترک شون با دوستان و خانواده آشنا شدند.
تکلیف: به قصه صوتی زیر گوش بدید https://aparat.com/v/qxIP1
فعالیت: با سلام اولیای گرامی به اطلاع می رسانیم روز شنبه مورخ 29 مهرماه ساعت 18:00 جلسه آموزش خانواده با موضوع تأثیر روابط عاطفی والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پرتال علوی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مدرس: دکتر هوشنگ اسماعیلی برای مشاهده روز شنبه ساعت 18 به پرتال دانش آموز خود قسمت پخش زنده مراجعه فرمائید. با تشکر ***با سلام و احترام خدمت اولیای عزیز و همیشه همراه پایه اول. طبق نظر معلمین محترم اول مقرر گردید هر چهارشنبه موارد آموزشی هفته ی پیش رو و ابزارهای آموزشی آن در پرتال در (بخش مشترک) جهت اطلاع و تهیه ابزار های آموزشی مرتبط برای والدین گرامی بارگذاری شود. امید است این همراهی موجب هماهنگی های مطلوب و بیشتر آموزشی با مدرسه و خانه شود. با تشکر و سپاس از همراهیتان آموزگاران پایه ی اول به نام خدای مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 07/29 لغایت چهارشنبه 08/03 : * فارسی : 1- آموزش نشانه (آ-ا). 2- برگزاری جشن آب 2- آموزش لوحه های شماره ی 21 و 22. * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم 5 آموزش داده خواهد شد. * علوم : در هفته ی جاری تا پایان درس 4 (دنیای جانوران) آموزش داده خواهد شد.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 23 ( آموزش مفهوم گوشه و لبه از طریق بازی ساختنی با خمیر بازی و چوب خط ، تمرین و تکرار اشکال هندسی). حل تمرینات کتاب صفحه 31 ( آموزش تفریق با استفاده از انگشتان دست). حل تمرینات کتاب صفحه 32 ( تکرار و تمرین مبحث الگویابی شطرنجی).

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 30 (شناخت سازمان های امدادرسانی ، تکرار و تمرین موارد بهداشت فردی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 31 (شناخت ابزار مربوط با هر رشته ی ورزشی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 32 ( تکرار و تمرین خوراکی های سالم و ناسالم ، تکرار و تمرین وسایل بهداشت شخصی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 33 ( تکرار و تمرین مبحث ورزش و سلامتی ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 34 ( آموزش مبحث بازیافت).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ). تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. آموزش نگاره شماره ده (نوروز در خانه ی ما ). آموزش بخش کردن و تلفظ صحیح کلمات نگاره جدید. آموزش کلمات هم آغاز نگاره جدید. آموزش کلمات هم پایان نگاره جدید. آشنایی با نام وسایل سفره هفت سین، از قبیل سنجد، سیر، سکه، سمنو، سرکه، سبزه، آیینه، شمعدان، شمع؛ آشنایی با برخی از وسایل تزئینی سفره هفت سین؛ گفت وگو درباره مفهوم عید؛ آشنایی با مفهوم خانواده گسترده و پدربزرگ و مادربزرگ؛ گفت وگو درباره خاطره ای از سفره هفت سین؛آشنایی با رسم عیدی دادن و عیدی گرفتن؛ آموزش آداب معاشرت؛ آموزش دوستی و همدلی؛ آشنایی با مفهوم سال نو؛ آشنایی با مقررات رفتن به مهمانی و دید و بازدید؛ آشنایی با کارهایی که هنگام تحویل سال نو انجام می شود؛مهارت سپاسگزاری و تشکر از نعمت های خدا؛ مهارت احترام گذاشتن به بزرگ ترها. بیدپا در کلاس اجرا شد فایل به صورت پیوست ضمیمه می‌شود.
تکلیف: پرتغال شیرینم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش نگاره ها صفحات (48 و 50) و در بخش لوحه ها صفحات (22 و 23) را کامل کن.( دختر قشنگم در هنگام نوشتن لوحه ها به قانون زیر هم نویسی و قانون رعایت فاصله دقت کن). ارمغان هفته شماره (4) ارسال شد. کتاب نگارش جهت تکرار و تمرین و ملاحظه شما عزیزان همراه دخترانم به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود. دختر قشنگم لطفاً سرمشق های دفتر شطرنجی کامل شود.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: آموزش خوردن غذاهای سالم و مقوی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز مرور مفهوم short و long مرور شد.و همچنین صفحه ی 10 کتاب ریاضی انجام شد. مفهوم این درس درمورد longer و shorter می باشد که تدریس آن به وسیله ی خمیر بازی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 26 ( تکرار و تمرین مبحث اشکال هندسی و تقویت مهارت کار با خط کش). حل تمرینات کتاب صفحه 28 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد ، تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز 4*4). حل تمرینات کتاب کار صفحه 25 ( تکرار و تمرین مفهوم دسته و شمارش اعداد ، آموزش ضمنی مبحث تفریق ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 26 ( تکرار و تمرین جدول ماتریکس و تقویت هوش انتزاعی).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ). تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. حل تمرینات کتاب کار صفحه 32 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی و تکرار و تمرین هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 33 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی ، تکرار و تمرین بخش کردن کلمات و تکرار و تمرین هم آغاز ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 34 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 35 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی، تکرار و تمرین مبحث بخش کردن کلمات).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 20 و 21. (آموزش لوحه ی جدید) بیدپای فارسی در کلاس اجرا شد.
تکلیف: دختر نازم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش لوحه ها صفحات (19 و 20) را کامل کن.(عزیزدلم در هنگام نوشتن لوحه ها به قانون زیر هم نویسی و قانون رعایت فاصله دقت کن.)

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: کار کردن به صورت عملی با برنامه ی paint _استفاده از ابزارها _ایجاد صفحه ی جدید
تکلیف: مرور و تمرین روی مباحث گفته شده انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تشکیل کلاس بدون دیوار ، بازی و کار گروهی جهت تثبیت آموزش مبحث جدول شگفت انگیز (سودوکو 4*4)

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. مروری مختصر بر کلمات نگاره های اول تا هشتم. آموزش نگاره شماره نه (در مسجد محله). آموزش بخش کردن و تلفظ صحیح کلمات نگاره جدید. آموزش کلمات هم آغاز نگاره جدید. آموزش کلمات هم پایان نگاره جدید. آشنایی با مسجد ، آشنایی با امام جماعت ، آشنایی با موذن ، آشنایی با نماز جماعت ، توجه به رعایت نظم و ترتیب در مسجد ، توجه به اعمالی که در مسجد انجام می‌شود و آشنایی با وسایل موجود در مسجد.
تکلیف: دلبندم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش نگاره ها صفحات (47 و 48) و در بخش لوحه ها صفحات (18) را کامل کن.( دختر عزیزم لطفاً در هنگام نوشتن لوحه ها به قانون زیر هم نویسی و قانون رعایت فاصله دقت کن).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 18 ، 19. (آموزش لوحه ی جدید)
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً سرمشق های دفتر شطرنجی کامل شود.( جهت تکمیل سرمشق ها تا روز چهارشنبه مورخ 1402/07/26 فرصت داری)

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر دانش آموزان و اولیا محترم امروز با حلقه یک بازی چابکی و سرعت عمل برای هیجان و تحرک بیشتر و همچنین تمرکز و دقت در دانش آموزان به صورت گروهی انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : رفع اشکال ارمغان هفته شماره سه. حل تمرینات کتاب کار صفحه 12 (تکرار و تمرین الگویابی ، تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و دسته‌بندی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 13 ( تکرار و تمرین شمارش اعداد و تقویت حافظه ی دیداری).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما مبحث کوتاه و بلند (long and short) را به وسیله ی خط کش و ردپا انجام دادیم. تدریس صفحه ی 9 ریاضی.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش چیدن مهره ها و امتیاز مهره ها ، بررسی تکالیف
تکلیف: صفحه شطرنج را به طور درست مقابل خود قرار دهید و مهره های سفید و سیاه را در آن بچینید، امتیاز مهره ها را بگویید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: