فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 1

نگارش دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: نگارش صفحه 29 در کلاس انجام شد.

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: نقاشی جلسه قبل را با موضوع زباله و تفکیک زباله با آبرنگ و گواش تکمیل کردند.

ورزش دوم

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر رشته فوتبال شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال

هوش و ریاضی

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف: دختر گلم پیک ارمغان شماره 5 را با دقت کامل کن. (برای روز شنبه یک ماسک مقوایی خرگوش درست کن و یک ظرف خوراکی سالم همراه خود بیاور)

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس راجع به حالت مایع صحبت کردیم و یاد گرفتیم که حالت مایع چه ویژگی هایی دارد. و مثال های مختلف از حالت مایع مانند آب ، آبمیوه و قهوه و ... را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف: دختر نازم جمله زیر را چندین بار تکرار و تمرین کن و در ذهن خود بسپار. A liquid takes the shape of its container.

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: حرکات آموزش داده شده مرور شد. تمرینات مربوط به مفهوم کیش انجام شد . دانش آموزان با مفهوم سوار ، سوار سبک و سوار سنگین آشنا شدند.

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: آموزش تقریب با قصه گویی انجام شد.صفحه 23 ریاضی حل شد.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: تمرینات کتابکار فارسی درس سوم انجام شد.
تکلیف: عزیزم از درس سوم(خرس کوچولو) فقط کلماتی که 3 نقطه دارند را پیدا کن و بنویس.

املا دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: املای تشخیصی درس سوم فارسی جهت تقویت حافظه دیداری انجام شد.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس تایپ و ویرایش در Word موضوع درس: آشنایی با صفحه سفید، منوی Home و تمرین اندازه‌ی فونت‌ها هدف: آشنایی دانش‌آموزان با محیط برنامه‌ی Word و یادگیری کلیدهای کاربردی کیبورد مباحث تدریس‌شده: 1. ایجاد صفحه سفید (Blank Document): دانش‌آموزان یاد گرفتند چگونه یک برگه‌ی جدید برای نوشتن باز کنند. 2. شناخت برگه Home: آشنایی با گزینه‌های اصلی مثل اندازه فونت (Font Size)، رنگ متن، و ترازبندی نوشته‌ها. 3. تغییر اندازه‌ی فونت در سه خط: بچه‌ها تمرین کردند که در سه خط، با اندازه‌های مختلف (مثلاً 14، 18 و 24) بنویسند تا تفاوت اندازه‌ها را ببینند. 4. کلید Enter: برای رفتن به خط بعدی در تایپ تمرین شد. 5. کلید Shift: توضیح داده شد که با نگه داشتن آن می‌توان حروف بزرگ نوشت یا حروف خاص را ایجاد کرد. 6. تمرین حرف "آ": آموزش داده شد که برای نوشتن حرف "آ" (آ کلاه‌دار) باید Shift + حرف "ا" را با هم بزنند. فعالیت کلاسی: دانش‌آموزان در سه خط با اندازه فونت‌های مختلف نوشتند و چند جمله‌ی کوتاه تایپ کردند تا با کلیدها بهتر آشنا شوند.
تکلیف: یک خاطره از کلاس درس اول دبستان خود را در سه خط بنویسید برنامه‌ی Word یک صفحه سفید باز کنید. 2. در سه خط بنویسید: خط اول: اندازه فونت 14 خط دوم: اندازه فونت 18 خط سوم: اندازه فونت 24 3. در یکی از خط‌ها از حرف «آ» استفاده کنید. یا به ایمیل زیر ارسال کنید: mo.taheri.it@gmail.com

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و اعداد فرد بطور کامل به دختران گلم تدریس شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: توضیح حریم شخصی در مکانهای مختلف . پخش فیلم حریم شخصی ( مراقبت کودکانه ) ست. پخش فیلم احترام به حریم خصوصی ( با اجازه ) .
تکلیف: یک علامت برای حریم شخصی نقاشی کنید .

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: صفحه 22 کتاب ریاضی انجام شد.جمع و تفریق ده تایی تمرین شد.

علوم دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: پرسش و پاسخ درس 1 و 2 علوم انجام شد، دختران عزیزم بسیار عالی تمرین کرده و پاسخ دادند از همراهی شما سپاسگزارم.

نگارش دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: حکایت راه سلامتی در کلاس خوانده شد/املا دان کتابکار فارسی درس سوم انجام شد/نگارش صفحه 27 و 28 انجام شد.
تکلیف: گل نازم نگارش صفحه 27 و 28 را با خط خوش کامل کن.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی امروز درس چهارم برای دانش‌آموزان تدریس شد. کلیپ آموزشی مرتبط با درس پخش گردید و موضوع خرید مشترک بین اعضای خانواده به‌صورت مفصل و همراه با مثال‌های کاربردی توضیح داده شد. همچنین کتاب صوتی «خرید مامان» برای بچه‌ها پخش شد و فعالیت‌های کلاسی مربوط به درس نیز انجام گردید. با سپاس از همراهی و توجه همیشگی شما
تکلیف: لطفاً فعالیت درس چهارم در منزل انجام شود تا یادگیری کامل‌تر شود با سپاس از همراهی ارزشمند شما اولیای مهربان

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس فعالیت صفحه 14 کتاب علوم را با دختران گلم انجام دادیم و مفهموم کلمات rough (سخت) smooth (نرم) را یاد گرفتیم.

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: صفحه 21 ریاضی انجام شد. دختران عزیزم جمع و تفریق ها را به صورت ستونی نوشتند و زیرهم نویسی را یاد گرفتند.

علوم دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
تکلیف: گل نازم درس 1 و 2 علوم را با دقت و کامل از کتابکار علوم بخوان فردا پرسیده میشود.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: پرسش کلمات درس 2 و 3 انجام شد. نگارش صفحه 26 در کلاس انجام شد.
تکلیف: دخترگلم صفحه 26 نگارش را با خط خوش کامل کن.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 12و13 تدریس شد اتصال ب به دال آموزش داده شد
تکلیف: صفحات 12و13 تمرین وتکمیل شوند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و فرد را یاد گرفتیم و تمرین صفحه 10 کتاب ریاضی را حل کردیم .

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: شروع فصل دوم ریاضی ، مرور جمع و تفریق ده تایی انجام شد، دختران عزیزم با دست ورزی جمع و تفریق انجام دادند.
تکلیف: دخترگلم تمرینات ریاضی دفترت را با دقت انجام بده.

علوم دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: مرور و پرسش و پاسخ کلاسی از درس 1 و 2 انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: روانخوانی درس سوم فارسی ( خرس کوچولو) انجام شد. کلمات دارای ارزش‌املایی مشخص شد. طرح درس تلفیقی ریاضی و فارسی( علامت های نگارشی) انجام شد. داستان الوین و فندوق خوانده شد.
تکلیف: دختر گلم کلمات هم معنی و مخالف درس سوم( خرس کوچولو) را بخوان فردا پرسیده می شود.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: تمرین امروز پر از انرژی بود! بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگ‌تر بازی کنن قدم‌به‌قدم داریم به رالی واقعی فوتبال‌مون نزدیک می‌شیم!

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درس سوم تدریس شد. ( غذا را نه آهسته و نه سریع بخوریم )
تکلیف: خودتان را در زمان غذا خوردن نقاشی کنید.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: