1404/07/19
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
صفحه 26 و 27 کتابکار ریاضی در کلاس حل و رفع اشکال شد. فردا کتابکار و کتاب ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس دو ( صفحه 13 تا انتهای 15) بصورت کامل از کتابکار مطالعه شود.فردا کتابکار علوم بهمراه آورده شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شده سپس صفحات 22 و 23 کتابکار در کلاس چک و بررسی و رفع اشکال شد و علائم نگارشی در کلاس تدریس شد.
تکلیف:
درس دو بصورت کامل از کتاب و کتابکار مطالعه شود.فردا کتاب و کتابکار فارسی بهمراه آورده شود.
نگارش چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس دو به صورت کامل انجام شود و فردا کتاب نگارش بهمراه آورده شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی از دروس یک و دو انجام شده سپس مقدمه ای از درس سوم در کلاس تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرمکردن تخصصی
تکرار نکات و آموزش جلسه قبل
آموزش طناب با مکث پا
بازی طناب و دویدن
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با پخش و خواندن آهنگ،تدریس و تکرار مبحث تقریب و گرد کرد اعداد:Round up and Rond down the numbers nearest ten and nearest to the hundred.انجام تمرینات در دفتر math جهت تمرین بیشتر.
آزمایشگاه
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
آزمایش مربوط به تاثیر گلیسیرین و شکر و نمک بر روی پایداری حباب ها انجام شده سپس انواع مخلوط های همگن و ناهمگن با انجام آزمایش مرور و توضیح داده شد.
1404/07/16
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سنجش مروری ریاضی برگزار شد.
تکلیف:
به نمونه سوالات نوشته شده در دفتر پاسخ داده شود .به سوالات ارمغان هفته شماره 3 پاسخ داده شود.کتاب و کتابکار و دفتر ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کتبی کلاسی از درس دو علوم در کلاس انجام شد.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
صفحات 22 و 23 کتابکار فارسی انجام شود و جعبه کلمات درس دو از کتابکار بصورت دقیق مطالعه شود.
کتاب و کتابکار و دفتر فارسی بهمراه آورده شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس 1 و 2 بصورت دقیق برای پرسش کلاسی مطالعه و تمرین و تکرار شود.
کتاب و کتابکار اجتماعی بهمراه آورده شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با تمرکز بر دوسالانه هنر(نمایشگاه نقاشی) با موضوع:بازیافت و انرژی تجدید پذیر، طوفان فکری تصویری و ایده پردازی داشتیم و در مورد بازیافت و انرژی های پاک صحبت کردیم، داستان خانه خورشیدی را تعریف کردم، دانش آموزان ایده های خلاقانه خود را روی کاغذ کشیدند.
تکلیف:
جلسه بعد برای کارگاه هنر، مقوای A4 اشتنباخ ،گواش،آبرنگ، قلمو، لیوان کاغذی و بشقاب کاغذی بیاورید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس(تنفس شکمی و آرام سازی عضلانی)
این جلسه با توجه به فعالیتش در حیاط برگزار شد. دانش آموزان ابتدا حرکات ورزشی انجام دادند تا ضربان قلبشان بالا برود، مانند زمانی که دچار استرس می شوند.
دانش آموزان دراز کشیدند و یک لیوان پر آب پلاستیکی روی شکمشان قرار گرفت، به همراه یک موسیقی آرام تلاش کردند تا بتوانند ریتم تنفسشان را کنترل کنند و لیوان آب نریزد.
به این صورت تنفس آرام شکمی و ریلکسیشن را تمرین کردند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا صفحه ی 11 کتاب را به همراه والدینتان بخوانید و فعالیتش را با هم تمرین کنید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
بازی 2 :
کاپ گیم های 2 تایی
هر دو دانش آموز روبه روی یکدیگر نشسته و جلوی آن ها دو کاپ گیم قرار میگیرد .
با ریتم موزیک وشمردن 1 2 کاپ گیم ها را جا به جا میکنند و با گفتن ریتم 1 2 3 ، سه ضرب با دوست خود میزنند.
و با ریتم بعدی موزیک به حالت سلام دادن دست میدهند و دست دادن با حالت بالا و پایین رفتن دست همراه است.
تقویت حس ریتم و ضرب:
دانشآموز با شمارش "1، 2، 3" و حرکت همزمان با موسیقی، درک درونیاش از ریتم و تمپو رو تقویت میکند.
هماهنگی شنیداری-حرکتی:
گوش دادن به موسیقی و واکنش هماهنگ با حرکات (کاپ جابهجا کردن، دست زدن، دست دادن) باعث هماهنگی شنوایی و بدنی میشود.
درک ساختار زمانی موسیقی:
با تکرار الگوی "1، 2، 3"، مفهوم میزان و توالی ضربها در ذهنشان تثبیت میشود
تقویت همکاری و هماهنگی گروهی:
چون دو نفر باید دقیق و همزمان با هم کار کنند و همکاری و دقت متقابل تمرین میشود.
افزایش اعتماد و ارتباط مثبت:
تماس چشمی، دست دادن و ریتم مشترک حس صمیمیت و اعتماد ایجاد میکند
یادگیری نوبتگیری و گوش دادن به دیگری:
بچهها یاد میگیرند با دقت منتظر ضرب بعدی و حرکت دوستانشان باشند
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
مرور درس تدریس شده و انجام کاربرگ science در کلاس science انجام شد.
1404/07/15
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
صفحات 19 تا 24 کتابکار در کلاس حل و رفع اشکال شد.
تکلیف:
صفحه 26 کتابکار حل شود.فردا کتابکار و دفتر ریاضی و کتاب هوش بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس دوم از کتابکار علوم برای پرسش کتبی کلاسی به صورت دقیق مطالعه و تمرین و تکرار شود.فردا کتابکار علوم بهمراه آورده شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه درس دوم (بخوان و بیندیش) در کلاس توسط دانش آموزان روانخوانی شده سپس به سوالات درک و دریافت پاسخ داده شد و در انتها حکایت روانخوانی شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
املا چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
از درس اول فارسی، املا در تخته گفته شده و دانش آموزان در دفتر املا نوشتند.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شده و ادامه درس دو تدریس شده و به سوالات کتابکار با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس دوم تدریس شد و ارائهی درس توسط یکی از دانشآموزان عزیز انجام گردید.
فیلم کوتاه «هیچ ارزانی بیحکمت نیست و هیچ گرانی بیعلت» پخش شد و دربارهی محتوای آن با دانشآموزان گفتوگو کردیم.
فعالیت کلاسی نیز انجام شد و در ادامه دربارهی این موضوع صحبت کردیم که هنگام خرید کالا، چه معیارهایی برای خرید یا نخریدن در نظر میگیریم.
با سپاس از همراهی و توجه همیشگی شما اولیای محترم
تکلیف:
لطفاً فعالیت مربوط به درس دوم انجام شود.
کتاب «خرید ارزشمند» نیز در گروه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
فعالیت
پخش و خواندن آهنگ جهت شروع کلاس Math.ساخت و خواندن اعداد چهاررقمی بزرگ و کوچک-جایگذاری اعداد در جایگاه های متفاوت-تکمیل و تدریس صفحه ی 9 کتاب Math
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
توضیح موقعیت هایی که باید تشکر کنیم
تکلیف:
5 مورد که تشکر کرده آید را بنویسید یا 2 مورد را نقاشی کنید
1404/07/14
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
صفحه 19 تا انتهای 21 کتاب درسی در کلاس حل و رفع اشکال شد.
تکلیف:
صفحه 24 و 26 کتابکار حل شود. کتاب و کتابکار ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی از فصل دوم در کلاس انجام شد سپس ادامه درس دو از کتابکار تا انتهای صفحه 15 تدریس شد.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سنجش مروری فارسی برگزار شد.
تکلیف:
از درس دو صفحات 18 و 19 کتاب درسی در دفتر فارسی رونویسی شود.فردا کتاب و کتابکار و دفتر فارسی بهمراه آورده شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس دو برای پرسش و پاسخ به صورت دقیق از کتابکار مطالعه شود.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
درس دو تا انتهای صفحه 19 تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه تحقیق های دانش آموزان راجع به سنسورها در کلاس خوانده شد و بعد راجع به انواع ربات ها و کارایی آنها صحبت کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
تدریس صفحه 8و9 کتاب خطاط شو و تدریس صفحه 15 و16 کتاب کار
آموزش حرف ب انجام شد.
تکلیف:
تمرین وتکمیل صفحه 8و9 کتاب خطاط شو
تمرین وتکمیل صفحه 15و16 کتاب کار
دانش آموزان حتما برای جلسه بعد کتاب کار به همراه داشته باشند
1404/07/13
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
به سوالات صفحه 17 و 18 کتاب درسی پاسخ داده شد و سپس نمونه سوالات نوشته شده در دفتر ریاضی حل و چک و رفع اشکال شد.
تکلیف:
تمارین صفحه 19 و 20 کتاب درسی حل شود. فردا کتاب و کتابکار ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه درس دوم از کتابکار تدریس شده و مفهوم مخلوط های همگن و ناهمگن در کلاس توضیح داده شد.
تکلیف:
موارد تدریس شده از کتابکار بصورت دقیق مطالعه و تمرین و تکرار شود.فردا کتابکار علوم بهمراه آورده شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
تکالیف دانش آموزان در دفتر فارسی چک شده سپس ادامه درس دوم تدریس شده و جعبه کلمات و کلمات متضاد و هم خانواده از کتاب کار تدریس شده و نوشته شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس دوم مطالعه شود. به سوالات گوش کن و بگو درس دوم در کتاب درسی پاسخ داده شود.
نگارش چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
جمله نویسی از لغات داده شده درس اول در دفتر فارسی انجام شده و توسط دانش آموزان در کلاس خوانده و رفع اشکال شد.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
کتاب هدیه بهمراه آورده شود.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. ص 1 و2 درس قران تدریس گردید.
تکلیف:
در خانه ص 1 تمرین گردد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
آموزش ساخت جی میل و قوانین ساخت آن تدریس شد.
تکلیف:
ساخت جی میل و به همراه داشتن در جلسه آینده صورت گیرد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با پخش و خواندن آهنگ،پرسش و پاسخ مطالب تدریس شده،تکمیل صفحه ی 9 کتاب science با موضوع نحوه ی قرارگیری مولکول ها در جامدات،مایعات،گازها، تمرین گفتن مثال برای هر حالت ماده با انجام حرکات.