1404/07/26
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین صفحات 33،35،36 ریاضی کار تصحیح شد.
فارسی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
روان خوانی و هم معنی واژه های درس3 فارسی تدریس شد.
تکلیف:
رونویسی درس3 فارسی در دفتر مشق یادداشت شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس 4 اجتماعی آ.پ تدریس شد.
تکلیف:
فعالیت های صفحه 20 و 21 اجتماعی انجام شود.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن تخصصی
مرور تمرینات و آموزشهای جلسه قبل
آموزش دو روش برای یادگیری راحت تر طناب ( پاشنه پنجه - جفت پا پریدن)
آموزش دارت و انجام آن توسط دانش آموزان
تمرین سرود المپیاد
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math جشنواره ی روز غذا برگزار شد.دانش آموزان در مورد غذای خود صحبت کرده و آن را نوش جان کردند.
1404/07/23
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین های صفحه 29 ریاضی آموزش و پرورش و صفحه 32 ریاضی کار تصحیح شد.
بخشی از مبحث عدد مخلوط تدریس شد.
تکلیف:
ارمغان شماره 4 انجام شود.
املا چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
تکلیف:
املا درس 1 و 2 در دفتر فارسی تمرین شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
روی مقوا اشتنباخ با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، با آبرنگ و گواش نقاشی کشیدند.
استعداد فضایی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین های استعداد تا صفحه 18 انجام شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس science فیلم مربوط به تغییر انواع حالت مواد به یکدیگر و یادداشت برداری از ویدیو در دفتر science.تدریس freezing,تمرین و تکرار مطالب تدریس شده،بازی حالت های مختلف مواد.
1404/07/22
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
بخشی از مبحث کسر تدریس شد.
تمرین صفحات 24 تا 28 ریاضی آ.پ انجام شد.
فعالیت کاردرکلاس صفحه 31 ریاضی کار انجام شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 29 ریاضی آ.پ انجام شود.
تمرین صفحات 32 و 33 ریاضی کار انجام شود.
علوم چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس 2 علوم آ.پ به طور کامل انجام شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس 2و 3 اجتماعی کار تصحیح شد.
درس 1 تا 3 اجتماعی پرسش شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس سوم تدریس شد. فعالیت کلاسی مربوط به این درس انجام گردید و پاورپوینت آموزشی نیز برای دانشآموزان نمایش داده شد.
در ادامه، مفهوم درآمد همراه با مثال برای دانشآموزان توضیح داده شد تا تفاوت آن را بهتر درک کنند.
با سپاس از همراهی شما
تکلیف:
لطفاً در جلسهی آینده، دانشآموزانی که کتاب همراه نداشتند، حتماً کتاب خود را بیاورند.
فعالیتهای منزل مربوط به درسها نیز حل شود و کتاب حتماً همراه دختران گلم باشد.
همچنین خواهشمندم تکالیف سه درس گذشته کامل انجام شده باشد.
در پایان، کتاب جدید با عنوان «پول در میآورم» در کلاس معرفی شد.
با سپاس از همراهی و همکاری شما
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز صفحه ی 11 کتاب math در کلاس تکمیل شد.
1404/07/21
علوم چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
بخشی از فعالیت های درس 2 علوم آ.پ انجام شد.
فارسی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس2 فارسی کار به طور کامل تصحیح شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس 3 اجتماعی تدریس شد.
تکلیف:
درس3 اجتماعی کار به طور کامل انجام شود.
درس 1 تا 3 اجتماعی آ.پ مطالعه شود.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه راجع به ربات ایرانی سورنا و انواع ربات های کاربردی دنیا صحبت کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 11و10 کتاب خطاط شو و17 کتاب کار تدریس شد
تکلیف:
صفحات 10و11 کتاب خطاط شو و18و19 کتاب کار تمرین وتکمیل شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
ابتدای کلاس درباره تعریف اتیکت و تفاوت آن با مهارت زندگی صحبت شد ، کلمات جادویی را مرور کردیم. تئوری سوسک را آموزش دادیم و به تفاوت بین واکنش و پاسخ در پرداختیم.
تکلیف:
تئوری سوسک را برای خانواده توضیح دهید . برای واکنش و پاسخ یک مثال بنویسید.