1404/10/03
توضیح:
با سلام و احترام
اولیای گرامی دانش آموزان در بازه ی زمانی 6 دی ماه تا 17 دی ماه به هیچ عنوان غیبت غیر موجه نداشته باشند.
با تشکر
واحد آموزش دبستان
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز ، جمع های نظام دار یا آپار تمانی
از ص 87 و 89 کتاب زنبوری ریاضی آموزش داره شد . وتمرینهای این دو صفحه ، در کلاس آنلاین انجام شد
از کتاب نهنگی ریاضی هم تمرینهای ص 93 و 95 درکلاس آنلاین انجام شد . .
تکلیف:
لطفا عکسهای این تمرینها را در پرتال تا ساعت 10 شب ، روز جمعه 5 دیماه فرصت دارند تا برای من والدین ارسال کنند .
از کتاب نهنگی ریاضی بعنوان تکلیف امشب ادامه ی تمرین ص 95 و تمرین ص 96 در کتاب انجام شود .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب گرگی فارسی ، تمرین های ص 105 و ص 106 در کتاب کلاس آنلاین بطور کامل انجام شد .
و از تک تک دخترانم پرسش گردید .
لطفا تصاویر کتاب گرگی که امروز در کلاس انجام شد با توجه به زمان مهلت اعلام شده در پرتال ارسال شود .
تکلیف:
لطفا در پایان هفته،
ارمغان شماره 13 و بقیهی تمرینهای کتاب نهنگی ص95 و ص 96
و دیکته شب و روانخوانی
را بعنوان تکلیف پایان هفته در منزل دخترانم انجام دهند .
برای روز شنبه در صورت حضوری بودن مدرسه
کار فارسی /زنبوری/دفترمشق/ارمغان هفته را همراه خود بیاورند .
با سپاس از همکاری مامانهای گل کلاس برای همکاری و نظم بیشتر دخترانم در کلاس آنلاین .
پایان هفته ی همه ی شما در کنار دخترانم
همراه با شادی و سلامتی
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
مفهوم کیش در کلاس تکرار و تمرین شد .
1404/10/02
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب کار نهنگی ریاضی تمرینهای ص 92 و ص 93 و ص 94 در کلاس آنلاین انجام شد .
تکلیف:
لطفا تصاویر فعالیتهای کلاسی امروز و تکلیف شب توسط والدین عزیز تا پایان ساعت ده امشب
2 دیماه در پرتال بارگذاری شود . تا بنده بتوانم به موقع رسیدگی نمایم .
از همه ی عزیزان سپاس گزارم .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس آنلاین، نشانه ی ک از کتاب فارسی تدریس شد .
وروانخوانی ، کلمه های این درس از کتاب کلمه کوچولو و کتاب نگارش در کلاس آموزش داده شد و از تعدادی از بچه ها با توجه به زمان کلاس پرسش شد .
تکلیف:
لطفا در منزل امشب روانخوانی کلمه های ، نشانه ی ، ک از کتاب کلمه کو چولو کار شود .
فردا مجدد پرسش می شود .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب نگارش فقط تمرینهای مداد دوم و سوم
ص 71 و ص 72در کلاس آنلاین انجام شد.
ار کتاب گرگی ، تمرینهای ص 103 و ص 104 در کلاس آنلاین به طور کامل انجام شد .
تکلیف:
لطفا بعنوان تکلیف شب از روی کلمه ها و جمله های ص 71 و ص 72 کتاب درختی با خط خوانا و مرتب دخترم بنویسد .
روانخوانی کلمه های نشانه ی ک را تمرین کند .
والدین عزیز از کلمه های این نشانه دیکته شب
به دخترانم بگویند . .
و تا ساعت 10شب امروز مهلت دارند که تصاویر را در پرتال برای بنده بار گزاری کنند .
برای فردا هم در صورت حضوری شدن مدرسه
کتاب ریاضی نهنگی/کتاب ریاضی زنبوری/کتاب گرگی فارسی و دفتر مشق همراه دخترانم باشد .
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با داستان پنگوئن کوچولو در قطب شمال نقاشی کشیدند. در ابتدا داستان تعریف شد و تصاویر خانه یخی و پنگوئن نشان داده شد، بعد مرحله به مرحله کشیدن پنگوئن و خانه یخی آموزش داده شد و دانش آموزان نقاشی کشیدند.
1404/10/01
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
آموزش تم 13 ،
ص 87 تمرین پایین مربوط به جمع های آپارتمانی و تمرین ص 90 جدول مربوط به جمعهای آپارتمانی می باشد که تدریس نشده و نیازی به حل کردن آن در کتاب زنبوری نمی باشد . و فردا تدریس می شود . لطفا جلوتر از تدریس دخترانم در کتاب چیزی ننویسند .
ولی ص 88 و ص 89 و ص 91 از تم 13 کتاب ریاضی زنبوری تدریس شد .و تمرینهای ان در کتاب زنبوری ریاضی در کلاس انجام شد .
برنامه ی دوره ی درس ریاضی براساس جدول مطالعاتی انجام شد .
تکلیف:
لطفا ص 88 و 89 و 91 از کتاب ریاضی زنبوری را دخترانم که غیبت داشتند . در منزل در کتاب ریاضی زنبوری انجام دهند .تا از دوستانشان عقب نمانند .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام ،
پرسش روانخوانی از کلمه های نشانه ی اُ از تک تک دخترانم انجام شد .
دوره ی کتاب فارسی بر اساس برنامه مطالعاتی انجام شد .
جمله های نشانه ی اُ از کتاب کلمه کوچولو در کلاس آموزش داده شد .
و تکرار و تمرین گردید.
تکلیف:
لطفا در منزل از جمله هاو کلمه های نشانه ی اُ از کتاب کلمه کوچولو روانخوانی تکرار و تمرین شود .
فردا پرسش می گردد .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب نگارش ، تمرین ص 70 از نشانه ی ( اُ ) در کلاس درس در کتاب درختی انجام شد .
تکلیف:
لطفا بچه هایی که امروز غیبت داشتند این صفحه را در منزل در کتاب درختی انجام دهند .
تکلیف امشب ، حل تمرین ص 36 از تمرینهای
کتاب کلمه کوچولو انجام شود .
دیکته شب و روانخوانی انجام شود .
برای فردا ، کتابهای درختی /کتاب گرگی فارسی /
و دفتر مشق همراه دخترم باشد .
برای فردا نشانه ی ، ک تدریس می شود .
لطفا دخترانم غیبت نداشته باشند وسایل تدریس نشانه ابتدای صبح ارسال شود . .
قرآن اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب قرآن
پیامهای قرآنی نیز آموزش داده شده. از روی سوره های توحید و کوثر جمع خوانی قرآن انجام شد . شعرهای قرآنی تکرار و تمرین وفعالیتهای رنگ آمیزی و نقاشی مربوط به کتاب قرآن انجام شد .
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
«سلام خدمت اولیای عزیز
درس یازدهم تدریس شد. فعالیت کلاسی با همکاری خوب بچههای گلم انجام گرفت و کلیپ مربوط به درس نیز در کلاس بارگذاری شد.
سپاس از همراهی شما.»
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس دهم انجام شود و دخترهای گلم حتما کتاب همراهشان باشد با سپاس از همراهیتون.
1404/09/30
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
دوره ی درس ریاضی بر طبق برنامه مطالعاتی انجام شد .
علوم اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
دوره ی درس علوم طبق برنامه ی مطالعاتی انجام شد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام امروز نشانه ی اُ با ایجاد انگیزه ای مختلف ، مثل ، قصه گویی ، درست کردن دفترچه ی یاد بود برای مدیر و رفتن به اتاق مدیر و خوردن اولویه دور همی انجام شد .
دوره ی درسها طبق برنامه مطالعاتی انجام شد .
تکلیف:
لطفا در منزل روانخوانی این نشانه از کتاب کلمه کو چولو تکرار و تمرین شود .
روز سه شنبه ، نشانه ی ک تدریس خواهم کرد . لطفا نوبت هرکدام از دخترانم هست .
وسایل گیفت و خوراکی نشانه را به مدرسه ابتدای صبح ارسال کنند .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
در کتاب درختی تمرین ص اول از نشانه ی اُ در کلاس انجام شد و روخوانی کلمه ها تکرار و تمرین گردید
از کتاب گرگی همه ی تمرینهای مربوط به نشانه ی اُ در کلاس به طور کامل انجام شد .
تکلیف:
لطفا در منزل سرمشق های مربوط به این نشانه در دفتر مشق بنویسند و روانخوانی از کتاب کلمه کو چولو تکرار و تمرین شود .
دیکته شب به صورت خورشیدی از کلمه های نشانه ی ، او و اُ امشب کار شود .
برای فردا دخترانم ،
کتاب درختی ، کتاب کلمه های کو چولو ، دفتر مشق ، و کتاب زنبوری ریاضی را به همراه بیاورند .
بچه هایی که امروز غیبت داشتند . طبق گزارش پرتال تکالیف کتاب گرگی و کتاب درختی را در منزل انجام دهند .
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
آنچه درباره موارد ظاهری نشان دهنده خشم جلسه قبل آموزش داده شده بود مرور شد . درباره درجه و شدت خشم صحبت شد . تمرینهای صفحه 36 در کلاس انجام شد .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس قسمتی از درس های داده شده در کتاب علوم را مرور کردیم
1404/09/29
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام تدریس تم 13 و حل دو صفحه ازرتمرینهای این تم در کتاب ریاصی زنبوری تا سر جمعهای آپارتمانی در کلاس درس انجام شد .
مروری بر درسهای گذشته از تم های اول کتاب انجام شد .
علوم اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
براساس برنامه ی جدول مطالعاتی ، درس علوم در کلاس درس فصل های مربوط به امروز تکرار و تمرین شد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
امروز در کلاس درس ، روانخوانی ازرکلمه هایی که
ی میانجی دارند تکرار و تمرین شد .
تکلیف:
لطفا در منزل روانخوانی از جمله های کتاب کلمه
کو چولو از ص 32 تکرار و تمرین شود .
و تمرین ص 33 از کتاب کلمه کوچولو دررمنزل انجام شود .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب نگارش درختی ، تمرین ص آخر از نشانه ی ، (ی ) انجام شد .
برا ساس جدول مطالعاتی ، نگاره های فارسی در کلاس تکرار و تمرین شد .
برای فردا نشانه ی( اُ ) را تدریس خواهم کرد.
لطفا برای خوراکی این نشانه هر کدام از دخترانم
ازمنزل یک ظرف کوچک به اندازه ی خودش
اولویه و یک عددنان باگت کوچک و قاشق یکبار مصرف بیاورد .
توضیح اینکه ، این فقط یک ایجاد انگیزه هست برای تدریس نشانه ی اُ و خواهشمندم مقدار اولویه جوری نباشد که دور ریز شود .
والویه ی دخترانم ،، توسط والدین عزیز دریک طرف یکبار مصرف که درب دار هست و قابل دید باشد تزئین شود .
قبلا از اینکه با بنده همکاری می کنید .
از شما سپاس گزارم .
تکلیف:
لطفا بچه هایی که غیبت دارند در منزل تکالیف کلاس را انجام دهند .
لطفا دخترانم با خط خوانا سرمشق های دفتر مشق از کلمه های ، (ی) میانجی را بعنوان تکلیف بنویسند .
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
یک داستان به مناسبت شب یلدا گفته شد و دانش آموزان با آن موضوع نقاشی کشیدند.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
گزارش کلاس والیبال:
با هدف تقویت مهارت پاس و دریافت، تمرینات کنترل توپ و هماهنگی اجرا شد. در ادامه، رالیهای کوتاه و هدایتشده انجام گرفت تا دانش آموزان به شرایط واقعی بازی والیبال نزدیکتر شوند. در پایان، بهبود دقت پاسها و تداوم رالی مشاهده شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی با توپ:
دانش آموزان به دور حلقه خود چرخیده و دست میزنند و با ریتم بعدی موزیک ، معلم با توپ حرکاتی را انجام میدهد که دانش آموزان همه باهم انجام میدهند.
مثلا وقتی توپ بالا پایین انداخته میشود دانش آوزان هم بالا پایین پریده و یا مثلا وقتی توپ به سمت چپ یا راست انداخته میشود دانش آموزان هم با حرکت توپ جا به جا میشوند.
1. تقویت درک ریتمیک و هماهنگی شنیداری-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به ریتم موسیقی و همزمانسازی حرکات بدن خود با آن، توانایی درک و اجرای ریتم را تقویت میکنند.
2. افزایش هماهنگی عصب-عضله و کنترل حرکتی
تقلید حرکات توپ (بالا، پایین، چپ، راست) موجب بهبود هماهنگی بین سیستم عصبی و عضلات و افزایش دقت حرکات بدنی میشود.
3. توسعه توجه، تمرکز و سرعت واکنش
تغییر ریتم موسیقی و حرکات توپ، دانشآموزان را ملزم به حفظ تمرکز و واکنش سریع و مناسب به محرکهای شنیداری و دیداری میکند.
4. تقویت مهارتهای حرکتی درشت
حرکاتی مانند پریدن، جابهجایی و چرخش در فضا به رشد مهارتهای حرکتی درشت و آگاهی بدنی کمک میکند.
5. افزایش هماهنگی گروهی و کار جمعی
اجرای همزمان حرکات در قالب یک گروه، حس همکاری، نظم گروهی و هماهنگی اجتماعی را در دانشآموزان تقویت میکند.
6. تقویت درک جهتیابی فضایی
دنبال کردن جهت حرکت توپ (چپ و راست، بالا و پایین) موجب بهبود درک فضایی و جهتیابی در دانشآموزان میشود.
7. ایجاد انگیزه، شادی و مشارکت فعال در فرآیند یادگیری
فضای بازیمحور و حرکتی، یادگیری ریتم را لذتبخش کرده و مشارکت فعال دانشآموزان را افزایش میدهد.