فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: با سلام ،دخترای عزیزم برای فردا مداد رنگی همراهشان باشد.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 71 (تکرار و تمرین جمع از روش انتقال ، تکرار و تمرین جمع از روش رنگ آمیزی اشکال ، تکرار و تمرین نماد نویسی عدد 6).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید ، کوثر ، عصر ، ناس و حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. در این ساعت جشنواره ی " ایران من " را برگزار نمودیم . در این جشنواره دختران من، به همراه دو کلاس دیگر دور هم جمع شدند. شرح جشنواره: 1- آموزش" ای اول ": به هر دانش آموز یک پرچم ایران داده شد و با به احتزاز درآمدن پرچم سرود ملی ایران را خواندیم. پس از خواندن سرود ایران، همراه حرکات پیرامید به خواندن سرود" زیبا زیبا زیبایی ای ایران " پرداختیم و این گونه نشانه ی " ای اول " را به دخترانم آموزش دادیم و برای این نشانه کلمات متعددی مثال زدیم. در پایان آموزش " ای اول " دانش آموزان با رنگ انگشتی کف دستان خود را رنگ زدن و با دستان زیبایشان پرچم ایران را ساختند. 2- آموزش " ی وسط ": برای این نشانه، خانم دیندار که در اسمشان،" ی وسط " هست مجری اجرای بازی شدند و در محیطی شاد و پر هیجان به مسابقه ی سیب خوری پرداختیم. پس از بازی کلمات بسیاری از "ی وسط" مثال زدیم. 3- آموزش " ی آخر ": برای این نشانه، خانمها توحیدی و محمدی که در اسمشان،" ی آخر " هست مجری اجرای بازی شدند و در محیطی شاد و پر هیجان به مسابقه ی صندلی بازی پرداختیم. پس از بازی کلمات بسیاری از "ی آخر" مثال زدیم. آموزش نشانه ی "ای" درس (ایران) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "ای" در کلمات مختلف. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. با هم بخوانیم شعر (زردآلو). آموزش کلمات هم آغاز درس جدید. آموزش کلمات هم پایان درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید.
تکلیف: شیرینم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحه ی (54) را کامل کن. (نوشتن 3 الی 4 کلمه در هر خط کافی است. لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً ، حتماً بخواند و بنویسد.رعایت قانون فاصله های مناسب ، یکسان و قانون زیر هم نویسی فراموش نشود). فردا روان خوانی صفحات 20 ، 26 ، 31 ،36 دفتر مشق خلاق پرسش کلاسی خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 55 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه جدید در کلمات ، تکرار و تمرین ترکیب و جمله سازی ، تکرار و تمرین جدول بخش و صداکشی). حل تمرینات کتاب صفحه 56 (سوال دو مدادی کامل شد). حل تمرینات کتاب صفحه 57 (سوالات دو مدادی و سه مدادی کامل شد).

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: آموزش استفاده از ابزار سطل رنگ (کاربرد آن در خطوط بسته ) و تکمیل پروژه ی کشیدن بادبادک انجام شد.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.
فعالیت: 25/ آذرماه هفته پژوهش با سلام خدمت اولیا ودانش آموزان پر توان شروع فعالیت های پژوهشی دانش آموزان از 11/ آذرماه تا بازه 22/آذر می باشد ( این فعالیت فقط و فقط برای هفته پژوهش بوده و با فراخوان مسابقات فرهنگی ، هنری و علوی متفاوت می باشد ) دانش آموزان می توانند هر فعالیت علمی،هنری،فرهنگی ، مهارتی و ... دارند جهت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش تا بازه ذکر شده می توانند بیاورند. (یادآور می گردد داوطلبین مسابقه مشاعره به خانم کیهان مراجعه کنند.)

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و کوثر و عصر و ناس و حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). حل تمرینات کتاب صفحه 54 (تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی). دختران من، امروز به همراه دو کلاس اول دیگر دور هم جمع شدند و یک چانه نان با کلی هیجان و ذوق درست کردند. برای عزیزانمان، مراحل پخت نان از زمانی که گندم درو می شود تا پخت آن داخل تنور توضیح داده شد. در نهایت دانش آموزان چانه هایی که آماده کرده بودند را به منزل آوردند تا در کنار شما آن را بپزند. بسیار خوش حالیم که دلبندانمان یک روز خاطره انگیز و شادی را در یک فعالیت هدفمند سپری نمودند.
تکلیف: چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- صفحات 51 ، 52 از دفتر مشق خلاق انجام شود.( فایل ضمیمه جهت انجام صفحه ی 52 دفتر مشق خلاق می باشد.) 3- هر روز لطفا و حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود . 4- طرز پخت نان به دخترانم کاملا شرح و توضیح داده شد، لطفا بعد از پخت نان یک عکس برای من داخل پرتال تا قبل ساعت 10 شب ارسال نمایید). 5- فردا هر دانش آموز یک سیب به همراه خود بیاورد. ( لطفا سیب درسته و کامل باشد. ). ***طرز تهیه ی نان ساده :آرد به میزان لازم (تا جایی که خمیر به دست نچسبد)/ نمک 1قاشق مرباخوری/ بکینگ پودر 1قاشق مرباخوری(در صورت تمایل)/ آب نصف لیوان /کمی روغن مایع برای نرم شدن و نچسبیدن خمیر / طرز تهیه: آب، نمک و بکینگ پودر را مخلوط کرده و آرد را کم کم اضافه می کنیم، وقتی به دست نچسبید، آن را ورز می دهیم. سپس روی آن را پوشانده تا خوب استراحت کند.(خمیر باید چند ساعت استراحت کند) بعد چانه های کوچک از خمیر جدا کرده روی تخته آرد می پاشیم و خمیر را با وردنه باز می کنیم و پشت ماهی تابه دو طرف آن را می پزیم.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : املا شماره (3) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفاتر املا همراه عزیزانم به منزل ارسال شد، لطفاً امضاء شده فردا همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود. (لطفاً عزیزانی که به تمرین و تکرار بیشتری نیاز دارند قسمت مربوط به تمرین را در دفتر املا کامل کنند).

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: **دستورالعمل جشنواره ایران شناسی** به اطلاع می رساند در راستای تثبیت آموزش نشانه ی "ای" مقرر گردیده است یک جشن تحت عنوان "جشنواره ایران شناسی" برگزار شود. 1) در این جشنواره که در روز دوشنبه مورخ 1402/09/13 برگزار خواهد شد ، دانش آموزان باید یک روزنامه دیواری با موضوع (شناخت روستا / شهر محل تولد پدرم) آماده سازند. در ساخت این روزنامه دیواری محدودیتی در اندازه / شکل وجود ندارد و همه چیز طبق سلیقه و خلاقیت خود دانش آموزان است. 2) اگر دخترانم لباس محلی شهر یا روستای محل تولد پدر خود را دارند می‌توانند روز دوشنبه مورخ 1402/09/13 بر تن نمایند و با آن به مدرسه بیایند. 3) در این روز میز غذاها و دسرهای محلی نیز چیده خواهد شد از شما مادر های کدبانو و با سلیقه خواهشمندیم این بار نیز ما را همراهی نموده و در هر چه زیبا تر و خوشمزه تر این میز سهیم باشید.(مواد غذایی که تهیه می فرمایید صبح روز دوشنبه مورخ 1402/09/13 تا قبل از ساعت 8 صبح به روابط عمومی تحویل داده شود).

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: به دلیل اجرای عملی برنامه درسی کلاس تشکیل نگردید.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 23 (تقویت حافظه تصویری ، حل مسئله و تقویت دقت و تمرکز ، تکرار و تمرین مفاهیم چپ ، راست ، بالا ، پایین). حل تمرینات کتاب کار صفحه 24 ( تکرار و تمرین الگویابی ، ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 25 (تکرار و تمرین شمارش اعداد ، تقویت استعداد فضایی).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز هدف ما در کلاس ریاضی، نگاه کردن به شکل ها و حدس تعداد آن ها و همچنین شمارش آن ها بود و همچنین تمرین صفحه ی 19 نیز انجام شد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش مهره وزیر.(وزیرم و وزیرم. قوی و مثل شیرم . سوار یکه تازم. به هر طرف می تازم، زورم خیلی زیاده، قد نه تا پیاده. هم فیلم و هم رخم . تو مهره ها من مخم. قطرها و عرض و ستون . برام مثه خیابون. خیابونی که بازه . هم بازه هم درازه. وقتی جلوم وا میشه . غلغله بر پا میشه.)
تکلیف: شعر وزیر حفظ شود، تمرینات وزیر در صفحه 7 کتاب حل شود

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین درس شش (زمین خانه ی پر آب ما). نمایش انیمیشن فندق جهت تثبیت مطالب آموزشی.
فعالیت: 25/ آذرماه هفته پژوهش با سلام خدمت اولیا ودانش آموزان پر توان شروع فعالیت های پژوهشی دانش آموزان از 11/ آذرماه تا بازه 22/آذر می باشد ( این فعالیت فقط و فقط برای هفته پژوهش بوده و با فراخوان مسابقات فرهنگی ، هنری و علوی متفاوت می باشد ) دانش آموزان می توانند هر فعالیت علمی،هنری،فرهنگی ، مهارتی و ... دارند جهت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش تا بازه ذکر شده می توانند بیاورند.

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین درس شش (زمین خانه ی پر آب ما) صفحات 60 ، 61 ، 62 ، 63 کتاب کار علوی. حل تمرینات کتاب کار صفحه 64(تکرار و تمرین موارد اهمیت آب در زندگی انسان ها و جانوران). حل تمرینات کتاب کار صفحه 65(تکرار و تمرین چرخه ی آب و چگونگی تشکیل ابر). حل تمرینات کتاب کار صفحه 66(تکرار و تمرین مبحث زیر آب ، روی آب). حل تمرینات کتاب کار صفحه 67(راه های صرفه جویی در مصرف آی و چگونگی جلوگیری از آلودگی آب ها). حل تمرینات کتاب کار صفحه 68(تکرار و تمرین موارد استفاده از دریا). حل تمرینات کتاب کار صفحه 69(تکرار و تمرین موارد مختلف استفاده از آب).
تکلیف: دختران پژوهشگر من تا دوشنبه ی آینده مورخ 1402/09/13 مهلت دارند، کاردستی چرخه ی آب را با خلاقیت خود و با هر ابزاری که دوست دارند، بسازند.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). آموزش نشانه ی "ن" درس (نان) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "ن" در کلمات مختلف. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی ، ترکیب آن با آتش نشان ها و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم آغاز درس جدید. آموزش کلمات هم پایان درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید. جشن اسم فرشته ی قشنگم باران در کلاس در کنار همکلاسی های مهربانش برگزار شد دخترم به رسم یادبود هدایایی به دوستانش تقدیم کرد و اوقات خوشی را در کنار یک دیگر سپری کردند.قدردان زحمات شما اولیا مهربان و عزیز هستیم. لطفاً لینک زیر را در گوگل ملاحظه فرمایید: https://digipostal.ir/cguxpio
تکلیف: نباتم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (48 ، 49 ، 50) را کامل کن. فردا املا از نشانه ی اول تا نشانه ی "م" خواهیم داشت.(لطفاً دانش آموزانی که دفتر املایشان در منزل است حتماً فردا همراه خود بیاورند). از روان خوانی صفحات 36، 31 و 26 دفتر مشق خلاق پرسش کلاسی خواهیم داشت.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 52 ( تکرار و تمرین املا تصویری ، تکرار و تمرین جدول بخش و صداکشی). حل تمرینات کتاب صفحه 53 (تکرار و تمرین ترکیب و جمله سازی).

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: سلام به مادران عزیز و همراه من.برای فردا (دوشنبه 6 آذر ) می‌خواهیم همراه با دختران عزیزم یک خاطره ی زیبا و به یادماندنی به خاطر یاد گرفتن نشانه "ن"در کنار هم داشته باشیم. می‌خواهیم با دخترانم خمیر نان درست کنیم. گل دختر ها خمیر نان را با خودشان به خانه بیاورند و با کمک شما مادران عزیز نان های خودشان را بپزند و عکس پخت نانشان را برای ما در پرتال ارسال نمایند. لطفا برای این کار دخترانم وسایل زیر را فردا (دوشنبه 6 آذر )همراه خود به مدرسه بیاورند: -آرد گندم : 2 کاسه. -روغن مایع : 4 قاشق غذاخوری. -لگن استیل سایز متوسط. - پیش بند آشپزی. - کلاه آشپزی ( در صورت داشتن) . - 2 عدد دستکش لاتکس.

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره حمد. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین سوره کوثر. تکرار و تمرین سوره عصر‌. تکرار و تمرین سوره ناس.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و احترام . در این جلسه یک داستان در رابطه با راستگویی گفته شد و دانش آموزان عزیز در رابطه با داستان گفته شد نقاشی کشیدند .
فعالیت: 25/ آذرماه هفته پژوهش با سلام خدمت اولیا ودانش آموزان پر توان شروع فعالیت های پژوهشی دانش آموزان از 11/ آذرماه تا بازه 22/آذر می باشد ( این فعالیت فقط و فقط برای هفته پژوهش بوده و با فراخوان مسابقات فرهنگی ، هنری و علوی متفاوت می باشد ) دانش آموزان می توانند هر فعالیت علمی،هنری،فرهنگی ، مهارتی و ... دارند جهت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش تا بازه ذکر شده می توانند بیاورند.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 65 ( تکرار و تمرین جمع از روش انتقال و تکرار و تمرین چوب خط اعداد بزرگ تر از پنج). حل تمرینات کتاب صفحه 66 (تکرار و تمرین جمع و مبحث اندازه‌گیری). حل تمرینات کتاب صفحه 67 ( تکرار و تمرین مفهوم و نماد نویسی عدد شش). حل تمرینات کتاب صفحه 68 (تکرار و تمرین تقارن ، آموزش جدول شگفت انگیز عددی 6*6). حل تمرینات کتاب صفحه 69 ( تکرار و تمرین مفهوم و عددنویسی عدد هفت). حل تمرینات کتاب صفحه 70 (آموزش مفهوم عدد کوچکتر و بزرگتر ، تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی). آموزش اندازه گیری و مفهوم " کمی بلندتر " و " کمی کوتاه تر ". اندازه گیری اجسام مختلف با چینه و پرسش جمله ی صحیح از تک تک دانش آموزان در مورد وسیله ای که اندازه گرفته اند . ( به طور مثال: اندازه ی مداد من، 8 چینه است. ) اندازه گیری اجسام مختلف با چینه و پرسش جمله ی صحیح از تک تک دانش آموزان در مورد وسیله ای که اندازه گرفته اند . ( به طور مثال: اندازه ی مداد من، کمی بلندتر / کوتاه 8 چینه است. ) آموزش کشیدن چوب خط برای عبارت های جمع.
تکلیف: ** قابل توجه اولیای عزیزم، برای آموزش عدد 10، ما نیاز به کیسه حساب ( نمونه ی آن ها داخل فایل موجود است. ) ، 20 عدد نی و 10 عدد کش چهل گیس نیاز داریم. لطفا موارد خواسته شده را تا تاریخ 1402/09/11 آماده بفرمایید.لازم به ذکر است که این فایل صرفا جهت ایده گرفتن شماست و شما می توانید با هر ابزار و هر مدلی این کیسه را بسازید.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و سوره عصر و سوره ناس و سوره حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه وبلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). تکرار و تمرین جهت تقویت املا و روان خوانی از طریق پرسش کلاسی.
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (44 و 46) را کامل کن. لطفاً تمام کتاب های دخترم برای روز یکشنبه 1402/09/05 همراه او به مدرسه فرستاده شود. عزیزان توجه داشته باشید تمامی دانش آموزان موظف هستند بر اساس برنامه روزانه جهت پرسش های کلاسی آمادگی کامل داشته باشند.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان یاد گرفتیم خوب نگاه کنیم... در هنر یکی از مهم ترین مراحل یادگیری نقاشی خوب نگاه کردن است.شما دانش آموزان خلاقم با خوب نگاه کردن به جزئیات و ویژگی های ظاهری معلم هنرتان(بنده)،حالات صورت و بدن شروع به کشیدن تصویر کردید...
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً ادامه فضا سازی در منزل انجام شود

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلم : گرم کردن-تغییر جهت- آموزش پابکس-بازی وسطی پا را تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس هشتم تدریس شد. بچه ها با اطلاعات کارت بانکی و فواید آن به جای پول نقد و دستگاه کارتخوان آشنا شدند.
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/09/04 تا چهارشنبه 1402/09/08 : *فارسی: یکشنبه 1402/09/05 : آموزش نشانه "ن". سه شنبه 1402/09/07 : آموزش نشانه "ز". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (10) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین درس شش (زمین خانه ی پر آب ما) چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی
توضیح: ***با سلام خدمت اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز. با توجه به بارندگی های اخیر و برطرف شدن آلودگی لطفاً از شنبه تمامی کتاب های کار آموزشی به مدرسه ارسال شود‌، معلمین پایه از روز شنبه دیگر کتاب ها را در پرتال ذکر نخواهند کرد. یادآور می گردد کتاب های مهارت زندگی، شطرنج، سوادمالی، نگارش،رایانه،زیبانویسی و ریاضی هوش و استعداد تحلیلی در مدرسه می باشد و فقط بر اساس ضرورت و تشخیص معلم برای انجام تکلیف آماده و مجدد بر می گردد تمامی کتاب های ذکر شده اکثر مواقع در مدرسه می باشد.با تشکر کیهان معاون آموزشی***

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 64 ( تکرار و تمرین نماد نویسی اعداد 1 تا 5 ، تکرار و تمرین مبحث جمع از روش انتقال ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 65 ( تکرار و تمرین مبحث تقارن ، تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 4*4). حل تمرینات کتاب کار صفحه 66 (تکرار و تمرین مفهوم و نماد نویسی عدد صفر ، تکرار و تمرین مفهوم تفریق). حل تمرینات کتاب کار صفحه 67 (تکرار و تمرین مفهوم گوشه و لبه ، تکرار و تمرین نماد نویسی اعداد و رسم چوب خط ، تکرار و تمرین تقارن و شمارش اعداد). حل تمرینات کتاب کار صفحه 68 (آموزش مفهومی ترتیب اعداد ، عدد قبل و بعد ، آموزش شمارش معکوس اعداد ، تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی با تاکید بر جداسازی بخش تکرار شونده).

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : آموزش درس شش (زمین خانه ی پر آب ما). آموزش فرآیند چرخه آب ، شناخت راه های صرفه جویی در مصرف آب ، شناخت روش های جلوگیری از آلودگی آب ، شناخت موارد استفاده از دریا ، مرور و یادآوری مبحث روی آب و زیر آب.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و سوره عصر و سوره ناس و سوره حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی و ترکیب نشانه ها. حل تمرینات کتاب کار صفحه 68 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه "ت" در کلمات مختلف ، تکرار و تمرین جدول دوستی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 69 (تکرار و تمرین جدول بخش و صداکشی ، تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 70 (تکرار و تمرین جمله سازی با کلمات درهم ریخته). *مامان جونم مامان جون/ وقتی تو رو می بینم / می خوام یه پروانه شم / رو دامنت بشینم/ دلم می خواد هی خودمو لوس کنم / بیام تو رو بوس کنم / بگم خدا خدا جون / مامانه من مثل تو مهربونه / یه کاری کن همیشه و همیشه کنار من بمونه.* سلامی پر از گرمای آغوش شما مادران عزیز. امروز ما در کنار دخترانم در تهیه و تدارک هدیه ای خاص و ناب برای شما بودیم تا شاید بتوانیم با یک جمله ای کوتاه اما پر از پاکی و صداقت، از شما و زحماتتان تشکر کنیم. دلبندانمان در کلاس ، عاشقانه برای شما کارت ساختند و برای تک تک نقش و نگاره های داخل نقاشی خود کلی عشق و زمان خرج نمودند. امیدواریم این کارت بر قلبتان بنشیند. من نیز به نوبه ی خود از همراهی و زحماتی که تا به الان کشیده اید، تشکر می کنم. کارت پستال هدیه ای است که دانش آموزانم برای شما تهیه نمودند و قلب اکلیلی روی کارت، نماد قلب من است که تقدیم شما کرده ام .
تکلیف: شیرینم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (42 و 45) را کامل کن. (نوشتن 4 الی 5 کلمه در هر خط کافی است. لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً بخواند و بنویسد.رعایت قانون فاصله های مناسب ، یکسان و قانون زیر هم نویسی فراموش نشود). ارمغان هفته شماره (9) ارسال شد. برای روز شنبه مورخ 1402/09/01 در راستای تقویت روان خوانی و املا بخش های روان خوانی دفتر مشق خلاق به صورت کلاسی پرسیده می شود ، لطفاً تمرین و تکرار صورت گیرد. برنامه روز شنبه مورخ 1402/09/01 : کتاب ریاضی آموزش و پرورش/دفتر املا علوی.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: در زنگ زبان انگلیسی، ما مبحث یکان و دهگان( tense and onse ) را یاد گرفتیم و فعالیت های صفحات 17 و 18 را انجام دادیم.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: چهارشنبه های خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: