فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها: چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی به دو صورت برای تثبیت آموزش نشانه های عربی و خاص و همچنین تقویت مهارت نوشتاری و خوانداری دلبندانمان به عنوان تکلیف در نظر گرفته شده است. * بسته ی اول به شکل کاربرگ کاغذی است که دانش آموزان، آخر هر هفته همراه با ارمغان هفته به منزل می آورند و می بایست روز شنبه به معلم تحویل دهند.*بسته ی دوم در روز چهارشنبه داخل قسمت آزمایشگاه جهت انجام ضمیمه می گردد و همه ی دانش آموزان موظف به انجام هر دو بسته ی آموزشی هستند و عدم ارسال فعالیت ها به عنوان کم کاری آموزشی تلقی خواهد شد. لازم به ذکر است تصاویر مربوط به انجام فعالیت های بسته ی دوم دخترانم، می بایست در همان پرتال روز چهارشنبه تا قبل از ساعت 12 شب جمعه،در قسمت آزمایشگاه بارگذاری شود،چون پرتال به صورت خودکار بعد از ساعت 12 شب جمعه بسته خواهد شد و بعد از زمان مشخص شده دیگر امکان ارسال تصاویر ممکن نیست.یادآور می گردد تکالیف تاخیری دیگر پیگیری نخواهد شد، پس خواهشمندیم در این امر مهم آموزشیِ تکرار ، تمرین و تثبیت همراهی لازم و موثری را با آموزگاران اول داشته باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: به نام خداوند زیبایی ها * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1403/01/25 تا سه شنبه 1403/01/29 : * فارسی: یک شنبه 1403/01/26 : املا از نشانه ی «آ» تا نشانه «ع». دوشنبه 1403/01/28 : املا از نشانه ی«آ» تا نشانه «ح». *(هدف از برگزاری این املاها تکرار و تمرین و آمادگی برای ارزیابی های پایان سال است). *هر روز زنگ آخر پرسش روان خوانی انجام خواهد. *از روز شنبه 1403/01/25 تکرار و تمرین مباحث درسی یادگرفته آغاز می شود. * علوم : تکمیل کتاب کار علوم، فصل 14 ( از گذشته تا آینده ). *ریاضی: تکمیل کتاب کار ریاضی علوی(تم 25)

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 170 (تکرار و تمرین الگویابی عددی افزایشی 8 تایی، تکرار و تمرین حل مسئله از روش رسم شکل). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 171 (تکرار و تمرین حل مسئله، تکرار و تمرین جمع و تفریق). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 172 (تکرار و تمرین شمارش اعداد ، ترتیبی ، افزایشی 5 تایی و 10 تایی).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 254 (تکرار و تمرین جمله سازی با استفاده از کلمات در هم ریخته، داستان نویسی و بند نویسی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 257 (تکرار و تمرین تشخیص تفاوت نشانه های "ز" ، "ذ" ، "ض" ، "ظ"). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 258 (تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 259 (تکرار و تمرین مبحث "اِ دوستی" و "ی میانجی"، آموزش کلمات هم معنی).
تکلیف: دختران من، لطفا: - ارمغان هفته انجام شود.( مهلت انجام ارمغان هفته، مانند روال همیشه، یک هفته است. از این چهارشنبه 1403/01/21 تا چهارشنبه ی بعد 1403/01/29). - تمرین و تکرار از روی برگه استثنائات فراموش نشود. - کتاب نگارش دخترانم به منزل ارسال گردید. لطفا کتاب دخترم را بررسی بفرمایید و در صفحه ی 133 ، فامیلی خود و تاریخ را ذکر نمایید و امضا بزنید. - کتاب خوانداری دانش آموزان به منزل ارسال گردید؛ لطفاً این کتاب جهت تمرین و تکرار در منزل بماند. در صورت نیاز به این کتاب در کلاس از یک روز قبل اطلاع رسانی خواهد شد. *** قابل توجه اولیا‌ی عزیز با توجه به اتمام سال تحصیلی با در نظر گرفتن جلوگیری از سنگینی کیف دلبندانمان از این هفته وسایل عزیزانمان به منزل ارسال می‌گردد، چوب خط و چینه‌ی دخترانم در این هفته به منزل ارسال شد.***

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرین یک مدادی صفحات (132 و 133).
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفاً صفحه‌ی (103) کتاب خوانداری فارسی را کامل نمایید.این صفحه از کتاب درس آزاد است که شما می‌بایست در رابطه با زادگاه پدری یا مادری خود متنی را بنویسید، در متنی که می‌نویسید حتماً به موقعیت جغرافیایی ، مکان های دیدنی ، سوغاتی و غذای های محلی اشاره کنید. پس از نوشتن درس آزاد در کتاب فارسی آموزش و پرورش به سراغ نگارش خود بروید و صفحه‌ی (130) را تکمیل نمایید. در این صفحه باید شما به عنوان معلم از روس درسی که خودتان در کتاب فارسی آموزش و پرورش نوشته اید سوال طرح کرده و پاسخ دهید.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املای شماره (14) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه 25 فروردین به مدرسه بازگردانده شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام ،لطفا برای روز شنبه خانه کاغذی را به همراه داشته باشید.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: آموزش ویرایش تصاویر(حذف،کپی،چرخاندن،جابه جایی و...) انجام شد و همچنین قرار دادن پس زمینه و شکلک را در اسکرچ جونیور مرور کردیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی جذاب و شاد ما ، با زبان آموزان عزیزم مفاهیم push و pull دوره شد ، با سرعت و کند حرکت کردن اجسام نیز آشنا شدیم و درنهایت صفحه 38 کتاب علوم انگلیسی را تکمیل کردیم .

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: کلمات مربوط به « اُ » استثنا را روی دایره هایی با رنگ های مختلف بنویسید و روی یک مقوای A4 بچسبانید و بازی ها را مانند فیلم انجام دهید. https://aparat.com/v/Cl3Ty

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : آموزش نشانه‌ی (ظ) از طریق قصه گویی ، شعر خوانی و نمایش انیمیشن آموزشی. آموزش جایگاه نشانه‌ی (ظ) در جدول دوستی و ترکیب با آتش نشان ها. آموزش جایگاه نشانه‌ی(ظ) در کلمات از طریق کار با فلش کارت. آموزش روان خوانی درس 22 (پیامبر مهربان). با هم بخوانیم شعر (پیغمبر ما). تکرار و تمرین صداها و اسامی جدول الفبای فارسی. جشن اسم ماه نازم حلما امروز در کلاس در کنار همکلاسی های مهربانشان برگزار شد دخترانم به رسم یادبود هدایایی به دوستانشان تقدیم کرده و اوقات خوشی را در کنار یک دیگر سپری کردند.قدردان زحمات شما اولیا مهربان و عزیز هستیم. لطفاً لینک زیر را در گوگل ملاحظه فرمایید: https://digipostal.ir/ckquwg4
تکلیف: دلبندم، لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (50 ، 52) را کامل کن. ***فردا دوشنبه 20 فروردین املا از نشانه‌ی "آ" تا "ص" خواهیم داشت. لطفاً تمرین و تکرار انجام شود.*** عزیزانی که دفتر املای آن ها در منزل است لطفاً برای فردا حتما همراه خود به مدرسه بیاورند.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 131 (تکرار و تمرین ترکیب و جمله سازی). حل تمرین دو مدادی و سه مدادی کتاب صفحه‌ی 132 (تکرار و تمرین جمله سازی با استفاده از کلمات در هم ریخته). حل تمرین دو مدادی و سه مدادی کتاب صفحه‌ی 133 (تکرار و تمرین کامل کردن جملات با استفاده از کلمات مناسب).

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان محترم. امروز بر روی دو آهنگ 4 ضربی همراه با لیوان (کاپ گیم) و بادی پرکاشن تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: ریاضی و هوش: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 48 (تکرار و تمرین مفهوم اندازه‌گیری). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 49 (تکرار و تمرین مبحث کمتر ، بیشتر و مساوی). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 50 (تکرار و تمرین جمع و تفریق با محور).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز مبحث more than و fewer than مرور شد و همچنین مبحث جمع و تفریق تدریس شد. تمرینات صفحه ی 39 انجام شد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: بازی، بررسی تکالیف

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین درس سیزدهم (آهنربای من). تکرار و تمرین شناخت خواص آهنربا، استفاده های آهنربا و قدرت آهنربا. حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی (129 ، 130 ، 131).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 245 (تکرار و تمرین تشخیص نشانه‌ی "ط" و "ت" در کلمات). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 246 (تکرار و تمرین ترکیب نشانه ها و جمله سازی، تکرار و تمرین جایگاه نشانه‌ی "ط" در کلمات). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 247 (تکرار و تمرین ضمایر و افعال، تکرار و تمرین کامل کردن جملات با کلمات مناسب، تکرار و تمرین مبحث "اِ دوستی" و "ی میانجی"). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 248 (تکرار و تمرین جمله سازی با استفاده از کلمات در هم ریخته). تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی. حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 250 (تکرار و تمرین روان خوانی و درک مطلب). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 251 (تکرار و تمرین تشخیص نشانه‌ی "ق" و "غ" در کلمات). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 252 (تکرار و تمرین ترکیب نشانه ها و جمله سازی، تکرار و تمرین جایگاه نشانه‌ی "غ" در کلمات). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 253 (تکرار و تمرین مبحث "اِ دوستی" و "ی میانجی"، تکرار و تمرین مخالف کلمات ، تکرار و تمرین ترکیب و کلمه سازی).
تکلیف: دختران باهوش من، لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحه‌ی (48) کامل شود. **عزیزان لطفاً برای فردا 20 فروردین کاربرگ اعداد حتما همراه دخترانم به کلاس فرستاده شود**

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املا‌ی شماره (13) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای فردا 20 فروردین به مدرسه بازگردانده شود.

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از نعمت های الهی. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع صلوات بر پیامبر و خاندان محترمشان. تکرار و تمرین سوره های توحید ، کوثر ، عصر ، حمد ، ناس ، فلق و نصر.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی پر هیجان ما ، مبحث pull , push و کاربرد آن در قالب جمله تمرین و تکرار شد و زبان آموزان عزیزم صفحه 37 کتاب علوم خود را حل کردند .

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. در این جلسه قوانین ایمنی3 آموزش داده شد. عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال کشیدن نقاشی داستان گفته شده هستند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین روخوانی از جدول الفبا. آموزش نشانه‌ی (غ) از طریق قصه گویی ، شعر خوانی و نمایش انیمیشن آموزشی. آموزش جایگاه نشانه‌ی (غ) در جدول دوستی و ترکیب با آتش نشان ها. آموزش جایگاه نشانه‌ی(غ) در کلمات از طریق کار با فلش کارت. آموزش روان خوانی درس 21 (لاک پشت و مرغابی ها).
تکلیف: فرشته‌ی قشنگم، لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (46 و 47) را کامل کن. ***فردا یکشنبه 19 فروردین املا از نشانه‌ی "آ" تا "خوا" خواهیم داشت. لطفاً تمرین و تکرار انجام شود.***

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 127 (تکرار و تمرین ترکیب و جمله سازی، املای تصویری). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 128 (تکرار و تمرین روان خوانی). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 129 (آموزش و شناخت ضمنی حروف اضافه و کاربرد آن ها در جمله).

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام ؛آغاز سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک میگویم امروز در کلاس هنرمان با مقوای رنگی خانه خود را ساختیم و بیرون خانه را رنگ آمیزی کردیم لطفا برای جلسه بعد این فعالیت را به همراه داشته باشید تا درون خانه را در کلاس کامل کنیم.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-بازی گرگ و خرگوش- بازی زو و دایره و گرگ را تمرین کردند.
فعالیت: به نام خداوند شکوفه های بهاری . * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1403/01/18 تا سه شنبه 1403/01/21 : * فارسی: شنبه 1403/01/18 : تدریس نشانه ی "غ". دوشنبه 1403/01/20 : تدریس نشانه ی "ظ". * ریاضی: تکمیل تم 24 و آغاز تم 25. * علوم : آموزش فصل 14 ( از گذشته تا آینده ).

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های تمرین و تکرار امروز: - تکرار و تمرین و حل نمونه سوالات ریاضی پای تخته توسط خود دانش آموزان. - تکرار و تمرین حل مسئله با روش رسم شکل و مسائل دو مرحله ای. - تکرار و تمرین جمع و تفریق ذهنی. - تکرار و تمرین دسته بندی اعداد و جایگذاری در جدول یکی و ده تایی. - تکرار و تمرین مبحث کمتر، بیشتر و مساوی.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های تمرین و تکرار امروز: - تکرار و تمرین روخوانی از نشانه « ط ». - تکرار و تمرین روخوانی از نشانه « ذ ». - تکرار و تمرین روخوانی از نشانه «خوا» استثنا.
تکلیف: *** قابل توجه اولیای عزیز لطفا برای روز شنبه 18 فروردین تمامی کتاب هایی که دانش آموزان قبل از تعطیلات عید نوروز به منزل آورده بودند، به مدرسه بازگردانده شود.***

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: دانش آموزان هر سه کلاس اول، با هم ادغام شدند. فعالیت های تمرین و تکرار امروز: - نوشتن املای پای تخته ای از روی برگه های استثنا ( املای تشخیصی از نشانه های "س"،"ص"،"ث"،"ت"،"ط"). - تصحیح املا توسط خود دانش آموزان. - یادداشت کردن املای پای تخته ای در صفحه ی (53) دفتر مشق خلاق.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: