1404/07/30
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز تمرین و پرسش روانخوانی از نشانه ها و کلمه های آموزش داده شده در کلاس انجام شد .
تکلیف:
والدین عزیز هر روز حتما حتما از دخترانم چندین بار اسم نشانه ها و کلمه هایی که آموزش دیدند را
پرسش کنند و از آنها بخواهند که از روی سرمشق دفتر بخوانند .
بخش خواندن بسیار مهم هست .
در پایان نوشتن سرمشق ها از امشب والدین عزیز در دفتر مشق به دخترانم دیکته شب بگویند
مثلا ،
بنویس آ اول /ا غیر اول / ب غیر آخر و ب آخر
و سپس با /بابا /آب / بابا آب
لطفا هنگام دیکته گفتن خیلی با آرامش به دخترانم دیکته گفته شود .
ولی حتما هر شب از این به بعد دیکته شب را بنویسند و روانخوانی ختما تمرین شود .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب نگارش
دخترانم امروز در کلاس تمرینهای ص29 و ص 30
را انجام دادند .
انجام کاردستی لباس بابا به مناسبت یادگیری نام زیبای بابا انجام شد .
تبریک به باباهای عزیز و مهربان کلاسم .
تکلیف:
در پایان هفته لطفا بعنوان تکلیف شب
دخترهای قشنگم ،ارمغان شماره 4 و سرمشق های
دفتر مشق را انجام دهند .
روخوانی از سرمشق ها و دیکته شب فراموش نشود .
ورزش اول
مدرس:
باقرزاده، آیلار
فعالیت:
کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر
رشته فوتبال
شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال
هوش و ریاضی
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب هوش فعالیت ص و ص و ص در کلاس انجام شد .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس مبحث غذاهای سالم و ناسالم تدریس شد
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
مرور درس های قبلی انجام شد . حرکت اسب آموزش داده شد
1404/07/29
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز از کتاب نهنگی تا پایان تم 4 تمرینهای این کتاب در کلاس انجام شد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
امروز همزمان با آموزش نشانه ب غیر آخر و ب آخر
دخترانم به جشن آب رفتند .
تا خاطره ی اولین نشانه و یاد گیری اولین کلمه
را در کنار هم جشن بگیرند .
تکلیف:
امروز ،دخترانم در دفتر مشق که به منزل ارسال شده است از نشانه ها و کلمه های آموخته شده سرمشق دارند .
که تقاضا دارم لطفا والدین عزیز ، در منزل
خواندن کلمه ها راحتما حتما چندین بار با دخترانم کار کنند و بر زیبا نویسی و حرکت دست دخترانم هنگام نوشتن نظارت نمایند تا نوشتن کلمه ها را به درستی انجام دهند .
اولین قطره از دریای علم گوارای وجود پاکتان
دخترهای گلم .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی تمرین ص 28 ازنشانه ی ب در کتاب انجام شد .
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس نقاشی با کامپیوتر (Paint)
موضوع درس: کار با ابزارهای خط، خط خمیده و سطل رنگ در برنامه Paint
هدف: آشنایی دانشآموزان با ابزارهای اصلی طراحی در محیط Paint و تقویت مهارت کار با ماوس
مباحث تدریسشده:
1. ایجاد صفحه سفید جدید (New):
یاد گرفتند چگونه یک صفحهی جدید برای نقاشی باز کنند.
2. کار با ابزار خط راست (Line):
تمرین کشیدن خطوط مستقیم با ماوس.
3. آشنایی با خط خمیده (Curve):
آموزش نحوهی کشیدن خطوط خمیده و تنظیم جهت انحنا.
4. سطل رنگ (Fill with Color):
یاد گرفتند چگونه نواحی بسته را با رنگهای دلخواه پر کنند.
فعالیت کلاسی:
دانشآموزان با استفاده از خط راست و خمیده، نقاشیهای سادهای کشیدند (مثل بادبادک، رودخانه، یا کوه) و با سطل رنگ آن را رنگآمیزی کردند.
تکلیف:
برنامه Paint را باز کنید.
2. یک صفحه سفید جدید بسازید.
3. با استفاده از خط راست و خط خمیده،
یک نقاشی ساده بکشید (مثلاً خانه، درخت یا خورشید).
4. با سطل رنگ قسمتهای مختلف نقاشی را رنگ کنید.
5. نقاشی خود را ذخیره کنید و هفته بعد بیاورید یا به ایمیل
mo.taheri.it@gmail.com
ارسال کنید.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
این ماه قرار است چیدمان میز غذاخوری را با بچه ها تمرین کنیم .در کلاس به بچه ها یک دستمال سفره داده شد و به شکلی ساده تزیین شد .
تکلیف:
دستمال سفره هایی که بچه ها به خانه بردند یا دستمال سفره ای که در خونه دارند را تزیین کنند تا هفته آینده در چیدمان میز از آن استفاده شود .
1404/07/28
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
حل یک صفحه تمرین از تم 4 ریاضی ،ص29
در کتاب کار علوی در کلاس انجام شد .
تکلیف:
دخترم امروز از کتاب ریاضی نهنگی که به منزل ارسال شده است . تمرین ص 30وص31 را بعنوان تکلیف شب حل کند .
علوم اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
آموزش فصل دوم علوم
با عنوان سلام به من نگاه کن و حل تمرینهای این بخش در کتاب کار علوی امروز در کلاس انجام شد
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
تکرار و تمرین خواندن نشانه ی آ اول و ا غیر اول
به صورت دیداری و شنیداری و شناخت صدای آنها و جایگاهشان در کلمه های مختلف به صورت پرسش شفاهی انجام شد .
برای فردا تدریس نشانه ی ب را خواهم داشت
و جشن آب از طرف مدرسه برگزار خواهد شد .
لطفا دخترانم غیبت نداشته باشند .
تا از آموزشها عقب نمانند .
با سپاس از همکاری شما
تکلیف:
در منزل صدای آ اول و ا غیر اول به صورت پرسش شفاهی از دخترم در کلمه های مختلف پرسش شود . تا کاملا برایش شناخت صدای این نشانه ها در کلمه ها جا بیفتد .
مثلا ، مداد به من بگو ا چی داره ؟
ا غیر اول داره
یا آهو آ چی داره ؟
آ اول داره
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
امروز دخترانم در کتاب درختی ص 26 و ص 27
از تمرینهای نشانه ی آ را انجام دادند .
ضمنا امروز شعر چک چک باران و شعر آقای حکایتی با دخترانم برای آمادگی جشن آب کار شد .
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس چهارم برای دانشآموزان تدریس شد. کلیپ مربوط به درس پخش گردید و برای درک بهتر مطالب، در مورد آن با بچهها گفتوگو و پرسشهایی مطرح شد. همچنین دربارهی نیازهای مشترک صحبت کامل انجام گرفت.
فعالیت کلاسی مرتبط انجام شد و در پایان، کتاب داستان «وقت خرید با مامان» برای بچهها گذاشته شد.
با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف:
اولیای عزیز، لطفاً فعالیت منزل درس چهارم با کمک شما انجام شود
با سپاس از همکاری و توجه همیشگیتان
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس نحوه نوشتن تعداد 6 تا 10 و توضیحاتی در مورد اندازه گیری طول اجسام داده شد
تکلیف:
در دفتر های زبان مانند سر مشق هایی که امروز در کلاس داشتیم از اعداد 6 تا 10 سه خط بنویسید
1404/07/27
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب ریاضی زنبوری ؛ دخترانم از تم 4 دوصفحه را آموزش دیدند و تمرینهای آن در کتاب انجام شد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز نشانه ی آ اول و ا غیر اول ،اولین نشانه از کتاب فارسی همراه با قصه گویی و شعر خوانی و دفنوازی ، تدریس شد .
در پایان آموزش با آب میوه و کیک دخترانم پذیرایی شدند .
و دخترانم با صداهای این نشانه در کتاب فارسی و شکلهای مختلف آشنا شدند .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی دخترانم با خط زیبا اولین نشانه را در کتاب ص 25 انجام دادند .
از کتاب کار گرگی در کلاس درس تمرینهای مربوط
به نشانه ی آ اول دو صفحه ی اول در کلاس انجام شد .
تکلیف:
در منزل ، لطفا بعنوان تکلیف امشب دخترانم
از کتاب گرگی ص 43 را انجام دهند .
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
تدریس درس 3: تغذیه مدرسه. پخش فیلم مهارت های زندگی با موضوع حواست باشه چی میخوری .
تکلیف:
یک بشقاب که در یک سمت آن خوراکی سالم و در سمت دیگر خوراکی ناسالم است را نقاشی کنید یا کاردستی آن را درست کنید
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس نام گذاری بچه های حیوانات تدریس شد
برای خرس،شیر و پاندا cub
برای فیل،وال و گاو calf
برای طوطی ، مرغ و پنگوئن chick
1404/07/26
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
تدریس تم 4 ریاضی ،آموزش الگو یابی ،آشنایی با گوشه و میله در اشکال هندسی ، شمارش با ابزار چوب خط و بازی دست ورزی با ابزار نمدی، برای بهتر یادگیری مفهوم چوب خط ، از عدد 1 تا 5 بر روی تابلوی کلاس .
حل تمرین کتاب زنبوری ص 23و ص 24 در کلاس انجام شد .
تکلیف:
دخترم تکلیف ریاضی ندارد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
آموزش نگاره 10 با موضوع،قوانین نوروز به صورت پرسش و پاسخ از کتاب امین و آزاده تدریس شد .
والدین عزیز،
برای فردا تدریس نشانه ی آ اول و ا غیر اول رد خواهم داشت . لطفا و حتما دخترم در صورت بیمار نبودن ،درمدرسه حضور داشته باشدو غیبت نکنند .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
لوحه ی آخر ،از کتاب نگارش ص 23 امروز آموزش داده شد . و دخترانم تمرین آنرا در کتاب درختی انجام دادند .
تکلیف:
لطفا در منزل از کتاب گرگی تمرین این لوحه ص 40 دو خط آخردر کادر پایین انجام شود .
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی جلسه قبل، با موضوع آلودگی هوا، با تکنیک ترکیبی مدادرنگی، آبرنگ و گواش اجرا شد.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
تمرین امروز پر از انرژی بود!
بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگتر بازی کنن
قدمبهقدم داریم به رالی واقعی فوتبالمون نزدیک میشیم!
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس برای یادگیری بهتر اعداد بازی مربوط به آن را و نحوه شمردن تصاویر را داشتیم