فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 120 (تکرار و تمرین مبحث جمع از روش رنگ کردن چینه و رسم چوب خط). حل تمرین شماره‌ی 3 کتاب کار صفحه‌ی 121 (تکرار و تمرین جمع از روش رسم شکل). حل تمرین شماره 7 کتاب کار صفحه‌ی 123 (تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 9*9).
تکلیف: قابل توجه اولیا عزیز لطفاً کاربرگ ارسال شده همراه دخترانم همانند فایل نمونه که در ضمیمه ارسال شده است طبق آموزش های داده شده تکمیل و حتماً برای فردا یکشنبه 1 بهمن همراه عزیزانم به مدرسه فرستاده شود.***( در بخش نوشتن اعداد به حروف با توجه به اینکه دخترانم بعضی نشانه ها را نیاموخته اند لطفاً شما برای دخترم بنویسید و او از روی نوشته ی شما بنویسد).***

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املا‌ی شماره (6) در کلاس گفته شد.
تکلیف: کتاب های مورد نیاز روز یکشنبه 1 بهمن که باید همراه دخترانم باشد : کتاب نگارش آموزش و پرورش.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان کارت پستال پیراهن مردانه را به مناسبت روز مرد و روز پدر ساختیم شما دانش آموزان خلاقم در داخل کارت پستال علاقه مندی ها و جزئیاتی که مربوط به شغل مخاطبتان بود را با تصویر سازی آنها اجرا کردید.(تقویت مهارت بیان احساس از طریق هنر)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام: امروز دخترای گلم: گرم کردن- بازی امداد و نجات( هدف دو و تعادلی )و مسابقه ی مانع را انجام دادند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: تکرار و تمرین درس های خودپرداز، کارت خوان و کسب و کار روستایی

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
تکلیف: یادآوری : دختر قشنگم از ابزار shapes استفاده کن و یک نقاشی زیبا با رنگ دلخواه بکش و عکس آن را در پرتال برای من ارسال کن. * توجه : این هفته آخرین فرصت برای کسانی که انجام نداده اند می باشد.*
فعالیت: به نام خداوند علم و معرفت: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/10/30 تا چهارشنبه 1402/11/04 : *فارسی: یکشنبه، 1402/11/01 : *آموزش نشانه خ* سه شنبه، 1402/11/03 : *آموزش نشانه ق* * ریاضی: تدریس تم (17). * علوم : تدریس درس دهم،در اطراف ما هوا وجود دارد.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 112 (تکرار و تمرین مفهوم محور ، معرفی نمادین ساعت به عنوان محور گرد ، تکرار و تمرین مبحث اندازه‌گیری). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 114 (آموزش جمع 3 عدد با یک دیگر از روش رسم چوب خط). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 115 (تکرار و تمرین جمع 3 عدد از روش شمارش و رنگ آمیزی چینه). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 117 (تقویت مهارت کار با شابلون ، تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 9*9). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 118 (آموزش مفهوم کلمه‌ی بین در مبحث اندازه‌گیری ، آموزش ترتیب فصول).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 143 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه "ف" در کلمات مختلف). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 144 (تکرار و تمرین جدول دوستی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 145 (تکرار و تمرین جدول بخش و صدا کشی ، املا‌ی تصویری ، تکرار و تمرین ترکیب کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 146 (تکرار و تمرین مبحث "اِ" دوستی و "ی" میانجی ، انجام بازی مهیج اسم و فامیل به صورت گروهی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 148 (تکرار و تمرین روان خوانی و درک مطلب). نمایش ویدیو های اختتامیه هفته‌ی ملی علوم و داوری کلیپ ها توسط خود دانش‌آموزان.
تکلیف: نباتم، لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (41 ، 42 ، 44) را کامل کن. ارمغان هفته‌ی شماره (17) ارسال شد. کتاب های مورد نیاز روز شنبه 30 دی که باید همراه دخترم باشد : دقتر املا‌ی علوی ، کتاب کار ریاضی علوی. برای روز شنبه املا از نشانه ی " آ " تا " اِ " خواهیم داشت.

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی در چهارمین روز از هفته ی ملی علوم: 1 - پروژه ی " سیرک واشری ": در ابتدای کار توجه عزیزانم را با پخش آهنگ شاد و هیجان انگیز به کلاس جلب کردیم ، سپس به هر گروه مقداری وسیله مانند مداد ، پاک کن ، تراش فلزی ، سکه ، میخ ، گیره کاغذ و ... دادیم پس از آن یک آهنربا در اختیار هر گروه قرار گرفت و با گفت و گو و یادآوری درباره‌ی شکل عملکرد آهنربا از گروه ها خواستیم ابزاری که در اختیار دارند به دو دسته تقسیم کنند: دسته‌ی اول آن هایی که جذب آهنربا می‌شوند و دسته‌ی دوم آن هایی که جذب آهنربا نمی شوند. در مرحله‌ی بعد هر گروه دو لیوان رو در رو قرار دادند و روی لیوان ها خط کش آهنی گذاشتند زیر خط کش سه عدد آهنربا چسبانده و به آهنربا واشر های فلزی اضافه کردند تعداد 4 واشر فلزی به شکل پیوسته به هم زیر آهنربا آویزان شدند و عزیزانم مشاهده کردند که به علت ایجاد میدان مغناطیسی واشر ها خود به آهنربا تبدیل شدند ، در مرحله‌ی بعد با یک نی سمت واشر ها فوت کردند و شکل حرکت واشر ها را با ذوق تماشا کردند ، در مرحله‌ی آخر از گروه ها خواستیم یک واشر دیگر به واشر های قبلی اضافه کنند در این مرحله دخترانم دریافتند که به علت محدودیت میدان مغناطیسی واشر دیگری به واشر های قبلی اضافه نمی شود و واشر های بعدی دیگر در میدان مغناطیسی قرار ندارند و خاصیت آهنربایی خود را از دست می دهند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از نعمت های الهی. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره های توحید ، کوثر ، عصر ، حمد ، ناس و فلق. روخوانی جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. ایجاد انگیزه جهت آموزش نشانه‌ی جدید با بازی اسم و فامیل پا تخته ای. آموزش نشانه‌ی (ف) از طریق ، شعر خوانی و نمایش انیمیشن آموزشی. آموزش جایگاه نشانه‌ی (ف) در جدول دوستی و ترکیب با آتش نشان ها. آموزش جایگاه نشانه‌ی(ف) در کلمات از طریق کار با فلش کارت. آموزش روان خوانی درس 11 (روز برفی). آموزش بخش کردن کلمات درس جدید. آموزش صداکشی کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم پایان درس جدید.
تکلیف: شکوفه‌ی گیلاسم، لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (40 و 43) را کامل کن. کتاب مورد نیاز روز چهارشنبه 27 دی که باید همراه دخترانم باشد :کتاب کار فارسی علوی، کتاب ریاضی آموزش و پرورش.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 79 (تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 80 (تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی، املا‌ی تصویری).

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی در سومین روز از هفته‌ی ملی علوم: 1 - پروژه ی " ترفند های نمکی": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند و از اتفاقات شیمیایی که در ویدیو رخ می داد، بسیار هیجان زده شده بودند. سپس شروع به فعالیت کردیم در مرحله‌ی اول یک تخم مرغ به گروه ها داده شد و دخترانم تلاش کردند کاری کنند تا تخم مرغ صاف روی میز قرار بگیرد اما موفق نشدند، سپس به آن ها نشان دادیم که چطور با کمک نمک می‌توانیم تخم مرغ را صاف روی میز نگه داریم. در مرحله‌ی دوم یک تکه یخ ، کاموا و نمک در اختیار گروه ها قرار دادیم و از آن ها خواستیم تا کاموا را روی یخ گذاشته و نمک روی آن بریزند پس از چند دقیقه مشاهده کردند که کاموا به یخ چسبیده و با حرکت دادن آن یخ نیز حرکت می کند. در مرحله سوم سه تخم مرغ و سه لیوان در اختیار گروه ها قرار داده شد که یکی از لیوان ها حاوی آب ، یکی الکل و دیگری آب و نمک غلیظ بود سپس از بچه ها خواستیم تخم مرغ ها را داخل لیوان ها بیاندازند در نهایت مشاهده کردند که تخم مرغ در لیوان آب و نمک روی آب و در دیگر لیوان ها به زیر آب می رود. مرحله‌ی چهارم داخل یک زیپ پک کوچک مقداری آبمیوه ریختیم و آن را داخل یه زیپ پک بزرگتر که داخل آن از یخ پر شده بود قرار دادیم سپس روی یخ ها در دو طرف نمک ریخته و زیپ پک را بستیم بین دستمال کاغذی برای چند دقیقه قرار دادیم پس از گذشت 10 دقیقه مشاهده کردیم که آبمیوه داخل زیپ پک به (بستنی یخی) تبدیل شده است.
تکلیف: دانش آموزانی که در منزل خط کش فلزی دارند فردا (سه شنبه 26 دی) همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین روانخوانی صفحه‌ی 129 کتاب کار. حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 130 (درک مطلب، تشخیص تفاوت نشانه‌ی "او" و "و"، تکرار و تمرین بخش کردن کلمات).
تکلیف: قشنگم، لطفاً در کتاب کار فارسی علوی صفحه‌ی (136) را کامل کن. کتاب های مورد نیاز روز سه‌شنبه 26 دی که باید همراه دخترانم به مدرسه فرستاده شود: کتاب نگارش آموزش و پرورش.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: 2 - پروژه‌ی" کرم شب تاب ": در این زنگ پژوهشی با یک موسیقی بی کلام و آرام بخش از طبیعت توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ سپس به تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با شناخت شکل و نوع زندگی کرم های گوناگون از جمله کرم شب تاب پرداختیم. پس از آن لوله های دستمال کاغذی که دلبندانم داخل آن را زرد کرده بودند در اختیار گروه ها قرار دادیم و روی بدنه را به صورت نیم دایره برش دادیم سپس از آن ها خواستیم با استفاده از گواش بدنه‌ی کرم شب تاب خود را رنگ کنند در فاصله خشک شدن رنگ با استفاده از مقوا بال ها و صورت کرم شب تاب را برش دادیم و چشم ها، دهان و ... صورت کرم خود را کشیدیم در مرحله‌ی بعد بال ها ، صورت ، شاخک ، دست و پای کرم خود را با استفاده از پیپ پاک کن برش داده و روی بدنه‌ی خشک شده چسباندیم. در مرحله‌ی آخر شمع وارمر ال ای دی روشن کرده و بدنه های کرم شب تاب خود را روی آن قرار دادیم تا یک شب خواب زیبا داشته باشیم.

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی در دومین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند سپس با یک موسیقی شاد و هیجان انگیز توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ 1 - پروژه ی " خمیر جادویی ": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند و از اتفاقات شیمیایی که در ویدیو رخ می داد، بسیار هیجان زده شده بودند. برای شروع آزمایش ابتدا یک توپ را با سرعت های متفاوت به سمت دانش آموزان پرتاب کردیم تا توجه دلبندانمان به این موضوع جلب شود که میزان قدرت وارد شده در سرعت حرکت تاثیر دارد، سپس مقداری آرد ذرت و آب در اختیار گروه ها قرار دادیم تا شروع به مخلوط کردن این مواد کنند در نهایت پس از مخلوط شدن شروع به آزمایش کردند ابتدا با شدت با انگشت خود به مواد ضربه زدند سپس با سرعت های مختلف امتحان کردند و مشاهده کردند زمانی که سرعت و شدت برخورد آرام است مواد مانند مایع عمل کرده و دستشان از مواد عبور می کند و زمانی که سرعت و شدت برخورد زیاد است مواد همانند جامد سفت هستند و در نهایت از مشخص نبودن مایع یا جامد بودن این مواد بسیار لذت بردند. 2- پروژه‌ی" آهنربای گیج ": دلبندانم این زنگ پژوهشی خود را با تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با آهنربا ها آغاز نمودند. سپس در مورد عملکرد، شکل و کاربرد آهنربا ها در وسایل گوناگون با آنان گفت و گو کردیم. در ادامه، چند عدد سیخ چوبی که دخترانم به رنگ گروه های هاوسیستمی خود درست کرده بودند با کش به یک دیگر وصل کردیم سپس یک آهن ربا با نخ از وسط سازه چوبی خود آویزان کردیم، وسط سازه روی زمین آهنربا های دیگر را قرار دادیم با رها کردن آهنربایی که در وسط سازه قرار داده بودیم به دلیل ایجاد شدن میدان مغناطیسی آهنربا به صورت گیج بین دیگر آهنربا ها به حرکت درآمد و دلبندانم از دیدن نتیجه بسیار هیجان زده و شگفت زده شده بودند. در پایان دومین روز پژوهشیمان ، گروه قرمز به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.
تکلیف: برای فردا دوشنبه 25 دی عزیزانی که قیچی و چسب در کلاس ندارند به همراه داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از نعمت های الهی. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره های توحید ، کوثر ، عصر ، حمد ، ناس و فلق. روخوانی جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 137 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه‌ی "گ" در کلمات مختلف). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 138 (تکرار و تمرین جدول دوستی ، ترکیب و کلمه سازی). حل تمرین شماره 10 و 11 کتاب کار صفحه‌ی 140 (تکرار و تمرین جمله سازی با کلمات در هم ریخته).
تکلیف: گل خوشبو‌ی من، لطفاً در کتاب کار فارسی علوی صفحه‌ی (124) را کامل کن. کتاب مورد نیاز روز دوشنبه 25 دی که باید همراه دخترانم باشد : کتاب کار فارسی علوی.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: