1404/07/26
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
تمارین صفحه 32 و 33 کتابکار ریاضی در کلاس حل و بررسی و رفع اشکال شد.
تکلیف:
تمارین صفحه 36 و 37 کتابکار با دقت حل شود.کتاب و کتابکار و دفتر ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس های یک و دو برای سنجش مروری کلاسی با دقت از کتاب و کتابکار مطالعه و تمرین و تکرار شود.فردا کتابکار علوم بهمراه آورده شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
درک مطلب و درست و نادرست درس سوم فارسی در کلاس انجام شده و واژه آموزی این درس تدریس شد سپس شعر روباه و زاغ روانخوانی شده و معنی شعر مربوطه در دفتر نوشته شد.و دفتر املا دانش آموزان تصحیح شده و به دانش آموزان داده شد.
تکلیف:
کتاب و کتابکار و دفتر فارسی فردا بهمراه آورده شود و تا هفته آینده شعر مربوطه حفظ شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه درس سوم از کتاب درسی تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد سپس سوالات درس سوم از کتابکار در کلاس با مشارکت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف:
فعالیت های عملکردی کتابکار اجتماعی تا درس سوم کامل شود.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن تخصصی
مرور تمرینات و آموزشهای جلسه قبل
آموزش دو روش برای یادگیری راحت تر طناب ( پاشنه پنجه - جفت پا پریدن)
آموزش دارت و انجام آن توسط دانش آموزان
تمرین سرود المپیاد
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math جشنواره ی روز غذا برگزار شد.دانش آموزان در مورد غذای خود صحبت کرده و آن را نوش جان کردند.
1404/07/23
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
تمارین صفحه 29 کتاب درسی در کلاس حل و چک و رفع اشکال شد.
تکلیف:
تمارین صفحه 32 و 33 کتابکار ریاضی حل شود. ارمغان هفته شماره 4 انجام شود.برای روز شنبه دفتر آزمون توسط اولیا چک شده و امضا شود و با خود بهمراه آورده شود و سوالات دفتر آزمون تمرین شود. کتاب و کتابکار و دفتر ریاضی برای روز شنبه بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه فصل دو از کتاب درسی تا انتها تدریس و مرور شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
تکلیف:
سوالات دفتر آزمون تمرین و تکرار شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
جعبه کلمات درس سوم از کتابکار فارسی مطالعه و تمرین و تکرار شود. کتاب و کتابکار فارسی با خود بهمراه آورده شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
کتاب اجتماعی بهمراه آورده شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
روی مقوا اشتنباخ با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، با آبرنگ و گواش نقاشی کشیدند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس science فیلم مربوط به تغییر انواع حالت مواد به یکدیگر و یادداشت برداری از ویدیو در دفتر science.تدریس freezing,تمرین و تکرار مطالب تدریس شده،بازی حالت های مختلف مواد.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سوالات کتابکار هوش در کلاس حل و انجام شد.
1404/07/22
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
فصل دوم از کتاب درسی تا انتهای صفحه 28 در کلاس تدریس شده سپس صفحه 31 کتابکار ریاضی در کلاس با مشارکت دانش آموزان حل شد.
تکلیف:
صفحه 29 کتاب درسی حل شود.فردا کتاب و کتابکار ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس یک و دو علوم از کتابکار بصورت کامل و دقیق مطالعه شود.
فردا کتاب درسی بهمراه آورده شود.
املا چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
از درس یک و دو فارسی در دفتر املا گفته شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
فردا کتاب اجتماعی بهمراه آورده شود.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس سوم تدریس شد. فعالیت کلاسی مربوط به این درس انجام گردید و پاورپوینت آموزشی نیز برای دانشآموزان نمایش داده شد.
در ادامه، مفهوم درآمد همراه با مثال برای دانشآموزان توضیح داده شد تا تفاوت آن را بهتر درک کنند.
با سپاس از همراهی شما
تکلیف:
لطفاً در جلسهی آینده، دانشآموزانی که کتاب همراه نداشتند، حتماً کتاب خود را بیاورند.
فعالیتهای منزل مربوط به درسها نیز حل شود و کتاب حتماً همراه دختران گلم باشد.
همچنین خواهشمندم تکالیف سه درس گذشته کامل انجام شده باشد.
در پایان، کتاب جدید با عنوان «پول در میآورم» در کلاس معرفی شد.
با سپاس از همراهی و همکاری شما
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز صفحه ی 11 کتاب math در کلاس تکمیل شد.
1404/07/21
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سنجش مروری کلاسی از فصل اول در دفتر برگزار شده سپس سوالات سنجش در کلاس حل شده و رفع اشکال شد.
تکلیف:
مبحث کسرها در صورت تمایل، پیش مطالعه شود.کتاب ریاضی بهمراه آورده شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه سوالات کتابکار علوم تا انتها با مشارکت دانش آموزان انجام شده سپس فصل دوم از کتاب درسی تا انتهای صفحه 8 در کلاس تدریس و مرور شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
گنجینه 2 در کلاس توسط دانش آموزان روانخوانی شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد. کتاب و کتابکار فارسی و دفتر فارسی بهمراه آورده شود.
نگارش چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سوالات درس دوم کتاب نگارش در کلاس بررسی و چک و رفع اشکال شد.
املا چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
املای لغات درس یک و دو فارسی برای فردا تمرین و تکرار شود . دفتر املا بهمراه آورده شود .
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
دروس یک و دو و سه تا صفحه 11 به صورت دقیق مطالعه و تمرین و تکرار شود.
کتاب اجتماعی بهمراه آورده شود .
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شده سپس مقدمه ای از درس سوم تا انتهای صفحه 25 تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه راجع به ربات ایرانی سورنا و انواع ربات های کاربردی دنیا صحبت کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 10و11 کتاب خطاط شو وصفحات 18و19 کتاب کار تدریس شد
تکلیف:
صفحات 10و11کتاب خطاط شو وصفحات 18و19 کتاب کار تمرین وتکمیل شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
ابتدای کلاس درباره تعریف اتیکت و تفاوت آن با مهارت زندگی صحبت شد ، کلمات جادویی را مرور کردیم. تئوری سوسک را آموزش دادیم و به تفاوت بین واکنش و پاسخ در پرداختیم.
تکلیف:
تئوری سوسک را برای خانواده توضیح دهید . برای واکنش و پاسخ یک مثال بنویسید.