اعلام نتایج نوبت اول کنکور

رده: خبر
زمان:

نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد؛

نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد؛

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 خبر داد. وی گفت: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 هم‌اکنون به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتیجه علمی تمامی داوطلبانی که در این نوبت یا در نوبت دوم آزمون شرکت می‌نمایند در قالب کارنامه نهایی شامل نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول یا دوم، نمره کل سابقه تحصیلی آموزش و پرورش و نمره کل نهایی حاصل از بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی دو نوبت و نمره کل سوابق تحصیلی و رتبه انها در سهمیه و بدون اعمال سهمیه در مرداد ماه 1402 به منظور انجام انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

معافیت 2 ماهه از خدمت سربازی با گذراندن درس آمادگی دفاعی؛

معافیت 2 ماهه از خدمت سربازی با گذراندن درس آمادگی دفاعی؛

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر معافیت دوماهه خدمت سربازی دانش آموزانی که درس آمادگی دفاعی را با موفقیت گذرانده‌اند هستیم، گفت: محتوای درس آمادگی دفاعی نیازمند به روز رسانی و اصلاح است. محمدمهدی کاظمی در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور که در مرکز آموزشی رفاهی منطقه 7 تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز ما آینده‌سازان فردای انقلاب اسلامی هستند گفت: آنها قرار است اداره این کشور را در بخش‌های مختلف برعهده داشته باشند. آنها باید امروز چه چیزی را برای مسئولیت‌پذیری در آینده فرابگیرند؟ وی افزود: این دانش‌آموزان باید بدانند قرار است چه مسئولیتی به آنها سپرده شود و این مسئولیت ماحصل چه تلاش‌هایی است.

مدارس تا آخرین روز تحصیلی 1401 دایر است؛

مدارس تا آخرین روز تحصیلی 1401 دایر است؛

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره احتمال تعطیلی زودهنگام مدارس در روزهای پایانی اسفند، گفت: طبق تقویم تا آخرین روز سال در خدمت دانش آموزان هستیم. علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور درباره احتمال تعطیلی زودهنگام مدارس در روزهای پایانی اسفندماه، گفت: طبق تقویم تا آخرین روز سال یعنی 28 اسفند در خدمت دانش‌آموزان هستیم. وی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه آخر سال بیان کرد: دوستان ما برنامه‌ها و توصیه‌هایی در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان دارند. ما به همه دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که حتما موارد ایمنی را رعایت کنند و مراقب سلامتی خود باشند تا در صحت و سلامت کامل به استقبال سال نو بروند. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تکالیف و پیک دانش‌آموزی نیز گفت: طبق مصوبات وزارتخانه، پیک نوروزی سال‌هاست منسوخ شده، بنابراین پیک نوروزی نداریم و توصیه خاصی هم برای تکالیف نوروزی دانش‌آموزان نداریم.

هدایت تحصیلی به متوسطه اول می‌رود؛

هدایت تحصیلی به متوسطه اول می‌رود؛

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از انتقال هدایت تحصیلی از معاونت پرورشی به متوسطه اول در روزهای آینده خبر داد. حمید یزدانی مدیرکل آموزش متوسطه او درباره هدایت تحصیلی اظهار کرد: این موضوع در معاونت پرورشی اتفاق می‌افتد نه معاونت آموزش متوسطه و اعظم کار آنجاست. وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش از ابتدای حضور در وزارت آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌هایش همین بود که هدایت تحصیلی توسط معلمان این دوره اتفاق بیفتد. به جهت اینکه معلمان 30 ساعت از این آموزش‌ها را با دانش آموزان ارتباط دارند و مشاورین حداقل زمان را با دانش‌آموزان ارتباط دارند. پس یک معلم ریاضی توانایی دانش آموزان را بهتر می‌تواند متوجه شود تا به کدام شاخه برود. لذا این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و بررسی‌های همه جانبه را انحام دادند و ان‌شاءالله در روزهای آتی این اتفاق بیفتد و بتوانیم هدایت تحصیلی را با مشارکت معلمان در دوره متوسطه اول پیگیری کنیم که کل این مسؤولیت به دفتر متوسطه اول واگذار خواهد شد و در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: