1404/08/17
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
سوالات ارمغان 5کامل انجام شد .
سوالات هدیه ارمغان 7و6میز انجام شد .
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
سنجش علوم مداد قرمز 1 انجام شد .
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
سوالات درس 4کتاب نگارش انجام شد .
تکلیف:
ویدیو داستان صوتی ص38 فارسی آموزش و پرورش درتلگرام ارسال شد با توجه به داستان و گوش دادن به آن با ،دقت سوالات را درکتاب فارسی انجام دهید .
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث انواع مثلت ها به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز سه شنبه نام انواع مثلث ها و توضیح مربوط به انها مطالعه شود.(کادر سبز رنگ صفحه 21)
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درباره تعامل در فضای مجازی و حفظ حریم شخصی صحبت شد . این قانون که اگر میخواهیم چیزی را به اشتراک بگذارید که مرتبط به شخص دیگر میشود حتما باید از او اجازه بگیریم .
تکلیف:
درصورت امکان یک پیام صوتی با رعایت قوانین آموزش داده شده در پرتال بارگذاری کنید. ممنونم
1404/08/14
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
ریاضی صفحه ی 31ریاضی آموزش وپرورش و41 و. 42 43و44کتاب کار ریاضی بررسی و چک شد .ارمغان 6قسمت ریاضی انجام شد .
تکلیف:
برای روز شنبه ارمغان 7کامل و تمیز درخانه حل شود .
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
کتاب کار درس 5انجام شد .پرسش و پاسخ صورت گرفت .
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
دخترانم مطالعه درس هدیه و قرآن را به طور مروری درس هدیه تا 4و درس قرآن تا2 با دقت مطالعه شود .
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
به اطلاع میرساند درس ششم با مشارکت فعال دانشآموزان تدریس شد. فعالیتهای کلاسی مرتبط انجام گرفت و کلیپ آموزشی مربوط به درس در کلاس قرار داده شد.
با سپاس از همراهی و همکاری شما
تکلیف:
خواهشمند است فعالیت منزل مربوط به درس ششم توسط دانشآموزان انجام شود.
کتاب «پسانداز میکنم» نیز در گروه بارگذاری میشود.
تکالیف منزل هفته آینده بررسی خواهد شد و به دانشآموزان کوشا کارت امتیاز اهدا میشود.
لطفاً تکالیف درسهای قبلی نیز حتماً انجام شوند.
با سپاس از همراهی و همکاری صمیمانه شما
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
کلاس ریتم و گیم
تاریخ: 1404/08/14
گزارش بازی: برج تعادل
نام بازی: برج تعادل
اهداف آموزشی و تربیتی:
تقویت همکاری گروهی و روحیهی کار تیمی
افزایش تمرکز، دقت و هماهنگی چشم و دست
پرورش مهارتهای حرکتی درشت (دویدن، برداشتن، چیدن)
یادگیری نظم، رعایت نوبت و پیروی از قوانین گروهی
افزایش سرعتعمل و واکنش به فرمان مربی
تقویت احساس مسئولیت نسبت به عملکرد گروه
نتیجه و بازخورد:دانشآموزان در طول بازی با انرژی و هیجان بالا شرکت کردند. بازی باعث ایجاد تعامل مثبت بین اعضای هر گروه و افزایش حس همدلی شد. در پایان، بچهها دربارهی دلایل برنده یا بازنده شدن خود صحبت کردند و یاد گرفتند که تمرکز و هماهنگی گروهی چقدر اهمیت دارد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث تبخیر صفحه 18 به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز دوشنبه متن نوشته شده دردفترمطالعه شود.
1404/08/13
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تمرینات ص31کتاب ریاضی آموزش و پرورش تا سوال 4بررسی شد .
تکلیف:
دخترانی که سوالات کتاب کارریاضی مبحث جمع و تفریق اعداد مخلوط را کامل نکردند حتما حتما امروز بنویسیند .
هم چنین یک کاربرگ جمع و تفریق به دانش آموزان داده شد تا در دفتر بچسبانند و با دقت و تمیز و راه حل پاسخها را بنویسند .
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
دخترانم برای فردا اجتماعی را ابتدا از کتاب آموزش و پرورش ،سپس متن کتاب کار با دقت درس 5را مطالعه کنید نقشه ی کتاب خیلی خوب خوانده شود .سپس کتاب کار اجتماعی درس 5 انجام شود .
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
اجرای رنگی طرح تایید شده اصلی نمایشگاه نقاشی انجام شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس(استفاده از روش حل مسأله)
در این جلسه با استفاده از یک معما و بازی سرگرم کننده ی ریاضی به دانش آموزان آموزش داده شد که در مواقع بحرانی و مشکل به جای عکس العمل های هیجانی منفی بر روی مسأله و راه حل های مختلف متمرکز شوند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه ی 19 کتاب را تکمیل کنید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مفهوم حرکت جهت عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت به دانش اموزان عزیز تدریس شد و فعالیت های صفحات 19 و 20 در کلاس انجام شد.
1404/08/12
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تمرینات صفحه ی 28و29و30کتاب ریاضی آموزش و پرورش تدریس شد .تفریق اعداد مخلوط روی محور و شکل تدریس شد .
تکلیف:
فردا صفحات 31کتاب ریاضی آموزش و پرورش و صفحات 41 و 42 کتاب ریاضی علوی با دقت و نوشتن راه حل انجام شود .نکات گفته شده درمورد فصل کسرها و جمع و تفریق کسرها از دفترریاضی مطالعه و تمرین شود .
فردا کوئیز کلاسی ،کتبی فقط از جمع و تفریق اعداد مخلوط و کسرها داریم.
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
فعالیت کلاسی و تمرین فصل 3انجام شد .
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
درس 4هدیه های آسمانی درکلاس مرور و نکات مهم مجددا بررسی شد .
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه قاب عکس ها و پایه ی قاب عکس ها کامل شد .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز دوره فصل یک در کلاس انجام شد.
و مبحث چرخه اب از فصل دو، صفحه 17 همراه فعالیت کلاسی به دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف:
برای روز چهارشنبه متن پایین صفحه 17 مطالعه شود و پس از مطالعه دقیق دانش آموزان عزیز برداشت و درک خود از متن را در دفتر بنویسد.
1404/08/11
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
ریاضی آموزش و پرورش ص 27 در کلاس انجام شد .
تکلیف:
ص29کتاب ریاضی آموزش وپرورش با دقت انجام شود .
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
علوم تا صفحه ی 34کتاب کار تدریس شد .
تکلیف:
ابتدا فصل 3علوم با دقت مطالعه شود (1ساعت).
سپس تمرینات ص35تا39کتاب کار علوم با دقت انجام شود .
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
جعبه ی کلمات درس4گفته شد .ص36تا39کتاب کار فارسی انجام شد .
تکلیف:
فقط جعبه ی کلمات درس4با دقت مطالعه شود .
املادان ص36کتاب کارفارسی و سوال 10کتاب کار ص38فارسی با دقت انجام شود.
کسانی که روس درس را روان خوانی نکردند حتما فردا 3بار درس را روان خوانی کنند.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تدریس درس 5اجتماعی انجام شد .مطالب درکلاس توضیح داده شد .
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از 22تا 29 تدریس گردید
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص 28 روخوانی گردد اتصالات انجام شود.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال حرف ب به دال تدریس شد
تکلیف:
صفحات 26 و27 شعر و18 و19 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
تدریس امروز - درس کار با Copilot
موضوع درس: آموزش سناریونویسی و داستانپردازی برای ساخت انیمیشن
هدف:
آشنایی دانشآموزان با مراحل نوشتن سناریو، شخصیتپردازی و چگونگی تبدیل ایده به داستان با کمک هوش مصنوعی (Copilot).
مباحث تدریسشده:
1. آشنایی با سناریونویسی (Story & Script Writing):
توضیح داده شد که هر انیمیشن یا فیلم از یک سناریو شروع میشود یعنی داستانی که صحنهبهصحنه نوشته میشود.
2. شناخت صحنهها (Scenes):
یاد گرفتند که هر بخش از داستان یا گفتوگو یک صحنه است و باید مشخص شود چه اتفاقی در هر صحنه میافتد.
3. شخصیتپردازی (Character Design):
دربارهی ویژگیهای ظاهری و رفتاری شخصیتها صحبت شد و دانشآموزان برای شخصیتهای خود نام و ویژگی تعیین کردند.
4. کار با Copilot برای نوشتن داستان:
دانشآموزان یاد گرفتند چطور با نوشتن چند جمله، از Copilot بخواهند تا در ادامهی داستان کمکشان کند.
5. نمونه تمرین:
با الهام از داستان معروف سعدی «تن آدمی شریف است به جان آدمیت»، یک سناریوی کوتاه آموزشی نوشته شد که در آن مفاهیم اخلاقی و انسانی به زبان ساده بیان شد.