اعلام شماره تماس سازمان سنجش برای راهنمایی داوطلبان کنکور

رده: خبر
زمان:

اعلام شماره تماس سازمان سنجش برای راهنمایی داوطلبان کنکور

اعلام شماره تماس سازمان سنجش برای راهنمایی داوطلبان کنکور

سازمان سنجش تنها شماره تلفن جهت پاسخگویی و راهنمایی به داوطلبان و خانواده‌های آنان در مورد آزمون‌های سراسری را اعلام کرد. برخی از مؤسسات و آموزشگاه‌های کنکور با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری اقدام به ارسال یا تبلیغ شماره تلفن‌هایی جهت ارائه راهنمایی و مشاوره به داوطلبان و خانواده‌های آنان کرده و خود را از طرف سازمان سنجش و یا وابسته به سازمان سنجش معرفی می‌کنند. پس از تماس داوطلبان و یا خانواده‌ها با این مؤسسات مبلغ زیادی بابت این تماس‌ها در صورتحساب تلفن آنها درج می‌شود. لذا تأکید می‌شود تنها شماره تلفن جهت پاسخگویی و راهنمایی به داوطلبان و خانواده‌های آنان در مورد آزمون‌های سراسری شماره تلفن 42163_021 و سامانه پاسخگویی سازمان سنجش بوده و هیچ شماره تلفن دیگری جهت ارائه راهنمایی و مشاوره به داوطلبان مورد تأیید این سازمان نیست. سازمان سنجش آموزش کشور به همه داوطلبان توصیه می‌کند در مواجهه با اینگونه تبلیغات توجه و دقت کافی داشته و فریب القاب و عناوین مرتبط با عنوان این سازمان را نخورند.

آغاز سفارش کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 5 تیرماه

آغاز سفارش کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 5 تیرماه

ثبت سفارش کتب درسی پایه اول، هفتم و دهم از دوشنبه پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا دهم شهریورماه ادامه دارد. در حالیکه مهلت ثبت سفارش کتب درسی پایه‌های دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از نهم اردیبهشت تا 26 خرداد بود، مهلت ثبت سفارش کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از دوشنبه پنجم تیر آغاز می‌شود و تا دهم شهریورماه ادامه دارد. همچنین از 18 تیر تا 31 شهریورماه امکان اصلاح سفارش کتب درسی وجود دارد. کتب درسی از 11 شهریور تا 31 شهریور به مدارس توزیع می‌شوند و مدارس نیز از 18 شهریور تا اول مهر 1402 کتب را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403_1402 تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پروش یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام می‌شود.

ثبت نام آنلاین مدارس بدون نیاز به مراجعه حضوری

ثبت نام آنلاین مدارس بدون نیاز به مراجعه حضوری

رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند. هم‌اکنون امکان ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول دبستان و هفتم در این سامانه فراهم است و ثبت‌نام پایه دهم پس از اتمام هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد. فرآیند کار به شیوه‌ای است که والدین پس از مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات لازم و احراز محل سکونت خود، مدرسه مدنظر خود را انتخاب می‌کنند، درخواست آنها برای مدیر مدرسه اعلام می‌شود و او ملزم است پس از بررسی، از طریق سامانه تایید یا عدم تایید ثبت‌نام در مدرسه را به اطلاع خانواده‌ها برساند. طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس در صورت داشتن ظرفیت خالی ملزم به تایید درخواست والدین و ثبت‌نام دانش‌آموز هستند. برای دانش‌آموزان میان پایه (به جز پایه اول دبستان، هفتم و دهم) چنانچه والدین درخواست انتقال فرزند به مدرسه جدیدی را داشته باشند، زمان ثبت نقل و انتقال مدارس به صورت الکترونیکی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین مجتبی هاشمی؛ رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: البته امکان ثبت‌نام حضوری همچنان فراهم است تا بتوانیم زیرساخت مورد نیاز ثبت‌نام الکترونیکی را در تمام مناطق کشور فراهم کنیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: