فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: شکوفه 1

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: حل صفحات 12،13 مربوط به ماز،شناخت سایه ها و پیدا کردن شکل های مختلف از تصویر بهم ریخته انجام شد.

ماهرشو

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: نقاشی کشیدن بدون استفاده از دست با قرار دادن قلمو در داخل دهان با هدف افزایش تمرکز و تعادل و اعتماد به نفس انجام شد.

فعالیت

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: به مناسبت قرار گرفتن در فصل پاییز و همگام با سرد شدن هوا دخترانم با رنگ انگشتی روی کاغذ برگ پاییزی کشیدند سپس رنگ کردند.

خلاقیت

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: بازی های هدفمند:بازی پنهان و پیدا به اینصورت که دخترانم باید اشیایی که زیر لیوان های کاغذی پنهان شده بودند و جا به جا شده بودند را درست حدس میزدند و پیدا میکردند.این بازی با هدف افزایش دقت و تمرکز و حس لذت و سرگرمی انجام شد.

رایانه

مدرس: آزادبخش، روجا
فعالیت: نحوه تغییر تصویر پس زمینه میز کار (Desktop) آموزش داده شد و دختران گلم به صورت عملی تمرین کردند.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: حل صفحات 18،19 کتاب با موضوع اعضای بدن،بهداشت، ایمنی و سلامت انجام شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: مهارت های نوشتاری:کاموا پیچیدن دور مداد باتوجه به فعالیت صفحه ی 22 کتاب با هدف اینکه بچه ها متوجه شوند کدام یک از انگشتان دستشان در این فعالیت درگیر میشود و تقویت انگشتان دست و مهارت دست ورزی انجام شد.

نقد فیلم

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: برای دخترانم انیمیشن آموزنده درخت بخشنده با هدف یادگیری مفاهیم اخلاقی پخش شد و پس از آن با گفتگو آن را نقد کردند.

شعر

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: شعر مدرسه با دخترانم همخوانی شد. ما کودکانیم شیرین زبانیم/مثل قناری آواز میخوانیم/در مدرسه ما شادیم و خندان/چون گل که دارد جا در گلستان/خوبیم و باهوش حرف میکنیم گوش/نمیکنیم هیچکاری فراموش/رفتار ما خوب گفتار ما خوب/باشد همیشه هرکار ما خوب

دنیای رنگی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: دخترانم امروز شکل هایی که با آوا های (آ،ب،ا) آغاز میشوند را با خلاقیت خود ساختند.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: حل صفحات 19 و 20 کتاب مربوط به جهت های راست و چپ و تشخیص دست و پای راست و چپ توسط دخترانم انجام شد.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: پور سیاح، مریم
فعالیت: با سلام . در کلاس نقاشی طبیعت و حیوانات با مداد رنگی و مداد شمعی آموزش داده شد.

دستان توانا

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: پاره کردن کاغد باطله به دفعات با خطکش با هدف تقویت انگشتان دست و تقویت مهارت دست ورزی انجام شد.

دومینو

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: دخترانم با دومینوهای اهدایی خود با خلاقیت خود ساخت آزاد با هدف افزایش دقت و تمرکز،افزایش اعتماد به نفس،افزایش هماهنگی دست و چشم و افزایش خلاقیت و ایجاد چالش فکری انجام دادند.

آزمایشگاه

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: آزمایش حلال و حل شونده با دو ماده ی قند و روغن انجام شد و دخترانم با انجام آزمایش متوجه شدند که موادی مانند قند،نمک،شکر در آب قابل حل شدن هستند و روغن قابلیت حل شدن در آب را ندارد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: روی کار با خلال دندان (نی ,کبریت) و ساخت اشکال با آنها که در جلسات پیش روی این مضمون به دفعات کار کرده بودیم و امروز بچه ها با خمیر بازی کیک تولد درست کردند و چوب کبریت ها را با رعایت فاصله و تعداد روی آن قرار دادند هدف از این تمرین در کتاب تقویت انگشتان دست نوآموزان برای ورود به دنیای نوشتاری می باشد زنگ خوانداری:امروز بچه ها نشانه (ا) را یاد گرفتند(ا اول اسب با یه تفاوت کوچولو توی ببر) و حل تمرین برای تعمیق یادگیری انجام دادند

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ علیزاده، نفیسه
فعالیت: سلام سلام امروز سر کلاس کتاب پاستیل های ضد قلدری رو خوندیم و عکس هاش و دیدیم و نقاشی کشیدیم.یاد گرفتیم آدم قلدر به مرور تنها میمونه و کسی دوسش نداره و یاد گرفتیم چه مدلی از پاستیل های ضد قلدری استفاده کنیم.از بچه ها بخوایدنقاشی هاشون و نشونتون بدن. ارادتمند شیخ علیزاده :)

دنیای خیال

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: امروز قصه تصویری یک شب در حیاط برای بچه ها خوانده شد هدف از این داستان یادگیری مفهوم شب و روز و ایجاد انگیزه در بچه ها برای زودتر خوابیدن وپی بردن به فواید زود خوابیدن می باشد

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم کردن بدن جهت جلوگیری عضلات بدن بازی با چوبک جهت همبستگی بین دانش آموزان نوعی بازی حرکتی بازی نشسته بادی پرکاشن جهت دوست یابی بهتر بین دانش آموزان
تکلیف: تکلیف ندارند

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: مفاهیم خوانداری:تدریس نشانه ب با داستان وروجک و شهر صداها انجام شد،کلمات هم آغاز و هم پایان آن تکرار و تمرین شد و شعر آن آموزش داده شد. شعر نشانه ب:ب اول بلبله جاش رو درختو گله
تکلیف: لطفا دخترانم در دفتر نشانه های خود 3 شکل که با آوای ب آغاز میشود را در بالای صفحه و به پایان میرسد را در پایین صفحه نقاشی کنند یا بچسبانند و همچنین شعر نشانه ب را در منزل تمرین و تکرار کنند.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: پایمرد طهرابند، معصومه
فعالیت: با عرض سلام و ادب خدمت اولیا عزیز در ابتدا با دختران عزیزمان نرمش انجام دادیم و سپس به سواد حرکتی و بازی با دانش آموزان پرداختیم.
تکلیف: یادآوری کتونی و لباس ورزشی

ضریب هوشی

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: انجام کاربرگ هوش مربوط به ماز و تطابق با هدف مهارت حل مساله و تقویت مهارت دیداری و هوش ریاضی انجام شد.

ماهرشو

مدرس: بقائی، شهرزاد
فعالیت: دخترانم با رد کردن نخ کاموا از سوراخ های روی مقوا و گره زدن های مداوم آن،مهارت گره زدن را آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: