فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: رز 2

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام امروز تمرین و پرسش روانخوانی از نشانه ها و کلمه های آموزش داده شده در کلاس انجام شد .
تکلیف: والدین عزیز هر روز حتما حتما از دخترانم چندین بار اسم نشانه ها و کلمه هایی که آموزش دیدند را پرسش کنند و از آنها بخواهند که از روی سرمشق دفتر بخوانند . بخش خواندن بسیار مهم هست . در پایان نوشتن سرمشق ها از امشب والدین عزیز در دفتر مشق به دخترانم دیکته شب بگویند مثلا ، بنویس آ اول /ا غیر اول / ب غیر آخر و ب آخر و سپس با /بابا /آب / بابا آب لطفا هنگام دیکته گفتن خیلی با آرامش به دخترانم دیکته گفته شود . ولی حتما هر شب از این به بعد دیکته شب را بنویسند و روانخوانی ختما تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب نگارش دخترانم امروز در کلاس تمرین‌های ص29 و ص 30 را انجام دادند . انجام کاردستی لباس بابا به مناسبت یادگیری نام زیبای بابا انجام شد . تبریک به باباهای عزیز و مهربان کلاسم .
تکلیف: در پایان هفته لطفا بعنوان تکلیف شب دخترهای قشنگم ،ارمغان شماره 4 و سرمشق های دفتر مشق را انجام دهند . روخوانی از سرمشق ها و دیکته شب فراموش نشود .

ورزش اول

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر رشته فوتبال شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال

هوش و ریاضی

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب هوش فعالیت ص و ص و ص در کلاس انجام شد .

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: امروز در کلاس مبحث غذاهای سالم و ناسالم تدریس شد

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: مرور درس های قبلی انجام شد . حرکت اسب آموزش داده شد

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام امروز از کتاب نهنگی تا پایان تم 4 تمرین‌های این کتاب در کلاس انجام شد .

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: امروز همزمان با آموزش نشانه ب غیر آخر و ب آخر دخترانم به جشن آب رفتند . تا خاطره ی اولین نشانه و یاد گیری اولین کلمه را در کنار هم جشن بگیرند .
تکلیف: امروز ،دخترانم در دفتر مشق که به منزل ارسال شده است از نشانه ها و کلمه های آموخته شده سرمشق دارند . که تقاضا دارم لطفا والدین عزیز ، در منزل خواندن کلمه ها راحتما حتما چندین بار با دخترانم کار کنند و بر زیبا نویسی و حرکت دست دخترانم هنگام نوشتن نظارت نمایند تا نوشتن کلمه ها را به درستی انجام دهند . اولین قطره از دریای علم گوارای وجود پاکتان دخترهای گلم .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب درختی تمرین ص 28 ازنشانه ی ب در کتاب انجام شد .

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس نقاشی با کامپیوتر (Paint) موضوع درس: کار با ابزارهای خط، خط خمیده و سطل رنگ در برنامه Paint هدف: آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای اصلی طراحی در محیط Paint و تقویت مهارت کار با ماوس مباحث تدریس‌شده: 1. ایجاد صفحه سفید جدید (New): یاد گرفتند چگونه یک صفحه‌ی جدید برای نقاشی باز کنند. 2. کار با ابزار خط راست (Line): تمرین کشیدن خطوط مستقیم با ماوس. 3. آشنایی با خط خمیده (Curve): آموزش نحوه‌ی کشیدن خطوط خمیده و تنظیم جهت انحنا. 4. سطل رنگ (Fill with Color): یاد گرفتند چگونه نواحی بسته را با رنگ‌های دلخواه پر کنند. فعالیت کلاسی: دانش‌آموزان با استفاده از خط راست و خمیده، نقاشی‌های ساده‌ای کشیدند (مثل بادبادک، رودخانه، یا کوه) و با سطل رنگ آن را رنگ‌آمیزی کردند.
تکلیف: برنامه Paint را باز کنید. 2. یک صفحه سفید جدید بسازید. 3. با استفاده از خط راست و خط خمیده، یک نقاشی ساده بکشید (مثلاً خانه، درخت یا خورشید). 4. با سطل رنگ قسمت‌های مختلف نقاشی را رنگ کنید. 5. نقاشی خود را ذخیره کنید و هفته بعد بیاورید یا به ایمیل mo.taheri.it@gmail.com ارسال کنید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: این ماه قرار است چیدمان میز غذاخوری را با بچه ها تمرین کنیم .در کلاس به بچه ها یک دستمال سفره داده شد و به شکلی ساده تزیین شد .
تکلیف: دستمال سفره هایی که بچه ها به خانه بردند یا دستمال سفره ای که در خونه دارند را تزیین کنند تا هفته آینده در چیدمان میز از آن استفاده شود .

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: حل یک صفحه تمرین از تم 4 ریاضی ،ص29 در کتاب کار علوی در کلاس انجام شد .
تکلیف: دخترم امروز از کتاب ریاضی نهنگی که به منزل ارسال شده است . تمرین ص 30وص31 را بعنوان تکلیف شب حل کند .

علوم اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: آموزش فصل دوم علوم با عنوان سلام به من نگاه کن و حل تمرین‌های این بخش در کتاب کار علوی امروز در کلاس انجام شد

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام تکرار و تمرین خواندن نشانه ی آ اول و ا غیر اول به صورت دیداری و شنیداری و شناخت صدای آنها و جایگاهشان در کلمه های مختلف به صورت پرسش شفاهی انجام شد . برای فردا تدریس نشانه ی ب را خواهم داشت و جشن آب از طرف مدرسه برگزار خواهد شد . لطفا دخترانم غیبت نداشته باشند . تا از آموزشها عقب نمانند . با سپاس از همکاری شما
تکلیف: در منزل صدای آ اول و ا غیر اول به صورت پرسش شفاهی از دخترم در کلمه های مختلف پرسش شود . تا کاملا برایش شناخت صدای این نشانه ها در کلمه ها جا بیفتد . مثلا ، مداد به من بگو ا چی داره ؟ ا غیر اول داره یا آهو آ چی داره ؟ آ اول داره

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: امروز دخترانم در کتاب درختی ص 26 و ص 27 از تمرین‌های نشانه ی آ را انجام دادند . ضمنا امروز شعر چک چک باران و شعر آقای حکایتی با دخترانم برای آمادگی جشن آب کار شد .

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی امروز درس چهارم برای دانش‌آموزان تدریس شد. کلیپ مربوط به درس پخش گردید و برای درک بهتر مطالب، در مورد آن با بچه‌ها گفت‌وگو و پرسش‌هایی مطرح شد. همچنین درباره‌ی نیازهای مشترک صحبت کامل انجام گرفت. فعالیت کلاسی مرتبط انجام شد و در پایان، کتاب داستان «وقت خرید با مامان» برای بچه‌ها گذاشته شد. با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف: اولیای عزیز، لطفاً فعالیت منزل درس چهارم با کمک شما انجام شود با سپاس از همکاری و توجه همیشگی‌تان

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: امروز در کلاس نحوه نوشتن تعداد 6 تا 10 و توضیحاتی در مورد اندازه گیری طول اجسام داده شد
تکلیف: در دفتر های زبان مانند سر مشق هایی که امروز در کلاس داشتیم از اعداد 6 تا 10 سه خط بنویسید

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب ریاضی زنبوری ؛ دخترانم از تم 4 دوصفحه را آموزش دیدند و تمرین‌های آن در کتاب انجام شد .

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام امروز نشانه ی آ اول و ا غیر اول ،اولین نشانه از کتاب فارسی همراه با قصه گویی و شعر خوانی و دفنوازی ، تدریس شد . در پایان آموزش با آب میوه و کیک دخترانم پذیرایی شدند . و دخترانم با صداهای این نشانه در کتاب فارسی و شکل‌های مختلف آشنا شدند .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب درختی دخترانم با خط زیبا اولین نشانه را در کتاب ص 25 انجام دادند . از کتاب کار گرگی در کلاس درس تمرین‌های مربوط به نشانه ی آ اول دو صفحه ی اول در کلاس انجام شد .
تکلیف: در منزل ، لطفا بعنوان تکلیف امشب دخترانم از کتاب گرگی ص 43 را انجام دهند .

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: تدریس درس 3: تغذیه مدرسه. پخش فیلم مهارت های زندگی با موضوع حواست باشه چی میخوری .
تکلیف: یک بشقاب که در یک سمت آن خوراکی سالم و در سمت دیگر خوراکی ناسالم است را نقاشی کنید یا کاردستی آن را درست کنید

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: امروز در کلاس نام گذاری بچه های حیوانات تدریس شد برای خرس،شیر و پاندا cub برای فیل،وال و گاو calf برای طوطی ، مرغ و پنگوئن chick

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام تدریس تم 4 ریاضی ،آموزش الگو یابی ،آشنایی با گوشه و میله در اشکال هندسی ، شمارش با ابزار چوب خط و بازی دست ورزی با ابزار نمدی، برای بهتر یادگیری مفهوم چوب خط ، از عدد 1 تا 5 بر روی تابلوی کلاس . حل تمرین کتاب زنبوری ص 23و ص 24 در کلاس انجام شد .
تکلیف: دخترم تکلیف ریاضی ندارد .

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: آموزش نگاره 10 با موضوع،قوانین نوروز به صورت پرسش و پاسخ از کتاب امین و آزاده تدریس شد . والدین عزیز، برای فردا تدریس نشانه ی آ اول و ا غیر اول رد خواهم داشت . لطفا و حتما دخترم در صورت بیمار نبودن ،درمدرسه حضور داشته باشدو غیبت نکنند .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: لوحه ی آخر ،از کتاب نگارش ص 23 امروز آموزش داده شد . و دخترانم تمرین آنرا در کتاب درختی انجام دادند .
تکلیف: لطفا در منزل از کتاب گرگی تمرین این لوحه ص 40 دو خط آخردر کادر پایین انجام شود .

هنر اول

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه نقاشی جلسه قبل، با موضوع آلودگی هوا، با تکنیک ترکیبی مدادرنگی، آبرنگ و گواش اجرا شد.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: تمرین امروز پر از انرژی بود! بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگ‌تر بازی کنن قدم‌به‌قدم داریم به رالی واقعی فوتبال‌مون نزدیک می‌شیم!

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: امروز در کلاس برای یادگیری بهتر اعداد بازی مربوط به آن را و نحوه شمردن تصاویر را داشتیم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: