1404/09/05
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز درکلاس آنلاین دو صفحه تمرین ریاضی
از کتاب زنبوری ، ص 61 و ص 62 در کتاب انجام شد . .
تکلیف:
لطفا والدین عزیز تمرین این دوصفحه را در کتاب دخترم چک بفرمایند تا به درستی حل کرده باشد .
برای روز شنبه در صورت حضوری شدن مدرسه
، لطفا دخترانم چون وارد هفته ی علوم می شویم
هریک از دخترانم به تعداد ده برگ در سایزهای مختلف برگ و کو چک و متوسط
در رنگهای مختلف ، لطفا برگ درختها تازه باشد .
و خشک نباشند . شسته شده و تمیز و خشک کرده داخل یک نایلون به همراه داشته باشند .
با برگها برای هفته ی ملی علوم کاردستی خواهیم داشت . لطفا برگهایی انتخاب شوند که زیبا باشند و با آنها بتوانیم کاردستی های زیبا در کنار دخترانم خلق کنیم . یک عدد چسب مایع کوچک و یک عدد لوله خودکار هر کدام از دخترانم برای کاردستی به همراه داشته باشند .
مثل لوله خالی خودکار بیک
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی ، تمرین ص 57 کتاب مربوط به درس ای در کتاب انجام شد .
از کتاب گرگی فارسی ، تمرین ص 81 در کلاس به صورت کامل انجام شد .
و به دخترانم ، نکته ی نگارشی مربوط به می
کاری آموزش داده شد .
که استثنا کلمه هایی که با می کاری شروع
می شوند .
در دیکته ، با ی وسط نمی نویسیم و با ی آخر نوشته می شود .
چون این کلمه ها ، یه کاری رو دارند به ما نشون
می دهند .
بهشون میگیم ؛ می کاری
مثل ، می بارد ، می دانم ، می بیند ، می دود و...
تکلیف:
لطفا والدین عزیز کتاب گرگی دخترانم را ،ملاحظه کنند . که تمرینها ی کتاب گرگی را به درستی نوشته باشند .
برای پایان هفته ارمغان شماره 9 و هم چنین
دیکته و روانخوانی از نشانه چهار شکلی ای ، انجام شود .
از والدین عزیز و همراه کلاسم که در کنار دخترانم
با من همراه بودند.سپاس گزارم .
آخر هفتتون به شادی و سلامتی
ان شا الله هممون یک آخر هفته ی بارانی و شروع هفته ای با هوای پاک و سالم پیش رو داشته باشیم .
با مهر ، جلیلوند
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
مرور حرکت مهره ها و ارزش مهره ها انجام شد.
مفهوم کیش آموزش داده شد .
1404/09/04
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
تکرار و تمرین کلمه های نشانه ی ای ،
و پرسش از تعدادی لز بچه ها در کلاس آنلاین انجام شد .
تکلیف:
لطفا روانخوانی ، کلمه های نشانه ی ای از کتاب کلمه کو چولو در منزل امشب تکرار و تمرین شود
ضمن سپاس از والدین اشای عزیزم که وسایل
گیفت و خوراکی نشانه ای را به مدرسه ارسال کرده بودند .
به اطلاع والدین سلین عزیزم و همه ی والدین
می رسانم که به دلیل اینکه هفته ی آینده هفته ی ملی علوم هست . و در مدرسه فعالیت های مربوط به این هفته را بچه ها خواهند داشت .
تدریس نشانه ز به هفته ی بعد از هفته ی ملی علوم موکول می شود . و هفته ی بعدا ین نشانه را تدریس نخواهم کرد .
در این هفته ی پیش رو نشانه ی چهارشکلی ای
و می کاری و... کار خواهد شد .
این هفته فرصت خوبی هست که در منزل
اگر احیانا بچه ها نیاز به تکرار و تمرین بیشتر در روانخوانی و دیکته دارند ، تمرین کنند .
لدا از والدین عزیز خواهشمندم در این فرصت
با دخترانم ، تمرین کنند .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
تمرین نشانه ی ای ، صفحه ی دوم از کتاب درختی
در کلاس آنلاین انجام شد .
و از تک تک بچه ها ، روانخوانی کلمه ها و جمله سازی این صفحه پرسش شد .
تکلیف:
لطفا در منزل ،
والدین عزیز در دفتر مشق دخترانم ،
کامه های ، آبی، سینی ، آبادی، ساری ،ابری ، بینی ،روسری ، بستنی ، دیدنی ، بارانی ، دوستی
را سرمشق دهند .
و دخترانم ابتدا از روی کلمه ها روانخوانی تمرین کنند . و سپس با خط خوانا بنویسند .
دیکته شب و جدول ترکیب انجام شود .
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با رنگ های گرم و رنگ های سرد و رنگ های خنثی آشنا شدند.
1404/09/02
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
تدریس نشانه ی چها ر شکلی ای ، همراه با قصه گویی برگزاری چالش به ثورت بازی براساس گروه چهار خانه ، و در پایان خواندن سرود ملی ایران
و دفنوازی
تکلیف:
لطفا از روی کلمه های این درس در دفتر سرمشق و کتاب کلمه کوچولو روانخوانی تمرین شود .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
حل صفحه ی اول تمرین ، از نشانه ی چهار شکلی
از کتاب نگارش در کلاس انجام شد .
روانخوانی از کلمه ها و نشانه های مربوط به ای اول و ای وسط مانند دفتر سرمشق تکرار و تمرین شد .
از کتاب گرگی فارسی هم ،
دوصفحه ی اول مربوط به تمرین نشانه ی ای
انجام شد .
لطفا بچه هایی که به منزل برگشتند و این تمرینها رو تو کلاس نبودند . در کتاب گرگی در منزل انجام دهند .
تکلیف:
والدین عزیز این تکالیف
برای دو روز می باشد .
لطفا در منزل کلمه هایی که ای اول دارند مثل ایران
و ای وسط دارند، مثل سیب
فقط کار شود .
و کلمه هایی که می کاری دارند مثل ، می بارد
می کارد
و یا ای مستقل دارند ، مثل ، سرمه ای
فعلا کاری نداریم و هنگامی که تدریسش کامل شد به مرور کار شود .
لطفا دخترهای گلم ، سرمشق دفتر مشقهایشان را بنویسند .
از روی کلمه ها چندین بار بخوانند .
و دیکته شب کار شود .
فعلا این هفته به ترتیب
کلمه ها و نشانه ی چهارشکلی ای کار می شود .
و تدریس نشانه ی دیگری نخواهم داشت .
لطفا ، در منزل با توجه به سرمشق ها با دخترانم تمرین کنید تا در این یک هفته یادگیری این نشانه به خوبی انجام شود . ضمنا
کتاب درختی و کتاب گرگی دخترانم را تحویل دادم تا به منزل بیاورند .
اگر احیانا سه شنبه و چهار شنبه تعطیل شد
کتاب به همراه داشته باشند .
و اگر تعطیل نشد کتابها رو به همراه خود روز سه شنبه مدرسه بیاورند .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس کلمه های مربوط به حرکت های مختلف تدریس شد
1404/09/01
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
تدریس تم 9 ، وحل تمرینهای کتاب زنبوری تا پایان ص 60 از این تم در کلاس انجام شد.
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی صفحه ی آخر از درس نشانه ی ن ص 54 در کلاس انجام شد .
تکرار و تمرین روانخوانی و پرسش کلاسی انجام شد .
تکلیف:
لطفا در منزل ، امشب در کتاب کلمه کوچولو
بعد از تمرین روانخوانی ابتدا تمرینهای ص 15 و ص 18 از این کتاب را با خط خوانا انجام دهند .
. لطفا والدین عزیز ، سوالها را برای دخترانم بخوانند و پس از پاسخ دادن حتما صحیح کنند .
برای فردا این کتاب همراهشان باشد .
ودر پایان یک دیکته شب از سه نشانه ی آخر
در دفتر مشق بنویسند .
ضمنا،
برای فردا نشانه ی چهار شکلی ای را تدریس خواهم کرد .
بنابراین ، دو زنگ اول حتی اگر بچه ها بیمار هستند با ماسک به مدرسه بیایند .
و موقع تدریس نشانه در کلاس باشند .
و بعد از آموزش والدین عزیز می توانند ، در صورت نیاز به استراحت دخترم را به منزل ببرند .
نکته ی بعدی اینکه ،
حتما زیر لباس محلی بچه ها لباس داشته باشند
مثلا تی شرت و شلوار جذب که هنگام تعویض لباس دخترم معذب نشود . ولباس محلی خود را از روی آن بپوشد .
به دخترانم در منزل تعویض و پوشیدن لباس را
لطفا آموزش دهید .
یک عدد کیسه حهت قرار دادن لباس محلی بعد از تعویض به همراه داشته باشند . هم چنین روپوش فرم مدرسه را صبح به مدرسه بیاورند .
که پس از پایان درس مجدد بپوشند .
با سپاس از همکاری شما عزیزان
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
تکمیل و اصلاح اثر نمایشگاه انجام شد
و پیام مفهومی نمایشگاه با جمله ی :
«اگر زمین حرف می زد...» توسط دانش آموزان تکمیل شد.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
تمرین مینیوالیبال
در این جلسه با محوریت تقویت هماهنگی چشم و دست و آموزش پایهای پاس و دریافت با پنجه مجموعهای از تمرینات هدفمند اجرا شد.
کنترل توپ با پنجه برای ایجاد حس تماس صحیح با توپ
پاس به دیوار جهت افزایش دقت و مسیردهی
پاس دو نفره برای تقویت هماهنگی و زمانبندی
دریافت با پنجه و انتقال توپ برای تثبیت فرم بدن
در پایان جلسه، کودکان کنترل بهتری روی توپ پیدا کردند و توانستند اصول پایهای پاس و دریافت با پنجه را با دقت بیشتری اجرا کنند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند.
به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند .
با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد.
هدف اصلی بازی
افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانشآموزان در تعامل با گروه
اهداف جزئی و آموزشی
1.تقویت احساس ریتم
بچهها باید همزمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتمشنوی و ریتمخوانیشان تقویت میشود.
2.بهبود هماهنگی چشم-دست
هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر میشود.
3.افزایش توجه و تمرکز
کودک باید ریتم را دنبال کند، جابهجایی «حلقه» را بهموقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغلدستی را بگیرد.
4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت
چون حرکتها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و همریتمی در جمع بالا میرود.
5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور
پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث میشود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند