فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: رز 2

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام امروز درکلاس آنلاین دو صفحه تمرین ریاضی از کتاب زنبوری ، ص 61 و ص 62 در کتاب انجام شد . .
تکلیف: لطفا والدین عزیز تمرین این دوصفحه را در کتاب دخترم چک بفرمایند تا به درستی حل کرده باشد . برای روز شنبه در صورت حضوری شدن مدرسه ، لطفا دخترانم چون وارد هفته ی علوم می شویم هریک از دخترانم به تعداد ده برگ در سایزهای مختلف برگ و کو چک و متوسط در رنگهای مختلف ، لطفا برگ درختها تازه باشد . و خشک نباشند . شسته شده و تمیز و خشک کرده داخل یک نایلون به همراه داشته باشند . با برگها برای هفته ی ملی علوم کاردستی خواهیم داشت . لطفا برگهایی انتخاب شوند که زیبا باشند و با آنها بتوانیم کاردستی های زیبا در کنار دخترانم خلق کنیم . یک عدد چسب مایع کوچک و یک عدد لوله خودکار هر کدام از دخترانم برای کاردستی به همراه داشته باشند . مثل لوله خالی خودکار بیک

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب درختی ، تمرین ص 57 کتاب مربوط به درس ای در کتاب انجام شد . از کتاب گرگی فارسی ، تمرین ص 81 در کلاس به صورت کامل انجام شد . و به دخترانم ، نکته ی نگارشی مربوط به می کاری آموزش داده شد . که استثنا کلمه هایی که با می کاری شروع می شوند . در دیکته ، با ی وسط نمی نویسیم و با ی آخر نوشته می شود . چون این کلمه ها ، یه کاری رو دارند به ما نشون می دهند . بهشون میگیم ؛ می کاری مثل ، می بارد ، می دانم ، می بیند ، می دود و...
تکلیف: لطفا والدین عزیز کتاب گرگی دخترانم را ،ملاحظه کنند . که تمرینها ی کتاب گرگی را به درستی نوشته باشند . برای پایان هفته ارمغان شماره 9 و هم چنین دیکته و روانخوانی از نشانه چهار شکلی ای ، انجام شود . از والدین عزیز و همراه کلاسم که در کنار دخترانم با من همراه بودند.سپاس گزارم . آخر هفتتون به شادی و سلامتی ان شا الله هممون یک آخر هفته ی بارانی و شروع هفته ای با هوای پاک و سالم پیش رو داشته باشیم . با مهر ، جلیلوند

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: مرور حرکت مهره ها و ارزش مهره ها انجام شد. مفهوم کیش آموزش داده شد .

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام تکرار و تمرین کلمه های نشانه ی ای ، و پرسش از تعدادی لز بچه ها در کلاس آنلاین انجام شد .
تکلیف: لطفا روانخوانی ، کلمه های نشانه ی ای از کتاب کلمه کو چولو در منزل امشب تکرار و تمرین شود ضمن سپاس از والدین اشای عزیزم که وسایل گیفت و خوراکی نشانه ای را به مدرسه ارسال کرده بودند . به اطلاع والدین سلین عزیزم و همه ی والدین می رسانم که به دلیل اینکه هفته ی آینده هفته ی ملی علوم هست . و در مدرسه فعالیت های مربوط به این هفته را بچه ها خواهند داشت . تدریس نشانه ز به هفته ی بعد از هفته ی ملی علوم موکول می شود . و هفته ی بعدا ین نشانه را تدریس نخواهم کرد . در این هفته ی پیش رو نشانه ی چهارشکلی ای و می کاری و... کار خواهد شد . این هفته فرصت خوبی هست که در منزل اگر احیانا بچه ها نیاز به تکرار و تمرین بیشتر در روانخوانی و دیکته دارند ، تمرین کنند . لدا از والدین عزیز خواهشمندم در این فرصت با دخترانم ، تمرین کنند .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: تمرین نشانه ی ای ، صفحه ی دوم از کتاب درختی در کلاس آنلاین انجام شد . و از تک تک بچه ها ، روانخوانی کلمه ها و جمله سازی این صفحه پرسش شد .
تکلیف: لطفا در منزل ، والدین عزیز در دفتر مشق دخترانم ، کامه های ، آبی، سینی ، آبادی، ساری ،ابری ، بینی ،روسری ، بستنی ، دیدنی ، بارانی ، دوستی را سرمشق دهند . و دخترانم ابتدا از روی کلمه ها روانخوانی تمرین کنند . و سپس با خط خوانا بنویسند . دیکته شب و جدول ترکیب انجام شود .

هنر اول

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: با رنگ های گرم و رنگ های سرد و رنگ های خنثی آشنا شدند.

فارسی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام تدریس نشانه ی چها ر شکلی ای ، همراه با قصه گویی برگزاری چالش به ثورت بازی براساس گروه چهار خانه ، و در پایان خواندن سرود ملی ایران و دفنوازی
تکلیف: لطفا از روی کلمه های این درس در دفتر سرمشق و کتاب کلمه کوچولو روانخوانی تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: حل صفحه ی اول تمرین ، از نشانه ی چهار شکلی از کتاب نگارش در کلاس انجام شد . روانخوانی از کلمه ها و نشانه های مربوط به ای اول و ای وسط مانند دفتر سرمشق تکرار و تمرین شد . از کتاب گرگی فارسی هم ، دوصفحه ی اول مربوط به تمرین نشانه ی ای انجام شد . لطفا بچه هایی که به منزل برگشتند و این تمرینها رو تو کلاس نبودند . در کتاب گرگی در منزل انجام دهند .
تکلیف: والدین عزیز این تکالیف برای دو روز می باشد . لطفا در منزل کلمه هایی که ای اول دارند مثل ایران و ای وسط دارند، مثل سیب فقط کار شود . و کلمه هایی که می کاری دارند مثل ، می بارد می کارد و یا ای مستقل دارند ، مثل ، سرمه ای فعلا کاری نداریم و هنگامی که تدریسش کامل شد به مرور کار شود . لطفا دخترهای گلم ، سرمشق دفتر مشقهایشان را بنویسند . از روی کلمه ها چندین بار بخوانند . و دیکته شب کار شود . فعلا این هفته به ترتیب کلمه ها و نشانه ی چهارشکلی ای کار می شود . و تدریس نشانه ی دیگری نخواهم داشت . لطفا ، در منزل با توجه به سرمشق ها با دخترانم تمرین کنید تا در این یک هفته یادگیری این نشانه به خوبی انجام شود . ضمنا کتاب درختی و کتاب گرگی دخترانم را تحویل دادم تا به منزل بیاورند . اگر احیانا سه شنبه و چهار شنبه تعطیل شد کتاب به همراه داشته باشند . و اگر تعطیل نشد کتاب‌ها رو به همراه خود روز سه شنبه مدرسه بیاورند .

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: امروز در کلاس کلمه های مربوط به حرکت های مختلف تدریس شد

ریاضی اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: با سلام و احترام تدریس تم 9 ، وحل تمرین‌های کتاب زنبوری تا پایان ص 60 از این تم در کلاس انجام شد.

نگارش اول

مدرس: جلیلوند، سهیلا
فعالیت: از کتاب درختی صفحه ی آخر از درس نشانه ی ن ص 54 در کلاس انجام شد . تکرار و تمرین روانخوانی و پرسش کلاسی انجام شد .
تکلیف: لطفا در منزل ، امشب در کتاب کلمه کوچولو بعد از تمرین روانخوانی ابتدا تمرین‌های ص 15 و ص 18 از این کتاب را با خط خوانا انجام دهند . . لطفا والدین عزیز ، سوالها را برای دخترانم بخوانند و پس از پاسخ دادن حتما صحیح کنند . برای فردا این کتاب همراهشان باشد . ودر پایان یک دیکته شب از سه نشانه ی آخر در دفتر مشق بنویسند . ضمنا، برای فردا نشانه ی چهار شکلی ای را تدریس خواهم کرد . بنابراین ، دو زنگ اول حتی اگر بچه ها بیمار هستند با ماسک به مدرسه بیایند . و موقع تدریس نشانه در کلاس باشند . و بعد از آموزش والدین عزیز می توانند ، در صورت نیاز به استراحت دخترم را به منزل ببرند . نکته ی بعدی اینکه ، حتما زیر لباس محلی بچه ها لباس داشته باشند مثلا تی شرت و شلوار جذب که هنگام تعویض لباس دخترم معذب نشود . ولباس محلی خود را از روی آن بپوشد . به دخترانم در منزل تعویض و پوشیدن لباس را لطفا آموزش دهید . یک عدد کیسه حهت قرار دادن لباس محلی بعد از تعویض به همراه داشته باشند . هم چنین روپوش فرم مدرسه را صبح به مدرسه بیاورند . که پس از پایان درس مجدد بپوشند . با سپاس از همکاری شما عزیزان

هنر اول

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: تکمیل و اصلاح اثر نمایشگاه انجام شد و پیام مفهومی نمایشگاه با جمله ی : «اگر زمین حرف می زد...» توسط دانش آموزان تکمیل شد.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: تمرین مینی‌والیبال در این جلسه با محوریت تقویت هماهنگی چشم و دست و آموزش پایه‌ای پاس و دریافت با پنجه مجموعه‌ای از تمرینات هدفمند اجرا شد. کنترل توپ با پنجه برای ایجاد حس تماس صحیح با توپ پاس به دیوار جهت افزایش دقت و مسیر‌دهی پاس دو نفره برای تقویت هماهنگی و زمان‌بندی دریافت با پنجه و انتقال توپ برای تثبیت فرم بدن در پایان جلسه، کودکان کنترل بهتری روی توپ پیدا کردند و توانستند اصول پایه‌ای پاس و دریافت با پنجه را با دقت بیشتری اجرا کنند.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند. به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند . با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد. هدف اصلی بازی افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانش‌آموزان در تعامل با گروه اهداف جزئی و آموزشی 1.تقویت احساس ریتم بچه‌ها باید هم‌زمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتم‌شنوی و ریتم‌خوانی‌شان تقویت می‌شود. 2.بهبود هماهنگی چشم-دست هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر می‌شود. 3.افزایش توجه و تمرکز کودک باید ریتم را دنبال کند، جابه‌جایی «حلقه» را به‌موقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغل‌دستی را بگیرد. 4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت چون حرکت‌ها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و هم‌ریتمی در جمع بالا می‌رود. 5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث می‌شود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: