فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 1

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: سنجش مداد قرمز ریاضی برگزار شد. تمرینات مرور فصل دوم ریاضی انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: کلمات دارای ارزش املایی درس ششم گفته شد.دختران عزیزم فایل صوتی حکایت خوش اخلاقی را شنیدند.

نگارش دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: نگارش صفحه 43 و 44 سوال 2 و 3 حل شد.
تکلیف: دخترم درس کوشا و نوشا را 3 بار روانخوانی کن و صفحه 43 و 44 نگارش را خوش خط کامل کن.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: «مینی‌فوتبال در ساختار Small-Sided Games فرصتی است برای تقویت تصمیم‌گیری سریع، همکاری تیمی و کنترل توپ. در این مرحله، کودکان با فضاهای کوچک‌تر، لمس توپ بیشتر و درگیری هدفمند، مهارت‌های بنیادی فوتبال را به‌صورت کاربردی و لذت‌بخش تجربه می‌کنند.»

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درس کنترل خشم تدریس شد و توجه به تنفس و روش درست نفس کشیدن را در کلاس تمرین کردیم . تمرین صفحه 32 انجام شد .
تکلیف: روش آموخته شده را به خانواده توضیح دهید. لطفاً هر روز هفته روش تنفس آموخته شده رو تمرین کنید و جدول صفحه 33را کامل کنید.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: حلقه ها را به صورت یک دایره چیده و‌دانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همین‌کار تا آخر تکرار میشود. اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتم‌وگیم 1.تقویت درک ریتم و ضرب‌آهنگ این بازی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا شمارش ریتم‌های پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیت‌های هماهنگ‌شده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند. 2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربه‌زدن با کاپ‌گیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی می‌شود. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف قدم‌برداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربه‌زدن دقیق کاپ‌گیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین می‌شوند. 4.افزایش تمرکز و توجه پایدار دانش‌آموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربه‌ها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز می‌شود. 5.تقویت مهارت‌های گروهی و یادگیری مشارکتی حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با هم‌کلاسی‌ها و حفظ نظم جمعی، مهارت‌های تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا می‌دهد. 6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک می‌شود. 7.افزایش اعتمادبه‌نفس در اجرا اجرای هماهنگ فعالیت‌ها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند. بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: تمرینات کتابکار فارسی درس ششم انجام شد.

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه اجرای رنگی نقاشی نمایشگاه انجام شد.

ورزش دوم

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: چهارشنبه 21آبان تقسیم بندی در دو تیم مختلف و شروع بازی اصلی فوتبال به صورت زمین کوچک در تمام پست های اصلی بازی فوتبال (و مدافع مهاجم و دروازه‌بان ...)

هوش و ریاضی

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: کتاب چهارهوش هفته هشتم انجام شد.
تکلیف: دختر خوبم پیک ارمغان شماره 8 را با دقت انجام بده و کاربرگ ریاضی و تمرین دفترت را کامل حل کن. عزیزم برای پرسش شنبه از کتاب ریاضی و سوالات کاربرگ خیلی عالی تمرین کن.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس انواع حالت های ماده ( جامد ، مایع ، گاز ) را با استفاده از جمله سازی با مثال های مختلف مرور کردیم.

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: مفاهیم مربوط به کیش ، رفع کیش و مات تمرین شد .
تکلیف: صفحه 11 و 12 کتاب

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: تمرین ریاضی و حل مسئله با جمع و تفریق فرآیندی انجام شد.
تکلیف: دخترم تمرین ریاضی دفترت را به روش فرآیندی انجام بده.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: روانخوانی درس ششم فارسی(کوشا و نوشا) انجام شد.
تکلیف: عزیزم 3 بار از درس کوشا و نوشا روانخوانی کن و صفحه 42 نگارش را با خط خوش کامل کن.

املا دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: املای کلاسی از درس پنجم چوپان درست کار گفته شد. لطفا ملاحظه بفرمایید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس یاد گرفتیم اعداد 2 رقمی چه ویژگی هایی دارند و تمرین صفحه 17 کتاب را حل کردیم .

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: آموزش نکات مربوط به خارج و داخل آسانسور و اتیکت سینما اموزش داده شد . با بچه ها درباره قوانین آسانسور یک بازی کردیم.

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: خانم ریاضی برگزار شد. آموزش و تمرین جمع و تفریق عدد های دو رقمی در جدول 1 تا 99 انجام شد. دختران عزیزم در کلاس ساعت را تمرین کردند.
تکلیف: عزیزم تمرین های ریاضی دفترت را با دقت انجام بده.

املا دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: سنجش مداد قرمز فارسی برگزار شد.
تکلیف: دخترگلم از درس پنجم (چوپان درست کار) 10 خط املا بنویس و برای املای فردا تمرین کن.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز مرور مباحث درسی انجام شد. مطالب با ذکر مثال‌های مناسب توضیح داده شد و جمع‌بندی نهایی با همکاری و مشارکت دانش‌آموزان عزیز صورت گرفت.
تکلیف: عزیزان کتاب داستان چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته می‌شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس انواع آب و هوا و دمای مرتبط با آنها را با دختران گلم مرور کردیم.

ریاضی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
فعالیت: ادامه جمع و تفریق فرآیندی در کلاس تمرین شد.دختران عزیزم پای تخته و در دفتر تمرین کردند.
تکلیف: عزیزم جمع و تفریق های دفترت را با دقت انجام بده.

فارسی دوم

مدرس: سفیداری، مریم سادات
تکلیف: دخترگلم برای پرسش مهم فردا درس 1 و 2 فارسی (کتابخانه کلاس ما و مسجد محله ی ما) را با دقت از کتاب و کتابکارفارسی ( کلمات هم معنی و مخالف، واژه سازی ها بیاموز و بگو ها ، املا و روانخوانی) را تمرین کن.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: با توجه به اردو دانش‌آموزان عزیز تدریس نداشتیم
تکلیف: تکالیف هفته گذشته تا صفحه 19 تمرین وتکمیل شود

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز برنامه اردو اجرا شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: