فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لیلیوم 1

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: درزنگ اول ،رفع اشکال ریاضی صورت گرفت . درزنگ دوم ارزیابی ریاضی انجام شد .
تکلیف: ابتدا ویدیو ارسال شده رابا دقت نگاه کنید .نکات مهم ویدیو شامل محور و شکل و عملیات ریاضی راحتما در دفتر ریاضی بنویسید .(قبلا تدریس صورت گرفته است). سپس صفحات 34و35کتاب ریاضی آموزش و پرورش راانجام دهید .(کامل و تمیز و درست)

علوم پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: دو صفحه ی اول مرور و مجدد پرسش و پاسخ انجام گرفت .مراحل تشکیل فسیل در دریاها تدریس شد .
تکلیف: حتما تا ابتدای مبحث، اطلاعاتی که فسیل ها می دهند با دقت برای روز (دوشنبه )مطالعه شود .ازهمه خواهم پرسید .برای روز دوشنبه به صورت خلاق اطلاعاتی درمورد انقراض دایناسورها همراه با نقاشی یا تصویری مصور که نشاندهنده ی خلاقیت در کنار درک درس میباشد تهیه کرده و بیاورید (امتیازی و اجباری )می توان کاردستی ،مولاژ ،نقاشی،ماکت.و ...باشد از برنامه پینترست هم می توانید ایده بگیرید .

فارسی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: بخوان و بیندیش (گلدان خالی) و حکایت (زیرکی)تدریس شد .نکات مهم درکتاب نوشته شد .
تکلیف: با توجه به اینکه کل درس چنارو کدوبن و مباحث و نکات آن روز چهارشنبه گفته شده است .جعبه ی کلمات و کل سوالات کتاب کار درس5کامل و تمیز انجام شود . همچنین درس کامل مطالعه شود .فرداازهمه خواهم پرسید (معنی شعر چنارو کدوبن و نکات گفته شده +جعبه ی کلماتی که باید بنویسید )

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: صافی، الهام
تکلیف: درس 6برای فردا پیشخوانی شود .حتما اگر نیاز هست اطلاعاتی خارج از مباحث کتاب برای توضیح فردا جمع آوری کنید .

ورزش پنجم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: تست دوی سرعت نیمه استقامت و سرعت گرم کردن تخصصی برای دویدن و پرتاب توپ تست دارت تست پرتاب توپ تست طناب زنی سرعتی آموزش شوت ساده بسکتبال

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز دوره مبحث مثلثات در کلاس انجام شد و فعالیت های صفحه 22 کتاب تکمیل شد.
تکلیف: برای روز سه شنبه دانش آموزان عزیز مبحث زاویه ها و مثلثات را جهت ارزشیابی کلاسی، مطالعه کافی داشته باشند. کاربرگ ضمیمه شده در دفتر را جهت تمرین بیشتر انجام دهند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: بچه ها را به گروه های دو نفره تقسیم کرده و به صورت اتفاقی به هر گروه یک موقعیت مرتبط با فضای مجازی داده شد و هر گروه نظر و واکنش خود را درباره آن نوشتند. درباره موضوع هر گروه در کلاس صحبت شد .
تکلیف: در یک برگه A4 یک پوستر درباره رفتارهای درست و نادرست در فضای مجازی تهیه کنید.

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: صفحه ی 33درکلاس کامل بررسی شد.قسمت ابتدایی ضرب کسر درکسر با عملیات ریاضی و شکل تدریس شد و دانش اموزان موارد را در دفتر نوشتند .سوالات جزوه ریاضی بررسی شد
تکلیف: ابتدا کتاب ریاضی آموزش و پرورش از صفحه ی اول کتاب تا ص31رابا دقت و سوال به سوال و نکته به نکته مخصوصا سوالات هایلایتی را یک بار درخانه تمرین کنید . سپس کتاب کار تا آخر جمع و تفریق اعداد مخلوط را همچنین تمرین کنید . بعد یک نمونه سوال قرار داده شده با دقت سوالات را حل کنید به خودتان زمانبندی بدهید و هر 7سوال در 30دقیقه پاسخ داده شود . درزمان اضافی نمونه سوالات کپی گرفته شده و نکات دفتر هم حتما مرور شود .

علوم پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: تدریس محل تشکیل فسیل (صفحه ی دوم فصل 4)انجام شد .

فارسی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: تدریس درس چنارو کدوبن انجام شد .انیمیشن مربوطه گذاشته شد .کلمات مهم هایلایت شد .درست و نادرست و درک مطلب و واژه آموزی گفته شد .مطالب شعر و نمات مناظره و جان بخشی گفته شد .

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: ارزیابی اجتماعی درس 1تا5انجام میشود .

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: اولیای گرامی، سلام و وقت بخیر امروز درس هفتم تدریس شد. کلیپ آموزشی مربوط به درس در گروه کلاس قرار داده شد. فعالیت‌های کلاسی با همکاری و مشارکت دانش‌آموزان عزیز انجام گرفت و مفهوم درس با مثال‌های متنوع و کامل برای بچه‌ها توضیح داده شد. با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف: لطفا تکالیف منزل مربوط به درس هفتم انجام شود و کتاب صوتی چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: دانش آموزان دو به دو رو به روی هم ایستاده و جلوی آن ها روی زمین کاپ گیم گذاشته و با شنیدن ریتم بعدی موزیک دست همدیگر را گرفته و با پای خود کاپ گیم رو برداشته و بالا میبرند این بازی با هدف: 1.تقویت هماهنگی حرکتی بین دست، پا و شنیدن ریتم 2.افزایش تمرکز و دقت شنیداری نسبت به تغییرات ریتم موسیقی 3.بهبود مهارت‌های کار گروهی و همکاری بین دو دانش‌آموز 4.تقویت حس تعادل و کنترل بدن 5.افزایش سرعت واکنش و هماهنگی عصبی-عضلانی 6.ایجاد نشاط، تعامل و انگیزه‌ی یادگیری در کلاس بازی 2: دو صف دانش آموزان تشکیل میدهند و جلوی هر صف یک برج 4 طبقه چیده شده که هر طبقه برج یک رنگ است و دانش آموزان به ترتیب باید بروند و از انتخای صف طبق برج رنگ ها را بچینند اهداف این بازی: 1.تقویت دقت و تمرکز بصری دانش‌آموز برای تشخیص ترتیب رنگ‌ها و قرار دادن صحیح آن‌ها نیاز به توجه و تمرکز دارد. 2.افزایش هماهنگی حرکتی حرکت از صف تا برج، برداشتن و قرار دادن قطعات، موجب هماهنگی بین چشم، دست و بدن می‌شود. 3.تقویت مهارت حل مسئله و برنامه‌ریزی ذهنی دانش‌آموز باید قبل از اقدام، رنگ‌ها را تحلیل و ترتیب درست را انتخاب کند. 4.افزایش سرعت عمل سالم و مدیریت زمان بازی به شکل گروهی و رقابتی اجرا می‌شود و زمان نقش مهمی دارد. 5.تقویت حس مسئولیت نسبت به گروه هر دانش‌آموز بخشی از پیشرفت تیم را بر عهده دارد و عملکرد او روی نتیجه گروه تأثیر مستقیم دارد. 6.تقویت مهارت‌های کار تیمی و همکاری دانش‌آموزان یاد می‌گیرند در عین بازی، به نفع گروه عمل کنند، حمایت کنند و نوبت را رعایت کنند. 7.ایجاد انگیزه، نشاط و انرژی مثبت در جریان یادگیری بازی موجب ایجاد فضای شاد و فعال در کلاس می‌شود

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز دوره مبحث چرخه اب در کلاس انجام شد.
تکلیف: برای روز دوشنبه دانش آموزان مطالعه کافی جهت ارزشیابی فصل دوم داشته باشند.

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: ص 30ریاضی آموزش و پرورش انجام شد .ارزیابی استعداد فضایی صورت گرفت .

علوم پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: ویدیو تشکیل فسیل و انقراض دایناسورها گذاشته شد و دانش آموزان تماشا کردند .در حین تماشا پرسش و پاسخ صورت گرفت .بعد از آن دانش آموزان طبق کاوشگری صفحه ی 27اث اجسام را روی گل مجسمه سازی نشان دادند .سپس کاوشگری ص30کتاب آموزش و پرورش و ساخت فسیل را انجام دادند .

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: صافی، الهام
تکلیف: برای فردا درس 1تا5کتاب اجتماعی آموزش پرورش و سپس علوی رابا دقت مطالعه کنید .خط به خط مطالب را بخوانید .

هنر پنجم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: به علت اردو رفتن دانش آموزان، کلاس تشکیل نشد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: مدیریت استرس(پذیرش واقعیت) داستان کتاب مهارت های زندگی خوانده شد و بعد از توضیح موضوع پذیرش واقعیت ها در زندگی و بحث و گفتگو یه فعالیت کلاسی انجام شد. مثال هوایی از چند دختر همسال فرضی که در زندگی با چالشی جدی مواجه هستند مطرح شد و از دانش آموزان خواسته شد به این دختر در پذیرش مشکل و حل مسأله کمک کنند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه ی 20 و 21 کتاب را تکمیل کنید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز دوره مبحث مثلثات و زاویه ها در کلاس انجام شد و فعالیت صفحه 21 در‌کلاس انجام شد.

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: تدریس ضرب کسر درعدد انجام شد .دانش آموزان دست ورزی انجام دادند .در دفتر مطالب مهم نوشته شد .مسابقه ی خانم ریاضی انجام شد .
تکلیف: ریاضی آموزش و پرورش صفحات ،32و33رابا دقت انجام دهید .از جزوه ی ریاضی سوالات 16-17-61-41-33-23-19-18-71-76را کامل و با راه حل انجام دهید .

علوم پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: صفحه ی 42 تا ابتدای بیشتر بدانیم تدریس شد ،توضیح داده شد .
تکلیف: فردا این قسمت حتما پرسیده خواهد شد .دانش آموزان برای فردا وسایل زیر را همراه داشته باشند . (خاک یا گل رس -صدف-دکمه حدود 3یا 4عدد -ماکارونی شکل دار - خاک معمولی - کاج - سنگ ریزه یا خاک مایه یا شن-پوست گردو و فندق و یا پسته ) دخترانم اجباری نیست هر کس دوست داشت بیاورد .

فارسی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: ارزیابی مداد قرمز 1فارسی انجام شد .

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: صافی، الهام
تکلیف: دخترانم اجتماعی درس 5را خیلی خوب بخوانید .

هدیه‌های آسمان پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: درس 5روی درس تدریس شد .متن درس کامل توضیح داده شد .

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان ساخت سازه ی آسانسور را شروع کردند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز صفحه 19 کتاب مبحث condensation همراه فعالیت کلاسی به دانش اموزان عزیز تدریس شد. نمودار صفحه 20 در کلاس تکمیل شد و متن صفحه 18 روخوانی شد.
تکلیف: برای چهارشنبه دانش اموزان از صفحات 17,18,19,20 مطالعه کافی جهت پرسش کلاسی داشته باشند.

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: تدریس ضرب عدد در کسر درپای تابلو انجام شد .دانش آموزان مطالب را در دفترهایشان نوشتند .
تکلیف: دانش آموزان برای فردا از چهار شکل مربع و مستطیل و دایره و مثلث از هر کدام به اندازه هایی که درکلاس گفتم 6عدد با مقوای سفید یا زرد درست کنید و همراه داشته باشید .

فارسی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: نگارش درس 4کامل انجام شد .نمونه سوال فارسی به صورت گروهی درکلاس برگزار شد .
تکلیف: فردا درس 1تاآخر 4فارسی ،ص 38 آموزش و‌پرورش راابتدا با دقت مطالعه کنید .سپس از کتاب کار با دقت تمام مطالب را بخوانید .سپس کتاب نگارش را تااخر درس 4مطالعه کنند .تمام مباحث فعل ،فاعل،نهاد،مفعول،صفت،معنی شعر ،شعر حفظی ،علایم نگارشی با دقت مطالعه شود .

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: دانش آموزان درکلاس درس 5را مطالعه کردند .

قرآن پنجم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. تکرار وتمرین موارد حروف ناخوانا.
تکلیف: دانش آموزان عزیز ص2 موارد ناخوانا مطالعه کنند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: حرف ف واینکه زمانی که ف در ابتدا وتنها در انتها کلمه بیاید به شکل پر وزمانی که با اتصال بیاید به شکل توخالی وبیضی شکل نوشته می شود با ترسیم شکل برای دانش آموزان عزیزم توضیح داده شد
تکلیف: صفحات 20و21 تمرین وتکمیل شود

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس آشنایی با انیمیشن و داستان‌نویسی با هوش مصنوعی موضوع درس: مشاهده‌ی فیلم آموزشی درباره‌ی انواع انیمیشن‌ها و تمرین داستان‌نویسی با هوش مصنوعی هدف: آشنایی دانش‌آموزان با سبک‌های مختلف انیمیشن، نحوه‌ی شکل‌گیری ایده و نوشتن داستان با کمک ابزارهای هوش مصنوعی. مباحث تدریس‌شده: 1. نمایش فیلم آموزشی: در ابتدا فیلمی درباره‌ی انواع انیمیشن‌ها پخش شد و دانش‌آموزان با نمونه‌های مختلف آشنا شدند: انیمیشن دوبعدی (2D) انیمیشن سه‌بعدی (3D) استاپ‌موشن (Stop Motion) انیمیشن دست‌ساز (Frame by Frame) 2. بحث و گفت‌وگو درباره فیلم: درباره‌ی نحوه‌ی ساخت انیمیشن‌ها صحبت شد و دانش‌آموزان گفتند کدام نوع انیمیشن را بیشتر دوست دارند و چرا. 3. آشنایی با هوش مصنوعی در داستان‌نویسی: توضیح داده شد که هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها در ساخت ایده و نوشتن سناریو برای انیمیشن کمک کند. 4. تمرین عملی با Copilot: دانش‌آموزان با Copilot تمرین کردند تا با چند جمله‌ی ساده، داستانی کوتاه و خلاقانه برای ساخت انیمیشن بنویسند. فعالیت کلاسی: هر دانش‌آموز با کمک Copilot یک ایده‌ی داستانی نوشت و در گروه درباره‌ی شخصیت‌ها و پیام داستانش توضیح داد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: