آغاز ثبت نام هفتمی‌ها از اول تیر

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت‌نام «هفتمی‌ها» از اول تیر

آغاز ثبت‌نام «هفتمی‌ها» از اول تیر

ثبت‌نام پایه هفتمی‌ها از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود اما از آنجا که برای ثبت‌نام پایه دهم به نمرات کارنامه و نتیجه هدایت تحصیلی نیاز است، ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان از نیمه تیر شروع می‌شود. محمد مهدی کاظمی، معان آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بخشنامه ثبت‌نام پایه‌ها، نهم اردیبهشت از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیرماه انجام می‌شود. وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه دهم پس از اینکه برگه کارنامه‌ها و هدایت تحصیلی صادر شد انجام می‌شود. چراکه هم کارنامه و هم برگه هدایت تحصیلی برای ثبت‌نام در پایه دهم ملاک عمل هستند. وی با بیان اینکه معمولا در نیمه تیرماه ثبت‌نام پایه دهم انجام می‌شود، درباره ثبت نام میان پایه‌ها توضیح داد: ثبت‌نام میان پایه‌ها به مرور بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان است. درواقع به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان، زمینه ثبت‌نام پیش فرض دانش‌آموز در پایه بالاتر انجام شود.

تمدید ثبت سفارش کتب درسی میان پایه تا 4 تیرماه

تمدید ثبت سفارش کتب درسی میان پایه تا 4 تیرماه

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد: مهلت ثبت نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه که قبلا تا تاریخ 26 خردادماه بود، تا 4 تیرماه 1402 تمدید شد. محمد علوی تبار گفت: با توجه به اینکه 13درصد دانش‌آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی 1403 - 1402 نکرده‌اند، مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تا 4 تیر ماه 1401 تمدید می‌شود، تا دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: مطابق تقویم زمانی مندرج در شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403 - 1402 و اطلاع‌رسانی قبلی، زمان ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه در تاریخ 26 خردادماه به اتمام می‌رسد که اکنون به مدت 8 روز (از 28 خرداد تا 4 تیر ماه) تمدید شده است. علوی تبار درخصوص سایر پایه‌های تحصیلی هم گفت: ثبت سفارش دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم از پنجم تیرماه پس از ثبت نام در مدرسه و ثبت اطلاعات آنها در سامانه سیدا شروع خواهد شد.

ارسال «سوابق تحصیلی» به سازمان سنجش تا تیرماه

ارسال «سوابق تحصیلی» به سازمان سنجش تا تیرماه

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، محسن زارعی خبر داد: هر فردی می‌تواند برای هر درسی فقط یک بار اقدام به ترمیم نمره کند و مجموعا 40 درصد از شرکت‌کنندگان امتحانات نهایی نوبت خرداد سال جاری، به منظور ایجاد سابقه و ترمیم نمره در این آزمون شرکت کرده بودند. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با یادآوری اینکه دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای ترمیم نمره اقدام کنند، تصریح کرد: نحوه ثبت‌نام از طریق پرتال وزارت آموزش و پرورش است و متقاضیان از طریق این سامانه می‌توانند درخواست دهند. زارعی تاکید کرد: متقاضیان آزمون سراسری امسال باید ترمیم نمره را تا قبل از آزمون سراسری 1402 انجام داده باشند چراکه سابقه تحصیلی باید تا تیرماه به سازمان سنجش ارسال شود. ما بخشنامه ایجاد سابقه و ترمیم نمره را آذر ماه سال قبل ارسال کردیم. بر اساس آن بخشنامه، افراد می‌توانستند در نوبت دی ماه برای ترمیم و ایجاد سابقه ثبت‌نام کنند. به متقاضیان گفته شد که می‌توانند برخی دروس را دی ماه و برخی دروس را خرداد ماه امتحان دهند و یا هر طوری که صلاح دید خودشان است در هر نوبتی که می‌خواهند امتحان دهند.

نحوه دریافت کارت آزمون سمپاد پایه هفتم و دهم

نحوه دریافت کارت آزمون سمپاد پایه هفتم و دهم

دستورالعمل آزمون های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان، 16 اسفند سال گذشته به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر، برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان، به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ شد. بر اساس آن دستورالعمل، متقاضیان شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم دبیرستان‌های سمپاد از 15 تا 25 فروردین سال جاری مهلت داشتند تا در این آزمون‌ها ثبت‌نام کنند. زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم ساعت 9 صبح پنج‌شنبه اول تیرماه سال جاری و زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم ساعت 9 صبح جمعه دوم تیرماه سال جاری است. بر اساس فایل راهنمای دریافت کارت ورود به آزمون سمپاد که در کانال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده شده است، ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی پرتال وزارت آموزش و پرورش، انتخاب نقش دانش‌آموز، وارد کردن کد ملی و شش رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش شوند. سپس در بخش ثبت‌نام و دریافت گواهی‌ها گزینه کارت سمپاد را انتخاب و با فشردن گزینه دریافت کارت آزمون کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد خود را مشاهده و آن را چاپ کنند.

نحوه مشاهده و «اعتراض» به نمرات امتحانات نهایی

نحوه مشاهده و «اعتراض» به نمرات امتحانات نهایی

با پایان یافتن امتحان نهایی نوبت خردادماه 1402، دانش‌آموزان می‌توانند پس از درج نمرات در پرتال وزارت آموزش و پرورش و مشاهده آن، اعتراضشان را نسبت به نمرات خود ثبت کنند. محمد مهدی کاظمی معاون آموز متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتمام امتحانات نهایی در روز پنجشنبه 25 خرداد، درباره انتشار نمرات اظهار کرد: نمرات معمولا همیشه در نیمه اول تیر ماه به کارنامه می‌رسند. در حال حاضر نیز نمرات برخی از دروس تعیین شده و عمده تصحیح‌ها انجام شده است. وی همچنین درباره نحوه اعتراض دانش‌آموزان نسبت به نمرات خود، توضیح داد: دانش‌آموزان نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد آموزش و پرورش نمرات خود را ببینند و اگر اعتراضی دارند آنجا ثبت کنند. به گزارش ایسنا، امسال امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم و همچنین متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در نوبت خرداد، از 31 اردیبهشت آغاز و با برگزاری آخرین امتحان طی امروز پنجشنبه 25 خرداد، پرونده امتحانات نهایی خرداد ماه سال جاری بسته شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: