فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: به نام خداوند دانش: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/10/2 تا چهارشنبه 1402/10/6: *فارسی: یکشنبه 1402/10/3: آموزش نشانه " اُ ". سه شنبه 1402/10/5: آموزش نشانه "ک". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (13) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین درس هشت (چه میخواهم بسازم ؟). چهارشنبه های خندان و خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه 92(تکرار و تمرین مفهوم و نمادنویسی جمع از روش انتقال، تکرار و تمرین تقارن). حل تمرین شماره 3 کتاب کار صفحه 93(تکرار و تمرین جمع با استفاده از شکل و رسم چوب خط). حل تمرینات کتاب کار صفحه 96(تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 9*9).
تکلیف: دختر ریاضیدانم، لطفاً صفحه‌ی (91) کتاب ریاضی زنبوری کامل شود. صفحه‌ی (96) کتاب کار ریاضی علوی که در کلاس حل شد در منزل کامل شود.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: برگزاری جشن یلدای آنلاین به همراه دختران قشنگم.(شعر خوانی و قصه گویی ، نمایش انیمیشن به همراه رقص و شادی). بیدپای فارسی در کلاس اجرا شد.(فایل در ضمیمه پیوست شد).
تکلیف: قندکم ، لطفاً در دفتر مشق خلاق جلد سوم صفحات (2،4،8) را کامل کن. کتاب کار فارسی علوی صفحه ی (106) کامل شود.(روان خوانی صفحه‌ی (105) تمرین و تکرار شود برای شنبه از 6 نفر به صورت تصادفی پرسش کلاسی خواهیم داشت). کتاب های مورد نیاز روز شنبه که باید همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود: کتاب کار فارسی علوی، کتاب ریاضی آموزش و پرورش.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث اداب خرید کردن تدریس گردی

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: چهارشنبه های خلاق و خندان

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: آموزش درس هشت (چه میخواهم بسازم؟). نمایش انیمیشن آموزشی فندق. آشنایی با ابزار های مختلف و نام آن ها ، آموزش کاربرد ابزار مختلف ، آموزش اینکه در میان مخلوقات خداوند انسان تنها موجودی است که قدرت تفکر دارد و می تواند وسایل مورد نیاز خود را بسازد و از آن استفاده کند. شناخت اینکه بعضی وسیله ها پیچیده و بعضی ها در عین سادگی بسیار مهم و کاربردی هستند. آشنایی با زباله های تر ، خشک و همچنین اهمیت تفکیک زباله ها.
تکلیف: دختر هنرمندم لطفاً با استفاده از وسایل بازیافتی و بی استفاده در منزل کاردستی های خلاقانه بساز و با خود به کلاس علوم بیار.*** اجرای این کاردستی کاملاً اختیاری و دارای امتیاز می باشد.*** (برای درست کردن این کاردستی تا چهارشنبه 6 دی ماه فرصت دارید).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: آموزش نشانه‌ی "ی" درس (دریا) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "ی" در کلمات مختلف از طریق کار با فلش کارت. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش بخش کردن و صداکشی کلمات درس جدید.
تکلیف: شکوفه‌ی گیلاسم، لطفاً در دفتر مشق خلاق جلد سوم صفحات (3، 5 و 7) کامل شود.***لطفاً تصاویر تکالیف تا قبل از ساعت 10 شب در پرتال ارسال شود***.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: آموزش ضمایر و افعال از طریق نمایش انیمیشن. تکرار و تمرین روان خوانی و پرسش کلاسی. حل تمرینات کتاب صفحه 67 (تکرار و تمرین جمله سازی، املای تصویری، تکرار و تمرین می کاری). حل تمرینات دو مدادی و سه مدادی کتاب صفحه 68 (تکرار و تمرین ضمایر و افعال، تکرار و تمرین جمله سازی).

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: با ابزار قطره چکان آشنا شدیم .
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: آموزش مفهومی مبحث جمع ، آموزش نماد شناسی علامت جمع از طریق نمایش انیمیشن. حل تمرینات کتاب صفحه 86 (تکرار و تمرین جمع از روش انتقال با انگشتان دست). حل تمرین مورچه صفحه 87 (آموزش مفهوم جمع از روش رسم چوب خط). حل تمرینات کتاب صفحه 89 (تکرار و تمرین مبحث تقارن و جدول شگفت انگیز عددی 9*9).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه 97 (تکرار و تمرین جدول بخش و صداکشی ، تکرار و تمرین ترکیب و جمله سازی). حل تمرین شماره 9 کتاب کار صفحه 98 (ترکیب نشانه ها و کلمه سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 101 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه‌ی "ش" در کلمات). حل تمرینات کتاب کار صفحه 102 (تکرار و تمرین جدول دوستی و کلمه سازی).
تکلیف: دختران قشنگم لطفاً در کتاب نگارش صفحه‌ی 64 سوال یک مدادی و صفحه‌ی 66 سوالات یک مدادی و دو مدادی را کامل نمایند.( با کلمات و ترکیب های داده شده جمله سازی کنند). لطفاً کتاب کار فارسی علوی صفحه ی (100) کامل شود.(روان خوانی صفحه‌ی (99) تمرین و تکرار شود برای فردا از 3 نفر به صورت تصادفی پرسش کلاسی خواهیم داشت). *** لطفاً تصاویر تکالیف تا قبل از ساعت 10 شب در پرتال ارسال شود.***

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان عزیز. امروز یک بادی پرکاشن 3 ضربی همراه یک شعر با احساسات مختلف برای تمرکز و درک احساسات و بیان های مختلف با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس با یک آهنگ 4 ضربی و شمارش 4 تایی با حرکاتی به سمت چپ و راست و ایستادن روی یک پا جهت تعادل و حس هیجان در دانش آموزان بازی و اجرا شد. و درآخر بازی با لیوان (کاپ گیم) و همزمان کشیدن نقاشی برای سرعت عمل و تمرکز با دانش آموزان تمرین شد.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: قابل توجه اولیای همراه دفتر مشق خلاق، جلد سوم تحویل دانش آموزان گردید. لطفا به 4 نکته دقت و توجه داشته باشید. 1- به دلیل همراهی و رعایت حال شما عزیزانمان و جلوگیری از فشار و استرس بر روی شما، با وجود تدریس نشانه ی جدید، اما از این دفتر تکلیفی داده نشد تا شما با خیال راحت، همین امروز این دفاتر را جهت سیمی کردن ببرید. به همین دلیل، این دفاتر روز دوشنبه 27 آذر سیمی شده، می بایست همراه دخترانم باشد. 2- حتما از سمت راست سیمی شود. 3- لطفا صفحه بندی دفتر برهم نخورد و صفحات به ترتیب قرار بگیرند. 4- لطفا از شخصی که دفتر را سیمی می کند بخواهید از سیم درشت و ضخیم استفاده کند تا دفاتر دانش آموزان پاره و خراب نشود.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و کوثر و عصر و ناس و حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول ترکیب (دوستی). تکرار و تمرین مبحث (می کاری). تکرار و تمرین مبحث (اِ دوستی). آموزش نشانه‌ی "ش" درس (گوشِ شنوا) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "ش" در کلمات مختلف از طریق کار با فلش کارت. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش بخش کردن و صداکشی کلمات درس جدید.
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (75 ، 78 ، 79) را کامل کن. دختر پر تلاشم ، لطفاً کارت بازی انجام شود. داخل یک کاغذ تاریخ زده شده و در کنار کارت های دخترانم گذاشته شود تا تاریخ انجام فعالیت مشخص باشد.(ارسال 3 عکس تا قبل از ساعت 10 شب روز یکشنبه 26 آذر). کتاب های مورد نیاز روز دوشنبه 27 آذر : کتاب کار فارسی علوی ، کتاب ریاضی آموزش و پرورش.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : حل تمرینات یک مدادی و سه مدادی کتاب صفحه 63 (تکرار و تمرین اِ دوستی و ای مخصوص به همراه کلمه سازی). حل تمرینات دو مدادی و سه مدادی کتاب صفحه 64 (تکرار و تمرین املای تصویری ، جدول بخش و صداکشی). حل تمرینات کتاب صفحه 65 (تکرار و تمرین اِ دوستی ، آموزش بند نویسی و جمله سازی). حل تمرین سه مدادی کتاب صفحه 66 (ترکیب کلمه و جمله سازی).

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان شما دانش آموزان خلاقم با تزئینات و تصویر سازی های جلسه پیش تاج یلدایی خود را کامل کردید... یلدا مبارک:)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلم: گرم کردن- تمرین تعادلی حین حرکت-پرتاپ توپ از بالای سر-پرتاپ توپ از پشت سر-پرتاپ از جلو از بین پا- پرتاپ توپ از عقب از بین پا را تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس دهم تدریس شد. بچه ها با مزایای همراه بانک آشنا شدند.

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: دختران عزیز من، لطفا: داخل دفتر شطرنجی، از عدد 0 تا 9، پنج خط بنویسند. ( در نظر داشته باشید به ترتیب بنویسند. یعنی 9-8-7-6-5-4-3-2-1-0). برای روز چهارشنبه 29 آذر ماه موارد زیر جهت آموزش مبحث مهم " جدول نظام دار" برای دانش آموزانم تهیه گردد: 1- چوب لباسی استیل. 2- 10 عدد گیره ی پلاستیکی ( حتما یک رنگ باشد و حتما جنسش پلاستیکی باشد، نه گیره ی چوبی و نه گیره ی استیل. ) نمونه ی موارد خواسته شده، در همین قسمت به صورت فایل ضمیمه گردیده است.
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/09/25 تا چهارشنبه 1402/09/29 : *فارسی: شنبه 1402/09/25 : آموزش نشانه " ش " سه شنبه 1402/09/28: آموزش نشانه " ی " * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (13) آموزش داده خواهد شد. * علوم : آموزش فصل 8 . چهارشنبه های خندان و خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی
توضیح: با سلام و احترام باتوجه به اهمیت ارزشیابی نیمسال اول تحصیلی ، معلم بر اساس برنامه ی کلاس به صورت روزانه پرسش و پاسخ و تکرار و تمرین خواهد داشت . یادآور می گردد ارزشیابی نیمسال اول از 8 دی ماه لغایت 16 دی ماه می باشد. براساس مصوبه ی آموزش و پرورش به علت ارزشیابی توصیفی ، مدرسه به هیچ عنوان اجازه ی دادن برنامه ی آزمون ها را به صورت مکتوب نداشته و در صورت سوال با واحد آموزش در تماس باشید.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 83 (تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 9*9 ، تکرار و تمرین مبحث تقارن شطرنجی). حل تمرینات کتاب صفحه 84 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و اندازه‌گیری). حل تمرینات کتاب کار صفحه 87 (تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی و جدول شگفت انگیز عددی 9*9). حل تمرینات کتاب کار صفحه 88 (تکرار و تمرین شمارش اعداد ، تکرار و تمرین مفهوم کمتر و بیشتر و مساوی به همراه نماد شناسی این مفاهیم). حل تمرینات کتاب کار صفحه 89 (تکرار و تمرین مفهوم اندازه‌گیری).

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین درس شش و هفت (زمین خانه ی پر آب ما ، زمین خانه ی سنگی ما). در جهت تکرار و تمرین علوم تعدادی از دختران قشنگم در ارتباط با کاردستی های خود با موضوع سنگ ها و چرخه‌ی آب در کلاس برای دوستان خود توضیحاتی را ارائه دادند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید ، کوثر ، عصر ، ناس و حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی و ترکیب نشانه ها. تکرار و تمرین مفهوم (می کاری و می بیکار). تکرار و تمرین مفهوم (اِ دوستی). آموزش مبحث (ای مخصوص یا ای مستقل) با روش قصه گویی و نمایش انیمیشن آموزشی ، به همراه زدن مثال هوایی توسط خود دانش آموزان. کنفرانس روزنامه دیواری با موضوع (محل تولد پدرم) در راستای شناخت بیشتر فرهنگ و آداب و رسومِ ایرانِ ما توسط دخترانم در کلاس. حل تمرینات کتاب کار صفحه 95 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه "اِ" در کلمات مختلف). حل تمرینات کتاب کار صفحه 96 (تکرار و تمرین جدول دوستی ، ترکیب و صداکشی نشانه "اِ"). حل تمرینات کتاب کار صفحه 98 (تکرار و تمرین جهت تثبیت مبحث ای مخصوص).
تکلیف: فرشته ی من لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (77 و 80) را کامل کن. لطفاً در کتاب کار فارسی علوی صفحه ی (94) کامل شود.(روان خوانی صفحه‌ی (93) تمرین و تکرار شود روز شنبه پرسش کلاسی خواهیم داشت). ارمغان هفته شماره (11) ارسال شد. لطفاً برای روز شنبه 25 آذر کتاب نگارش آموزش و پرورش همراه دخترانم به مدرسه ارسال شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز خوبم سلام لطفاً برای روز شنبه تصاویری ساخته شده و تزئینات را جهت تکمیل تاج یلدایی به مدرسه بیاورید

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مهارت مراقبت از خود و مسئولیت پذیری تدریس گردید

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: در کلاس ریاضی ما مهارت دهگان را یاد گرفتیم. تمرینات صفحه 21 کتاب ریاضی نیز انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: