فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 1

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: آموزش تقارن دو قسمتی انجام شد، صفحه 46 ریاضی کامل شد.
تکلیف: دخترخوبم ارمغان شماره 10 را انجام بده.

علوم دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: پرسش کلاسی علوم از درس 5 انجام شد. تمرینات کتابکار علوم حل شد.
تکلیف: عزیزم برای روز شنبه میتوانی همراه خود یک (وسیله کوچک) تولیدصدا یا ساز موسیقی همراه بیاوری.

نگارش دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: تمرینات نگارش در کلاس انجام شد.
تکلیف: دخترگلم صفحه 49 و 50 نگارش را با خط خوش کامل کن.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: پایه دوم آشنایی با کات (Cut)، کپی (Copy)، پیست (Paste) و کاربردهای آن‌ها در Word --- مباحثی که امروز آموزش داده شد 1 انتخاب متن بچه‌ها یاد گرفتند چطور با ماوس یا کیبورد یک کلمه یا جمله را هایلایت کنند تا بتوانند روی آن کار انجام دهند. 2 ابزار Copy (کپی) به دانش‌آموزان توضیح داده شد: Copy یعنی یک نسخه‌ی جدید از متن گرفته می‌شود متن اصلی سر جای خودش می‌ماند کودکان چند بار یک متن را کپی کردند و در جاهای مختلف پیست کردند 3 ابزار Cut (کات) آموزش داده شد: Cut یعنی برداشتن متن از جای قبلی متن از محل اصلی حذف شده و در محل جدید قرار می‌گیرد دانش‌آموزان متن‌ها را جابجا کردند و تفاوت Cut و Copy را در عمل دیدند 4 ابزار Paste (چسباندن) بچه‌ها یاد گرفتند: بعد از کات یا کپی، با Paste متن را در محل جدید قرار دهند جای‌گذاری در خط بعد، بین کلمات و اول یا آخر صفحه تمرین شد

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: مرور و پرسش ریاضی از ساعت و الگوهای دومرحله ای انجام شد.
تکلیف: دخترم کاربرگ ریاضی بارگزاری شده را در دفترت بنویس و با دقت انجام بده.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: دختران عزیزم از درس هفتم فارسی روانخوانی کردند، بخوان و بیندیش مورچه اشک ریزان خوانده شد. آموزش نشانه همزه در کلمات فارسی انجام شد.
تکلیف: دخترم کتابکار فارسی از صفحه 58 تا 61 تمریناتی که انجام نشده را کامل کن.

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: آشنایی با انواع فرم و اشکال آموزش داده شد.

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: صفحه 44 و 45 ریاضی بخش الگویابی انجام شد.کتابکار ریاضی تمرینات انجام شد.
تکلیف: دختر مهربانم تمرینات الگو را در دفتر با دقت انجام بده.

نگارش دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
تکلیف: دختر گلم نگارش صفحه 47 و 48 را کامل کن و از درس هفتم یک املای 8 خطی بنویس.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: حرف ل واتصالاتش به الف در صفحات 22و23 تدریس شد
تکلیف: صفحات 22و23 تمرین وتکمیل شود

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس نوشتن اعداد از 1 تا 100 را با دختران گلم تمرین کردیم .

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: صفحه 42 و 43 ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف: دختر گلم برای فعالیت صفحه 41 ریاضی ، شکل مربع انتهای کتاب را با قیچی ببر و روی خط های رسم شده را قیچی کن. حالا مربع شما به 7 تکه تقسیم شده است به هر شکل جالبی که دوست داری آن را روی کاغذ آ4 بچسبان و فردا همراه خود بیاور.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: روانخوانی درس هفتم فارسی با ایجاد انگیزه ماسک مشاغل انجام شد. کلمات دارای ارزش املایی گفته شد.
تکلیف: عزیزم 3 بار از درس هفتم روانخوانی کن و از کلمات مهم در دفتر یکبار بنویس.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: تمرین مینی‌والیبال در این جلسه با محوریت تقویت هماهنگی چشم و دست و آموزش پایه‌ای پاس و دریافت با پنجه مجموعه‌ای از تمرینات هدفمند اجرا شد. کنترل توپ با پنجه برای ایجاد حس تماس صحیح با توپ پاس به دیوار جهت افزایش دقت و مسیر‌دهی پاس دو نفره برای تقویت هماهنگی و زمان‌بندی دریافت با پنجه و انتقال توپ برای تثبیت فرم بدن در پایان جلسه، کودکان کنترل بهتری روی توپ پیدا کردند و توانستند اصول پایه‌ای پاس و دریافت با پنجه را با دقت بیشتری اجرا کنند.

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: تمرکز بر تنفس تمرین شد . درس 8 تدریس شد و درباره ترس صحبت کردیم . تمرینهای صفحه 36 در کلاس حل شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند. به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند . با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد. هدف اصلی بازی افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانش‌آموزان در تعامل با گروه اهداف جزئی و آموزشی 1.تقویت احساس ریتم بچه‌ها باید هم‌زمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتم‌شنوی و ریتم‌خوانی‌شان تقویت می‌شود. 2.بهبود هماهنگی چشم-دست هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر می‌شود. 3.افزایش توجه و تمرکز کودک باید ریتم را دنبال کند، جابه‌جایی «حلقه» را به‌موقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغل‌دستی را بگیرد. 4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت چون حرکت‌ها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و هم‌ریتمی در جمع بالا می‌رود. 5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث می‌شود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: