1404/07/30
نگارش دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
نگارش صفحه 29 در کلاس انجام شد.
هنر دوم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
نقاشی جلسه قبل را با موضوع زباله و تفکیک زباله با آبرنگ و گواش تکمیل کردند.
ورزش دوم
مدرس:
باقرزاده، آیلار
فعالیت:
کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر
رشته فوتبال
شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال
هوش و ریاضی
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
کتاب هوش و ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم پیک ارمغان شماره 5 را با دقت کامل کن. (برای روز شنبه یک ماسک مقوایی خرگوش درست کن و یک ظرف خوراکی سالم همراه خود بیاور)
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس راجع به حالت مایع صحبت کردیم و یاد گرفتیم که حالت مایع چه ویژگی هایی دارد.
و مثال های مختلف از حالت مایع مانند آب ، آبمیوه و قهوه و ... را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف:
دختر نازم جمله زیر را چندین بار تکرار و تمرین کن و در ذهن خود بسپار.
A liquid takes the shape of its container.
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
حرکات آموزش داده شده مرور شد.
تمرینات مربوط به مفهوم کیش انجام شد .
دانش آموزان با مفهوم سوار ، سوار سبک و سوار سنگین آشنا شدند.
1404/07/29
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
آموزش تقریب با قصه گویی انجام شد.صفحه 23 ریاضی حل شد.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
تمرینات کتابکار فارسی درس سوم انجام شد.
تکلیف:
عزیزم از درس سوم(خرس کوچولو) فقط کلماتی که 3 نقطه دارند را پیدا کن و بنویس.
املا دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
املای تشخیصی درس سوم فارسی جهت تقویت حافظه دیداری انجام شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس تایپ و ویرایش در Word
موضوع درس: آشنایی با صفحه سفید، منوی Home و تمرین اندازهی فونتها
هدف: آشنایی دانشآموزان با محیط برنامهی Word و یادگیری کلیدهای کاربردی کیبورد
مباحث تدریسشده:
1. ایجاد صفحه سفید (Blank Document):
دانشآموزان یاد گرفتند چگونه یک برگهی جدید برای نوشتن باز کنند.
2. شناخت برگه Home:
آشنایی با گزینههای اصلی مثل اندازه فونت (Font Size)، رنگ متن، و ترازبندی نوشتهها.
3. تغییر اندازهی فونت در سه خط:
بچهها تمرین کردند که در سه خط، با اندازههای مختلف (مثلاً 14، 18 و 24) بنویسند تا تفاوت اندازهها را ببینند.
4. کلید Enter:
برای رفتن به خط بعدی در تایپ تمرین شد.
5. کلید Shift:
توضیح داده شد که با نگه داشتن آن میتوان حروف بزرگ نوشت یا حروف خاص را ایجاد کرد.
6. تمرین حرف "آ":
آموزش داده شد که برای نوشتن حرف "آ" (آ کلاهدار) باید Shift + حرف "ا" را با هم بزنند.
فعالیت کلاسی:
دانشآموزان در سه خط با اندازه فونتهای مختلف نوشتند و چند جملهی کوتاه تایپ کردند تا با کلیدها بهتر آشنا شوند.
تکلیف:
یک خاطره از کلاس درس اول دبستان خود را در سه خط بنویسید
برنامهی Word یک صفحه سفید باز کنید.
2. در سه خط بنویسید:
خط اول: اندازه فونت 14
خط دوم: اندازه فونت 18
خط سوم: اندازه فونت 24
3. در یکی از خطها از حرف «آ» استفاده کنید.
یا به ایمیل زیر ارسال کنید:
mo.taheri.it@gmail.com
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس اعداد زوج و اعداد فرد بطور کامل به دختران گلم تدریس شد .
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
توضیح حریم شخصی در مکانهای مختلف . پخش فیلم حریم شخصی ( مراقبت کودکانه ) ست. پخش فیلم احترام به حریم خصوصی ( با اجازه ) .
تکلیف:
یک علامت برای حریم شخصی نقاشی کنید .
1404/07/28
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
صفحه 22 کتاب ریاضی انجام شد.جمع و تفریق ده تایی تمرین شد.
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
پرسش و پاسخ درس 1 و 2 علوم انجام شد، دختران عزیزم بسیار عالی تمرین کرده و پاسخ دادند از همراهی شما سپاسگزارم.
نگارش دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
حکایت راه سلامتی در کلاس خوانده شد/املا دان کتابکار فارسی درس سوم انجام شد/نگارش صفحه 27 و 28 انجام شد.
تکلیف:
گل نازم نگارش صفحه 27 و 28 را با خط خوش کامل کن.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس چهارم برای دانشآموزان تدریس شد. کلیپ آموزشی مرتبط با درس پخش گردید و موضوع خرید مشترک بین اعضای خانواده بهصورت مفصل و همراه با مثالهای کاربردی توضیح داده شد. همچنین کتاب صوتی «خرید مامان» برای بچهها پخش شد و فعالیتهای کلاسی مربوط به درس نیز انجام گردید.
با سپاس از همراهی و توجه همیشگی شما
تکلیف:
لطفاً فعالیت درس چهارم در منزل انجام شود تا یادگیری کاملتر شود
با سپاس از همراهی ارزشمند شما اولیای مهربان
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس فعالیت صفحه 14 کتاب علوم را با دختران گلم انجام دادیم و مفهموم کلمات rough (سخت) smooth (نرم) را یاد گرفتیم.
1404/07/27
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
صفحه 21 ریاضی انجام شد. دختران عزیزم جمع و تفریق ها را به صورت ستونی نوشتند و زیرهم نویسی را یاد گرفتند.
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
تکلیف:
گل نازم درس 1 و 2 علوم را با دقت و کامل از کتابکار علوم بخوان فردا پرسیده میشود.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
پرسش کلمات درس 2 و 3 انجام شد. نگارش صفحه 26 در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دخترگلم صفحه 26 نگارش را با خط خوش کامل کن.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 12و13 تدریس شد
اتصال ب به دال آموزش داده شد
تکلیف:
صفحات 12و13 تمرین وتکمیل شوند
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس اعداد زوج و فرد را یاد گرفتیم و تمرین صفحه 10 کتاب ریاضی را حل کردیم .
1404/07/26
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
شروع فصل دوم ریاضی ، مرور جمع و تفریق ده تایی انجام شد، دختران عزیزم با دست ورزی جمع و تفریق انجام دادند.
تکلیف:
دخترگلم تمرینات ریاضی دفترت را با دقت انجام بده.
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
مرور و پرسش و پاسخ کلاسی از درس 1 و 2 انجام شد.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
روانخوانی درس سوم فارسی ( خرس کوچولو) انجام شد. کلمات دارای ارزشاملایی مشخص شد. طرح درس تلفیقی ریاضی و فارسی( علامت های نگارشی) انجام شد. داستان الوین و فندوق خوانده شد.
تکلیف:
دختر گلم کلمات هم معنی و مخالف درس سوم( خرس کوچولو) را بخوان فردا پرسیده می شود.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
تمرین امروز پر از انرژی بود!
بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگتر بازی کنن
قدمبهقدم داریم به رالی واقعی فوتبالمون نزدیک میشیم!
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درس سوم تدریس شد. ( غذا را نه آهسته و نه سریع بخوریم )
تکلیف:
خودتان را در زمان غذا خوردن نقاشی کنید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان