1404/08/24
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
سنجش مداد قرمز ریاضی برگزار شد. تمرینات مرور فصل دوم ریاضی انجام شد.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
کلمات دارای ارزش املایی درس ششم گفته شد.دختران عزیزم فایل صوتی حکایت خوش اخلاقی را شنیدند.
نگارش دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
نگارش صفحه 43 و 44 سوال 2 و 3 حل شد.
تکلیف:
دخترم درس کوشا و نوشا را 3 بار روانخوانی کن و صفحه 43 و 44 نگارش را خوش خط کامل کن.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
«مینیفوتبال در ساختار Small-Sided Games فرصتی است برای تقویت تصمیمگیری سریع، همکاری تیمی و کنترل توپ. در این مرحله، کودکان با فضاهای کوچکتر، لمس توپ بیشتر و درگیری هدفمند، مهارتهای بنیادی فوتبال را بهصورت کاربردی و لذتبخش تجربه میکنند.»
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درس کنترل خشم تدریس شد و توجه به تنفس و روش درست نفس کشیدن را در کلاس تمرین کردیم . تمرین صفحه 32 انجام شد .
تکلیف:
روش آموخته شده را به خانواده توضیح دهید. لطفاً هر روز هفته روش تنفس آموخته شده رو تمرین کنید و جدول صفحه 33را کامل کنید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
1404/08/21
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
تمرینات کتابکار فارسی درس ششم انجام شد.
هنر دوم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه اجرای رنگی نقاشی نمایشگاه انجام شد.
ورزش دوم
مدرس:
باقرزاده، آیلار
فعالیت:
چهارشنبه 21آبان
تقسیم بندی در دو تیم مختلف و شروع بازی اصلی فوتبال به صورت زمین کوچک در تمام پست های اصلی بازی فوتبال (و مدافع مهاجم و دروازهبان ...)
هوش و ریاضی
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
کتاب چهارهوش هفته هشتم انجام شد.
تکلیف:
دختر خوبم پیک ارمغان شماره 8 را با دقت انجام بده و کاربرگ ریاضی و تمرین دفترت را کامل حل کن. عزیزم برای پرسش شنبه از کتاب ریاضی و سوالات کاربرگ خیلی عالی تمرین کن.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس انواع حالت های ماده ( جامد ، مایع ، گاز ) را با استفاده از جمله سازی با مثال های مختلف مرور کردیم.
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
مفاهیم مربوط به کیش ، رفع کیش و مات تمرین شد .
تکلیف:
صفحه 11 و 12 کتاب
1404/08/20
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
تمرین ریاضی و حل مسئله با جمع و تفریق فرآیندی انجام شد.
تکلیف:
دخترم تمرین ریاضی دفترت را به روش فرآیندی انجام بده.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
روانخوانی درس ششم فارسی(کوشا و نوشا) انجام شد.
تکلیف:
عزیزم 3 بار از درس کوشا و نوشا روانخوانی کن و صفحه 42 نگارش را با خط خوش کامل کن.
املا دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
املای کلاسی از درس پنجم چوپان درست کار گفته شد. لطفا ملاحظه بفرمایید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس یاد گرفتیم اعداد 2 رقمی چه ویژگی هایی دارند و تمرین صفحه 17 کتاب را حل کردیم .
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
آموزش نکات مربوط به خارج و داخل آسانسور و اتیکت سینما اموزش داده شد . با بچه ها درباره قوانین آسانسور یک بازی کردیم.
1404/08/19
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
خانم ریاضی برگزار شد. آموزش و تمرین جمع و تفریق عدد های دو رقمی در جدول 1 تا 99 انجام شد. دختران عزیزم در کلاس ساعت را تمرین کردند.
تکلیف:
عزیزم تمرین های ریاضی دفترت را با دقت انجام بده.
املا دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
سنجش مداد قرمز فارسی برگزار شد.
تکلیف:
دخترگلم از درس پنجم (چوپان درست کار) 10 خط املا بنویس و برای املای فردا تمرین کن.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز مرور مباحث درسی انجام شد. مطالب با ذکر مثالهای مناسب توضیح داده شد و جمعبندی نهایی با همکاری و مشارکت دانشآموزان عزیز صورت گرفت.
تکلیف:
عزیزان کتاب داستان چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته میشود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس انواع آب و هوا و دمای مرتبط با آنها را با دختران گلم مرور کردیم.
1404/08/18
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
ادامه جمع و تفریق فرآیندی در کلاس تمرین شد.دختران عزیزم پای تخته و در دفتر تمرین کردند.
تکلیف:
عزیزم جمع و تفریق های دفترت را با دقت انجام بده.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
تکلیف:
دخترگلم برای پرسش مهم فردا درس 1 و 2 فارسی (کتابخانه کلاس ما و مسجد محله ی ما) را با دقت از کتاب و کتابکارفارسی ( کلمات هم معنی و مخالف، واژه سازی ها بیاموز و بگو ها ، املا و روانخوانی) را تمرین کن.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
با توجه به اردو دانشآموزان عزیز تدریس نداشتیم
تکلیف:
تکالیف هفته گذشته تا صفحه 19 تمرین وتکمیل شود
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز برنامه اردو اجرا شد.